home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1065 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204354 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Ajax --> HSV
« Svar #405: 07 Feb 2008, 08:42 »

Super update..... God gennemgang af truppen....

Hvad er forventninger til sæsonen så ?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Ajax --> HSV
« Svar #406: 07 Feb 2008, 08:57 »

Super update..... God gennemgang af truppen....

Hvad er forventninger til sæsonen så ?

Jeg tror og håber på en stor sæson, men det kommer jo alt sammen an på om taktikken er den rigtige og det ved man først om den er, når vi kommer i gang med de vigtige kampe.

I mit lille pressemøde, har jeg skrevet følgende om målene for denne sæson:

Citat
- ”Hvad er dine mål for HSV såvel som i tysk fodbold som på den europæiske scene?”
- ”Mit helt store mål er, at kunne bringe ”Die Meisterschale” til Hamborg, men jeg ved samtidig også, at det er en svær opgave, da der er rigtig mange gode og jævnbyrdige hold i Bundesligaen og man kan jo ikke komme udenom det dominerende mandskab fra FC Bayern.”
”Jeg har altid haft en forkærlighed for de europæisk klubturneringer og i særdeleshed Champions League, så det er da også en turnering, jeg vil satse på og forhåbentlig vil vi i HSV kunne komme til at blande os med de helt store hold i Europa i løbet af nogle sæsoner.”

Mesterskabet ville være fantastisk, men Bayern er jo desværre et meget godt hold, som plejer at være ganske suveræn, men nu må vi se  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Ajax --> HSV
« Svar #407: 07 Feb 2008, 21:12 »

Sæsonstart 2009


Træningskampe
FCV Dender – HSV   0-6
Heppignies – HSV   0-7
Al Sadd – HSV   1-1
Pro Sesto – HSV   0-2

Vi har spillet 4 træningskampe mod forholdsvis svage hold, hvilket man også kan se af resultaterne.
Til træningskampene har jeg forsøgt mig med den stærkeste opstilling i de første 45 minutter og derefter stille og roligt skiftet samtlige spillere ud i løbet af anden halvleg.
De første to kampe vandt vi uden problemer, desværre formår vi slet ikke at udnytte vores chancer mod hverken Al Sadd eller Pro Sesto, hvilket betyder, at vi må nøjes med uafgjort mod Al Sadd.





Ligapokal


Liga-Cup Kvartfinale fra LTU Arena, Düsseldorf
Duisburg – HSV    0-1  (0-1)
0-1 Jonathan De Guzman (23)

MOM: Nikolas Karner, målmand, Duisburg (8)

Jeg starter min officielle HSV-karriere med en sejr over MSV Duisburg.
Vi spiller en rigtig fornuftig kamp og kommer frem til mange chancer, men en kombination af godt målmandspil fra Kamer i Duisburg målet og uskarphed fra vores frontløbere betyder, at vi kun vinder kampen med 1-0.
Nu er det den første rigtige kamp, vi spiller, så vi har stadig tid til at få indstillet sigtekornet hos vores angribere og i særdeleshed Vagner Love, der brænder rigtig meget i dag.



Klose gjorde det svært for os

Liga-Cup Semifinale fra Allianz-Arena, München
FC Bayern – HSV     2-1  (1-0)
1-0 Miroslav Klose (4)
1-1 Mark Gonzalez (56)
2-1 Riccardo Montolivo (straffe, 61)

MOM: Mark Gonzalez, HSV (8)

Vi er meget uheldige i dag på Allianz-Arena mod FC Bayern.
Starten er intet mindre end katastrofal med en Klose scoring efter bare 4 minutter. Vi viser heldigvis moral og kan gå til pausen med selvtillid, selvom vi stadig er bagud på det tidspunkt.
Efter pausen får vi udlignet ved Mark Gonzalez, men der går ikke mere end 5 minutter, så er Bayern igen foran efter et meget billigt straffespark. Montolivo scorer sikkert og vi formår desværre ikke at score yderligere i kampen.
Bayern er et godt hold og producerer da også flere chancer end os, men med lidt held kunne det lige så godt have været os, der var gået videre til finalen.





