home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:31:04 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23579
  0 Brugere, 635 Gæster Online.

Nyeste Bruger: geowalker
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Derfor hader jeg FM08...................
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Derfor hader jeg FM08...................  (Læst 25987 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Derfor hader jeg FM08...................
« Svar #90: 02 Aug 2008, 12:41 »

Jeg har samme irriterende problem som FCK88!! Det sker alt for tit, at kampstatistikerne er helt hen i vejret i forhold til de hold der spiller mod hinanden samt resultatet... Fx. har jeg pt. et suverænt hold med Roma og efter at have slået Milan ude med 2-1, så taber jeg 3-0 ude mod Livorno!! Gang på gang har bundholdene omkring 55-60 procent af boldbesiddelsen men kun få chancer. Jeg har til gengæld chance på chance med spillere som Totti, Owen og Vucinic, men alligvel taber jeg eller spiller uafgjort hjemme mod fx. Genoa, Brescia osv... Der mangler en rød tråd i spillet!!

Fair nok at computerens AI kan regne mit holds taktik ud, men det kan simpelthen ikke passe at man så nærmest bliver nødt til at skifte taktik fordi den anden er regnet ud... Det er jo ikke ligefrem realistisk!!

Chelsea, Man U, Roma, Real etc etc stiller jo ikke ligefrem op i HELT nye taktikker, fordi modstanderen ved hvilken taktik de spiller! De ændrer måske på nogle pladser i ny og næ pga. skader, karantæner osv, men grundtaktikken er altid den samme... I FM spiller Inter jo stort set altid 4-4-2 med lille pil på kanterne, og det gør de konstant, og de BLÆSER altid gennem Serie A (i hvert fald første sæson)

Jeg synes der er for mange af de overraskende resultater, hvor man fx. taber til et decideret skodhold, for ugen efter at klabse et storhold og så ugen efter igen være i problemer mod et dårligt hold... Som Marlyk skriver, så burde spillernes tal komme til bedre udtryk i spillet!

Men vil da også gerne indrømme, at jeg synes spillet er fedt, men 08-udgaven er bare lidt mere mystisk!!

Chakana
Manager

« Svar #91: 02 Aug 2008, 13:09 »

Det er da fedt at man ikke altid banker de små hold, ellers ville der ikke være noget ved spillet.
Forstår ikke at du ikke vil have overraskende resultater, jeg har lige spillet 0-0 imod Leicester, og nogle uger efter slog jeg Manure 5-0.
Klubber har bare dårlige dage, og sådan er det også i virkeligheden.
Wink

Arsenal Football Club

dasmessi
Gæst

« Svar #92: 02 Aug 2008, 13:12 »

Stavefejl og atter stavefejl. Dem er der for mange af. Har lagt mærke til at der f.eks står Gareth Bale - Denne fantastisken backen.... i det der efter kampen.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #93: 03 Aug 2008, 23:48 »

Selvfølgelig skal der være overraskende resultater, men synes det er blevet overdrevet i den her version!!

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #94: 04 Aug 2008, 00:00 »

Uanset set hvad jeg gør så scorer mine modstandere næsten altid i de sidste 5-10 min! De ændrer til 4-2-4 og scorer! Hader det! Det er selvfølgelig et spørgsmål om at finde den rigtigt taktik, men jeg synes at have prøvet alt...

Kæft jeg bliver gal, dog har jeg aldrig smadret noget

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #95: 04 Aug 2008, 00:35 »

At man kan tabe til regnens hold.. i uefa cuppen eks., man møder et totalt ukendt hold med ingen virkelige spillere og taber.. vildt latterligt syns jeg. det med at man taber til sidst i kampene når de ændrer til 4-2-4 (det sker dog også at man vinder dem alligevel selvom de ændrer det).. at man på en eller anden utrolig måde kan være foran med 2 eller 3 mål, og så til sidst, tabe det hele. jeg går amok hver gang Opstemt kan ikke lige kommet på noget her 6 timer før jeg skal op..  Forlegen

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager

« Svar #96: 04 Aug 2008, 01:09 »

Uanset set hvad jeg gør så scorer mine modstandere næsten altid i de sidste 5-10 min! De ændrer til 4-2-4 og scorer! Hader det!

