home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Hednesford - The Pitmen
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad kunne være bedre i bloggen?
Den er fin som den er nu.
- 12 (80%)
Der kunne være noget som ville gøre den bedre. (Giv forslag)
- 3 (20%)
Antal Stemmer: 15

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hednesford - The Pitmen  (Læst 10568 gange)
Hallas
Gæst
 
Hednesford - The Pitmen
« : 18 Jan 2008, 15:19 »

Indledning til blogggen Hednesford - The Pitmen

Hej.

Dette er min første blog. Efter at have spillet på mit Dafuges Challenge med Hednesford i 2 sæsoner og lige begyndt på min tredje besluttede jeg at lave savet om til en blog. Pga. jeg har spillet de 2 første sæsoner vil bloggen starte i slutningen af 3. sæson, dog med et lille resumé af de forgangne sæsoner.



Indledning til bloggen:
Hednesford FC - The Pitmen


Hvem er Hednesford?


Hednesford FC er en engelsk tradionsrig klub, som blev grundlagt i år 1880. De spiller deres hjemmekampe på Keys Park. Økonomisk set er Hednesford utroligt ringe. Omkring 25.000 pund er, hvad klubben ligger inde med. Udover en bestyrelse, som fatter hat af hvad de egentlig laver, har klubben ingen stab. For slet ikke at snakke om spillertruppen, som kun består af deltidsspillere.

Man skulle ikke tro, at klubben har mange muligheder, men det skal blive op til mig, at skaffe dem trofæer.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 13:28 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #1: 18 Jan 2008, 15:23 »



Indledning til bloggen:
Hednesford FC - The Pitmen


Bomberen Henrik Ojamaa


1. sæson: Denne sæson havde bestyrelsen fortalt, at vi skulle overleve i Blue Square North. Mine egne tanker med holdet, var at efter nogle forstærkninger på fri transfer og med nogle lejede spillere ville vi kunne blive mestre. Der blevet skrevet konrakt med nogle spillere på fri transfer, og derefter gik jeg selv ud og lejede fire spillere. Heriblandt Henrik Ojamaa fra Derby. At vi faktisk blev mestre skyldes mest ham. Han var i fantastisk form med hans 29 mål i 30 kampe. I pokalturneringerne skuffede vi derimod fælt, men at vi blev mestre overskyggede det på det højeste. Bestyrelsen var tilfredstillet, og det var tid til min anden sæson i klubben.


2. sæson: 2. sæson i klubben var endnu en kæmpe succes. Igen var medieprognosen, at vi skulle kæmpe mod nedrykning. Imidlertid havde jeg forlænget Ojamaas lejekontrakt endnu sæson, og yderligere 3 lejesvende blev hentet til klubben. Vi havde en seriøs oprydning i klubben, ved bl.a. at fyre ubruelige yngre spillere, og spillere som var blevet for gamle. Altså var vores lønbugdet godt nok til at skrive kontrakt med et par spillere på fri transfer. Herved var holdet styrket, og jeg var overbevist om, at vi skulle spille med, der hvor det er sjovest. Vi skaffede os en højst overraskende 3. plads, og i slutspillet vandt vi alle vores kampe, hvorved vi nu er klar til League 2-fodbold.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 12:32 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #2: 18 Jan 2008, 15:49 »

Hvordan får jeg billedet til at være ved siden af teksten?
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #3: 18 Jan 2008, 15:55 »

Hvordan får jeg billedet til at være ved siden af teksten?

Kode:
[float=right][img ][/img][/float]

Du kan også læse billedguiden her på siden.
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #4: 18 Jan 2008, 15:59 »

Kode:
[float=right][img ][/img][/float]

Du kan også læse billedguiden her på siden.

