AaB sælger forsvarsspillerAaB meddelte i dag, at man har valgt at sælge forsvarsspilleren Michael Jakobsen. Han har skrevet en 3-årig kontrakt med Anderlecht, og prisen forventes at være opmod de 20 mio.
Michael Jakobsen selv ser optimistisk på muligheden:
"Anderlecht er en stor klub, der ofte spiller med i både UEFA-cuppen og CL. Jeg glæder mig til livet i den nye klub, og og er klar til udfordringen. "
Manageren Søren Andersen sendte samtidigt et stærkt signal til kommende AaB-spillere:
"AaB er ikke nogen storklub, hvis vi kigger i Europa. Derfor kan vi ikke holde på spillere af Mchaels niveau. Vi er ikke desperate for at købe nogen, da vi har Waldo Ponce, som kommer til vinter. Samtigt har vi Steve (Olfers, red) Lasse (Nielsen, red) og Risgård der kan dække denne position. Men Michael har gjort det godt for os, og jeg ønsker ham al held og lykke i fremtiden"
I Superligaen er AaB stadig ubesejrede.
AaB - ViborgEn kedelig 0-0 kamp, hvor begge hold virkede uoplagtede.
FC København - AaBKampen fik et sjovt forspil:
"AaB er ikke et tophold. De viser ikke potientiale, og deres bundniveau er lavt. Vi har ikke set noget skræmmende topniveau, og vi regner med de 3 point." sagde Ståle
"Tomme tønder buldrer mest" svarede den mystiske AaB-manger koldt.
AaB gik ud og viste stor klasse med denne præstation. Presspillet var i europæisk klasse, og Aab var skarpe på de chancer der var. Andreas Johansson gjorde det til 1-0 efter et flot dybdeløb, som blev afsluttet med et frækt lob over den chanceløse målmand.
Indenda havde Morten Nordstrand brænd straffespark. Det var AaB's Czapilanski der flot redede.
I 2. halvleg blev det dog til 1-1 på mål af Grønkjær.
Sejren kunne let have gået til AaB's side, og dette ville også have været mest fortjent.
Efter kampen ville FCK-bossen ikke sige tak for kampen, og til denne aktion sagde Søren Andersen:
"Barnligt af ham! Det er jo ham selv der går ud og tilsviner os. Gutterne var tændte ovenpå hans latterlige kommentar, og vi fik vist et højt niveau idag. Jeg er stolt af drengene"
AaB - Randers Endnu en kedelig 0-0 kamp uden de store chancer. Czapilanski holder et fantastisk højt niveau i målet, og der er ikke længere nogen åben plads for Zaza. Han må bevise sit værd.
Så kom der lige et billede ind