Den kan jeg tilskrive mig! Selvom jeg fører med to mål, så har jeg utallige gange (25+ på 3 sæsoner!) i SAS-ligaen måtte se mig selv forlade kampen med en uafgjort, fordi modstanderens angriber (som jeg markerer tæt og med hårde tacklinger) pludselig får en trang til at score nogle gange. Det er fint nok, at det sker nogle gange, men ikke i hver anden/tredje kamp!
Det skal forresten lige siges, at jeg justerer min taktik så, jeg ikke spiller for vovet i slutningen af kampene, for netop at undgå ovenstående. Men det hjælper ikke. Modstandernes angriber VIL bare score  Skuffet

Desuden er der alt ALT for mange hattricks i det her spil. Ikke kun for modstanderne, men også for mig selv.

Men generelt er jeg nu ret glad for det her spil. Synes det her er en god tråd, fordi man får lidt luft for frustrationerne i spillet.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #97: 04 Aug 2008, 01:12 »

By the way:

Jeg ved godt, at det ikke er unormalt i fodbold, at der bliver scoret i de døende minutter. Men det er sjældent at der bliver scoret to gange i de sidste 5 minutter mod et hold, der suverænt sidder kampen (boldbesiddelse), og som fører med to mål.

Det sker måske nogle gange, men ikke 7-8 gange på en sæson for et tophold! (jeg spiller med FCK)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ZhotLog
Gæst

« Svar #98: 04 Aug 2008, 01:17 »

Den kan jeg tilskrive mig! Selvom jeg fører med to mål, så har jeg utallige gange (25+ på 3 sæsoner!) i SAS-ligaen måtte se mig selv forlade kampen med en uafgjort, fordi modstanderens angriber (som jeg markerer tæt og med hårde tacklinger) pludselig får en trang til at score nogle gange. Det er fint nok, at det sker nogle gange, men ikke i hver anden/tredje kamp!
Det skal forresten lige siges, at jeg justerer min taktik så, jeg ikke spiller for vovet i slutningen af kampene, for netop at undgå ovenstående. Men det hjælper ikke. Modstandernes angriber VIL bare score  Skuffet

Desuden er der alt ALT for mange hattricks i det her spil. Ikke kun for modstanderne, men også for mig selv.

Men generelt er jeg nu ret glad for det her spil. Synes det her er en god tråd, fordi man får lidt luft for frustrationerne i spillet.
Well, hvis det er hurtige og teknisk gode angribere burde tætte markeringer og hårde tacklinger også give mål Wink

plutonium
Manager

« Svar #99: 04 Aug 2008, 10:26 »

Jo, men ikke når mine forsvarere har holdt dem totalt ude af kampen i de første 80 minutter. Så er det ikke realistisk, at de pludselig får ny energi (angriberen) og scorer to mål. Jo, måske en gang i mellem, men det sker lidt for ofte til, at jeg kan synes det er uheldigt. Jeg oplever det ikke i hver kamp (så vandt jeg jo aldrig), men alle mine nederlag OG uafgjorte er på grund af lignende situationer. Jeg har kørt statistik på det. 50 % af min modstandernes mål i ligaen kommer i de sidste 10 minutter. 50 %!!!

Og det har ikke noget at gøre med, at mine spillere bliver trætte, da de har mere energi tilbage i kampene end modstanderens angribere! Jeg fatter det ikke....

Men nok om den sag. Som skrevet så er det rart med en tråd, hvor man kan få luft  Opstemt

Jeg ville aldrig stoppe med at spille det her spil. Det er det absolut bedste uden sammeligning på markedet. Sparker røv på FIFA Manager til HVER en tid. I mine øjne  crazy

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #100: 04 Aug 2008, 11:17 »

Jo, men ikke når mine forsvarere har holdt dem totalt ude af kampen i de første 80 minutter. Så er det ikke realistisk, at de pludselig får ny energi (angriberen) og scorer to mål. Jo, måske en gang i mellem, men det sker lidt for ofte til, at jeg kan synes det er uheldigt. Jeg oplever det ikke i hver kamp (så vandt jeg jo aldrig), men alle mine nederlag OG uafgjorte er på grund af lignende situationer. Jeg har kørt statistik på det. 50 % af min modstandernes mål i ligaen kommer i de sidste 10 minutter. 50 %!!!