Okay tak. Ledte også, men åbenbart ikke længe nok Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #5: 18 Jan 2008, 16:45 »



Indledning til bloggen:
Hednesford FC - The Pitmen

Hednesford FC logo


Efter de 2 forgangne sæsoner var presset stort. Et pres, som jeg kun ville kunne slippe af med, hvis jeg vandt nogle kampe i starten af sæsonen. Det vidste jeg, og det vidste pressen også. Med den succes, som Hednesford havde, var jeg nød til at præstere, og hver gang pressen spurgte hvad der var skylden til succesen, var jeg ydmyg og svarede: "Det er spillertruppen selvfølgelig." Inderst inde ved jeg at det er løgn. At alt hvad denne klub har nu er min fortjeneste. At hvis jeg forlod klubben i dag, ville de rykke tilbage til Blue Square North eller sågar UniBond Premier. At de 750.000 pund, som jeg har skaffet klubben hurtigt ville forsvinde til fordel for at bestyrelsen kunne køre rundt i dyre biler i deres smarte jakkesæt. Eller at den grådige formand Brett Yates ville snuppe alle pengene, flyve til et land i Sydamerika og ligge og krølle lagner med lystige damer. Det var bare nogle af grundene til at jeg, på trods af den dårlige bestyrelse og deres evindelige "we can not find a feeder club which suits our needs", er blevet i klubben. De andre grunde er, at jeg føler dette er mit hold, og at min succes stiger i grad holdets succes. Mine autografer bliver der kæmpet for, og adskillige fodboldkyndige i omegnen ville give deres ene arm for at trykke min hånd.

James Chester fra Man Utd.


Til denne sæson, havde vi ikke kunne leje Henrik Ojamaa, så i stedet for lejede vi det svenske stortalent Tobias Mikaelsson fra Aston Villa. Han har, i de 33 kampe vi har spillet, scoret 19 mål. Acceptabelt. På målmandsposten har vi lejet Shaun Gardiner fra Liverpool. Derudover har vi lejet James Chester resten af sæsonen, som spiller i centralforsvaret med den nyerhvervede Graeme Lee, som blev erhvervet for 1.000 pund. På højrebacken har vi lejet Tom Cleverley, og på venstrebacken spiller Austin McCann. Vi har 2 centrale midtbanespillere i form af Michael Roddy og Jamie Hand, og på den offensive midt har vi James Marwood. Højrekanten er besat af Marc Albrighton og venstrekanten af Lee Rendell. Vi spiller offensiv fodbold med formationen 4-2-3-1.
I de første 33 kampe er status: 12 vundne, 6 uafgjorte og 15 nederlag. Vi har vist gode takter og ligger lige nu på en 17. plads. "Outstanding", mener Brett Yates, mens jeg kun mener det er acceptabelt. Noget jeg mener, der er mere end acceptabelt er, at vi er kommet til sydfinalen i pokalturneringen Vans Pokal, som både League 2 og League 1 deltager i.

 
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 01:39 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #6: 18 Jan 2008, 20:45 »



Hednesford FC - The Pitmen


League 2
Bury - Hednesford FC

Idag var en stor test. Chancerne, som medierne mente vi havde, var meget små, da vi idag mødte Bury. De ligger på 7. pladsen, mens vi indtager 17. pladsen. Kampen skulle spilles på Gigg Lane i Bury. I omklædningsrummet var der lagt op til en opmuntring. En opmuntring som gik ud på, at holdet havde chancer for at vinde. Jeg troede på dem. Kampen gik igang og allerede fra start, viste begge hold, at de ville vinde. Første halvleg var dog videre kedelig uden de store chancer, og derfor halvlegen 0-0. I pausen fik holdet en lille pep-talk, hvor jeg forklarede dem at de gjorde det godt, og at vi havde gode chancer for et godt resultat. 2. halvleg begynder med et stort pres fra vores side, men alligevel formår Bury at score i det 80'ende minut. 1-0. Stik mod alt spil og chancer scorede Bury igen i det 83'ende minut. "Come on, fucking Hednesford!", råbte jeg ved målet, og en linjedommer måtte tysse mig ned. Kampen ender 2-0. Efter kampen får spillerne sig en opsang uden lige, hvilket spillerne også kommenterede i pressen efter kampen.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 10:40 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #7: 19 Jan 2008, 00:23 »



