Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:35:42
Broen13
Football M...
fm25
I dag
kl. 09:41:44
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 1142 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
"The Linnets"
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: "The Linnets" (Læst 8594 gange)
FCKchamp
Gæst
"The Linnets"
«
:
13 Dec 2007, 15:06 »
The Linnets
Defuges Challenge
Det er lørdag. Lørdag d. 29 Juli. Jeg står tidligt op, efter at have været gået sent i seng. Jeg er urolig inden sæsonens sværeste udekamp på papiret. Oxford skal besejres, eftersom vi stadig ligger under stregen, på grund af vores oprykning til Blue Square Premier. Sidste sæson var en kæmpe succes, hvor vi i vores 129. år af klubbens historie, rykkede op fra Blue Square North, med en utrolig overraskende første plads. Jeg tager tøj på, tager over til klubhuset, hvor jeg skal mødes med min asistent, Leon Jones. Vi har hele ugen arbejdet utrolig meget med at få vores hold til at få selvtillid. Sæsonstarten har været hård ved spillerne og det ved vi, Leon og jeg. Efter 4 nederlag i træk, mod henholdsvis St. Albens, Cambrigde, Nuneaton og Grays. Først 2 hjemmebanekampe endt i nederlag, derefter 2 udebanenederlag.
Vi fik dog en lille oprejsning, fra blot 4 dage siden da vi spillede hjemme på Walks. Modstanderen var medieprognosede nr. 13 - Waymouth. Med 3 mål af vores stjernefrø, Chris Martin, som alene angriber fik begejstret de godt 1300 tilskurere. Dermed fik vi altså vores først sejr efter oprykningen, hvilket betød utrolig glæde i den lokale presse, og blandt de mange trofaste tilskurrer.
Da jeg ankommer til klubhuset er Leon der allerede. Han har allerede fået selskab af vores 2 trænere Kevin og Darren. Vi skal med bussen til Kassam Stadium. Kampen starter kl 1500, så spillerne kommer først om en lille time. Vi, mine 3 følgesvende og jeg, skal først have et lille taktikmøde omkring hvordan vi skal gribe denne kamp an. Vi ligger efter,den, mildest talt, ikke favoriable, sæsonstart under nedrykningsstregen, og vi skal møde en storklub, med et gennemsnitstilskure
rtal på hele 8165. Dette er klart flest, foran Cambridge med 2831.
Under vores taktikmøde er vi enige om at vi skal spille vores eget spil, og prøve vores engelske-dansker, Dennis Pedersen, fra start på den offensive midtbane i stedet for Mustapha Hadji, som har haft en lidt skuffende sæsonstart. Spillerne ankommer en time senere og vi tager afsted mod Oxford. Allerede da vi ankommer kan vi fornemme den store tilslutning der er til Oxford. Vi ser det enorme stadion foran os. Vi bliver enige om at der mindst må være plads til 12000 tilskurere derinde. Vi føler os en smule skræmte af omgrivelserne da vi kommer ind på stadion og ser plænen. Spillerne der er vant til vores lille Walks, kigger rundt på det fornemme stadion med kæberne slæbende hen af græsset.
Jeg tager en snak med Dennis, fortæller ham at han kommer til at få en central rolle i kampen, og at han skal være manden der skal fodre vores lejesvend på toppen. Dennis, takker mange gange for tilliden, og trækker i tøjet sammen med de andre drenge. Jeg snakker kort til drengene, foræller dem at de skal gå til stålet, og ikke lade sig forstyrre af de mange tilskurere. "Go out there, and FIGHT!" - er mine sidste ord til drengene, inden jeg overgiver den
afsluttende pep-talk til Leon. Leon fortsætter mine takter på sin engelske accent, og fortæller drengene, at de skal give den hele armen, og give de medrejsende fans en oplevelse de sent vil glemme. Leon trækker Andrew Cave-Brown, Chris Brown og Alexander Kacaniklic, vores 3 norwich-lejesvende, til side, imens de andre spillere går ud i spillertunnelen og gør sig klar. "You guys have the skills and abilities to help us win this - Show great responsibility
out there, guys!". De 3 spillere smiler stolt, og går ud og tilslutter sig til de andre spillere. Leon og jeg går ud på banen, og sætter os på bænken, hvor vi kan se, til vores store forargelse, at en enorm mængde fans, har taget samme bus tur som os selv, hele vejen fra Walks. "Our fans are truely fantastic, Nick!" - siger Leon glad til mig.
Kampen går i gang, og man kan i starten mærke et enormt pres fra lægterne, men vores egne fans kan dog også høres til tider.Det regner, og Oxford har mange chancer i starten af kampen, men det bliver ikke omsat til mål, pga. vores unge nytilkomne målmand, Hernandez. Efter 32 minutter kommer den ultimative forløsning, da Cave-Brown bryder igennem på højre siden og finder en forholdsvis fri, Chris Martin midt i feltet, som scorer sikkert uden om Lillis.
Jeg bryder ud i voldsom glæde. Hopper op af sædet, og giver først Leon, dernæst Kevin og tilsidst Darren en highfive!
Som om dette ikke var nok Scorer vi, efter en kort periode efter pausen af Oxford dominans, 2 mål på bare 5 minutter af henholdsvis min engelske-dansker Dennis Pedersen og Nathan Tooms.
Rob Martin fløjter, efter 95 minutters spil, og 10 fingernegle mindre, kampen af. 3-0 til Drengene fra King's Lynn. Jeg er i totalt ekstage, og bliver blot siddende på bænken og stiger ud i luften. Pressen kommer hen og stiller spørgsmål, jeg hører dem blot svagt i baggrunden. Pludselig vågner jeg af min mindre ekstage, da min kaptajn Jorden Yong kommer hen og spørger om jeg ikke skal med hen til fansne og fejre det.
Jeg får hurtigt svaret på nogle få spørgsmål smutter ind til drengene i omklædningen. Jeg giver hele banden en bajer, og vi få rejst hjem til Walks med 3 point, og en ikke mindre end overraskende 3-0 sejr i baggagen.
Jeg åbner min dør ind til min lejlighed, efter jeg har sagt "Thank you for today, mate!" til Leon. Heldigvis er Leon min nabo, så vi får et mere intenst samarbejde. Vi er allerede blevet bedste venner, efter at jeg forlod Danmark, til fordel for denne store udfordring. King's Lynn ville have mig til at få dem frem til succes. Jeg sætter mig ind til min computer, og skriver et kort referat af kampen, af de nedkrassede noter jeg har lavet. Jeg knapper endnu en bajer op, for at fejre sejren med mig selv. Jeg sætter mig i min lænestol og tænder for fjernsynet. Jeg har dog ikke helt vænnet mig til at de ikke snakker dansk, og falder hurtigt i søvn oven på dagens eventyr.
Jeg vågner i min lænestol inde i stuen, ved en forfærdelig hyletone fra fjernsynet. Jeg slukker det, går ned til den lokale bager og køber en basse og den lokale avis. På selvest forsiden er der et billede af mig, endnu engang. Første gang var efter vi sikrede os Blue Square North Titlen, og nu igen. Fodbold betyder virkelig meget for den lille by. Jeg går hjem, sætter mig ved min computer, og skal igang med forberedelsen til de kommende kampe. Der er nu spillet 6 kampe af sæsonen, og der er stadig meget lang vej til at udføre forventningerne om at undgå nedrykning..
«
Seneste Redigering: 19 Dec 2007, 16:36 af FCKchamp
»
FCKchamp
Gæst
Sv: "The Linnets"
«
Svar #1:
13 Dec 2007, 15:07 »
Ja, efter lidt inspiration fra blandt andet "One of the Dons", så har jeg hermed prøvet lykken selv, med en lille blog. Kom endelig med ris og ros, alt kan bruges.
Ved godt jeg mangler billeder, men er desværre ikke den store haj, til at det der, så skal nok prøve at forbedr det lidt fremover.
Rossonero
Gæst
«
Svar #2:
13 Dec 2007, 15:12 »
Du skriver godt, det må man give dig.
Realismen er også i top, da jeg godt kan lide at du bruger engelsk tale, når du kommunikere med holdet.
Måske vil billeder gøre den lidt mere imødekommende, men det hindrer mig ikke i at læse den.
Glæder mig til fortsættelsen, da jeg også har et spil kørende i Blue Square Premier med Chelmsford City.
Held og lykke, med at vende den dårlige start til noget positivt - og tillykke med sejren.
FCKchamp
Gæst
«
Svar #3:
13 Dec 2007, 15:14 »
Tusinde tak
Som sagt, så skal jeg lige have lidt hjælp til at smide nogle billeder ind i den, for kan godt selv se, at den måske ikke ser så indbydende ud, men skal lige have set på det med billederne ordentligt.