Og det har ikke noget at gøre med, at mine spillere bliver trætte, da de har mere energi tilbage i kampene end modstanderens angribere! Jeg fatter det ikke....

Men nok om den sag. Som skrevet så er det rart med en tråd, hvor man kan få luft  Opstemt

Jeg ville aldrig stoppe med at spille det her spil. Det er det absolut bedste uden sammeligning på markedet. Sparker røv på FIFA Manager til HVER en tid. I mine øjne  crazy

Med fare for at komme til at lyde en anelse negativ, men har du overvejet at det måske er dine manager-evner der fejler noget. Måske sørger du ikke for at ændre taktikken til sidst for at lukke af. Og hvis du gør, gør du det måske forkert?

Vuelve la ilusión

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #101: 04 Aug 2008, 11:23 »

Stavefejl og atter stavefejl. Dem er der for mange af. Har lagt mærke til at der f.eks står Gareth Bale - Denne fantastisken backen.... i det der efter kampen.
Det er ikke noget nyt. Lige siden de begyndte at oversætte, har der været et hav af stavefejl, grammatikfejl osv. Det er virkelig nogen nødder der sidder og prøver at oversætte.
Jeg prøvede på et tidspunkt at skifte til dansk. Det holdt lige nøjagtig 2 min, så var jeg tilbage til engelsk. (The only way to go  Thumbs Up)

Veni, vidi, vici

plutonium
Manager

« Svar #102: 04 Aug 2008, 12:54 »

Med fare for at komme til at lyde en anelse negativ, men har du overvejet at det måske er dine manager-evner der fejler noget. Måske sørger du ikke for at ændre taktikken til sidst for at lukke af. Og hvis du gør, gør du det måske forkert?

Samme tanke har strejfet mig, men jeg kan ikke forestille mig, at det er dér fejlen ligger. Selvom jeg omstiller til en defensiv formation (har mange dygtige defensive spillere), og ændrer deres spillemåde, så de bliver defensivt orienteret, så lykkes det alligevel for min modstander at brage igennem. Ændrer også taktikken, så jeg forsvarer dybt, og mine backs ikke går med frem, mine centrale forsvarsspillere står lavt osv. Men det hjalp ikke.

Så prøvede jeg at lade være med at gøre noget som helst, og bare tromle igennem i hele kampen. Det gjorde INGEN forskel. Modstanderen scorede ikke flere mål af den grund, men heller ikke færre. Det er som om, at modstanderen bare SKAL blive farlig til sidst i kampen.

Jeg har prøvet flere ting, men der sker ikke den store ændring. Så jeg tvivler efterhånden på, at det er mine trænerevner der er ringe. Det lykkes da både at vinde UEFA cuppen og SAS-ligaen, så jeg tror da jeg klarer det nogenlunde. Men 7-8 gange pr. sæson, så formår mine modstandere at vende en sikker sejr til et nederlag eller en uafgjort for mig  crazy

Men sådan er det. Der er fejl i spil, og så længe helhedsindtrykket er godt, så er jeg sådan set tilfreds.

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #103: 06 Aug 2008, 00:16 »

Saturn-Kamaz

Saturn: 22 skud på mål
Kamaz 2 skud på mål

Spil: 57%-43% i min favør

Slutstilling 1-1

Jeg er så rasende...så scorer de fandeme i det 90. minut på deres første skud indefor målrammmen ticked off

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

-KNM-
Manager

« Svar #104: 06 Aug 2008, 00:44 »

Jeg har prøvet flere ting, men der sker ikke den store ændring. Så jeg tvivler efterhånden på, at det er mine trænerevner der er ringe. Det lykkes da både at vinde UEFA cuppen og SAS-ligaen, så jeg tror da jeg klarer det nogenlunde. Men 7-8 gange pr. sæson, så formår mine modstandere at vende en sikker sejr til et nederlag eller en uafgjort for mig  crazy

Men sådan er det. Der er fejl i spil, og så længe helhedsindtrykket er godt, så er jeg sådan set tilfreds.
7-8 gange er da heller ikke urealistisk?

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010