home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  morten olsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  er det på tide med en ny manager til danmark??
Ja, ud med olsen
Nej, olsen er den bedste

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: morten olsen  (Læst 28358 gange)
wirenfeldt
Gæst

Sv: morten olsen
« Svar #105: 19 Nov 2007, 16:29 »

@JKJ
Mon ikke han er i stand til at bruge andre systemer? Wink

Tjaa, godtnok var vi med i 1992 og vandt, men vi blev jo ikke kvalificeret. Det var meget meget heldigt, at vi kom med.
Og går vi tilbage til EM 2000 eller EM 2004, så husker jeg også et dansk hold der på ingen måde kunne spille op mod sine modstandere.. Så folk sætter høje mål, uden nogen særlig god grund.

Din metafor er genial! Smiley

(Denne tråd burde vinde Månedens Tråd-titlen)

wirenfeldt
Gæst

« Svar #106: 19 Nov 2007, 16:33 »

Når jeg alligevel ikke er sikker på, at han skal modtage silkesnoren, skyldes det, at vi ikke just har en kø af oplagte bejlere til posten stående. Selv med en stjernekikkert er det svært at øjne den mand, der kan præstere, hvad Olsen ikke kan. I hvert fald hvis arvtageren skal være dansk. Men behøver han virkelig det? Der er et tag-selv-bord af kvalitetstrænere i det store udland, hvoraf en pæn håndfuld kompetente trænere givetvis ikke ville være afvisende over for udsigten til et landstrænerjob i Danmark. Derfor kunne jeg sagtens se en udlænding gå i Olsens fodspor – og forhåbentlig sætte nogle betydeligt større af slagsen, end Olsen har gjort i sit syv år lange regime.
Lige præcis, jeg ser gerne Hr. Olsen gå, men hvem skal erstatte ham? Jeg ser ingen kvalificeret dansker. Så ja, en udlænding vil uden tvivl være det bedste valg.. Hvad med Hans Backe evt.? Smiley

LosCules
Gæst

« Svar #107: 19 Nov 2007, 16:36 »

Jeg synes Olsen skal ud. Javist er han den bedste danske træner, han er en god træner osv. men alligevel har han ikke formået at føre os til en større slutrunde to gange i træk. Med det spillermateriale vi har, må det siges at være utilfredsstillende. Måske er vi danskere bleven vant til at komme med til hver eneste slutrunde, men det er trods alt skuffende, at man for første gang siden 1984(tror jeg) ikke kommer til EM, da vores spillermateriale bestemt ikke er blevet værre sidenhen. Ingen tvivl om, at vores landshold ikke er det bedste landshold i verden, men det er helt sikkert ikke et af de dårligere. Vi er helt sikkert blandt verdens 32 bedste landshold, og det er endnu mere sikkert, at vi er blandt Europas 16 bedste landshold. Jeg kan i hvert fald ikke nævne 16 europæiske landshold, der er bedre end os.

Ydermere holder han sig også for tæt på 4-3-3. Han rokker sig overhovedet ikke på sit system, og det er jo et faktum, at systemet er slået fejl.

Jeg synes, vi skal holde os til en anden og mindre offensiv og attraktiv spillestil, der ikke går ud på, at man skal være boldbesiddende hver kamp ligemeget, om det er Liechtenstein eller Brasilien, vi møder. Først og fremmest burde det danske landshold gøre sig med en defensiv taktik. Ja, det er ikke attraktivt at se på, men hvis vi vinder kampe, så er jeg i princippet ligeglad. Derefter kan man rokere lidt på systemet, når selvtilliden er høj og vi har medvind.

Olsen raus!

AMRDK
Gæst

« Svar #108: 19 Nov 2007, 16:52 »

Syntes Morten Olsen skal gå af !
- Ærlig talt ! Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #109: 19 Nov 2007, 16:57 »

@JKJ
Mon ikke han er i stand til at bruge andre systemer? Wink

Tjaa, godtnok var vi med i 1992 og vandt, men vi blev jo ikke kvalificeret. Det var meget meget heldigt, at vi kom med.
Og går vi tilbage til EM 2000 eller EM 2004, så husker jeg også et dansk hold der på ingen måde kunne spille op mod sine modstandere.. Så folk sætter høje mål, uden nogen særlig god grund.

Din metafor er genial! Smiley

(Denne tråd burde vinde Månedens Tråd-titlen)

Kan han?? Hvorfor gør han det så ikke, Jeg ved godt han er blevet lidt ældre  men han bruger da briller så han bør da kunne se at hans system slet ikke fungerer...
Feks hjemmekampen mod Nordirland, den endte 0-0, fungerede intet i vores 4-3-3, eller 4-5-1 om man vil, men alligvel skete der ikke alverden da vi ikke kunne komme frem til de afgørende chancer...

Og han vil spille underholdene, det hjælper da ikke alverden at spille en fantastisk flot kamp og tabe med 2-3, vi får jo ikke stil point!!
Hvis vi skal til at spille kedeligt for at vinde kampe, så fint med mig... moderne fodbold går nu engang ud på at vinde kampe ikke om at spille flot... det ville være lækkert hvis vi kunne spille flot og vinde på engang, vi må jo bare se i øjenene at det har vi bare ikke matrialet til i øjeblikket...
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 17:19 af JKJ » Logged

Rossonero
Gæst

« Svar #110: 19 Nov 2007, 17:17 »

Morten Olsen
Hvad mener jeg om sagen?

Så ser det vist ud til, at min mening om det ville være det forkerte at fyre Morten Olsen, vist uddybes lidt.

Den bedste træner i Danmark. Jeg ville personligt ikke syntes om, at vi skal have en træner fra udlandet, for at få det til at fungere. Jeg er af den holdning, at når man snakker om et dansk landshold, skal træneren også være dansk. Jeg indrømmer at det er en fejl, at holde fast i en taktik der ikke virker. Han er ikke god til at indrømme, at han har begået en fejl, hvilket jeg synes er en stor svaghed. Men kan det vel kun være hans skyld? Mit svar er nej.

Vi må også indse, at vores spillere ikke er i topform. Folk der starter ude i ny og næ, for deres respektive klubber:

- Daniel Jensen
- Martin Jørgensen
- Jon Dahl Tomasson
- Thomas Kahlenberg
- Per Krøldrup
- Søren Larsen (ved han har været skadet i et stykke tid)
- Martin Laursen
- Thomas Sørensen
- Leon Andreasen
- Nicklas Bendnter

Se, når de spillere vender tilbage til træningslejren for landsholdet, er det forståeligt at de ikke er i kampform. Det er ikke alle de listede spillere, men mange af dem, er faste udskiftere for deres hold. Og den liste, inderholder mange af Danmarks store profiler - og når de ikke er i form, er resten af holdet også ustabilt. Når man hører på Morten Olsen's filosofi vedr. hans taktik, lyder det meget fornuftigt. Flot og fremadrettet fodbold. Og hvis i mener at vi har så gode spillere, hvordan kan det så være at de ikke kan indrette sig efter en taktik?

Og trods de mange mangler, synes jeg Olsen gør et godt job, selvom der har været mange fejl i den seneste tid, som jeg er sikker på han vil vende til noget positivt, da han besidder én så stor erfaring. De 3-4 år i snakker om, har ikke indholdt en helveds masse vigtige kampe, trods den svære gruppe vi har indledt i EM 2008 - som jeg mener ikke er en skuffelse. Jovist er vi kommet til slutrunderne utallige gange, men vi må indse, at det ikke altid kan gå vores vej.

United-styrer
Gæst

« Svar #111: 19 Nov 2007, 17:21 »

- Daniel Jensen
- Martin Jørgensen
- Jon Dahl Tomasson
- Thomas Kahlenberg
- Per Krøldrup
- Søren Larsen (ved han har været skadet i et stykke tid)
- Martin Laursen
- Thomas Sørensen
- Leon Andreasen
- Nicklas Bendnter

Du skriver det godt nok indirekte selv, men du kan roligt fjerne Daniel Jensen og Martin Laursen fra den liste. Begge starter inde hver gang. Laursen er sågar stjernen i Aston Villa for tiden og en af Europas allerbedste forsvarsspillere lige pt., så at han skulle være ude af form, har jeg svært ved at se.

Og hvis i mener at vi har så gode spillere, hvordan kan det så være at de ikke kan indrette sig efter en taktik?

Fodboldfærdigheder måles i andet end teknik. Et system som det, Olsen har forelsket sig blindt i, kræver teknisk velfunderede spillere, og selvom der naturligvis ikke findes den landsholdsspiller, der har en dårlig boldkontrol, så er danske fodboldspilleres varemærke altså ikke en teknik på niveau med de bedste. Vi har andre midler, såsom fight, der skal føre os til sejr, og derfor bør man vægte disse værdier højere i en taktik til et dansk landshold.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 17:35 af United-styrer » Logged

Rossonero
Gæst

« Svar #112: 19 Nov 2007, 17:32 »

Du skriver det godt nok indirekte selv, men du kan roligt fjerne Daniel Jensen og Martin Laursen fra den liste. Begge starter inde hver gang. Laursen er sågar stjernen i Aston Villa for tiden og en af Europas allerbedste forsvarsspillere lige pt., så at han skulle være ude af form, har jeg svært ved at se.

Fodboldfærdigheder måles i andet end teknik. Et system som det, Olsen har forelsket sig blindt i, kræver teknisk velfunderede spillere, og selvom der naturligvis ikke findes den landsholdsspiller, der har en dårlig boldkontrol, så er danske fodboldspilleres varemærke altså ikke en teknik på niveau med de bedste. Vi har andre midler, såsom fight, der skal føre os til sejr, og dermed bør man vægte disse værdier højere i en taktik til et dansk landshold.

Was not sure about the first two.

Men når det er sagt, så ville jeg også give dig ret i det sidste - men alligevel ikke helt.
Nu er den ikke direkte møntet på dig, men visse mener vi har et helt sublimt hold, og det er en katastrofe at vi ikke er videre til slutrunderne.

Ja, tekniske færdigheder kræver det, men det kan ikke passe at man kan spille så ringe, som de gør.
Jeg kan heller ikke se det taktiske, når de spiller PÅ banen. De løber, løber, løber - aflevere, og mister bolden.
Og der er vist ikke en den af taktikken. Har lagt mærke til flere af deres afleveringer, og det er virkelig på lavt niveau.
De sjosker frem og tilbage, og skaber INTET.
Og med spillere som Daniel Jensen, Tomasson og Rommedahl (eksempler), burde man kunne indrette sig på et niveau hvo man skaber noget på egen hånd - hvilket de ikke har været tæt på, på nær Rommedahl, som alligevel har vist en smule kvalitet i visse situationer.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 17:41 af Rossonero » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #113: 19 Nov 2007, 17:43 »

Fodboldfærdigheder måles i andet end teknik. Et system som det, Olsen har forelsket sig blindt i, kræver teknisk velfunderede spillere, og selvom der naturligvis ikke findes den landsholdsspiller, der har en dårlig boldkontrol, så er danske fodboldspilleres varemærke altså ikke en teknik på niveau med de bedste. Vi har andre midler, såsom fight, der skal føre os til sejr, og derfor bør man vægte disse værdier højere i en taktik til et dansk landshold.

Laursen har kun spillet fast her i efteråret, men der har han sgu også gjort det helt forrygende, sikken et makkerpar Agger og han kan blive...
D. Jensen spiller kun fast pga skader på Bremens midtbane, og så snart de er klar igen så ryger han vel ud igen og dermed ryger også Leon Andreasen endnu længere væk fra en plads bare på bænken...

Men ellers er jeg helt enig med dig i at vi ikke har holdet til at spille teknisk, vi har simpelthen bare ikke den teknik som feks de sydleuropæiske hold har...
VI skal spille på vores 100% fight som vi blever at kan, desværre synes jeg heller ikke det har været kendetegnet for mange spillere på holdet i et stykke tid...

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #114: 19 Nov 2007, 18:00 »

D. Jensen spiller kun fast pga skader på Bremens midtbane, og så snart de er klar igen så ryger han vel ud igen og dermed ryger også Leon Andreasen endnu længere væk fra en plads bare på bænken...

Både Frank Baumann og Thorsten Frings har faktisk være skadesfri i henholdvis 2 og 1 kamp (eller var det omvendt) og Daniel Jensen startede stadigvæk inde. Hans form skulle eftersigende være rigtig god.

JKJ
Gæst

« Svar #115: 19 Nov 2007, 18:02 »

Både Frank Baumann og Thorsten Frings har faktisk være skadesfri i henholdvis 2 og 1 kamp (eller var det omvendt) og Daniel Jensen startede stadigvæk inde. Hans form skulle eftersigende være rigtig god.

Ok, det var jeg ikke klar over... men, der er altid et men, efter deres længere pauser er det vel naturligt at de ikke går direkte ind på holdet så må indrømme at jeg ikke tror på Jensen som fast mand i længden....

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #116: 19 Nov 2007, 18:35 »

Ok, det var jeg ikke klar over... men, der er altid et men, efter deres længere pauser er det vel naturligt at de ikke går direkte ind på holdet så må indrømme at jeg ikke tror på Jensen som fast mand i længden....

Nej, jeg giver dig nok ret i af hvis Jensen bliver skadet og evt. ryger lidt udenfor, så kommer han næppe på holdet igen. Tror klart et skifte til fx Spanien ville gavne Daniel Jensen rigtig meget.

JKJ
Gæst

« Svar #117: 19 Nov 2007, 18:38 »

Nej, jeg giver dig nok ret i af hvis Jensen bliver skadet og evt. ryger lidt udenfor, så kommer han næppe på holdet igen. Tror klart et skifte til fx Spanien ville gavne Daniel Jensen rigtig meget.

Enig, og han må gerne tage L. Andreasen med sig, han har noget af det vildskab som vi mangler, Christian Poulsen og Leon Andreasen er imo den bedste midtbane vi kan få, Jensen er alt for anonym og boldflytter imo...

DeBuur
Manager

« Svar #118: 19 Nov 2007, 18:46 »

Olsen skal ud fordi han ikke formår at skabe resultater...... desuden så spiller landsholdet heller ikke se værdigt fodbold.... det er altså mange år siden de har gjort det !

Olsen kan ikke have ansvaret for at nutidens landsholds spillere er middelmådige... men at han ikke kan sætte holdet op til at gå ud og kæmpe... det er altså hans opgave.... kampen mod Nordirland viste at et hold der er mere en middelmådigt kan komme langt ved at stå sammen og kæmpe røven ud af bukserne.

Jeg mener helt klart at der kun er en vej frem og der er at finde en ny træner........ og nej jeg mener ikke Laudrup - men en træner som kan bringe noget nyt til holdet og ikke mindst DBU

YNWA

wirenfeldt
Gæst

« Svar #119: 19 Nov 2007, 22:42 »

Den bedste træner i Danmark. Jeg ville personligt ikke syntes om, at vi skal have en træner fra udlandet, for at få det til at fungere. Jeg er af den holdning, at når man snakker om et dansk landshold, skal træneren også være dansk.
Jeg kan sagtens følge dig, hvad angår det danske landshold og derfor en dansk træner. Men på den anden side, hvad vil du så helst have? En dansk træner eller resultater? Jeg ved godt hvad jeg selv vil vælge...

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010