home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1233 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153400 gange)
whitE_
Reserveholdsspiller

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #165: 28 Feb 2008, 21:51 »

Han mener, at ved IKKE at skabe en hulens masse bøvl, så støtter man indirekte den siddende regering. Havde Helle haft magten, var OK-forhandlingerne dermed gået lidt nemmere igennem.

Tjah, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Så de skaber en slags uofficielt oprør, ved at udnytte situationen omkring lønningerne. At de ikke accepterer forslaget om de 12%, er en slags reminder til VKO.

Jeg har ikke nogen mening om, hvorvidt de har gjort det pga. valget eller ej. Jeg var bare lidt i tvivl om hvad red mente Smiley

Red love
Gæst

« Svar #166: 28 Feb 2008, 21:52 »

Red love#

Jeg kan ikke følge dig, slet ikke. Kan du prøve at uddybe, så jeg kan fange pointen lidt bedre? Smiley
Udspillet til de offentliges overenskomst er temmelig favorabelt for de offentligt ansatte, som førnævnt ganske betydelige lønstigninger, de største i mange år. Og også for store efter min smag. Derudover er der flere favorable ordninger med i pakken.. Bottom line et mere end rimelig udspil, men sygeplejeskerne som nu bare er de første i rækken, gider ikke en gang forhandle, fordi de synes tilbuddet er så latterligt lavt..

En stor del offentlige ansatte er tilknytte en fagforening, mange tvungen. Disse fagforeninger har en hel klar politisk agenda, som ja lad os bare sige ikke tilgodeser de konservative kernevælgere.. Fagforeningerne er i stor krise, og de mangler i den grad medlemmer, ligesom deres venner på venstrefløjen aldrig har været længere fra magten..

Summa summarum, er de mere end desperate, og vil ud med fanen for enhver pris

whitE_
Reserveholdsspiller

« Svar #167: 28 Feb 2008, 21:56 »

Red#

Jeg er med, det hjalp Smiley. Jeg synes også forslaget virker meget rimeligt, så der kan da være noget om sagen. I hvert fald kan det tænkes, at de takker nej, for at markere.

Apropos venstrefløj, er det så acceptabelt at Villy Søvndal er eksploderet omkring de seneste tegningetumulter. Kan man sige sådan nogle ting, når man er rød af overbevisning? Hvad siger en konservativ mand til hans udtalelser?

EDIT: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10497081.html
« Seneste Redigering: 28 Feb 2008, 21:58 af whitE_ » Logged

Red love
Gæst

« Svar #168: 28 Feb 2008, 22:02 »

Red#

Jeg er med, det hjalp Smiley. Jeg synes også forslaget virker meget rimeligt, så der kan da være noget om sagen. I hvert fald kan det tænkes, at de takker nej, for at markere.

Apropos venstrefløj, er det så acceptabelt at Villy Søvndal er eksploderet omkring de seneste tegningetumulter. Kan man sige sådan nogle ting, når man er rød af overbevisning? Hvad siger en konservativ mand til hans udtalelser?

EDIT: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10497081.html
Man kan jo kun være enig..

Det pudsige er så bare at selv samme Villy Søvndal under Muhammed krisen var på den arabiske tv kanal Al Jazerah, og fordømte den danske regerings gøren i forhold til vores ytringsfrihed

whitE_
Reserveholdsspiller

« Svar #169: 28 Feb 2008, 22:03 »

Det pudsige er så bare at selv samme Villy Søvndal under Muhammed krisen var på den arabiske tv kanal Al Jazerah, og fordømte den danske regerings gøren i forhold til vores ytringsfrihed

Jeg har heller aldrig set den side af kære Villy før. Han har en tendens til at tilpasse sine meninger efter situationen, eller er det bare mig?

arsenalistic
Manager

« Svar #170: 28 Feb 2008, 22:10 »

Ja, for det var det han gjorde....... Research min ven, research.

Han ærgrede sig over, at regeringen ikke reagerede på sagen tidligere. Han mener at regeringen skulle være gået i dialog med ambasadørerne, men at SF derudover støttede regeringen. Efterfølgende snakker han om at krisen kun skaber tabere, ingen vindere og at lige så vel som muslimer stødes af tegninger af Muhammed, så stødes danskere af brændende Dannebrogsflag.

Edit: Lad os hellere tage og kigge lidt på Pia K. i stedet. Hun har opført sig mere end uanstændigt.
« Seneste Redigering: 28 Feb 2008, 22:13 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Red love
Gæst

« Svar #171: 28 Feb 2008, 22:13 »

Ja, for det var det han gjorde....... Research min ven, research.

Han ærgrede sig over, at regeringen ikke reagerede på sagen tidligere. Han mener at regeringen skulle være gået i dialog med ambasadørerne, men at SF derudover støttede regeringen. Efterfølgende snakker han om at krisen kun skaber tabere, ingen vindere og at lige så vel som muslimer stødes af tegninger af Muhammed, så stødes danskere af brændende Dannebrogsflag.
Dermed fordømmer han jo også regeringens gøren. Foran millioner af arabiske seere..

arsenalistic
Manager

« Svar #172: 28 Feb 2008, 22:14 »

Dermed fordømmer han jo også regeringens gøren. Foran millioner af arabiske seere..

Der opfatter vi så situationen forskelligt.

Go you Gunners!

whitE_
Reserveholdsspiller

« Svar #173: 28 Feb 2008, 22:15 »

Arh. Han mener at regeringen har begået en fejl, ved at udtale, at han mente regeringen skulle have reageret noget før. Fordømme er så stærkt et ord, og jeg bryder mig virkelig ikke om det. I mit hoved er der langt fra kritik, til fordømmelse.

Red love
Gæst

« Svar #174: 28 Feb 2008, 22:23 »

Han erkendte for øvrigt også selv det vare en fejl: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/08/112734.htm

Eller han fortryder i det mindste..

Han synes selv han har stået bag Anders Fogh, men når du som dansk politiker på arabisk tv sidder og kritiser lederen af landet, uagtet hvad der ellers bliver sagt i sådan et interview, må man være realistisk nok og indse hvordan det vil blive opfattet..
« Seneste Redigering: 28 Feb 2008, 22:27 af Red love » Logged

arsenalistic
Manager

« Svar #175: 28 Feb 2008, 23:54 »

Jeg vil så vende den og sige, at dem der virkelig skulle skamme sig er DF....

Go you Gunners!

Red love
Gæst

« Svar #176: 29 Feb 2008, 00:04 »

Jeg vil så vende den og sige, at dem der virkelig skulle skamme sig er DF....
Må man spørge hvad den påstand bunder i?

N17
Manager

« Svar #177: 05 Mar 2008, 07:12 »

Rygterne er jo nu begyndt at svirre om, at statsminister Anders Fogh Rasmussen inden nytår forlader sin post som statsminister for at blive EUs første præsident. Hvis han gør det, så betyder det, at Lars Løkke Rasmussen formentlig overtaget embedet, men kan det nu også være rigtigt?

Jeg mener ikke, at man med en post som statsminister, bare kan skiftet hovedet ud som det passer en. Efter min mening, så skal der valg til, hvis Anders Fogh vælger at tage imod udfordringen i EU! Vi kan ikke bare sætte Lars Løkke ind i hans sted.

Så hvis Anders Fogh tager til EU, så er der omvalg - efter min mening. Hvad siger du?

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #178: 05 Mar 2008, 07:38 »

Der er, så vidt jeg ved, ikke et eneste land der automatiske udskriver nyvalg, fordi en regeringsleder fratræder.

Det er det parlementariske flertals ret, at pege på en ny regeringsleder, og der er ingen grund til at ændre på det, fordi du gerne vil have en ny regering Opstemt

macrel
Ynglingespiller

« Svar #179: 05 Mar 2008, 09:22 »

Lars Løkke bliver ny statsminister. Måske langt ude bliver Konservativs formand statsminister, men Bendsten er ikke vildt populær, så måske >Espersen?

Stribet hjerte på en stribet ø i et stribet samfund.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010