home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvilke fans larmer mest i Premier League?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvilke fans larmer mest i Premier League?  (Læst 6740 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« : 14 Jan 2008, 01:13 »

Ja synes lige jeg ville poste denne her - godt nok skidt at Arsenal og Man U ligger så langt nede med deres kæmpe stadions. En rock koncert har en gennemsnitlig støj på 115 decibel og et jetfly 130, så det ikke helt godt for hørelsen at tage til fodbold.

1. Sunderland 129.2

2. Tottenham Hotspur 128.2

3. Manchester City 127.4

4. Aston Villa 126.5

5. Everton 126.1

6. Chelsea 125.8

7. Middlesbrough 125.4

8. Derby County 124.7

9. Newcastle United 124.5

10. West Ham United 123.8

11. Birmingham City 122.7

12. Arsenal 122.3

13. Portsmouth 120.9

14. Blackburn Rovers 119.5

15. Bolton Wanderers 119.1

16. Liverpool 118.9

17. Manchester United 117.5

18. Wigan Athletic 116.8

19. Reading 116.2

20. Fulham 115.4


Decibel meter readings taken across home matches for all Premier League teams during August and September, showed that the loudest home crowd was on Wearside.

Average peak volume of the Sunderland crowd at home reaches 129.2 decibels

As a volume of 110-115 decibels can cause hearing damage after just 15 minutes, football fans are being advised to wear ear protection if they want to hear the referees whistle clearly across their supporting career.

The findings are especially embarrassing for Arsenal and Manchester United, whose grounds dwarf the 49,000-seater Sunderland home ground by 11,000 and 21,000 seats respectively.

Quietest home fans were Fulham who could only muster an average maximum volume of 115.4 decibels at home.

And although not the loudest, Everton fans proved that they have the stamina to keep it up all match. Their chants were the most frequent (one every three minutes on average) and longest (52 seconds each on average) of all teams studied.

The ear-bending research was commissioned by 118118 who are searching for the best and loudest football chants in the country.

Decibel readings were taken across key points in each match - players emerging from the tunnel, kickoff, when goals were scored, just after the start of the second half and the final five minutes of each game.

William Ostrom from 118 118 said: "Supporting your team is a loud business; our researchers got quite an ear-bashing. But the power of the team chant is undeniable. Perhaps it's one of the reasons Sunderland got promotion last season
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #1: 14 Jan 2008, 01:15 »

Syret undersøgelse alligevel. Havde troet topholdene lå heeeelt fremme.
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #2: 14 Jan 2008, 01:18 »

Det undrer godt nok mig at Chelsea ligger så langt fremme som de gør... Har de ikk altid haft et ry for at have meget stille og kedelige fans, eller er det bare noget jeg har hørt, eller er det evt. noget jeg har misforstået?
Logged

Flipperen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #3: 14 Jan 2008, 01:21 »

Super du lige fik det med en rock koncert og et jetfly med, da det gør det lidt nemmere at forestille sig.

Men skuffende af Manchester United.. Skuffet Men det vidste man jo sådan set godt, hvis man kender lidt til dem..
Logged

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #4: 14 Jan 2008, 01:21 »

Jeg vil også sige at det overrasker mig en del at topholdene ligger så langt nede, men Manchester Uniteds fans har jo været ude og udtale sig om, at Old Trafford er en politistat når det kommer til stemning. Man skulle eftersigende risikere at blive smidt ud bare man rejser sig fra sædet.

Det overrasker mig også en del, at Fulham ligger så langt nede på listen - ja faktisk sidst. De gange jeg har været på Craven Cottage, der har jeg egentlig syntes at stemningen var meget god, og måtte tage mig i at råbe Fulham et par gange. Men det var nu også nogle fede kampe(3-3 og 3-2) som vi så der. Desuden så sad vi blandt hjemmeholdets fans, hvilket selvfølgelig heller ikke gjorde lydvolumen lavere.

Mest overraskende er det dog at West Ham ikke ligger længere oppe. De synger satme højt på Boleyn Ground, omend de ikke når samme højde som de gør på White Hart Lane når de synger højest. Opstemt
« Seneste Redigering: 14 Jan 2008, 01:24 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #5: 14 Jan 2008, 01:22 »

Det undrer godt nok mig at Chelsea ligger så langt fremme som de gør... Har de ikk altid haft et ry for at have meget stille og kedelige fans, eller er det bare noget jeg har hørt, eller er det evt. noget jeg har misforstået?