Hednesford FC - The Pitmen


Vans Pokal sydfinale, første kamp
Plymouth - Hednesford FC


Vans Pokal trofæet


"Come on, Lads. Lets win this. Lets to do it for the fans, okay?!" Ja, sådan lød det før topbraget. Et topbrag for os, men for Plymouth; noget der skulle overstås. Jeg havde valgt de samme spillere til start, som startede i nederlaget til Bury. Mærkeligt, ville nogle nok sige, men de her var altså de foretrukne, og det må udskifterne bare leve med. Det starter godt. Mit guldæg Lee Rendell scorer til 0-1 efter ti minutter. Bagved lukker vi perfekt af. I pausen er der ren ros til spillerne; "You're doing great out there! This is a fucking topteam in League 1 and you lads are making them struggle. Brilliant." 2. halvleg fortsatte vi med at lukke godt af, og Plymouth kom ikke til mange chancer. I det 60'ende minut skete det. Plymouth scorede. En fejl af Shaun gjorde, at hjemmeholdets Graham Barret kunne sætte bolden ind til 1-1. Selvom vi stadig gjorde det godt, og drenge kæmpede røven ud af bukserne, scorede Plymouth igen. Det skete i det 84'ende minut, og derved endte kampen 2-1. "You know what guys?", sagde jeg til spillerne efter kampen. "That was one hell of a performance. Be proud of yourself." Det var et resultat, som vi kunne bygge videre på i returopgøret på Keys Park.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 01:40 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #8: 19 Jan 2008, 11:51 »



Hednesford FC - The Pitmen


League 2 og Vans Pokal
Hednesford FC's status: 26. Februar - 26. marts


Tobias Mikaelsson er i fremragende form


26. Februar: Hednesford - Shrewsbury: Tobias Mikaelsson scorer et mål allerede efter 5 minutter. Stortalentet Lee Rendell scorer så til 2-0 i det 42'ende, og så har det ingen betydning at Shrewsbury får reduceret sent i kampen. Kampen ender 2-1.
2. Marts: Hednesford - Plymouth: Den kamp skulle vindes, hvis vi ville videre til den store finale. Vi ligger et højt pres, og det giver bonus. Efter 38 minutter står det 1-0 ved Marc Albrighton. Vi lukker godt af bagved, og på kontraen er vi skarpe. Derfor, bliver der i det 79'ende scoret til 2-0 ved Tobias Mikaelsson. Resten af kampen står vi meget defensivt, og Plymouth er tæt på at score, men de har ikke heldet med sig. Vi er videre til finalen! Kampen ender 2-0.
5. Marts: Darlington - Hednesford: En svær udebanekamp. Samme startopstilling, som blev brugt mod Plymouth og Shrewsbury, var forståeligt nok taget i brug endnu engang. Kontra var det, som vi skulle sætte vores lid til, og som så mange gang før, viste holdet sig farlige på netop dette. Ricky Nicholls, som erstatter den skadede James Marwood, scorer to gange på kontra i henholdsvis det 1.- og 27. minut. Lige før pausen scorer Darlington dog også to gange. 2. halvleg var stille og rolig. Derfor resultatet 2-2.
12. Marts: Hednesford - Morecambe: Morecambe lå på sidstepladsen, og derfor skulle denne kamp køres hjem på fuld kontrol, og fuld kontrol var lige præcis hvad vi havde. Tobias Mikaelsson scorede 3 mål og blev derved Man of the Match. Morecambe reducerer dog lidt heldigt, men intet betyder det. Kampen ender 3-1.
15. Marts: Hednesford - Lincoln: Der var lagt op til en tæt kamp, da Lincoln skulle besøge Hednesford på Keys Park. Det viste sig dog, at hvad alle havde forventet ikke skulle ske. Fra første fløjt til slut styrede Hednesford alt, og det afspejlede sig i resultatet. 4-0, blev det. Først slog den formstærke Tobias Mikaelsson til med 2 mål i første halvleg. Anden halvleg var en kedelig affære, men Hednesford nåede alligevel at cementere sejren ved at sætte to pinde ind henholdsvis i det 87.- og 90. minut. Kampen ender 4-0.
19. Marts: Hednesford - Aldershot: I denne kamp skulle vi beskytte vores 5 kampe uden nederlag mod Aldershot. Fra starten af lagde Aldershot et stort pres, men det skulle være os der scorede det første mål. 1-0 i det 41. minut ved Tobias Mikaelsson. Resten af kampen blev Aldershot ved med at lægge et stort pres, og de scorede da også til sidst i anden halvleg. Derved hiver vi et ufortjent point ud af kampen, men sådan er fodbold nu engang. Kampen ender 1-1.
26. Marts: Grimsby -Hednesford: Kampen startede nervøst ud fra begge sider. 1. halvleg var meget lige og helt uden markante chancer. Anden halvleg kom der mere kog på tingene, men stadig ingen mål. Kampen ender 0-0.
Status for perioden 26. Februar - 26. marts: 4 sejre, 3 uafgjorte og 0 nederlag.