HSV - Transfernyt

Dennis Aogo

Der er blevet købt endnu et par spillere til HSV, mens der også noget overraskende er blevet sagt farvel til en af de store profiler på holdet.

Manager Jesper Nissen har endnu en gang været på indkøb hos et par klubber i Bundesligaen. Den første spiller der er blevet hentet til Hamburg er den tyske U21-landsholdsspiller Dennis Aogo.
Marko Marin

Dennis Aogo skifter fra Freiburg og har kostet HSV 40.000.000 kr. Han spiller på den defensive midtbane, men i HSV vil han blive brugt på den centrale midtbane, hvor HSV truppen ikke er alt for bred.

Den næste spiller der er hentet er også en ung tysk U21-landsholdsspiller. Det drejer sig om den offensive midtbanespiller Marko Marin, der kommer til klubben fra Kaiserslautern for 22.000.000 kr.
Marin er en spiller med et stort potentiale, men i starten af hans HSV karriere vil han komme til at stå i skyggen af canadiske Jonathan De Guzman, der stadig er den bedste offensive midtbanespiller hos HSV.

Som nævnt er der ikke kun blevet købt ind, men der er også blevet sagt farvel til en af de store profiler.
Det er den 25-årige chilenske venstrekantspiller Mark Gonzalez, der er blevet solgt. Han fortsætter karrieren i spanske Atletico Madrid og HSV har fået den nette sum af 215.000.000 kr. for Mark Gonzalez.

Manager Jesper Nissen havde denne kommentar til hans nye spillere og afgangen af Gonzalez.
”Jeg er meget tilfreds med at få tilknyttet Aogo og Marin, der begge er spillere med et enormt potentiale og en stor fremtid foran dem. De vil indgå i førteholdstruppen med det samme, da vi ikke har den største bredde på netop denne position. Tabet af Mark Gonzalez er meget ærgerligt, men efter samtale med både ham og sportschef Beiersdorff valgte vi, at acceptere det flotte bud fra Atletico og i sidste ende blev Mark også enige om de personlige detaljer i kontrakten. Jeg ønsker ham held og lykke i fremtiden.”


« Seneste Redigering: 07 Feb 2008, 21:15 af Metsu1 » Logged

FCKchamp
Gæst
 
Sv: (Sæsonstart) Ajax --> HSV
« Svar #408: 08 Feb 2008, 20:43 »

Imponerende Metsu1.

Elsker dit design, din måde at skrive på, din opsætning af kampreferat, dine billeder og ikke mindst din måde at være manager på. Jeg er imponeret over denne blog! Fortsæt endelig med det du gør, du fanger i hvert fald mig med det.
Glæder mig til at høre mere fra Hamborg.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sæsonstart) Ajax --> HSV
« Svar #409: 09 Feb 2008, 10:39 »

Imponerende Metsu1.

Elsker dit design, din måde at skrive på, din opsætning af kampreferat, dine billeder og ikke mindst din måde at være manager på. Jeg er imponeret over denne blog! Fortsæt endelig med det du gør, du fanger i hvert fald mig med det.
Glæder mig til at høre mere fra Hamborg.

Mange tak for den flotte kommentar, FCKchamp, det glæder mig, at du følger med.

Jeg er ved at lave en update om august måned, som gerne skulle se dagens lys inden middagstid  Wink
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Sæsonstart) Ajax --> HSV
« Svar #410: 09 Feb 2008, 10:44 »

Jeg er ved at lave en update om august måned, som gerne skulle se dagens lys inden middagstid  Wink
Lyder super  Thumbs Up Det her er en suveræn blog, og jeg nyder at følge med ! Et forbillede for alle os bloggere, imo Wink

/Søren91
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sæsonstart) Ajax --> HSV
« Svar #411: 09 Feb 2008, 10:55 »

Lyder super  Thumbs Up Det her er en suveræn blog, og jeg nyder at følge med ! Et forbillede for alle os bloggere, imo Wink

/Søren91

Det er lige før, at jeg rødmer bag skærmen  Opstemt

Tusind tak for de pæne ord, det er dejligt med de flotte tilbagemeldinger  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sæsonstart) Ajax --> HSV
« Svar #412: 09 Feb 2008, 11:42 »

AUGUST 2009

Nyt sponsorat og trøjer til HSV!




HSV kunne i dag præsenterer deres nye spilledragter for den nye sæson, som starter senere i dag med en pokalkamp mod 2. Bundesliga holdet Wehen på hjemmebane.

Man har indgået to aftaler. Den første aftale man har indgået, er en 5-årig aftale med tøjfirmaet Kappa, mens man har tegnet en 2-årig sponsoraftale med Sony.

Aftalen er, at spillerne skal bære mærkerne af forskellige Sony produkter på brystet. Ved præsentationen havde man valgt det velkendte Playstation 3 varemærke som sponsorlogo.

En KÆMPE tak til Birkedahl for de flotte trøjer



Vidal er startet godt for os

1. runde af den tyske pokalturnering fra HSH-Nordbank-Arena
HSV – Wehen    4-0  (1-0)
1-0 Rafael (selvmål, 3)
2-0 Vagner Love (48)
3-0 Arturo Vidal (56)
4-0 Jonathan De Guzman (90+1)

MOM: Arturo Vidal, HSV (8)

Vi lever op til forventningspresset og besejrer 2. Bundesligaholdet fra Wehen sikkert med 4-0.
Kampen starter meget skidt for vores modstander, da Rafael efter bare 3 minutter scorer i sit eget net og fuldstændig fjerner den gejst, som Wehen-spillerne løb på banen med.
I pausen er jeg lettere irriteret over, at vi ikke allerede for længst har afgjort kampen ved at bringe os foran med 3-4 mål.
Vi har angrebet og angrebet med en masse afslutninger, men kvaliteten af afslutningerne har simpelthen ikke været god nok.
Spillerne hører åbenbart efter, vi scorer i hvert fald tre gange i løbet af de sidste 45 minutter. Det mest positive er, at Vidal både scorer og bliver valgt til Man of the Match, hvilket viser, at han allerede er faldet godt til på holdet.




1. kamp i Bundesligaen fra VELTINS-Arena, Gelsenkirchen
Schalke 04 – HSV    0-0  (0-0)
Dennis Aogo brænder straffe for HSV (71)

MOM: Manuel Neuer, Schalke (8)

Før kampen havde jeg nok været tilfreds med at få et point med hjem fra Gelsenkirchen, men efter de 90 minutter var gået, var det frustrerende, at vi ikke formåede at vinde denne kamp.
Kampen er forholdsvis lige, hvor begge hold har chancer til at vinde kampen. Vi får dog den største chance, da vi med 20 minutter igen får tildelt et straffespark. Dennis Aogo er normalvis en rigtig god skytte og påtager sig ansvaret selvom det er hans debutkamp for os. Han har desværre ikke nerverne og sender et svagt skud afsted, som Manuel Neuer nemt kan redde, så dagen ender i frustration over den missede mulighed for en perfekt sæsonstart mod en af medfavoritterne til titlen. 
 


Zidan blev helten mod Leverkusen

2. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV - Bayer Leverkusen    1-0  (1-0)
1-0 Mohamed Zidan (45)

MOM: René Adler, Leverkusen (8)

Vi vinder sæsonens første hjemmekamp med den mindstmulige margin. Det vigtigste er naturligvis at vi vinder kampen, men vi skulle have lukket kampen allerede efter de første 45 minutter, da vi ligesom i de foregående kampe er totalt spilstyrende.
Heldigvis lader det til, at Zidan er ved at finde den form, hvor han scorer mange mål. Han bliver matchvinder i dag, selvom han starter som højrewing.
Vi har kun spillet 2 kampe i ligaen og et par kampe i Ligapokalen, men jeg kan allerede nu konkludere, at vi har meget svært ved at udnytte det overtag, vi tilspiiler os i kampene. En spiller som Vagner Love virker helt uden selvtillid foran kassen, det skal der ændres på, hvis vi skal være med i toppen af Bundesligaen.




3. kamp i Bundesligaen fra RheinEnergieStadion, Köln
1. FC Köln – HSV    0-0  (0-0)

MOM: Philipp Tschauner, målmand, Köln (8)

Så er den gal igen, fristes man til at sige!
Vi formår igen ikke at score på udebane, på trods af et væld af chancer til de offensive spillere. Afslutningerne er ikke gode nok, hvilket ender med at stille modstandernes keeper i et alt for pænt lys. Tschauner gør det uden tvivl godt og han er da også den bedste spiller for Köln i dag, men vi formår aldrig rigtig at teste ham, dertil er afslutningerne alt for dårligt placerede.
EFter tre kampe som vi har domineret sidder vi desværre kun tilbage med 5 points. Vi er på en eller anden måde, nødt til at forbedre os i afslutningerne, hvis vi vil gør os håb om, at komme helt til tops i Bundesligaen.





Pinola's røde kort blev dyr for Bremen

4. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Werder Bremen    3-1  (2-1)
1-0 Miguel (4)
1-1 Diego (8)
Rødt kort til Javier Pinola, Werder Bremen (33)
2-1 Miguel (36)
3-1 Romeo Castelen (56)

MOM: Miguel, HSV (9)

Dette var lige, hvad holdet havde brug for efter den lidt forkrampede indsats mod Köln.
Vi spiller en forrygende omgang fodbold hjemme på Arenaen mod vores ærkerivaler fra Bremen. Javier Pinola hjælper os selvfølgelig lidt på vej, da han vælger at lave et professionelt frispark, som helt fortjent bliver takseret til et rødt kort.
Efter udvisningen får vi ganske naturligt mere plads og det er især noget som Miguel nyder godt af. Han folder sig i den grad ud efter udvisningen og bliver fortjent valgt til banens bedste i dag, men det skal siges, at alle spillerne leverer varen i dag.
 



Transfer-deadlinen tæt på at udløbe!

Van Der Vaart kommer desværre
ikke til HSV i denne omgang

Transferdeadline er om mindre end en time og selvom der har været gang i den helt store rygtebørs i dag, så har HSV kun hentet en ny spiller på den sidste dag i transfervinduet.

Det drejer sig om den franske angriber David Gigliotti, der skifter fra franske Saint-Etienne, hvor han havde gjort det klart, at han ville til en større klub. Prisen for den franske angriber er i omegnen af 25.000.000 kr.

En spiller der iflg. diverse medier var i kontakt med HSV om et muligt skifte tilbage til  klubben var den hollandske landsholdsspiller Rafael Van Der Vaart, som manager Jesper Nissen i sin tid hentede til Ajax. Forhandlingerne må dog være brudt sammen, eftersom Van Der Vaart tidligere på dagen satte sin underskrift på en 4-årig kontrakt med det engelske storhold, Manchester United. Prisen for den 26-årige Rafael Van Der Vaart var på 140.000.000 kr.

"Det er naturligvis ærgerligt, at vi ikke kan lokke Van Der Vaart tilbage til HSV, men når man er oppe mod en klub som Manchester United, så skal man være forberedt på, at spilleren vælger dem." var managerns kommentar på den mislykkede transfer af hollænderen.
"Det vigtigste for os var at finde en ekstra angriber og det har vi gjort med købet af Gigliotti. Han skal lige finde tilbage til kampform igen, men derefter er jeg overbevist om, at han kan bliver en rigtig god spiller for os" slutter den danske manager.




Bundesligaen efter de første 4 kampe





Endnu en gang en stor, stor tak til Birkedahl for de flotte trøjer.

Logged

Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 09) Ajax --> HSV
« Svar #413: 09 Feb 2008, 11:45 »

Det er dejligt at se at du gør noget ud af det Smiley Rigtig god update..
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 09) Ajax --> HSV
« Svar #414: 09 Feb 2008, 15:25 »

Det er dejligt at se at du gør noget ud af det Smiley Rigtig god update..

Tak for det, Daniel-123

Jeg har den holdning, at hvis man vil lave en blog og forventer at få nogle tilbagemeldninger, så er man nødt til at gør noget ud af det  Wink
Logged

Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 09) Ajax --> HSV
« Svar #415: 09 Feb 2008, 15:30 »

Rigtig fed update!

God skrivestil, og fængende opsætning Thumbs Up

HSV er også et spændende hold at være, tror også snart jeg skal prøve dem af Thumbs Up
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 09) Ajax --> HSV
« Svar #416: 09 Feb 2008, 18:27 »


Gruppespillet fastsat!
- Svær lodtrækning til Hamburger SV


Lodtrækningen til årets gruppespil i Champions League er blevet foretaget og som altid er der flere interessante opgør i vente.
Hamburger SV har fået en alt andet end let lodtrækning og det bliver svært for dem at gå videre til næste runde. Videre deltagelse i UEFA Cuppen burde dog være sikker.















Kigger man på de forskellige grupper, er der som sagt nogle rigtige dynamitpuljer, hvor der bliver meget hård kamp om den videre deltagelse.
I de fleste puljer er der i hvert fald tre hold, der kan spille med om de to første pladser, hvilket er det samme scenario, der gør sig gældende i Gruppe G, hvor HSV er blevet placeret.

De to absolutte dynamitpuljer er Gruppe B og Gruppe C.
I Gruppe B har vi HSV manager Jesper Nissen's tidligere mandskab fra Ajax. De får endnu en gang fornøjelsen af Barcelona, mens de også skal møde Marseille fra Frankrig og skotske Celtic.
I Gruppe C  rammer Sevilla, Roma, Porto og kroatiske Dinamo sammen, hvilket nok skal give nogle intense kampe.

Skal man finde den svageste gruppe, er det nok Gruppe D, hvor Liverpool burde have nemt ved, at gå videre til næste runde på bekostning af CSKA Moskva, Steaua og Sparta Prag, men det er Champions League og alle hold vil kæmpe det bedste, de har lært for at gå videre til den lukrative knockoutfase.

Jeg har kigget lidt nærmere på HSV's kommende modstandere Inter, Lyon og Elfsborg




Internazionale

Taktik:
Klassisk 4-4-2 taktik, mere er der ikke at sige til Inter manager Roberto Mancini’s fortrukne opstilling. Korte afleveringer i langsomt tempo med høj boldbesiddelse er det, der kendetegner dette Inter hold. Et frygtindgydende mandskab.

Profiler:
Maxwell, Vicente, Ricardo Quaresma, Zlatan Ibrahimovic

Mit tip: Gruppevinder






Olympique Lyonnais

Taktik:
Den foretrukne taktik for manager Jacques Santini minder meget om den traditionelle 4-4-2 opstilling som Inter kører med. Holdet vil meget gerne være i boldbesiddelse og komme over kanterne, som også er meget offensivt indstillet især hjemme på Stade de Gerland.

Profiler:
Jérémy Toulalan, Kader Keita, Karim Benzema, Fred

Mit tip: Nummer to i gruppen





Elfsborg

Taktik:
Ligesom Santini vælger Peter Wettergren også at stille op i en klassisk 4-4-2 opstilling med en flad midtbane. De er dog langtfra så offensiv indstillet. De trækker sig en del tilbage på banen og håber på at overrumple modstanderne med kontraangreb.

Profiler:
Anders Svensson, Marcus Pode, Frederik Berglund

Mit tip: Nummer fire i gruppen






Christian Müller

« Seneste Redigering: 10 Feb 2008, 10:43 af Metsu1 » Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-grupperne) Ajax --> HSV
« Svar #417: 09 Feb 2008, 18:43 »

Eminent arbejde Metsu!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

smb
Gæst
 
Sv: (Aug. 09) Ajax --> HSV
« Svar #418: 09 Feb 2008, 18:52 »

Citat
I de fleste puljer er der i hvert fald tre hold, der kan spille med om de to første pladser, hvilket er det samme scenario, der gør sig gældende i Gruppe H, hvor HSV er blevet placeret.


er det ikke gruppe G du blev placeret i ?

men ligemeget Wink synes det er en rigtig fed blog Thumbs Up  Gruppen så noget svær ud, men tror på du går videre Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-grupperne) Ajax --> HSV
« Svar #419: 09 Feb 2008, 19:23 »

Eminent arbejde Metsu!
er det ikke gruppe G du blev placeret i ?

men ligemeget Wink synes det er en rigtig fed blog Thumbs Up  Gruppen så noget svær ud, men tror på du går videre Wink

Tak skal I ha'

smb: Tak for hjælpen, det er godt, du er vågen  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010