home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 493 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FCKs salgspolitik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FCKs salgspolitik  (Læst 3494 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
FCKs salgspolitik
« : 05 Okt 2005, 23:02 »

Dette er et meget interessant emne synes jeg, idet at det virker som om at de har begået en del fejl igennem tiderne.
Hvad jeg snakker er selvfølgelig dét faktum at de ikke formår at få penge for en del af deres spillere, og så når de endelig får penge for deres spillere, så er det en del under markedsprisen, vil jeg kunne mene.

Eksemplerne er som følger:
Hjalte Bo Nørregaard - røg gratis til hollandsk fodbold.
Rune Pedersen - til Italien.
Sibosiso Zuma - til Tyskland, efter at de et par år før havde fået et meget meget større tilbud fra Arsenal.
Jesper Bech - til Sverige.

Hvad kan dette skyldtes? Er det en overvurdering af ens egen klub, at ledelsen tror at spillerne ikke kunne drømme om at forlade klubben og derfor venter med at forlænge kontrakten eller forsøge at få penge for dem før kontraktens udløb?
Og er det ikke også at leve i en drømmeverdenen at sige nej til 50+ mio tilbud de fik på Zuma i sin tid, når man tænker på ligastandarden kontra prisen?
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCKs salgspolitik
« Svar #1: 05 Okt 2005, 23:42 »

Jeg er enig med dig i at det er et spændende emne, da der er mange ting der spiller ind i sådan en situation. Du kommer med 3 rigtig gode eksempler og så 1 mindre godt 1, men som jeg har forstået det på IRC har du misforstået noget der. Opstemt

Zuma er en svær sag, for buddet kom tidligt efter at man havde fået Zuma til klubben, vil tro det var ca. 1 år eller 1½ han havde været i klubben da det bud på 50+ (som det forlyder at have været på ham) kom og det er jo så et valg fra klubben om man vil skyde ham afsted med det samme eller man ikke mener man selv har draget nok nytte af ham endnu.

Ting der taler imod et salg
Jeg kan tale for både et salg af Zuma på det tidspunkt, men jeg kan også finde punkter der taler den modsatte vej. Man havde med Zuma i truppen endelig fundet en spiller der kunne afgøre en kamp på egen hånd og kunne underholde publikum ene og alene på en trist dag, hvor resten af holdet ikke spillede godt fodbold. Man kan også tale for at netop den slags bold som Zuma stod for var noget der trak tilskuere i Parken, fremfor at de satte sig foran tossekassen i hjemmet. DON Ø havde på det tidspunkt et mål om at komme op og få et gns. på 20.000 tilskuere pr. kamp, hvilket ikke helt er nået, men det er min påstand at Zuma har været en del af grundende til at man har fået hævet tilskuertallet betydeligt (+ spoorstlig succes).
Sidst men ikke mindst har han jo også i hele tiden i klubben været en elsket spiller og et idol for mange unge drenge (og piger) som har været på Peter Bangsvej og se holdet træne og været i Parken og se holdet spille.

Ting der taler for et salg
Der er selvfølgelig også ting der taler for et salg, man kunne have tjent hurtige og gode penge på en spiller som man havde hentet billigt og man kunne have fået en fuldgod erstatning for langt mindre penge. Desuden ville man opfylde en drøm hos Zuma, som uden tvivl har fulgt ham siden han var lille. Bare skiftet til FCK var jo hans lykke (jf. filmen "Zuma the puma".)

Jeg vil ikke gøre mig til den kloge mand og sige hvad der var bedst, men nu valgte FCK's ledelse den ene ting og vi ved aldrig hvilken af de 2 scenarier der var bedst.

Med hensyn til Hjalte Nørregaard og Rune Pedersen kan jeg kun kommentere at der i enhver kontraktforhandling er 2 personer og i begge de 2 tilfælde du har opstillet mener jeg spillerene nok har været lidt grådige (måske på grund af agenter) + at Niels Christian Holmstrøm har været for fedtet med tegnedrengen. Min egen opfattelse af de 2 herrer er at de var store talenter i klubben og med lidt mere ydmyghed kunne været kommet meget længere i FCK. Et skifte på Free transfer kan aldrig betale sig, da man aldrig vil være førstevalg når man ankommer, da du jo er hentet "gratis" og dermed er det lettere at sætte "lykkeriderne" på bænken eller tribunen.

Jesper Bech er ikke en fejl, da han blev solgt og FCK fik en slat penge for ham, nok mere end forventet for en spiller der ikke har slået igennem i klubben.

Man kan jo så også se på det positive FCK har gjort på salgsområdet, hvor man solgte Christian Poulsen og Martin Albrechtsen for rigtig gode priser og handler man rigtig med Linderoth kan han også indbringe en kæmpe sæk med penge.
Desuden var det nok ikke FCK's salgspolitik jeg ville skabe en debat om, men mere indkøbspolitikken som har været problemet. Hvilket NCH er kommet godt efter på de seneste med køb af flere gode profiler.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

MeeLo
Gæst
 
Sv: FCKs salgspolitik
« Svar #2: 07 Okt 2005, 14:21 »

Jeg er enig med Hcan. Nu mangler Parken jo heller ikke penge. Deres økonomi ser bedre ud end de fleste hold i årets Champions League, og de ligger tilmed i Top 10 i Europa omkring den bedste økonomi.  Thumbs Up
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FCKs salgspolitik
« Svar #3: 09 Okt 2005, 17:02 »

Jeg er enig med Hcan. Nu mangler Parken jo heller ikke penge. Deres økonomi ser bedre ud end de fleste hold i årets Champions League, og de ligger tilmed i Top 10 i Europa omkring den bedste økonomi.  Thumbs Up

Selvom man ikke mangler penge, behøver man ikke smide store talenter væk for ingenting, jeg forstår Saviola fuldt i, og deler også hans bekymring.
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCKs salgspolitik
« Svar #4: 09 Okt 2005, 17:53 »

Som man kunne tolke ud fra det jeg skrev, mener jeg ikke man har smidt talenter væk - Det kan godt være Hjalte Nørregaard og Rune Pedersen skred på Free Transfer, meeeeen det handler jo nogen gange også om spillerens lønkrav og ambitioner.

En forlængelse med Hjalte Nørregård mislykkedes fordi han havde ambitioner om udlandet og ville til udlandet for enhver pris næsten - Rune Pedersen skred fordi FCK ikke ville tilbyde ham det han ville havde. Det kan godt være Rune Pedersens bud ikke var urealistisk højt, men kan også ske det var meget højt og man skal altså ikke altid beholde et talent for enhver pris.

Jeg mener ikke man har kunnet gøre nogen forskel med Hjaltes farvel og mener slet ikke FCK har smidt nogen talenter væk. !
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010