Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1148 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Politik Indland- Udland
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
58
Forfatter
Emne: Politik Indland- Udland (Læst 153240 gange)
Red love
Gæst
Sv: Politik Indland- Udland
«
Svar #90:
10 Dec 2007, 00:30 »
Citat af: -KNM- 10 Dec 2007, 00:27
Det var ikke meget debat du fik skabt. Folk er som altid bare enige med mig
Ja, med mig..
EDIT
Bemærk jeg bruger en af de få smileys, hvis skaldede isse, ikke bliver befamlet af en rød turban,..
«
Seneste Redigering: 10 Dec 2007, 00:33 af Red love
»
brotta
Reserveholdsspiller
«
Svar #91:
10 Dec 2007, 01:29 »
Så kan du jo sagtens starte på Egå gym
Khushal
Gæst
«
Svar #92:
11 Dec 2007, 22:34 »
Okay tid til at skabe debat
jeg må sige at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre meget mere... lige meget hvor meget jeg prøver el hvad jeg siger kan jeg simpelthen ikke slippe for at høre at min religion er undertrykkende....
Okay Red Love spørgsmål til dig! har du nogensinde TALT med en muslim? har du nogensinde været venner med en? har du nogensinde SET en muslim? har du nogensinde talt/set/været venner med en muslimsk pige der har valgt at gå med Burka?
Og det der med 'det handler ikke kun om burkaer' er ikke sandt fordi det HANDLER om muslimer og jeg er på en måde lidt træt af det... jeg har virkelig mange gange hørt at burkaer er undertrykkende og de skader en samtale men det gør de ikke.. kun hvis du lægger rigtig meget mærke til det så gør det! men så er man næsten også skyld i det selv... og jeg må sige at som Romafan sagde syntes jeg virkelig at det er et forbud mod et muslimsk tradition eller symbol....
Og drenge lad mig lige høre hvor mange af jer herinde er blevet diskrimineret fordi i havde en bestemt hud/hår farve Religion el lignede? fordi det er virkelig svært at forestille sig hvordan det er.. især hvis man er meget ung som 8 år el lignende...
Jarlenn
Gæst
«
Svar #93:
11 Dec 2007, 22:45 »
racisme går begge veje. Tror de fleste drenge herinde har prøvet at blive behandlet på en måde der kunne ses som racistisk... "hvide" danskere lægger nok bare ikke så meget i det da de er blandt majoriteten.
Khushal
Gæst
«
Svar #94:
11 Dec 2007, 22:51 »
Nåh dada du taler som du har forstand er du nogensinde blevet behandlet racistisk af din lærer? har du nogensinde fået en lov i hovedet der siger at noget af din religion er ulovlig? men lad mig dog høre om dine oplevelser...
-KNM-
Manager
«
Svar #95:
11 Dec 2007, 23:03 »
Kushal:
Jeg kender ikke nogen, der går med burka, men har masser, muslimske venner.
Som du skriver, så handler det hovedsageligt om burkaer, men det er jo fordi at det er den eneste påklædning, der dækker hele hovedet, som er normal at se.
Jeg gik på en privatskole, hvor det ikke var tilladt at have kasket på. Dette skader heller ikke nogen, men skolen har vedtaget at man ikke vil have at folk har kasket på. Jeg var ikke/er ikke enig i at det er den rigtigt, men jeg har ikke noget mod at de gør det, da jeg til enhver tid kan skifte til en skole, hvor det er tilladt.
Som du siger er det et forbud mod en muslimsk tradition, men det vigtige er at det ikke er fordi, det er en muslimsk tradition at det bliver forbudt.
Edit: Hvilken lov ulovliggør Islam?
Khushal
Gæst
«
Svar #96:
11 Dec 2007, 23:11 »
Der er ikke nogen lov som der ulovligør HELE religionen Islam og det har jeg heller aldrig sagt ..
dog har jeg sagt at der er love som ulovliggør en del af Islam som fx hovedbeklædningen i Frankrig...
