home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 930 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  VfL Wolfsburg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: VfL Wolfsburg  (Læst 3684 gange)
JML
Reserveholdsspiller

VfL Wolfsburg
« : 30 Dec 2007, 22:58 »

Hey. Jeg er ikke særlige godt det det med blogs osv, men vil da alligevel prøve. Opstemt

Jeg vil lave en update hver måned. Opstemt der kommer en lile update snart. Opstemt

JML
Reserveholdsspiller

Sv: VfL Wolfsburg
« Svar #1: 30 Dec 2007, 23:23 »

Felix Magath forlader Wolfsburg

Felix Magath og Wolfburg er blevet enig om at ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning. Den officielle grund til ophævelsen var at Felix Magath ville prøve noget nyt. Den rigtige grund for ophævelsen skulle være at Felix Magath havde nogle interne problemer med ledelsen. 

Vi skal nu i gang med at finde en kompetent træner som kan styre holdet og sikre os en sæson mere i den bedste række. Det bliver meget svært at få tyske træner til klubben da der ikke er særlige mange kompetente træner ledige. Vi bliver derfor nødt til at kigge efter en udenlandsk træner sagde Hans Dieter Pötsch

I pressen spekuleres på hvem afløseren for Magath skal være. Allan Simonsen er favorit. Han er ledige på marked efter at have trænet Færøernes landshold med succes.

Ifølge rygterne skulle Allan Simonsen være set i Wolfburg her til formiddage lige efter Felix Magath forlod klubben.
Wolfsburg har indkaldt til pressemøde angående den nye træner. På presse mødet bliver Allan Simonsen som forventet præsenteret som ny Wolfsburg træner.

« Seneste Redigering: 30 Dec 2007, 23:28 af JML » Logged

Robuni
Gæst

« Svar #2: 30 Dec 2007, 23:30 »

Fin start, glæder mig til mere Smiley

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 31 Dec 2007, 22:02 »

Første dag på arbejdet!

I går skrev jeg under på kontrakten med Wolfsburg og i dag skal jeg så til min første træningsdag. Jeg kender ikke truppen særlige godt, så det bliver spændende og se om hvordan de er. Jeg tager min bil og køre ud til træningsanlægget. Lige da jeg stiger ud af bilen kommer Grafite hen. Han hilser meget pænt på mig og fortæller lidt om sig selv og klubben. Efter at have sludret med Grafite gik jeg ind til træningsanlægget og træningen begyndte. Første træning gik meget fint. Jeg den opfattelse af truppen, at det var en meget ambitiøs og målrettet trup. De skulle nok kæmpe røven ud af bukserne for at blive i ligaen eller det kommer de i hvert faldt til.

Truppen skal forstærkes og jeg syntes at der mangler nogle talenter i klubben. Jeg er lidt i tvivl om målmandsposten. Jeg ved ikke helt hvor gode målmændene er. Forsvaret virker solid, men og det er god nok til ligaen bliver spændende at se. Midtbanen er god. Der er man midtbane spillere i klubben og jeg skal nok have fundet frem til dem, som jeg kan bruge. Angrebet virker lidt tyndt. Hvis grafite skulle gå hen og få en skade, er vi på røven. Det er en meget talentfuld spiller ved navn Edin Dzeko. Han skal nok blive til noget stort, hvis man lige får ændret sin attitude lidt. Det skal jeg nok sørge for.

Trænerne i klubben er ret gode, men der mangler nogle angrebstræner i klubben.
Når nu transfer vinduet åbner om et par dage skal der hentes 1 angriber, 1 midtbane og 1 forsvarsspiller + et par talenter.

Jeg har kigget lidt på markedet og fundet frem til nogle spændende emner. Det er tale om 2-3 danske spiller som måske skal hentes til klubben. Der er 3 meget unge spiller som har talent nok til at spille i ligaen. Det er venstre backen Michael Lumb. Han er en meget spændende spiller og spiller oven i købet på venstre back. Der er ikke særlig mange venstre back talenter, så jeg skal helt klart forsøge at hente ham til klubben.

Den anden spiller en Lasse Qvist fra FCK. Han har efter min vurdering talentet til at blive en rigtig god angriber. Han mangler lidt fysik til ligaen, men det skal vi nok få ordnet. Han har tidligere spillet i PSV og derefter er han så kommer til FCK, hvor der ikke har været særlige meget spille tid i klubben.

Klubbens direktører har givet mange en del penge, til spiller køb og lønninger. Det bliver ikke særlige svært at få købt de 2 talenter.  Jeg regner med at de skal spille lidt på 2. Holdet og så måske snuse lidt til første holdet.

Der mangler også lidt i forsvaret og her har jeg fundet den rette mand. Det er Sashi Chalwe. Han spiller for det Zambianske landshold og er fri på markedet. Jeg er ikke helt sikker på at direktøren tillader mig at skrive kontrakt med ham, så jeg vil tilbyde ham 1 uges prøvetræning. Hvis han viser noget godt, så kan vi snakke om en kontrakt senere.

Nå men det er ved at være sendt, så jeg smutter i seng nu.

Allan Simonsen

Jeg glemte at tage screen at truppen, før jeg begyndt at købe ind. Skuffet

Edit: er der nogle, der har målene til hvor store billederne må være, så jeg ikke får den scrollbar forneden.
« Seneste Redigering: 01 Jan 2008, 14:08 af JML » Logged

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 01 Jan 2008, 14:02 »

De første 2 uger

Transfermarkedet

De første 2 uger er nu gået i klubben og det har været rigtig dejligt at træne et hold som er et par niveau bedre end Færøernes landshold. Vores træningsanlæg er rigtig godt, men det kan godt blive bedre. Jeg tog lige en lille tur over til stadionet for at se forholdene, da jeg ikke fik set på det før. Det er nogenlunde ud. Stadionet et ikke det bedste, men heller ikke det værste.  Det går lige.

Transfer markedet åbner først om et par uger, men jeg er allerede begyndt at sondere markedet for mulige spillere. Jeg har som sagt haft kontaktet både AGF og FCK om et muligt køb af Lumb og Qvist. Klubberne ville gerne forhandle. Forhandlingerne gik næsten som en leg. Klubberne ville ikke acceptere mit første tilbud. Jeg satte så en ekstra million på beløbet + 5 % i videresalg og så var mine første spillere næsten købt. Lumb accepterede mit første kontrakttilbud og han var nu klar til at skifte til klubben. Qvist derimod var lidt svær at forhandle med. Jeg sagde til ham at han ville så et par kampe på første holdet og mange på 2. Holdet. Det ville han ikke. Han ville ikke opfattes som et talent ligesom i FCK. Han ville et skridt på af stigen.

Jeg tilbød han en status som reserve. Han skulle kæmpe med klubbens anden unge angriber, om den ene plads ved siden af grafite.  Qvist accepterede om et skifte var på plads. Skiftet skulle ske lige når transfer vinduet åbnede.
Jeg havde også haft kontaktet Sashi’s agent om prøvetræning i klubben. Sashi accepterede og kom til Tyskland. Han gjord det rigtig godt til træningen og jeg fik så muligheden for at tilbyde ham kontrakt.
Sashi skulle lige tygge lidt på tilbuddet før han accepterede.

Forsvarsspilleren og talenterne var nu på plads. Nu manglede jeg bare at få købt en angriber om en midtbane.

Under en tur til Finland fik jeg øje på Mika Ääritalo. Han havde et talent. Et meget stort talent. Jeg fik kontaktet klubben, som han spillede i. De ville ikke af med ham, så hurtigt. De havde masser af tilbud fra rigtig mange klubber.  Jeg fik endeligt sat et godt tilbud sammen som de kunne bruge. Jeg fik lov til at snakke med Mika. Han ville gerne til klubben, men han ville første tygge lidt på alle de tilbud som han havde fået.

Jeg måtte acceptere det og skulle til at vende snuden hjemad. Dagen før jeg rejste kontaktede Mika’s agent mig. Han sagde at en af hans andre klienter ville passe perfekt til Wolfsburg. Jeg var lidt skeptisk, men valgt at se på spilleren. Han hed Patrik Lomski og spillede på Turuns U-hold. Han var en meget spændende spiller så jeg ville tilbyde han en kontrakt. Agenten fortalte at Lomski havde kontraktudløb om 6 måneder og så kunne jeg jo få han gratis.

Lomski fik sin kontrakttilbud og jeg vendte snuden hjem til Tyskland.   

Jeg manglede stadig en angriber. En af klubbens træner havde måske en mulig kandidat. Eddie Johnson hed han. Jeg fik set på ham og tilbød ham en kontrakt. Han havde en løskøbsklausul som jeg benyttede mig af.
Celtic havde også gjord det samme og jeg havde ventet at han ville skifte til Wolfsburg, da vores kontrakt måske var bedre end Celtic’s. Vi tilbød lidt mere end hvad Johnson ville have.
Det eneste vi kunne gøre nu, var at vente på et svar fra Johnson.

Indkøb - forstærkninger + et par talenter

Jeg havde nu forhandlet med spillerne som jeg gerne ville have, nu skulle jeg så i gang med at forhandle med nogle nye trænere.

Jeg vil have større fokus på angrebsspillet og klubben manglede nogle gode angrebstræner.  Efter at have undersøgt markedet fandt jeg frem til 2 træner som kunne bruges. Det var Thomas Edvardesen og Jens Bönig. De var begge kontraktløse for tiden, så jeg skulle ikke betale for at hente dem til klubben. 

Der var nu gået ca. 1 uge og jeg fik en mail fra Johnsons agent. Eddie havde også fået et tilbud fra Middlesbrough og han syntes at tilbuddet var det bedste, så han skiftede til Boro. Det var lidt irriterende at jeg ikke fik lokket Eddie til klubben. Han var ellers en meget godt spiller.

Der gik et par dage. Der gik rygter om at Eddie måske ikke ville få arbejdstilladelse i England. Hans skiftes til Boro var nu ikke helt gennemført. Jeg gik og håbede på at han ikke ville få arbejdstilladelse, så vi kunne få ham.
Det gik ikke som håbet og Eddie fik arbejdstilladelse.

Et par dage senere blev jeg ringet op af Mika’s agent. Han fortalte mig at mika have fået et rigtig godt tilbud af Os, men han ville hellere skifte til Real Madrid. Nej, hvor der et pisse irriterende at han skifter til Real. Han ville have været fast mand på vores hold, men han valgt en reserve status i Real. 

Træningskampe

Den første træningskamp nærmede sig og jeg vidste ikke helt hvor holdet stod. Jeg fik arrangeret en lille træningskamp imod vores 2. Hold.

Kampen skulle give uofficiel debut til nogle af vores nye spillere.
Kampen gik godt. Vi havde alt spillet og fik scoret nogle mål. Kampen endte 5-0 til 1. Holdet. Qvist fik sidste halvleg på banen, hvor man fik scoret sit første mål. Lumb og Chalwe gjord et også det rigtig godt.

Dagen efter skulle vi så spille vores første rigtige træningskamp mod Wisla.  Kampen startede rigtig godt og holdet spillede godt. Efter første halvleg var vi foran 3-0. Grafite scorede 2 af målene. I 2. Halvleg kom Chalwe, Lumb og Qvist ind på banen.  Qvist spillede rigtig godt og fik scoret et mål, men desværre blev han skadet.
Kampen endte 5-1. Kampens spiller blev Graftie, som scorede et hattrick.     

Qvist, Lumb og Sashi Chalwe fik uofficielt debut for klubben. Gjord det rigtig godt.
Qvist scorede 1 mål. Kampen endte 5-0. hattrick af Grafite.

Allan Simonsen

FCK88
Manager

« Svar #5: 01 Jan 2008, 14:12 »

Felix Magath forlader Wolfsburg

Felix Magath og Wolfburg er blevet enig om at ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning. Den officielle grund til ophævelsen var at Felix Magath ville prøve noget nyt. Den rigtige grund for ophævelsen skulle være at Felix Magath havde nogle interne problemer med ledelsen. 

Vi skal nu i gang med at finde en kompetent træner som kan styre holdet og sikre os en sæson mere i den bedste række. Det bliver meget svært at få tyske træner til klubben da der ikke er særlige mange kompetente træner ledige. Vi bliver derfor nødt til at kigge efter en udenlandsk træner sagde Hans Dieter Pötsch

I pressen spekuleres på hvem afløseren for Magath skal være. Allan Simonsen er favorit. Han er ledige på marked efter at have trænet Færøernes landshold med succes.