Tabellen
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 16:32 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #9: 19 Jan 2008, 12:53 »

Ingen feedback? Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #10: 19 Jan 2008, 13:09 »

Fint, fint. (:
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #11: 19 Jan 2008, 13:25 »

fed blog Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #12: 19 Jan 2008, 13:26 »

Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #13: 19 Jan 2008, 13:27 »

Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Hednesford - The Pitmen
« Svar #14: 19 Jan 2008, 17:25 »



Hednesford FC - The Pitmen


Vans Pokal finalen
Den store finale


Wembley, som lagde sted for kampen


Lige før jeg greb bilnøglerne fra køkkenbordet og gik ud til min Rover, havde jeg hurtigt skimtet forsiden den regionale avis. "Hednesford har ikke en chance!", stod der. Nedenunder var et citat fra Wrexhams manager hvor han nedgjorde Hednesford, men jeg ladte mig ikke slå ud af en lille gang medieprædiken. Selvom Wrexham i ligaen  kun er 1 point foran os, kigger de alligevel ned på os, som om vi stadig er et hold fra Blue Square North. Noget der skulle laves om på. Nu sad vi i omklædningsrummet. Spillerne, staben, Brett Yates, selvom vi egentlig ønskede ham langt væk herfra, og selvfølgelig jeg selv. "It's now, lads. If you win today, you'll be famous in the entire England. Lets do this! Make me proud." De sidste instrukser blev givet, og spillerne løb ind på det fantastiske Wembley. Publikum skreg som bare fanden da de løb ind. Jeg satte mig i managerboksen. Så lød en piben fra dommerens fløjte, og kampen var igang. Måden vi startede på, var jeg glad for. Afventende og med et hurtigt omstillingsspil. I det 18. minut scorer vi efter at have haft flere farlige chancer. Det er Chris Saunders som får sparket bolden ind. Han spæner ud mod Hednesford fansene, og derefter kigger han på mig. Jeg giver ham et anderkendende nik. Inderst inde er jeg utrolig glad, men skjuler det. Indtil videre. Wrexham scorer dog to gange før pausen, og det gør mig vred. "Don't you know how to play fucking football?" råbte jeg til spillerne i halvlegen. "Now go out there and bust you ass off!", og det gjorde de. Anden halvleg var totalt domineret af os. Ind ville bolden ikke. Hvert fald ikke før det sidste minut af overtiden. Kampens sidste chance. Vi har fået hjørne og Marc skal stå for at sparke den ind i feltet. I feltet er det James som når højest. 2-2 i det sidste minut. Kampen skal så afgøres på straffespark. De sparker først. De scorer. Så går Tobias op til bolden. Han scorer sikkert. Derefter brænder de, og Jamie scorer for os. Derefter brænder de, men ligeså gør vi. Så scorer de, og derefter skal Ricky Nicholls skyde. Han scorer sikkert. Nu er det op til Gardiner, som allerede har reddet to straffe og kan tage sit tredje og give os trofæet. Neil Roberts fra Wrexham skyder. Bolden nærmest svæver. Alt står stille. Bolden går mod trekanten. Gardiner hopper. Han når lige præcis bolden, og han skubber den over overliggeren. Vi har vundet. Alle på bænken stormer ud mod Gardiner. Stemningen er ekstatisk, og fansene synger. Nej, larmer, men hvilken fantastisk larm. Champagnen bliver hevet ud, og vi bliver hyldet!
« Seneste Redigering: 19 Jan 2008, 17:45 af Hallas » Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010