home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 951 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Meningen med livet
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du bevidst om hvad meningen med din tilværelse er?
Ja meget..
Hmm.Jeg har da ting jeg godt vil have udrettet, men har måske ikke en dybere mening med det.
Nej, jeg aner ærligt talt ikke hvad meningen med det hele er.
Det er ikke noget jeg går og tænker over.

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Meningen med livet  (Læst 17581 gange)
papi
Ynglingespiller

Sv: Meningen med livet
« Svar #15: 22 Nov 2007, 20:33 »

Virkelig fed tråd den her.. men meningen med livet som sådan er vel overlevelse.. ser man mere personligt på det, så er det vel at sætte sig nogle mål og nå de mål man sætter sig... Jeg havde det mål med at få et godt job, det fik jeg... Nu er målet at komme hjem til min kæreste og være der for hende og hendes børn, og muligvis selv få mine egne børn på et tidspunkt. Kan godt sætte mig ind i dit indlæg Cesc, at du gerne vil bo i England (eller andre der vil bo i udlandet) det er spændende at opleve andre kulture og en hverdag i et andet land er slet ikke som at være på ferie.

Men som to drenge fra danmark sang engang... Lev mens du gør det, elsk mens du tør det... ikk et helt dumt citat fra nogle drenge der ligner nogen der ikke var de bedste i skolen.

BJERREGAARD RAUS - Ingen over klubben

zalle
Juniorspiller
**

« Svar #16: 22 Nov 2007, 20:47 »

jeg tror meningen med livet er at game FM for vildt... intet andet end det  funny eller noget  Opstemt

FM er ikke et spil... det er en livsstil

zalle
Juniorspiller
**

« Svar #17: 22 Nov 2007, 20:51 »

*snøft* smukt westhamfreak  Græder

FM er ikke et spil... det er en livsstil

Red love
Gæst

« Svar #18: 22 Nov 2007, 20:52 »

Meningen med livet er at forstå hvad meningen med livet er.

Den linie har jeg også tit brugt til at definere et mål, specielt når det hele ser mindre godt ud, og alt virker en smule meningsløst. Så kan det forekomme meget relevant "blot" at have som mening, at finde meningen..

Problemet for mig personligt opstår  i at hvis jeg først som du også er inde på, finder den mening når mit liv er ved at være slut, for hvad kan jeg så bruge det til?  Rent logisk er det svært at anerkende glæden ved at have alle svarene, når enden alligevel er nær..

Det er ligesom at få et tip om vinderhesten i gårsdagens travløb...

Red love
Gæst

« Svar #19: 22 Nov 2007, 20:58 »

Men som to drenge fra danmark sang engang... Lev mens du gør det, elsk mens du tør det... ikk et helt dumt citat fra nogle drenge der ligner nogen der ikke var de bedste i skolen.
Jeg vil enda gå som langt som til at så tvivl om de overhovedet har været forbi skolen..  Wink

Men ja citatet fra deres halvklamme pop serenade, det fejler bestemt ikke noget....

Red love
Gæst

« Svar #20: 06 Dec 2007, 23:29 »

Vil da lige forsøge at give denne evigt vedkommende tråd et kunstigt åndedræt.

Det gør jeg ved her at bringe et uddrag fra: http://www.eksistentielguide.dk Som jeg egentlig synes er meget fedt, og ihvertfald kan relatere til..

"Does anybody know what we are living for?"
- Queen: The Show Must Go On

Vi fødes, vi lever og vi dør. Tilsyneladende uden nogen dybere mening med det hele, endsige med vores egen eksistens. Eller?

Formål og mening - alligevel

For de fleste mennesker er det ikke så sjovt at leve et liv uden mening, formål, retning og sammenhæng og det ser ud til, at vi mennesker har et psykologisk behov for en bestemmelse og en retning med vores tilværelse. Det gør det ligesom nemmere at leve.

Det er manges erfaring, at meningen med livet finder man, når man er engageret, når man brænder for noget, når man arbejder, når man er kreativ, når tingene lykkes, når man glemmer sig selv og når man rækker ud over sig selv.

Meningen finder man også undervejs i gode samtaler, gode film og bøger. I øjeblikke, som man - hvis man kunne - ville give alt i verden for at kunne fastholde for evig tid.

