home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 610 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  morten olsen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  er det på tide med en ny manager til danmark??
Ja, ud med olsen
Nej, olsen er den bedste

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: morten olsen  (Læst 28363 gange)
simonob
Landsholdsspiller

Sv: morten olsen
« Svar #90: 19 Nov 2007, 15:16 »

Nej de har lige slået barca, og er stort set videre i Uefa Cuppen, og ligger samtidig nr.11, det er temmelig okay når du kigger på materialet.

Du underbyger jo selv hvad jeg siger. udover Zlatan, og Källström( som for øvrigt ikke er en fast del af holdet), så er det jo middelmåddige spillere... Alexander Fanerud? Så kunne jeg sgu da ligeså godt nævne Peter Løvenkrands...

I forhold til Nordirland, altså de har Carrol som er resverve i Rangers, hip hurra for det..

At de så har en der spiller for Hibernain, ja det fandme flot.. Og resten, er jo reserver, eller fyld spillere på dårlige Premier Leauge hold.. Så kunne du da i det mindste nævne Jonathan Evans fra United, som modsat de andre Nordirer rent faktisk har potentiale til at blive til noget...

Nordirland er en ubetydelig fodbold nation, de har f.eks. aldrig været kvalficeret til EM.

Hov Hov Hov !!!
Nu var jeg begyndt at blive enig med dig, men nu sviner du Fulham F.C., og så blir vi ikke enige længere ! Healy er en stjerne !!! Han er hverken fyld eller middelmådig !!! Han laver kasser ! HVEM KAN LAVE 3 KASSER MOD SPANIEN FRA DK ? ? ? ? ?
- Godt så... Så kom det på plads...

BTW, et hold der slår spanien 3-2 hjemme er ikk ubetydelige !!! og det er nordirland heller ikke !!!
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 15:19 af simonob » Logged

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

Red love
Gæst

« Svar #91: 19 Nov 2007, 15:17 »

Hvad end folk må opfatte må jeg insistere på at Morten Olsen på ingen måde har været en succes som dansk landstræner gennem hele sin periode. Han har leveret gedine resultater ved EM og VM, men typisk for en mindre nation bliver man elimineret i 1. KO runde. Begge gange skete det dog med 0-3 og efterlod slutrunderne i et mere eller mindre negativt skær.

At vi har misset to kvalifikationer i træk og for første gang i mere end 20 år ikke kvalificerer os til EM må nødvendigvis betyde et exit for landstræneren. For undskyldningen om at vores hold måske ikke er så stærkt længere holder ikke. Den eneste nævneværdige svækkelse er Thomas Gravesen og han var endda under kritik i slutningen af sin landsholdstid.

Vel vidende at det er hans stil som træner, synes jeg Morten Olsen har været alt for stædig når det gælder 4-3-3 systemet, men også med de spillere han har brugt. Her er listet en række eksempler:

1) Han har gentagne gange udtaget Thomas Helveg frem for spillere som William Kvist og Kristian Bak Nielsen, der mig bekendt begge kan begå sig som højre back.
2) Han har nærmest udnævnt Jon Dahl som en ekstra træner - sådan virker det i hvert fald. Jon Dahl starter altid inde, ligemeget om han spiller i sin klub eller ej. Det virker som om han har mistet lidt ydmyghed og føler sig lidt for sikker.
3) Netop grundet Jon har Nicklas Bendtner og Søren Larsen ikke fået nok chancer. Ved godt Larsen har været meget skadet, men selv da han var klar og bombede for landsholdet skulle han bænkes fra start.
3) Jeg fortsætter med Jon Dahl: Hvorfor fortsætte med at bruge ham på toppen som en anden boksspiller når vi alle ved, at det IKKE er der han fungerer bedst. Når man har deciderede boksspillere som Bendtner og Larsen er det jo direkte dumt at bruge Jon Dahl på toppen.
4) Hvorfor har Løvenkrands ikke fået flere chancer?

Hvad jeg prøver at sige er, at der skal mere KONSEKVENS til.. hvis spillet kører dårligt så skift de svage punkter ud. Hvis de forholdsvis få ressourcer vi har ikke fungerer, må man prøve andet.

Mht. Birger Peitersens indlæg på DR Sporten om, at holdet har mistet gejsten og sulten for at bevise sig selv over for evt. klubber. Det holder ikke en meter. Når man spiller på det danske landshold kan jeg ikke tro andet end at man giver sig 100% for nationen og alle fansene - uanset om man er sulten eller ej.
Meget enig i det du skriver, måske lige udover Løvenkrands, synes godt nok ikke han er en fantastisk spiller, men det er jo en smagsag..

Og i virkeligheden er det jo simpelt i  fodbold bliver du bedømt på dine resultatater, Olsen har dem ikke, ergo skal han ud.  Så er den sådan set ikke længere..

Red love
Gæst

« Svar #92: 19 Nov 2007, 15:18 »

Hov Hov Hov !!!
Nu var jeg begyndt at blive enig med dig, men nu sviner du Fulham F.C., og så blir vi ikke enige længere ! Healy er en stjerne !!! Han er hverken fyld eller middelmådig !!! Han laver kasser ! HVEM KAN LAVE 3 KASSER MOD SPANIEN FRA DK ? ? ? ? ?
- Godt så... Så kom det på plads...

BTW, et hold der slår spanien 3-0 hjemme er ikk ubetydelige !!! og det er nordirland heller ikke !!!
nu var det vidst 3-2 de slog spanien var det ikk? Smiley

Men jo healy har været ret fantastisk på landsholdet, mindre fantastisk i hans respektive klubber...

Rossonero
Gæst

« Svar #93: 19 Nov 2007, 15:20 »

Nej de har lige slået barca, og er stort set videre i Uefa Cuppen, og ligger samtidig nr.11, det er temmelig okay når du kigger på materialet.

Du underbyger jo selv hvad jeg siger. udover Zlatan, og Källström( som for øvrigt ikke er en fast del af holdet), så er det jo middelmåddige spillere... Alexander Fanerud? Så kunne jeg sgu da ligeså godt nævne Peter Løvenkrands...

I forhold til Nordirland, altså de har Carrol som er resverve i Rangers, hip hurra for det..

At de så har en der spiller for Hibernain, ja det fandme flot.. Og resten, er jo reserver, eller fyld spillere på dårlige Premier Leauge hold.. Så kunne du da i det mindste nævne Jonathan Evans fra United, som modsat de andre Nordirer rent faktisk har potentiale til at blive til noget...

Nordirland er en ubetydelig fodbold nation, de har f.eks. aldrig været kvalficeret til EM.

Hah, du modsiger fandme dig selv.

Først siger du at Getafe vandt over Barcelona - flot, flot Thumbs Up

Igen siger du, at Nordirland er ubetydelig - men de har slået Spanien 3:2 - og set udfra DERES spillermateriale er det sån' set fantastisk.

Danmark har vel også mange spillere i udlandet, som er reserver, så at Carroll er reserve, gør vidst ikke det HELT store.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 15:24 af Rossonero » Logged

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #94: 19 Nov 2007, 15:23 »

nu var det vidst 3-2 de slog spanien var det ikk? Smiley

Men jo healy har været ret fantastisk på landsholdet, mindre fantastisk i hans respektive klubber...

Jo, 3-2... *

Men jeg er ikke enig med dig... Hvis Nordirland er Ubetydelige, og de får 4 ud af 6 point mod dk, hvad er dk så ?? Nordirland har altså også spillere fra den bedste engelske række... og det er virkelig højt niveau....

Red love
Gæst

« Svar #95: 19 Nov 2007, 15:26 »

Hah, du modsiger fandme dig selv.

Først siger du at Getafe vandt over Barcelona - flot, flot Thumbs Up

Igen siger du, at Nordirland er ubetydelig - men de har slået Spanien 3:0 - og set udfra DERES spillermateriale er det sån' set fantastisk.

Danmark har vel også mange spillere i udlandet, som er reserver, så at Carroll er reserve, gør vidst ikke det HELT store.
Barcelona har: Messi, Ronaldinho, Henry, Etoo, Iniestia, blot for at nævne et par stykker, synes du ikke det er meget godt at slå dem? Huh

hvis du fulgte med ville du vide Nordirland kun slog Spanien 3-2, grundet en fantastisk solo præstation af Healy..

Jo men, nu var det jo dig der nævnte Carrol som bevis på Nordirlands fantastiske styrke, Carrol er jo heller ikke engang på for Nordirland, derfor er det igen et rigtig dårligt argument...

Red love
Gæst

« Svar #96: 19 Nov 2007, 15:27 »

Jo, 3-2... *

Men jeg er ikke enig med dig... Hvis Nordirland er Ubetydelige, og de får 4 ud af 6 point mod dk, hvad er dk så ?? Nordirland har altså også spillere fra den bedste engelske række... og det er virkelig højt niveau....
Ja hvad er Danmark så..? Når freaking Nordirland kommer foran os!! Det er jo så der problemet ligger...

Rossonero
Gæst

« Svar #97: 19 Nov 2007, 15:29 »

Barcelona har: Messi, Ronaldinho, Henry, Etoo, Iniestia, blot for at nævne et par stykker, synes du ikke det er meget godt at slå dem? Huh

hvis du fulgte med ville du vide Nordirland kun slog Spanien 3-2, grundet en fantastisk solo præstation af Healy..

Jo men, nu var det jo dig der nævnte Carrol som bevis på Nordirlands fantastiske styrke, Carrol er jo heller ikke engang på for Nordirland, derfor er det igen et rigtig dårligt argument...

Bemærk at jeg rettede indlægget kort efter jeg skrev det Wink

Så nævner du spillere fra Barcelona? Huh

Så burde jeg vel også nævne Spaniens landshold - men det lader vi ligger Wink

Og bemærk ENDNU engang, at jeg ikke sagde nordirland er fantastiske, men bevis på at de ikke er UBETYDELIGE, som stolte Red Love synes de er - og det har du ingen beviser til at føre ud i livet. Overdrevet gode, nej? - men at kalde et hold ubetydeligt, er lige lovligt for meget.

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #98: 19 Nov 2007, 15:30 »

Ja hvad er Danmark så..? Når freaking Nordirland kommer foran os!! Det er jo så der problemet ligger...

DK har problemer... enig... men nordirland er ikke ubetydelig ! det kan du kalde kashakstan ! eller sådan noget... Nordirland har trods alt stadig en teoretisk chance... hvem havde troet det, med en kamp igen ??

wirenfeldt
Gæst

« Svar #99: 19 Nov 2007, 15:31 »

Morten Olsen har og vil altid være et forbillede for enhver træner. Manden er et taktisk-geni og formår at skabe en fantastisk atmosfære i truppen. Men manden har nu fejlet i 2 kvals, systemet har gang på gang slået fejl, vi trænger (efter min mening) til et nyt pust af både nye spillere og en trænerstab.

Red love
Gæst

« Svar #100: 19 Nov 2007, 15:34 »

Bemærk at jeg rettede indlægget kort efter jeg skrev det Wink

Så nævner du spillere fra Barcelona? Huh

Så burde jeg vel også nævne Spaniens landshold - men det lader vi ligger Wink

Og bemærk ENDNU engang, at jeg ikke sagde nordirland er fantastiske, men bevis på at de ikke er UBETYDELIGE, som stolte Red Love synes de er - og det har du ingen beviser til at føre ud i livet. Overdrevet gode, nej? - men at kalde et hold ubetydeligt, er lige lovligt for meget.

Fordi du anfægtede om det var en præstation at slå barcelona. Og nu er hverken messi, etoo, henry, eller Ronaldinho hvis på Spaniens landshold,bare hvis ikke du var klar over det, man kunne jo godt have sine tvivl..

Den med Nordirland gider jeg ikke diskutere mere, da du jo øjensynligt ikke har nogen viden om deres hold alligevel...

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #101: 19 Nov 2007, 15:34 »

Morten Olsen har og vil altid være et forbillede for enhver træner. Manden er et taktisk-geni og formår at skabe en fantastisk atmosfære i truppen. Men manden har nu fejlet i 2 kvals, systemet har gang på gang slået fejl, vi trænger (efter min mening) til et nyt pust af både nye spillere og en trænerstab.

Morten var god i starten.. Nu er taktikken for nem at læse for de andre hold... Efter 8 år... Især fordi vi har ikk har de stjerner som Messi, C. Ronaldo, osv., der kan lave det uventede... Nyt pust...

Rossonero
Gæst

« Svar #102: 19 Nov 2007, 15:37 »

Fordi du anfægtede om det var en præstation at slå barcelona. Og nu er hverken messi, etoo, henry, eller Ronaldinho hvis på Spaniens landshold,bare hvis ikke du var klar over det, man kunne jo godt have sine tvivl..

Den med Nordirland gider jeg ikke diskutere mere, da du jo øjensynligt ikke har nogen viden om deres hold alligevel...

Hvornår sagde jeg at Messi, Eto'o, Henry eller Ronaldinho, var på Spaniens landshold? Smiley Tjaah...

Jeg anfægtede intet. Jeg nævnte hverken om det var en god eller dårlig præstation, men det har dit øje vist passeret ret hurtigt Wink

Og selvfølgelig vil du ikke diskutere det mere, da du ved jeg har ret - og at det var en fejl af dig, at kalde deres landhold direkte ubetydelige - men okay, tak for idag Wink

JKJ
Gæst

« Svar #103: 19 Nov 2007, 15:53 »

En træner der kun kan en taktik 4-3-3 og ikke har spillerne til det, de har i hvert fald ikke vist det, er imo ikke et taktisk geni... og det er mig en gåde at der ikke er bare en smule uro i truppen, de taber næsten mere end de vinder og alligevel er der god stemning harmoni osv... hvor er vildskaben? den har han absolut ikke fået tændt i spillerne...

Når det så er sagt skal vi passe på at vi ikke pisker en stemning op vi ikke kan leve op til... Vi er altså det eneste hold der har været med til alle EM-slutrunder siden 1984 sammen med tyskerne og det burde ikke kunne lade sig gøre med et så lille spillermatriale som vi har... husk, feks tyskerne har flere reg. spillere end vi har indbyggere i DK...

Vi har haft nogle gyldne årgange med bla Laudrup brødrene og Schmeichel men de dukker altså ikke op hvert årti...

Vi har det lidt som humle-bien, den burde ikke kunne flyve men gør det alligevel...
Vi burde ikke komme med til så mange slutrunder men gør det alligvel... rent statisktisk burde vi kun komme med til hver 4...

United-styrer
Gæst

« Svar #104: 19 Nov 2007, 16:26 »

Jeg har det ambivalent med dette punkt.

Morten Olsens tilhængere betoner i deres defensorat ofte hans angiveligt nærmest utallige kompetencer. Derved sidestiller de ham hyppigt med nogle af de største kanoner i faget.

Men Olsen er ingen Sir Alex Ferguson. En dygtig træner har en fodboldideologi, som uundgåeligt vil præge hans dispositioner på et hold, og en træner bør også forsøge at efterleve sin fodboldfilosofi i så høj grad, som det er muligt. Det behersker Olsen i mine øjne ikke. For mens man kunne få langt de fleste trænere til at skrive under på, at man bør tilpasse sin taktik til spillermaterialet, så har Olsen tilsyneladende en anden holdning.

Han er for principfast. For fastlåst i den famøse 4-3-3-opstilling, som jo i øvrigt blot er en 4-5-1, men fordi Olsen har ry for at have en offensiv mentalitet, skal fløjene åbenbart betragtes som angribere.

Ét er, at det er en opstilling med få facetter og muligheder for at variere spillet, hvorfor vi da efterhånden også ser ni ud af ti modstandere læse det danske spil som en åben bog. Noget andet er, at vi ikke har spillerne til at praktisere den form for fodbold, som Olsen stædigt holder krampagtigt fast i.

Verdensklassetræner e  forstår at spille en form for fodbold, som deres disponible spillere evner, hvorimod Olsen negligerer det faktum, at vi ikke har de spillere, der skal til for at spille seværdig pasningsfodbold i højt tempo. Derfor er Olsen i min optik slet ikke så god, at han er den konstante glorificering værdig. Det bevidner de efterhånden ganske ringe resultater også. Men når Olsen fejler, skyldes det åbenbart ringe spillermateriale og den alt for typisk danske undskyldning: ”Jamen, vi er jo et lille land, så vi kan ikke forvente mere”.

Når jeg alligevel ikke er sikker på, at han skal modtage silkesnoren, skyldes det, at vi ikke just har en kø af oplagte bejlere til posten stående. Selv med en stjernekikkert er det svært at øjne den mand, der kan præstere, hvad Olsen ikke kan. I hvert fald hvis arvtageren skal være dansk. Men behøver han virkelig det? Der er et tag-selv-bord af kvalitetstrænere i det store udland, hvoraf en pæn håndfuld kompetente trænere givetvis ikke ville være afvisende over for udsigten til et landstrænerjob i Danmark. Derfor kunne jeg sagtens se en udlænding gå i Olsens fodspor – og forhåbentlig sætte nogle betydeligt større af slagsen, end Olsen har gjort i sit syv år lange regime.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 16:32 af United-styrer » Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010