Ifølge rygterne skulle Allan Simonsen være set i Wolfburg her til formiddage lige efter Felix Magath forlod klubben.
Wolfsburg har indkaldt til pressemøde angående den nye træner. På presse mødet bliver Allan Simonsen som forventet præsenteret som ny Wolfsburg træner.

OT: Tror ikk lige A. Simonsen havde så stor succes funny Wink crazy

TT: Flot blog.. glæder mig til næste update.. og godt at se du har købt Qvist.. med den rette spilletid og træning skal han nok få udviklet sig Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Niko
Gæst

« Svar #6: 01 Jan 2008, 14:16 »

Dejligt at mine billeder har inspireret dig. Smiley

Flot blog, glæder mig til at du kommer ordentligt igang.

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 01 Jan 2008, 14:18 »

Opstemt

er længden ok eller skal den være længere?

Niko
Gæst

« Svar #8: 01 Jan 2008, 14:22 »

Længden er fin. Wink

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #9: 01 Jan 2008, 14:33 »

Længden er super Smiley Rigtigt godt klubvalg ! Glæder jeg mig til at følge

Zinqo
Gæst

« Svar #10: 01 Jan 2008, 14:38 »

ser godt ud... og kanon valg af klub Smiley

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 03 Jan 2008, 13:51 »

Elendig sæson start!

Forsvarstalent til Wolfsburg
Sæsonen begynder for alvor i næste uge og jeg mangler stadig at købe lidt ind. Jeg er stadig i forhandlinger med FCM om et køb af Simon Kjær. Forhandlingerne trækker ud. FCM vil have 6 mio. kr. for Simon Kjær. Jeg syntes at der er alt for meget, for en relativ uprøvet talent. Forhandlingerne står på i et par dage. Vi bliver enig om en pris på 5 mio. kr. + 10% i videre salg.  Simon Kjær skifter til Wolfsburg. Han kommer til at spille lidt på 2. Holdet og lidt på 1. Holdet. Han skal udvikle sig meget, hvis han skal have en stamplads. Jeg kan se, at han har talentet til at blive en god forsvar i bundesligaen. Det var også derfor at vi har givet så mange penge for ham.

Fra Holbæk til Wolfsburg

Jeg har sendt en af klubbens scout til Danmark for at kigge på nogle spillere. Et par dage senere ringer han siger at han har en spiller, som jeg skal se på. Det er en spiller ved navn Morten Thomsen. Han er kun 15 år og spiller for Holbæk. Jeg ser han i et par kampe og tilbyder ham derefter en kontrakt. Morten Thomsen accepterer og skifter til klubben. Morten skal kun spille på U19 holdet og når han engang bliver god nok, kan han komme på 1. Holdet.
Morten Thomsen er kun 15 år for det er måske lidt svært for ham at bo alene i Wolfsburg. Klubben har derfor sørget for at finde et arbejde til Mortens forældre i Wolfsburg så hele familien flytter til byen.

Venskabskampe

Leoben – Wolfsburg

Denne kamp skulle bruges til at spille holdet sammen, og afprøve en formation. Kampen startede rigtig godt og vi havde godt styre på leoben. Vi pressede dem meget og i det 20 får Lasse Qvist bolden lige udenfor feltet. Qvist skyder og der er mål. Et minut se scorede Qvist igen. Holdet kommer frem til nogle store chancer, men misbruger en del.

I 2. Halvleg sker der så noget igen. Lasse Qvist afdribler  2 mand og score. Hattrick af Qvist. I resten af kampen sker der ikke det store. Kampen slutter 0-3 til os.  Holdes højre fløj bliver skadet og en skadespause på ca. 1 måned venter ham.

Wolfsburg – Racing

Den sidste kampen inden sæsonen starter. Kampen skulle bruges på at spille en ny højre fløj ind. 1 halvleg var meget lige og i pausen stod der 1-1. Efter pausen bliver Qvist sat ind i stedet for Radu. Qvist gøre det igen rigtig godt og fodre de andre med gode bolde. Kampen slutter 3-1 til os og kampens man blev Lasse Qvist.