Meningen med livet viser sig, når man på det fotografi, der i et givent øjeblik bliver taget af os, kan se i vores øjne, at det var det værd.

EDIT Respons er meget velkommen Smiley
« Seneste Redigering: 06 Dec 2007, 23:58 af Red love » Logged

arsenalistic
Manager

« Svar #21: 07 Dec 2007, 13:39 »

Det er manges erfaring, at meningen med livet finder man, når man er engageret, når man brænder for noget, når man arbejder, når man er kreativ, når tingene lykkes, når man glemmer sig selv og når man rækker ud over sig selv.

EDIT Respons er meget velkommen Smiley

Er meningen med livet noget man kan erfare?
« Seneste Redigering: 08 Dec 2007, 16:54 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Red love
Gæst

« Svar #22: 08 Dec 2007, 15:50 »

Er det meningen med livet noget man kan erfare?
Det er da en dejlig tanke ihvertfald, så er perspektivet på livet da ikke helt håbløst Smiley

Men ja, om man direkte kan erfare meningen med livet, tjaa.. Jeg kan ihvertfald godt relatere til at de rigtige gode øjeblikke, det er dem hvor man total glemmer alt omkring sig, og bare lader sig opsluge af hvad der sker i det givne øjeblik. Der lever man også op til at leve i nuet, og kan virkelig bare nyde lige præcis dette øjeblik...

Dermed opstår der vel en form for mening...

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #23: 08 Dec 2007, 16:49 »

Meningen med livet er at have det godt. Hvis man ikke vil have det godt, så er der ingen grund til at leve.
Man kan jo spørge sig selv, hvorfor tager jeg ikke bare livet af mig selv? Det svar man får, er meningen med livet.
I hvert fald i min lille verden

Red love
Gæst

« Svar #24: 10 Dec 2007, 03:51 »

" ligemeget hvad du gør vil det være ubetydeligt, men det er vigtigt at du gør  det"
Mahatma Gandhi

Red love
Gæst

« Svar #25: 16 Dec 2007, 21:39 »

Nå, jamen vil da nok engang forsøge at sætte denne her tråd lidt på dagsordenen. Syntes det er bemærkelsesværdigt at så stor en del, har stemt ikke tænker over hvad meningen med deres tilværelse er.. Da jo sådan set er en temmlig fundemental ting. Og man jo på et eller andet plan vedkender sig at sit liv er mingsløst, hvis ikke man vil forholde sig til hvad meningen er.. Kom endelig med jeres tanker, bare skriv! Wink

Buschaka
Landsholdsspiller

« Svar #26: 17 Dec 2007, 20:07 »

vi er kun sat her for disse årsager

1. Blive født
2. Få Børn
3. Dø

alt der sker ind imellem er ren underholdning der bare skal sørger for vi holder os til de punkter...
« Seneste Redigering: 17 Dec 2007, 21:17 af Buschaka » Logged

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

MLL
Manager

« Svar #27: 17 Dec 2007, 20:09 »

Kan så sige jeg aldrig for børn.
Det sgu alt for dyrt hehe

Tilbage på FmF Opstemt

Red love
Gæst

« Svar #28: 17 Dec 2007, 20:19 »

vi er kun sat her for disse årsager

1. Blive født
2. Få Børn
3. Dø

alt der sker ind imellem er ren underhodling der bare skal sørger for vi holder os til de punkter...
avlsteorien, er for så vidt rigtig nok. Meningen er fra naturens hånd er blot som du rigtig beskriver, at vi skal fortsætte fødekæden, resten er egentlig underodnet...

MEN, MEN, MEN, det kan vi mennesker jo ikke leve med. Så derfor forsøger vi hele tiden at finde meningen, i alt mulig andet... Og det er i virkeligheden det denne tråd handler om, hvor man så finder den mening.. Hvis ikke man kan nøjes med at parre sig, og så sige det er det..
« Seneste Redigering: 17 Dec 2007, 20:21 af Red love » Logged

DelPiero1
Gæst

« Svar #29: 17 Dec 2007, 21:30 »

Meningen med livet er at hvis jeg bliver kørt ned imorgen fortryder jeg intet af de ting jeg har sagt eller gjort. Men jeg hopper med på vognen ved El Kun, meningen med livet er at finde meningen med livet. Spild ikke din tid, du har kun en chance!

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010