Og det er da godt du kender mange muslimer det er meget positivt og jeg vil gerne være den første til at sige at det er den rigtige vej at gå.. at blive venner med folk fra andre kulturer end sig selv..
Men jeg syntes virkelig at du skulle prøve at tale med en med Burka på fordi så er jeg næsten sikker på at du vil se at det ikke har den store effekt... el du vil måske syntes at det har en stor effekt og mit indlæg var forgæves
Glemte lige noget.... Jah man kan sikkert bare skifte skole hvis ens skole siger at man ikke må gå med Burka men det ændrer da slet ikke at skolen stadig siger det... og det kan jo også skabe et problem hvis der ikke er en skole lige i området andre end den man prøver at flytte fra...
«
Seneste Redigering: 11 Dec 2007, 23:14 af Khushal
»
-KNM-
Manager
«
Svar #97:
11 Dec 2007, 23:56 »
Jeg synes du snakker som om, det er unormalt for danskere at snakke om indvandrere.
"har du nogensinde fået en lov i hovedet der siger at noget af din religion er ulovlig?"
Jamen det er heller ikke ulovligt at gå med tørklæde i Frankrig. Det er på offentlige institutioner. Og igen er det ikke på grund af religionen. Dog synes jeg, denne lov er for vidtgående. Jeg mener at Gymnasier selv skal have lov til at vælge deres påklædningsreglemen
t.
Jeg vil da gerne snakke med en i burka, men på trods af en mindre ghetto i hjembyen, kender jeg ikke nogen.
Red love
Gæst
«
Svar #98:
11 Dec 2007, 23:58 »
Citat af: Khushal 11 Dec 2007, 22:34
jeg må sige at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre meget mere... lige meget hvor meget jeg prøver el hvad jeg siger kan jeg simpelthen ikke slippe for at høre at min religion er undertrykkende....
Okay Red Love spørgsmål til dig! har du nogensinde TALT med en muslim? har du nogensinde været venner med en? har du nogensinde SET en muslim? har du nogensinde talt/set/været venner med en muslimsk pige der har valgt at gå med Burka?
Ja jeg har set, snakket, været venner med muslismer.. Og ja jeg har talt med en med burka, og jeg synes faktisk det skader kommunikationen.. Ligeså vel som jeg ikke får ret god kommunikation ud af at snakke med en med elefanthue, da man overhovedet ikke kan se hvordan personen reagerer på det man siger, i og med ansigtet er dækket til..
jeg går ud fra din tro er den protestantiske kristne? Prøv at stille den overfor den form for islamisme, der udføres i mange arabiske lande.. Og fortæl mig så hvem det er der er undertrykkende..?
Romafan
Landsholdsspiller
Tæt på nyt Ungdomshus
«
Svar #99:
12 Dec 2007, 15:24 »
Ja, så skulle det næsten være en realitet... De tre parter, Københavs Kommune, Fonden Jagtvej 69 og brugerne af Ungdomshuset, skulle være kommet frem til en løsning, hvor kommunen stiller et hus til rådighed for de unge, men i kan læse meget mere om aftalen her:
http://debat.modkraft.dk/read.php?24,98159
Det eneste der burde skulle gå i vejen for aftalen er at enten Kommunen eller de unge løber fra aftalen...
Personligt er jeg glad for at vi for et nyt Ungdomshus, som kan leve op til det gamle, inden det blev solgt, hvor kultur og frisind var i højsædet, frem for alle disse optøjer vi har set de seneste år... Men hvad syntes i?
Red love
Gæst
Sv: Tæt på nyt Ungdomshus
«
Svar #100:
12 Dec 2007, 15:47 »
Citat af: Romafan 12 Dec 2007, 15:24
Ja, så skulle det næsten være en realitet... De tre parter, Københavs Kommune, Fonden Jagtvej 69 og brugerne af Ungdomshuset, skulle være kommet frem til en løsning, hvor kommunen stiller et hus til rådighed for de unge, men i kan læse meget mere om aftalen her:
http://debat.modkraft.dk/read.php?24,98159
Det eneste der burde skulle gå i vejen for aftalen er at enten Kommunen eller de unge løber fra aftalen...
Personligt er jeg glad for at vi for et nyt Ungdomshus, som kan leve op til det gamle, inden det blev solgt, hvor kultur og frisind var i højsædet, frem for alle disse optøjer vi har set de seneste år... Men hvad syntes i?
Igen ynkelig behandling fra Ritt Bjeregaard side, i den her sag.. Og et usselst signal at sende, hvis bare man protester nok, så får man sin vilje.. Jeg ville fandme være pissed var jeg var butiksindehaver på nørrebro. Og jeg kunne se at de unge efter gentagne gange havde smadret alt hvad jeg ejede, så nu får deres vilje... Det må være en grotesk fornemmelse, for alle de uskyldige de her vildfarende unge har ramt...
Men når det så sagt, hvis de efter at have fået et nyt hus, så holder sig i skindet.. Nyder hinandens selskab på en fornuftig måde med det hus, og ikke er til gene for resten af befolkningen... Jamen så fred være med dem.. Der burde ærligt talt være bedre ting at bruge statens ressourcer på..
Red love
Gæst
Ny EU traktat ikke til afstemning
«
Svar #101:
12 Dec 2007, 17:22 »
Ja Lissabon traktaten, kommer ikke til folkeafstemning. Efter juristers vurdering om at der ikke bliver afgivet suverænitet, og derfor ikke er grundlag for en folkeafstemning. Igår blev der så stemt om det i folketinget, og en folkeafstemning blev nedstemt. Dette var hvad regeringen ønskede, men også liste A støttede denne beslutning.
Personligt synes jeg det er fornuftigt nok. Altså vi har jo ikke direkte demokrati. Og hvis flertallet af de mennesker som vi allesammen har været med til at stemme ind, ikke mener en afstemning er nødvendig, ja så må det jo være sådan det er.
Et andet aspekt er så at Fogh har varslet afstemning om flere af EU Forbeholdene sener i valgperioden, og man kan selvfølelig godt forestille sig, at tvivler vil helle til at stemme negativt, fordi der er sure over de ikke blev spurgt i denne omgang. Det er klart tænkeligt.
Men logisk at dette her blev udgangen, Fogh har ikke råd til at være ham der starter med at alve folkeafsteming, der skal jo også vælges EU formand i 2008. Men Også fordi traktaten er så indviklet, at chancen for et nej klart ville være til stede. Og i tilfælde af nej, ja så ville der for alvor kunne komme kaos. I Danmark, såvel som i andre lande..
Kritiske røster kalder det udemokratisk ikke at spørge folket, men hvad siger i til det?
«
Seneste Redigering: 12 Dec 2007, 17:25 af Red love
»
Romafan
Landsholdsspiller
«
Svar #102:
12 Dec 2007, 17:42 »
Jeg ville personligt gerne have en rigtig god redegørelse for, hvad det er der står i den traktat og så bagefter til folkeafstemning... Kan godt se at det er unødvendigt med en folkeafstemning om noget, som ingen ved noget om, men så kunne man da i det mindste fremlægge traktaten, så folket forstår den og så bagefter lade dem bestemme, om hvor vidt de er villige til at gå med til den...
Khushal
Gæst
«
Svar #103:
12 Dec 2007, 19:17 »
Citat af: Red love 11 Dec 2007, 23:58
Ja jeg har set, snakket, været venner med muslismer.. Og ja jeg har talt med en med burka, og jeg synes faktisk det skader kommunikationen.. Ligeså vel som jeg ikke får ret god kommunikation ud af at snakke med en med elefanthue, da man overhovedet ikke kan se hvordan personen reagerer på det man siger, i og med ansigtet er dækket til..
jeg går ud fra din tro er den protestantiske kristne? Prøv at stille den overfor den form for islamisme, der udføres i mange arabiske lande.. Og fortæl mig så hvem det er der er undertrykkende..?
det er da godt at du har venner som er muslimer men det er dog ærgeligt at du går så meget op i at burkaer skal fjernes... jeg tror simpelthen det er fordi at du går for meget op i det og derfor lægger mærke til det... men jeg ved ikke jeg syntes fx Ikke at det er kummunikations skadende.... men igen så fordi at du syntes det kan jeg åbenbart ikke have ret el?
Til det sidste ved jeg næsten ik hvad jeg skal svare..... men jeg kan prøve...
nej jeg er ikke kristen
og du har misforstået noget! prøv at hør du siger til mig at Islam er meget undertrykkende? hvis du virkelig har muslimske venner så tal med dem! spørg dem om deres religion er undertrykkende!
og prøv lige at hør det er sandt at der er nogen lande nede i mellem østen der er undertrykkende og ja det er sandt at de er islamister MEN betyder det at religionen islam er ond? det får du det til at lyde som.... og det er ikke alle muslimer som er på den måde det er kun meget få men det virker som om du glemmer det...
men prøv at hør her dem der udryddede Indianerne i Amerika var kristne... tror jeg så at alle kristne mennesker er onde? nej det gør jeg ikke fordi det er en fordom.. og det er ikke sandt fordi jeg har masser af kristne venner og INGEN af dem er på nogen måde onde... og det syntes jeg lige du skal huske på næste gang at du dømmer muslimer..
Vi er ikke alle ens....
Red love
Gæst
«
Svar #104:
12 Dec 2007, 19:31 »
Citat af: Khushal 12 Dec 2007, 19:17
det er da godt at du har venner som er muslimer men det er dog ærgeligt at du går så meget op i at burkaer skal fjernes... jeg tror simpelthen det er fordi at du går for meget op i det og derfor lægger mærke til det... men jeg ved ikke jeg syntes fx Ikke at det er kummunikations skadende.... men igen så fordi at du syntes det kan jeg åbenbart ikke have ret el?
Til det sidste ved jeg næsten ik hvad jeg skal svare..... men jeg kan prøve...
nej jeg er ikke kristen
og du har misforstået noget! prøv at hør du siger til mig at Islam er meget undertrykkende? hvis du virkelig har muslimske venner så tal med dem! spørg dem om deres religion er undertrykkende!
og prøv lige at hør det er sandt at der er nogen lande nede i mellem østen der er undertrykkende og ja det er sandt at de er islamister MEN betyder det at religionen islam er ond? det får du det til at lyde som.... og det er ikke alle muslimer som er på den måde det er kun meget få men det virker som om du glemmer det...
men prøv at hør her dem der udryddede Indianerne i Amerika var kristne... tror jeg så at alle kristne mennesker er onde? nej det gør jeg ikke fordi det er en fordom.. og det er ikke sandt fordi jeg har masser af kristne venner og INGEN af dem er på nogen måde onde... og det syntes jeg lige du skal huske på næste gang at du dømmer muslimer..
Vi er ikke alle ens....
Til at starte med, må du da synes lige hvad du har lyst til, om du så har ret er en anden ting...
Jeg har aldrig sagt alle muslimer er onde, og jeg forstår ikke hvordan du tolker det ud af mit indlæg..
Om der er islamistiske samfund i mellemøsten, hvor religionen undertrykker, er obsonst at diskutere, for det er så åbenlyst.. Jeg ved ikke om du f.eks. har hørt om en engelsk kvindelig lærer i Sudan, der lod en elev kalde en bamse for Muhammed. Hun blev sat fast, og var i fare for at miste sit liv for religiøs krænkelse. Og flere tusinde mennesker demonstrede uden for fængslet, de synes hun skulle dræbes...
Colombus fandt USA og Indianerne i 1492, du stiller ikke islam i et særlig godt lys ved at drage sådan en parallel.... Da du dermed antyder de ikker kommet videre, end colombus var for mere end 500 år siden..
«
Seneste Redigering: 12 Dec 2007, 19:36 af Red love
»
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
58
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »