home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1038 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153632 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #270: 31 Aug 2011, 10:30 »

Nej, jeg forstår heller ikke meningen i at stemme blankt. Det skal jo ses som et udtryk for at man er utilfreds med de eksisterende kandidater/lister. Men siden der kun er ganske ganske få der stemmer blankt, så nytter det jo ikke noget. Og man er da også mærkelig hvis man vitterligt ikke kan finde nogen som man er nogenlunde enig med. Hvis det er tilfældet, burde man vel selv stille op, eller prøve at få nogle lidt mere normale idéer i hovedet Tunge

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JKJ
Gæst

« Svar #271: 31 Aug 2011, 11:02 »

Jeg går bestemt heller ikke ind for at stemme blankt.

Men hvis man er i tvivl ser jeg langt hellere at man gør det fremfor at blive hjemme på sofaen.

Så har man i det mindste brugt sin stemmepligt og har vel også forsøgt at tage en beslutning.

Sofavælgere tager jeg dyb afstand til.

Knoblauch
Lilleputspiller
*

« Svar #272: 31 Aug 2011, 11:16 »

Hvis ikke man vil stemme på nogen, er der da ingen grund til at stemme blankt? Du går vel heller ikke ind på Burger King og siger ' jeg skal ikke have noget' og går igen?

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #273: 31 Aug 2011, 11:17 »

Hvis ikke man vil stemme på nogen, er der da ingen grund til at stemme blankt? Du går vel heller ikke ind på Burger King og siger ' jeg skal ikke have noget' og går igen?

Ved at stemme blankt har du gjort din borgerpligt og truffet det valg at du ikke var tilfreds med de muligheder du havde.

Ved ikke at stemme, er du bare en doven lars der skal holde sin kæft de næste 4 år og hverken brokke sig eller pive over noget.

blomvikings
Manager

« Svar #274: 31 Aug 2011, 11:27 »

Ikke at jeg selv bliver hjemme, jeg skal i høj grad stemme.
Men jeg synes ikke der er noget galt i ikke at stemme, det må man vel selv om. MEN man har så heller ikke den mindste ret til at brokke sig over noget som helst i samfundet.

JKJ
Gæst

« Svar #275: 31 Aug 2011, 12:09 »

Ikke at jeg selv bliver hjemme, jeg skal i høj grad stemme.
Men jeg synes ikke der er noget galt i ikke at stemme, det må man vel selv om. MEN man har så heller ikke den mindste ret til at brokke sig over noget som helst i samfundet.

+1  Thumbs Up

Ved at stemme blankt har du gjort din borgerpligt og truffet det valg at du ikke var tilfreds med de muligheder du havde.

Ved ikke at stemme, er du bare en doven lars der skal holde sin kæft de næste 4 år og hverken brokke sig eller pive over noget.

+1  Thumbs Up

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #276: 31 Aug 2011, 12:31 »

Som Diddy vil sige:

Yessir
Manager

« Svar #277: 31 Aug 2011, 13:16 »

+1

Men siden der kun er ganske ganske få der stemmer blankt, så nytter det jo ikke noget.

De få men rå!
En blank stemme er til hver en tid at foretrække fremfor ingen stemme. Og jeg er sikker på at de blanke stemmer ville stige markant hvis man fik folk op af sofaen, og politikerne ville forhåbentlig se at der er stort tal derude der rent faktisk ikke er tilfredse med den måde der bliver kørt valgkamp på... Det er som jeg ser hovedårsagen til at man skal overveje muligheden i en blank stemme - Utilfredshed med den nuværende måde tingene bliver kørt/sagt på af partierne, og de får set at det ikke bliver gjort godt nok.

Og nå ja så ser jeg det generelt som en pligt at stemme, så hvis du ikke interesserer dig for hvem der sidder i regeringen så viser man i det mindste respekt for demokratiet ved trods alt at bruge sin stemme. Jeg har stor respekt for dem der tager sig tid til at sætte en åbenbart "ligegyldig" stemme, og overvejer det for første gang selv.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #278: 31 Aug 2011, 13:31 »

Jamen der er da ikke tvivl om at jeg foretrækker at man stemmer blankt frem for ikke at stemme. Jeg mener bare at der aldrig vil være nok blanke stemmer til at gøre en forskel - Man ville aldrig kunne lave en folkebevægelse så folk stemte blankt og leverede en eller anden besked til politikerne - Hvad end den ville være. Desuden finder jeg det stadig underligt at man ikke kan finde nogen at stemme på. Det er jo kun dovenskab.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

blomvikings
Manager

« Svar #279: 31 Aug 2011, 13:36 »

Jamen der er da ikke tvivl om at jeg foretrækker at man stemmer blankt frem for ikke at stemme. Jeg mener bare at der aldrig vil være nok blanke stemmer til at gøre en forskel - Man ville aldrig kunne lave en folkebevægelse så folk stemte blankt og leverede en eller anden besked til politikerne - Hvad end den ville være. Desuden finder jeg det stadig underligt at man ikke kan finde nogen at stemme på. Det er jo kun dovenskab.

Præcis.

Forstår ikke hvis man virkelig kan være fuldstændig uenig i alle partiers mærkesager, i så fald ville jeg virkelig gerne høre jeres tilgang til politik, da den virkelig ville være interessant for mig at høre.

phing
Ynglingespiller

« Svar #280: 31 Aug 2011, 13:43 »

Forstår ikke hvis man virkelig kan være fuldstændig uenig i alle partiers mærkesager, i så fald ville jeg virkelig gerne høre jeres tilgang til politik, da den virkelig ville være interessant for mig at høre.

Hvis man nu stemte et eller andet sted i blå blok sidst, men føler sig svigtet af det mandat, man har givet dem, kan man havne i den situation, at man ikke ønsker at stemme på nogen af dem igen. Og hvis man ikke stemmer i det røde spektrum, så er en blank stemme bestemt en mulighed  Smiley

EDIT: Men så er man måske heller ikke uenig i mærkesagerne, men mere den praktiske politik.

Liverpool FC - FC Roskilde

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #281: 31 Aug 2011, 13:56 »

Hvis man nu stemte et eller andet sted i blå blok sidst, men føler sig svigtet af det mandat, man har givet dem, kan man havne i den situation, at man ikke ønsker at stemme på nogen af dem igen. Og hvis man ikke stemmer i det røde spektrum, så er en blank stemme bestemt en mulighed  Smiley

EDIT: Men så er man måske heller ikke uenig i mærkesagerne, men mere den praktiske politik.

Hvis man ikke er uenig i mærkesagerne men den praktiske politik, så skal man da melde sig ind i partiet og komme til orde på den måde. Man får jo ikke ændret noget ved at stemme blankt - i 'værste' tilfælde giver det jo bare oppositionen magten, hvilket en blå stemmer vel næppe vel have?

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #282: 31 Aug 2011, 14:04 »

For at ændre fokus - er min holdning til det danske parlament - at der er sket en marginalisering som skader demokratiet...
problemet er at 8 partier er aaaalt for mange - derfor er partierne nødt til at agere udfra de 3 principper: office-seeking, vote-seeking og policy-seeking - hvilket reelt set betyder at de går på kompromis med deres egne holdninger, for at opnå stemmer og ministerposter.. sæt grænsen ned til 5 partier som minimum skal have 5% af stemmerne...

... U ain't got a minute.

blomvikings
Manager

« Svar #283: 31 Aug 2011, 14:06 »

Alle partier er vel mere eller mindre "catch-all"-partier? Der er simpelthen ikke nok stemmer i en ideologisk politik. Du kan ikke holde dig til en enkelt sti, og så forvente massere af stemmer. Det sker bare ikke.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #284: 31 Aug 2011, 14:08 »

Jeg kan under ingen omstændigheder se hvordan flere partier skader demokratiet. Det vil da netop blive rædderlige forhold hvis man som i USA kun kan stemme på to partier, hvor skævvridningen af ens holdninger så vil blive mere markant. Hvis man kun kunne stemme på f.eks. Venstre og Socialdemokratiet i Danmark, ville mange værdier blive glemt og politikkernes egne holdninger kunne langt nemmere trumfes igennem. Det nuværende system er da noget nær det mest demokratiske vi kan få. Så vil jeg da meget hellere have mange partier der viser diverterede holdninger end to partier der prøver at finde en 'mellemvej' hvor man kun er 15-20% enig i hvad de siger.

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010