home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  3 Brugere, 742 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204689 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug-sept 07) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #75: 13 Dec 2007, 20:00 »

Super fed blog, har først fået den læst nu......

Synes helt klart dine updates skal være som de sidste, det er den bedste måde, synes jeg.....

God start....

Mange tak, b0nb0n.

Jeg vil også holde mig til den form fremover med få undtagelser.

En af undtagelserne vil blive præsenteret om ca. 5 minutter, hvor Ajax supporteren og sportsjournalisten, Johan Waterreus har været i Grækenland og se Champions League fodbold  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #76: 13 Dec 2007, 20:05 »


Ekstase i Grækenland
- Olympiakos udspillet af Ajax


Der var på forhånd lagt op til en jævnbyrdig kamp på Georgios Karaiskakis i Piræus, men Ajax ville det anderledes og udspillede Olympiakos efter en fremragende præstation.

Jeg husker stadig sidste gang, jeg sad med denne følelse og skulle skrive om en netop overstået Champions League kamp med Ajax.
Det var den 24. maj 1995, hvor jeg som nyuddannet journalist havde fået tilbuddet om, at være en del af det team, der skulle dække Champions League finalen mellem Ajax og AC Milan. Vi vandt 1-0 den aften og at få lov til at overvære denne triumf på så tæt hold, når man er Ajax supporter som mig, var fantastisk.


Det var også en fantastisk følelse, at være til stede i dag på Georgios Karaiskakis i Piræus, hvor det dog ikke var finalen, jeg skulle dække, men stadigvæk en meget vigtig kamp for Ajax - en kamp, der ville give en indikation af det nuværende Ajax holds niveau i europæisk klubfodbold.
Kampen startede fremragende for Ajax og de medrejsende supportere, da den gamle Jaap Stam efter bare 9 minutter, kommer højest ved et hjørnespark og header bolden i kassen til 1-0 - Intet mindre end en drømmestart. Det skulle hurtigt blive endnu bedre for Ajax, da Huntelaar øger føringen midt i første halvleg med hans 5. sæsonmål.
Man går til pausen med en god følelse og en føring på 2-0, som dog burde have været på minimum 3-0, hvis Van Der Vaart havde scoret på straffesparket lige før pausen.

Olympiakos smider alt forsigtighed over bord fra starten af anden halvleg, men det viser sig hurtigt at være en overilet beslutning, da Van Der Vaart gør skaden god igen efter hans brændte straffespark ved at score til 3-0 på et godt gennemført kontraangreb. Olympiakos kæmper videre og får fornyet gejst efter deres bedste spiller i kampen, Lomano Lua Lua reducerer til 3-1, men glæden varer kort, da Nicole Mitea med sit fjerde mål i ligeså mange kampe gør det til 4-1.
Efter scoringen til 4-1 falder tempoet meget i kampen, men Olympiakos prøver stadig og de har da også bolden rigtig meget dog uden nogen effekt.
Det ender med, at blive endnu værre for dem, da Luis Suarez på en ripost fuldender ydmygelsen og gør det til 5-1. Olympiakos' argentinske angriber Leonel Nunez får i dommerens overtid lov til at pynte lidt på resulatet med sin scoring til 5-2, men den scoring rører ikke ved det faktum, at Ajax netop har spillet sig tilbage i den europæiske elite.

Nu venter den helt store prøvelse forude, når vi om 14 dage drager til Camp Nou i Barcelona, hvor vi for alvor får at se, om vi har genfundet noget af magien fra tidligere tider.


Johan Waterreus, Amsterdam Post
« Seneste Redigering: 13 Dec 2007, 22:23 af Metsu1 » Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #77: 13 Dec 2007, 20:34 »

Imporende resultat! Forhåbenlig bliver det endnu bedre om 14 dage! Opstemt

Og dejligt valg af billed Wink
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Niko
Gæst
 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #78: 13 Dec 2007, 20:37 »

Det var sgu en flot sejr! Respekt! Smiley

EDIT: Indlæg nummer 4300.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #79: 13 Dec 2007, 20:54 »

Imporende resultat! Forhåbenlig bliver det endnu bedre om 14 dage! Opstemt

Og dejligt valg af billed Wink
Det var sgu en flot sejr! Respekt! Smiley

EDIT: Indlæg nummer 4300.

Tak for det, I to. Jeg håber naturligvis at miraklernes tid ikke er forbi, så jeg kan overraske på Camp Nou, men det bliver meget svært.

Billedet passede perfekt, selvom det ikke er i Grækenland, det er taget  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 13 Dec 2007, 22:25 af Metsu1 » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #80: 14 Dec 2007, 08:55 »

Endnu en god update, og en flot sejr i Chl. Det tyder på, at Ajax går videre fra gruppespillet Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

darkzt4r
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #81: 14 Dec 2007, 09:04 »

rigtig flot update =)
ajax skal nok komme videre i Chl. Opstemt
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #82: 14 Dec 2007, 09:10 »

er billedet ikke fra Parken  Rullende Øjne
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL - 2.kamp) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #83: 14 Dec 2007, 09:19 »

Endnu en god update, og en flot sejr i Chl. Det tyder på, at Ajax går videre fra gruppespillet Smiley
rigtig flot update =)
ajax skal nok komme videre i Chl. Opstemt

Mange tak, nu venter der jo et par rigtig svære kampe mod Barca, men mon ikke vi kan ta' den 2. plads  Opstemt

er billedet ikke fra Parken Rullende Øjne

Jo, det er det - det passede så godt, med både Klaas og Jaap, nu hvor de begge scorede i kampen.  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #84: 14 Dec 2007, 20:41 »

OKTOBER 2007

Stekelenburg var redningsmanden i Twente

7. kamp i Æresdivisionen fra Arke Stadion, Entschede
FC Twente (6) – Ajax Amsterdam   0-1   (0-0)
0-1 Klaas-Jan Huntelaar (51)

MOM: Maarten Stekelenburg, Ajax (8)

Vi er meget heldige i dag og får kæmpet os til en sejr i den svære udekamp mod Utrecht.
Der er ingen tvivl om, at det er Stekelenburg’s skyld, at vi får de tre points i dag, da han afviser Twente spillerne gang på gang. De var utrolig nærgående og spillede meget direkte, hvilket resulterede i flere store chancer til dem.
Heldigvis for os viste Hunterlaar endnu en gang sin målnæse i starten af anden halvleg og som sagt klare Stekelenberg skærene i resten af kampen, hvor vi på nogle tidspunkter var under alvorlig beskydning.




Huntelaar scorede, men brændte også meget

8. kamp i Ærsdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Heerenveen (12)    2-0    (2-0)
1-0 Nicolae Mitea (12)
2-0 Klaas-Jan Huntelaar (32)

MOM: Hans Vonk, Heerenveen (8)

Der er intern krise i Heerenveen op til denne kamp, da deres brasilianske stjerneangriber Afonso Alves åbenbart mener, at han burde være fast mand på holdet. Jeg bliver spurgt om min holdning til krisen og sige til pressen, at han vil være velkommen i Ajax, hvilket bestemt ikke falder i god jord.
Jeg ved ikke, om det er derfor Heerenveen spillerne er så ringe i denne kamp, men de spiller meget skidt og tilspiller sig egentlig ingen chancer. Vi vader, som sædvanlig fristes man til at sige, i chancer og havde det ikke været for den tidligere Ajax keeper, Hans Vonk, så kunne det være gået helt galt for Heerenveen i dagens kamp.



 


3. kamp i Champions League Gruppe A fra Camp Nou, Barcelona

Barcelona - Ajax Amsterdam    4-3   (1-1)
1-0 Jaap Stam (selvmål, 31)
1-1 Hedwiges Maduro (straffe, 35)
1-2 Klaas-Jan Huntelaar (57)
2-2 Samuel Eto’o (62)
3-2 Lionel Messi (74)
4-2 Xavi (82)
4-3 Urby Emanuelson (straffe, 90)

MOM: Xavi, Barcelona (8)

Sikke en præstation, spillerne leverer i dag på Camp Nou.
Vi kommer naturligvis under pres fra starten af, men det er første efter den halve time, at Stam er meget uheldig med, at rette et indlæg fra Messi af, så den går ind bag ved Stekelenburg. Heldigvis svarer vi hurtigt og udligner på et Maduro straffespark.
Anden halvleg starter rolig, men da Huntelaar scorer og sensationen er inde for rækkevidde, så tager Barcelona offensiven for alvor fat og på 20 minutter har de vendt 1-2 til en føring på  4-2. Jeg beslutter mig for at satse offensivt i de sidste små 10 minutter og i sidste minut får vi tilkendt et straffespark, som Emanuelson omsætter til 4-3. Vi får et hjørnespark i allersidste minut af overtiden, hvor det kun er en pragtredning af Victor Valdes, der forhindrer Stam i at udligne, men Barcelona vinder desværre kampen efter en af de flotteste præstationer i denne sæson af mine spillere.




Vandebergh scorede på sin eneste afslutning
indefor målrammen

9. kamp i Æresdivisionen fra Nieuw Galgenward, Utrecht
FC Utrecht (4) – Ajax Amsterdam   1-1   (1-0)
1-0 Kevin Vandenbergh (4)
1-1 Thomas Vermaelen (59)

MOM: Cedric Van Den Gun, Utrecht (8)

Efter vores fremragende kamp i Barcelona, havde jeg en god fornemmelse før dette opgør, men kampen er en af de mest skuffende oplevelser, jeg har haft, siden jeg startede hos Ajax.
Vi er totalt spilstyrende, vi skaber et hav af chancer, men alligevel står der 1-1 på måltavlen, da dommeren fløjter kampen af.

Efter kampen kiggede jeg på kampreferatet og kunne se, at Utrecht havde fire afslutninger, hvoraf en ramte indefor målrammen. Det var Vandebergh's scoring i kampens start, efterfølgende blev han fuldstændig pakket ind af Thomas Vermaelen. Vermaelen gjorde sig heldigvis også positiv bemærket i den modsatte ende, da det var ham, der headede bolden i kassen til 1-1 på en af vores utallige scoringsmuligheder.

Vi skal til at være skarpere foran mål, hvis vi vil være med i toppen af Æresdivisionen.




Stillingen i Æresdivisionen efter 9 kampe
Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #85: 14 Dec 2007, 20:46 »

Super Update  Wink
Logged

RMC
Gæst
 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #86: 14 Dec 2007, 20:54 »

Wow klasse
Fantastisk
FORSÆT
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #87: 14 Dec 2007, 21:01 »

Flot update. Det går sku fint nok. Synd med kampen mod Barca. Wink
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #88: 14 Dec 2007, 21:11 »

Kanon fed update.. Jeg kender ikke din gamle skrivemåde med Rovers. Men synes klart du skal skrive som du hidtil har gjort. Kan bedre lide kampreferaterne istedet for den sportsjournalist der..  Wink
Logged


brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Okt. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #89: 14 Dec 2007, 21:26 »

Det her, det er en rigtig god blog! tekst og grafik er super,  Thumbs Up herfra!!
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010