De første 2 ugerTransfermarkedetDe første 2 uger er nu gået i klubben og det har været rigtig dejligt at træne et hold som er et par niveau bedre end Færøernes landshold. Vores træningsanlæg er rigtig godt, men det kan godt blive bedre. Jeg tog lige en lille tur over til stadionet for at se forholdene, da jeg ikke fik set på det før. Det er nogenlunde ud. Stadionet et ikke det bedste, men heller ikke det værste. Det går lige.
Transfer markedet åbner først om et par uger, men jeg er allerede begyndt at sondere markedet for mulige spillere. Jeg har som sagt haft kontaktet både AGF og FCK om et muligt køb af Lumb og Qvist. Klubberne ville gerne forhandle. Forhandlingerne gik næsten som en leg. Klubberne ville ikke acceptere mit første tilbud. Jeg satte så en ekstra million på beløbet + 5 % i videresalg og så var mine første spillere næsten købt. Lumb accepterede mit første kontrakttilbud og han var nu klar til at skifte til klubben. Qvist derimod var lidt svær at forhandle med. Jeg sagde til ham at han ville så et par kampe på første holdet og mange på 2. Holdet. Det ville han ikke. Han ville ikke opfattes som et talent ligesom i FCK. Han ville et skridt på af stigen.
Jeg tilbød han en status som reserve. Han skulle kæmpe med klubbens anden unge angriber, om den ene plads ved siden af grafite. Qvist accepterede om et skifte var på plads. Skiftet skulle ske lige når transfer vinduet åbnede.
Jeg havde også haft kontaktet Sashi’s agent om prøvetræning i klubben. Sashi accepterede og kom til Tyskland. Han gjord det rigtig godt til træningen og jeg fik så muligheden for at tilbyde ham kontrakt.
Sashi skulle lige tygge lidt på tilbuddet før han accepterede.
Forsvarsspilleren og talenterne var nu på plads. Nu manglede jeg bare at få købt en angriber om en midtbane.
Under en tur til Finland fik jeg øje på Mika Ääritalo. Han havde et talent. Et meget stort talent. Jeg fik kontaktet klubben, som han spillede i. De ville ikke af med ham, så hurtigt. De havde masser af tilbud fra rigtig mange klubber. Jeg fik endeligt sat et godt tilbud sammen som de kunne bruge. Jeg fik lov til at snakke med Mika. Han ville gerne til klubben, men han ville første tygge lidt på alle de tilbud som han havde fået.
Jeg måtte acceptere det og skulle til at vende snuden hjemad. Dagen før jeg rejste kontaktede Mika’s agent mig. Han sagde at en af hans andre klienter ville passe perfekt til Wolfsburg. Jeg var lidt skeptisk, men valgt at se på spilleren. Han hed Patrik Lomski og spillede på Turuns U-hold. Han var en meget spændende spiller så jeg ville tilbyde han en kontrakt. Agenten fortalte at Lomski havde kontraktudløb om 6 måneder og så kunne jeg jo få han gratis.
Lomski fik sin kontrakttilbud og jeg vendte snuden hjem til Tyskland.
Jeg manglede stadig en angriber. En af klubbens træner havde måske en mulig kandidat. Eddie Johnson hed han. Jeg fik set på ham og tilbød ham en kontrakt. Han havde en løskøbsklausul som jeg benyttede mig af.
Celtic havde også gjord det samme og jeg havde ventet at han ville skifte til Wolfsburg, da vores kontrakt måske var bedre end Celtic’s. Vi tilbød lidt mere end hvad Johnson ville have.
Det eneste vi kunne gøre nu, var at vente på et svar fra Johnson.
Indkøb - forstærkninger + et par talenter
Jeg havde nu forhandlet med spillerne som jeg gerne ville have, nu skulle jeg så i gang med at forhandle med nogle nye trænere.
Jeg vil have større fokus på angrebsspillet og klubben manglede nogle gode angrebstræner. Efter at have undersøgt markedet fandt jeg frem til 2 træner som kunne bruges. Det var Thomas Edvardesen og Jens Bönig. De var begge kontraktløse for tiden, så jeg skulle ikke betale for at hente dem til klubben.
Der var nu gået ca. 1 uge og jeg fik en mail fra Johnsons agent. Eddie havde også fået et tilbud fra Middlesbrough og han syntes at tilbuddet var det bedste, så han skiftede til Boro. Det var lidt irriterende at jeg ikke fik lokket Eddie til klubben. Han var ellers en meget godt spiller.
Der gik et par dage. Der gik rygter om at Eddie måske ikke ville få arbejdstilladelse i England. Hans skiftes til Boro var nu ikke helt gennemført. Jeg gik og håbede på at han ikke ville få arbejdstilladelse, så vi kunne få ham.
Det gik ikke som håbet og Eddie fik arbejdstilladelse.
Et par dage senere blev jeg ringet op af Mika’s agent. Han fortalte mig at mika have fået et rigtig godt tilbud af Os, men han ville hellere skifte til Real Madrid. Nej, hvor der et pisse irriterende at han skifter til Real. Han ville have været fast mand på vores hold, men han valgt en reserve status i Real.
TræningskampeDen første træningskamp nærmede sig og jeg vidste ikke helt hvor holdet stod. Jeg fik arrangeret en lille træningskamp imod vores 2. Hold.
Kampen skulle give uofficiel debut til nogle af vores nye spillere.
Kampen gik godt. Vi havde alt spillet og fik scoret nogle mål. Kampen endte 5-0 til 1. Holdet. Qvist fik sidste halvleg på banen, hvor man fik scoret sit første mål. Lumb og Chalwe gjord et også det rigtig godt.
Dagen efter skulle vi så spille vores første rigtige træningskamp mod Wisla. Kampen startede rigtig godt og holdet spillede godt. Efter første halvleg var vi foran 3-0. Grafite scorede 2 af målene. I 2. Halvleg kom Chalwe, Lumb og Qvist ind på banen. Qvist spillede rigtig godt og fik scoret et mål, men desværre blev han skadet.
Kampen endte 5-1. Kampens spiller blev Graftie, som scorede et hattrick.
Qvist, Lumb og Sashi Chalwe fik uofficielt debut for klubben. Gjord det rigtig godt.
Qvist scorede 1 mål. Kampen endte 5-0. hattrick af Grafite.
Allan Simonsen