De sidste indkøb

Så er de sidste indkøb på plads. Jeg har hentet kerlon og Lulinha i den brasilianske liga. Begge spiller har spillet en del U – landsholdskampe for Brasilien. Lulinha er blevet udråbt til den nye Ronaldinho, så jeg har store forventninger til ham. Lulinha skifter til klubben, i starten af næste sæson. Andrejev Nikita blev også hentet til klubben. Han kommer til at spille på 2. Holdet.

Jeg forsøgt at hentet en store spiller til klubben. Villareal accepterede mit bud på Jon Dahl men han gad ikke, at skifte til klubben lige nu, da han lige er skiftet til Villareal. Det kunne have været stort, hvis Jon Dahl var kommet til Wolfsburg med det skete ikke.

Sæson start

HSV – Wolfsburg

Startopstillingen
Sæsonens første kamp var mod HSV. Vi vidste på forhånd at det ville blive en rigtig svær kamp, så vi stillede med 2 defensive midtbaner. Kampen startede godt og begge hold havde nogle gode chancer. I det 9. Min. får Lasse Qvist bolden lige udenfor feltet. Han havde set, at mål stod lidt for langt fremme. Qvist skyder og der er mål. HSV presse os i bund og de har nogle rigtig store chancer. I det 30. Min får Mohammed Zidan bolden og han score. 1-1.
Et par min. senere får Ivica Olic score han og der står nu 2-1 til HSV. Resten sker der ikke særlige meget. Begge hold har et par chancer, men ingen af den får scoret. Kampen slutter 2-1.

Wolfsburg – Schalke

Startopstillingen
Fansene løb ikke særlige tilfredse med nederlaget og det kan jeg også godt forstå. Vi spiller lige op med dem med alligevel blev det til et nederlag.

En meget lige førstehalvleg, hvor begge hold havde et par gode chancer.  I 2. Halvleg fpr Kevin Kuranyi scoret et mål. Schalke begynder at presse på. Kerlon bliver skiftet ind i stedet for den ene def. Midtbane.
Ca. 10 min. efter mål score Sashi Chalwe selvmål og kampen er afgjort. I stedet for at trække os tilbage, presser vi yderligere på, for et mål. Det sker ikke og Bordon kan i stedet scorer til slutresultatet 3-0.
Spillerne spillede en god 1. Halvleg. Efter det ene mål gik spillerne helt ned og alle sammen spillede en rigtig dårlig 2. halvleg.

Wolfsburg - Hannover

Startopstillingen
Vi sidder på alt spillet og kommer frem til nogle gode chancer, men angriberne får ikke scoret. I starten af 2. Halvleg kommer Hannover foran. Vi presser på for en udligning. I det 60. Min. bliver kerlon vist ud, efter sit 2. gule kort.
Nolge min. senere gør Mike hanke det til 0-2.  Vi bliver ved med at presse dem, med det giver ikke gevinst. I stedet scorer Mike hanke det til 0-3 og lukker kampen. I tillægstiden pynter Grafite på resultatet. Kampen slutter 1-3.

Det er en virkelig dårlige start på sæsonen. Næste uges kamp Karlsruhe skal vindes. Spilleren har ikke leveret en god præstation, sent over en helt kamp. Der må til at se ændringer, hvis vi skal blive i ligaen. Det kommer der også til!
Allan Simonsen.

Zinqo
Gæst

« Svar #12: 03 Jan 2008, 14:00 »

skidt start ja... men du skal nok komme igen, det er jeg sikker på. Nogle spændende indkøb du har lavet, bliver interessant at se om de udvikler sig godt.

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 03 Jan 2008, 16:38 »

Jaa. glæder mig til at se Lulinha og kerlon. Opstemt
Qvist har virkelige gjord det godt. Opstemt

EDIT:

klik på startopstillingen for at se startopstillingen.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2008, 18:32 af JML » Logged

JML
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 03 Jan 2008, 22:24 »

Truppen

Målmænd

Forsvar

Defensive Midtbane

Midtbane

Angreb

Mangler billeder af følgende spillere: Sashi Chalwe, Michael Stegmayer og Grabriel Torje.

« Seneste Redigering: 03 Jan 2008, 22:33 af JML » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010