Haha.. Det sjove var, at da jeg var til rundvisning på Stamford Bridge, der fortalte ham rundviseren, at de indimellem måtte starte et anlæg med Chelsea sange for at få publikum igang med at synge. Det fanme skidt  Opstemt

Og de tændte den også for at vise os det, så det var cool nok..
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #6: 14 Jan 2008, 01:26 »

Så vidt jeg husker er 10 decibel en fordobling af lydstyrken. Så City synger dobbelt så højt som united!
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #7: 14 Jan 2008, 01:26 »

Var personligt på oldtrafford for et par år siden, og der var stemningen nu ganske fantastisk. Var så også en kamp mod chelsea( som vi vandt) Men ja, efter de mange tilskuer uroligheder, og tragiske episoder man har set i England, er der væsentlig strammere regler. Og der er da også helt ubegribeligt mange stewards på f.eks. Oldtrafford. Men det er selvfølelig en balancegang mellem sikkerhed, også heller ikke ødelægge charmen ved engelsk bold, og deres syngende tilskuere..

 Til selve undersøgelsen. Er ingen atom fysiker, men jeg ved da så meget at det er klart nemmere at lave larm på Sunderlands lille og intime stadion, end det er på kæmpe Oldtrafford. Så de tal du viser skal man nok lige tage med et gran salt..
« Seneste Redigering: 14 Jan 2008, 01:30 af Red love » Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #8: 14 Jan 2008, 01:27 »

Ja, men større stadion er ofte = flere fans.
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #9: 14 Jan 2008, 01:28 »

Ja, men større stadion er ofte = flere fans.
Der må jeg erklære mig uenig
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #10: 14 Jan 2008, 01:33 »

Nej, det er selvfølgelig ikke sådan at der kommer flere fans fordi man har et stort stadion. Men de hold med store stadions har også flere fans i gennemsnit.
Logged

Flipperen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #11: 14 Jan 2008, 02:08 »

Haha.. Det sjove var, at da jeg var til rundvisning på Stamford Bridge, der fortalte ham rundviseren, at de indimellem måtte starte et anlæg med Chelsea sange for at få publikum igang med at synge. Det fanme skidt  Opstemt

Og de tændte den også for at vise os det, så det var cool nok..

Haha, sikke dog en rundviser.. Men god historie! Wink Har du boet i England, siden du har været vidt omkring?
Logged

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #12: 14 Jan 2008, 02:12 »

Haha, sikke dog en rundviser.. Men god historie! Wink Har du boet i England, siden du har været vidt omkring?

Nej, men rejser en del til England og ser bold, så skal de oplevelser jo med - eller rettere har gjort. Det snart to år siden jeg sidst var der, men skal i hvert fald fra d. 26. december - lidt efter nytår her i 2008, så det bliver godt nok igen.

Han fortalte også en historie om, at der var to pladser tomme gennem hele den første del af en sæson, og der var ingen der kunne forstå at de ikke blev brugt, da der havde været kampe mod Arsenal, Man U osv.

Så den 26. december var der pludselig to(far og søn) der sad der, og han kunne ikke lade være med at spørge dem, hvor de dog havde været. Det viste sig så at konen havde syntes det var en vildt god julegave til dem, så hun havde købt dem før sæsonen, men de havde først fået dem juleaften(d. 25 december)  Opstemt

Der så meget kvinder ikke forstår!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Flipperen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #13: 14 Jan 2008, 02:22 »

Hahahahaha.. Gode små guldkorn.. Opstemt

Hvor er det bare godt.. Kvinder, kvinder, kvinder.. Nøj hvor er det dumt, det må have kostet en herregård. Men ja, som du selv siger: KVINDER!!!

Hvor mange forskellige stadions har du så været på? Jeg kunne sgu godt tænke mig at prøve det en dag. Måske ikke lige nødvendigvis Old Trafford fordi jeg er United fan, men bare et i Premier League kunne være en stor oplevelse. Fandt ud af for ikke så længe siden, at det kun koster 300 kroner at komme til London.. :S Lyder så vildt jo, at det er lige så billigt til London som til København nærmest.. Men så koster betaling ved indgangen også kassen.
Logged

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

claus-vest
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvilke fans larmer mest i Premier League?
« Svar #14: 15 Jan 2008, 12:35 »

Nej, men rejser en del til England og ser bold, så skal de oplevelser jo med - eller rettere har gjort. Det snart to år siden jeg sidst var der, men skal i hvert fald fra d. 26. december - lidt efter nytår her i 2008, så det bliver godt nok igen.

Han fortalte også en historie om, at der var to pladser tomme gennem hele den første del af en sæson, og der var ingen der kunne forstå at de ikke blev brugt, da der havde været kampe mod Arsenal, Man U osv.

Så den 26. december var der pludselig to(far og søn) der sad der, og han kunne ikke lade være med at spørge dem, hvor de dog havde været. Det viste sig så at konen havde syntes det var en vildt god julegave til dem, så hun havde købt dem før sæsonen, men de havde først fået dem juleaften(d. 25 december)  Opstemt

Der så meget kvinder ikke forstår!


Ja ham rundviseren på stamford er ganske underholdene .... i hvert fald hvis det er ham den gamle han kommer med nogle finurlige historier Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010