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #4:
13 Dec 2007, 15:19 »
King's Lynn ftw \o/
Rossonero
Gæst
«
Svar #5:
13 Dec 2007, 15:19 »
Prøv at læs denne guide mvh. billederne i forummet:
http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=1;start=0;guide_id=35
EDIT:
Ellers er der også denne tråd;
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=8308.0
FCKchamp
Gæst
«
Svar #6:
13 Dec 2007, 15:27 »
Allerede 3 dage efter den store succes i Oxford, er det igen tid til en bustur. Denne gang til York. Efter blot 2 dages træning er det kun blevet til en lille smule optakt til dagens kamp. Det kan tydelig mærkes at spillerne har stor selvtillid. Vi sidder i bussen og spiller oser af selvtillid, og tror virkelig på flere mirakler..
Kampen starter efter en kort pep-talk af undertegnede, hvor spillerne blev fortalt at de kunne vinde, hvis de fortsatte på den bølje vi havde iscenesat de seneste to kampe. Pludselig går realiteten op i mig. Dette bliver utrolig svært. Vi bliver mildest talt kørt rundt i manegen, og York har ved pausen haft en boldbesiddelse på 60%. York fører dog ikke kun på boldbesiddelsen. De fører også på den statestik der i virkeligheden tæller. Vi er bagud 2-0.
Jeg fortæller spillerne, at hvis de kæmper en hvis ting ud af bukserne, så kan det godt lade sig gøre, og jeg taler igen til spillerne om den bølje vi har reddet på. Vi skal finde den igen, på vores lille surfbræt.
Efter pausen har spillerne virkelig taget min pep-talk seriøst, og vi får reduceret til 2-1 ved engelsk-danskeren. Vi har nu presset boldbesiddelsen op på "fifty-fifty", og spiller flyder egentlig meget godt. Efter ihærdige forsøge, af blandt andet Chris Martin, må jeg indse, at det ikke er nok at ride på en bølje.
Jeg bliver igen siddende 2 minutter efter kampen på bænken helt for mig selv, og konkluderer lidt på hvad der egentlig skete. Vi er i Blue Square Premier, og vi må nu indse, at det ikke blot er nok med et godt raid eller en godt bølje. Spillerne skal fighte for dette. Leon og jeg skal have noget frem i spillerne som gør at de vil kæmpe sammen med os omkring dette mål. Vi skal klare fri af nedrykning. Alt andet ville være en skuffelse..
«
Seneste Redigering: 13 Dec 2007, 15:35 af FCKchamp
»
FCKchamp
Gæst
«
Svar #7:
13 Dec 2007, 17:40 »
Nu har jeg så fået lagt nogle billeder ind, på mine opdateringer. Håber det skaber et lidt bedre helhedsindtryk.
Kom gerne med kommentarer, stadigvæk.
IgorBrajkovich
Lilleputspiller
«
Svar #8:
14 Dec 2007, 15:27 »
Super fed blog synes jeg. Fed start i hvert fald, der er meget at bygge videre på!
FCKchamp
Gæst
«
Svar #9:
17 Dec 2007, 13:11 »
Chris Martin som månedens spiller, Kacaniklic som månedens unge spiller. Dette bevidner om en god Oktober måned. 6 kampe i Oktober, 13 point. 13 point, som udgør en smule over halvdelen af de hidtidige point der er blevet høstet i de første 19 kampe. Vi ligger nr. 12, og vi er begyndt at få tur i den, efter at jeg har givet Chris Martin en angrebsmakker. Vi spiller nu med 2 foran i stedet for en enkelt. Det har set ud til at fungere. 1-0 over Crawley, 1-1 mod Rochdale. Henholdsvis 2'er og 3'er i ligaen. "We are doing fucking great, sir". Jeg sidder til møde med bestyrelsen. Mine 2 chefer, bestyrelses formand, Alex Pennock, og direktør Steve Wright, skal have en rapport. Jeg hader at snakke med de slipsenørder, men hvad fanden det skal jo til.
Derudover kan jeg også bevidne cheferne om et nyindkøb. Højre midtbane og angrebsspiller, Peter Bore. "I have confidence that my squad can fullfill our goals."
Jeg fortæller naturligvis ikke noget om at jeg har sendt scoutreporter afsted, fordi jeg synes vi mangler lidt til forsvaret, for mit lønbudget er ved at skulpe over. Jeg repporterer om den nutidige situation i truppen, og vi snakker lidt frem og tilbage, inden Steve Wright rømmer sig og siger stille: "What happened last saturday, Nick?!" Jeg havde frygtet dette, men vidst de vill konfrontere mig med vores nederlag i FA-Cup kvalifikationen. Steve fortæller mig at det ikke er tilfredsstillende at tabe til hold, som ligger i ligaerne under os, og slet ikke når de ikke engang er med i enten South eller North. Vi er trods alt et Premier hold nu, bla. bla. bla. "Lad mig nu komme ud", tænker jeg for mig selv.
Leon sidder udenfor med 2 mapper i hånden. Han har netop fået scoutreporter fra vores 2 talentspejdere, og vi skal nu se dem igennem, og lure om der er flere spillere som skal hentes til klubben. Jeg er fortsat lidt urolig over vores forsvar, vi skal altså have nogle forstærkninger, fortæller jeg Leon, som nikker. Vi skal have nogle forstærkninger i bageste kæde, hvis vi skal kunne overleve denne liga. Har du noget til mig? Leon, som er en mand af få ord, nikker blot igen, og smiler over hele femøren. Jeg følger med Leon som fortsat er stille. Jeg følger med ham, indtil han stopper foran døren med påskriften "nagotiation". Leon giver mig 2 papirer fra den ene af mapperne. En skotte og en englænder. Det ser spændende ud. Men hvorfor ville han først give mig dem hernede? Leon peger på døren, og jeg forstår pludselig hvad Leon har i ærmet..
«
Seneste Redigering: 17 Dec 2007, 14:28 af FCKchamp
»
Herlev
Challenge Mester 2016
«
Svar #10:
17 Dec 2007, 13:21 »
Hvorfor stoppe der :-P
Kanon blog og meget spændende!
The mighty Blues from London CHELSEA!!
Obi Mikel - En af de største!
FCKchamp
Gæst
«
Svar #11:
17 Dec 2007, 13:23 »
For at holde fast på læserne naturligvis
Har du aldrig set glamour?
Der kommer en update i løbet af dagen..
jeppe_nr13
Førsteholdsspiller
«
Svar #12:
17 Dec 2007, 13:44 »
super nice blog, skal helt sikkert følge med!
FCKchamp
Gæst
«
Svar #13:
17 Dec 2007, 15:13 »
McGivern
Jeg læser hurtigt de 2 dokumenter igennem, som jeg fik stukket i hånden af Leon, og kan konstatere følgende:
Ryan McGivern, central forsvarsspiller, 20årig Nordirer - 4 u21 landskampe og bedst af alt, ex-Man City spiller, dog for reserve holdet. Men han må da kunne noget siden han har spillet for selveste Manchester City? Docker, min spejder, har da også skrevet 2 sætninger som springer i øjnene ud fra ham: "Quality signing" og "Good enough for League 2".
McLean
Et kendt ansigt. Min tidligere lejesvend fra Norwich, Paul McLean fra Skotland. Ham vil jeg fandme gerne have tilage på fast basis. 19 år, også central forsvarspiller. "Quality signing" og "He would be our best central defender.." Han kender mig, jeg kender ham, jeg ved han står for noget godt, "he would be fucking ideal".
Hvis jeg kan få lokket disse 2 til, siger jeg hurtigt til Leon inden jeg tager i håndtaget, så ved jeg ikke hvad jeg gør. Leon smiler til mig, og giver mig en "thumb up".
Et kvarter senere finder jeg mig selv ståede på min chefs kontor. Han ser på den ene side glad ud, men bliver nød til at gøre sit job, og taler derfor om lønbudget, med en sur mine. "Jeg ved han ikke mener det", tænker jeg. "Han kan da ikke være sur over at jeg lige har sikret os to klasse spillere". "1.900 og 2.100 har du givet dem i løn, selvom du ikke har råd til det Hr. Kristensen." Chefen omtaler mig altid med efternavn.
Vi bliver enige om at smide et par stykker af reserverne på fri transfer, for at holde nogenlunde styr på budgettet, og jeg forlader kontoret med et kæmpe smil på læben. Jeg har virkelig fået følelsen af at jeg kan gøre noget ordentligt med det her hold. 19 kampe igen, og 8 point op til Grays, som vi forøvrigt slog med imponerende 2-0 i lørdags. De har indtaget den famøse 5. plads som sikrer playoff. Jeg har virkelig troen nu, vi kan sagtens nå 8 point på 19 kampe.
Vi skal på udebane mod Waymouth. Jeg glæder mig til at se deres ansigter, når de ser hvilke stjerner jeg har hentet til min bagerste kæde. Vi kan ikke undgå at vinde. "Fucking yes!"
FCKchamp
Gæst
«
Svar #14:
17 Dec 2007, 16:23 »
Tak for roserne Qaz og Jeppe. Håber den seneste opdatering har fanget jer ligeså meget.
Sider:
[
1
]
2
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »