home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 819 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Meningen med livet
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du bevidst om hvad meningen med din tilværelse er?
Ja meget..
Hmm.Jeg har da ting jeg godt vil have udrettet, men har måske ikke en dybere mening med det.
Nej, jeg aner ærligt talt ikke hvad meningen med det hele er.
Det er ikke noget jeg går og tænker over.

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Meningen med livet  (Læst 17578 gange)
Red love
Gæst

Meningen med livet
« : 15 Nov 2007, 20:23 »

Yes freaks, tænkte på har i et mål her i livet? Tænker nemlig selv lidt over hvad man egentlig skal med det hele, og hvad jeg vil have opnået når det en gang er slut..

er kun 16, så har forhåbentlig et stykke tid igen, men har som de fleste andre vel en træng til hele tiden at have et mål for øje. Derfor irriterer det mig også, at jeg ikke rigtig kan definere et mål for hvad jeg egentlig vil opnå..

Så ville høre om i har gjort jer tanker her omkring. Kunne være fedt hvis nogen havde gjort sig lidt dybere tanker omkring emnet, og måske kunne begrunde hvorfor de lige præcis vil opnå det de vil. Behøver ikke være noget håndgibeligt som " jeg vil have en kone, og 2 børn" Kan også være man bare vil gøre noget for andre i sit liv, eller noget andet...

Alt kan postes, hvis i bare vil nå at vinde CL med Varde i FM, eller bare vil nå at vinde CL i det hele taget, så skriv det. Eller måske i har en drøm om at blive postmand, og har det som mål for tilværelsen. Behøver ikke være vildt filosofisk, fedt hvis det er det, men overhovedet ikke noget krav..

Så hvad synes i egentlig er vigtig her i livet, hvad betyder noget, og hvad betyder ikke noget som helst..

bare skriv, kunne være fedt at få gang i en debat..

etc: tænkte jeg lige ville komme med wikipedias "officielle defination" af meningen med livet..

Here it goes:
   Hvad er meningen med livet? Det er noget, mennesket har spurgt sig selv om gennem alle tider. Hvorfor er vi her og hvad er formålet? Hvornår ender det, hvornår startede det, og hvad sker der efter døden? Alle disse spørgsmål hører sammen med meningen med livet. Mennesket er besat af altid at skulle have en mening med alt, for hvis der ikke findes en mening - hvad så? Der behøver ikke altid eksistere en mening med noget, men det spiller ingen rolle, for mennesket er overordentligt dygtigt til at skabe meninger, som egentligt ikke findes.

For de fleste skabninger er meningen med livet at spise, overleve og reproducere sig - påstår nogle mennesker. Men eftersom intet af dette er specielt svært for mennesket, har vi fået overskud til at fundere over meningen i mere romantiske, religiøse eller filosofiske træk.
« Seneste Redigering: 06 Dec 2007, 23:21 af Red love » Logged

Cencur
Manager

Sv: Meningen med livet
« Svar #1: 15 Nov 2007, 20:26 »

Tja, ikke særligt dybt, men mit næste mål er at klare skolen, efter at ha' prøvet både gymnasiet, HG, teknisk skole og nu HHX.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Niko
Gæst

« Svar #2: 15 Nov 2007, 20:34 »

Mål & mål, altså jeg har længe gerne vil bo i England. Smiley

Men, jeg er jo næsten kun 14 år, så det skal jeg ikke tænke på endnu. Jeg skal dog begynde at tænke lidt på karaktere, og jeg har et mål om at få utrolig meget i historie. Smiley

Jeg har også et mål om at få FmFreaks bedste blog.. Smiley

KF
Landsholdsspiller

« Svar #3: 15 Nov 2007, 20:54 »

Meningen med livet er sgu et abstrakt spørgsmål, og i virkeligheden er spørgsmålet vel ikke, hvad meningen med livet er.... men hvad meningen er med ens eget liv. Hvad vil man opnå? Hvad vil man prøve? Hvad helvede vil man i det hele taget? Dette spørgsmål kan man jo ikke undgå at stille sig selv engang imellem, og jeg tror især, det er et spørgsmål, der kommer frem i en, hvis man for alvor har dummet sig - det oplevede jeg i hvert fald selv Smiley.

Da jeg var mindre havde jeg en drøm om at blive rig. Penge - det betød sgu alt. Det var alt afgørende for mig, men eftersom jeg er blevet ældre, så har jeg sgu opdaget, at hey - alt er sgu ikke lige spændende, og skal jeg lave noget, jeg ikke finder spændende.... ja, så er jeg sgu ikke ret meget værd. Så stille og roligt er jeg gået fra en drøm om at gerne ville være rig til en drøm om at beskæftige sig med noget, jeg virkelig finder interessant - og gerne langt mere end den almindelig arbejdsuge på 37 timer. Det generer mig vitterligt ikke at arbejde mere.... hvorfor jeg også gerne tager 20 timer på mit nuværende arbejde, 35 timer i skole og 15 timers lektier. Jeg føler for så vidt ikke engang, jeg har travlt på trods af det - hvorfor jeg også finder tid til dette indlæg, selvom jeg burde skrive stil til i morgen... 5 sider på en dag er sgu ikke let Wink.

Meningen med livet er som sagt også et spørgsmål, man stiller sig selv, når man måske begynder at fornemme, at ens liv går i den forkerte retning. Personligt stillede jeg mig selv det spørgsmål rigtigt meget, efter at jeg i en fed brandert ikke kunne styre mig, og dermed blev anholdt. Det var en rigtig irriterende og en meget overvejende uge, jeg fik derefter, og jeg fik virkelig overvejet min egen situation. Jeg fik overvejet, hvad jeg ville - og jeg fik lige netop overvejet, meningen med mit eget liv.... Var jeg virkelig ikke mere værd end mine byture skulle ende på politistationen? I sådanne situationer tror jeg, at vi alle tænker over, hvad vi gerne vil med vores liv. Hvad vi gerne vil opnå, og hvad vi i det hele taget gerne vil opleve. Det gjorde jeg også. En ting er dog at tænke sig til det. En anden ting er at tage sagen i egen hånd, og forsøge at opnå disse ting - første skridt er jeg i gang med, og det er at undgå politiet fremover Wink.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Red love
Gæst

« Svar #4: 15 Nov 2007, 21:06 »

Meningen med livet er sgu et abstrakt spørgsmål, og i virkeligheden er spørgsmålet vel ikke, hvad meningen med livet er.... men hvad meningen er med ens eget liv. Hvad vil man opnå? Hvad vil man prøve? Hvad helvede vil man i det hele taget? Dette spørgsmål kan man jo ikke undgå at stille sig selv engang imellem, og jeg tror især, det er et spørgsmål, der kommer frem i en, hvis man for alvor har dummet sig - det oplevede jeg i hvert fald selv Smiley.

Da jeg var mindre havde jeg en drøm om at blive rig. Penge - det betød sgu alt. Det var alt afgørende for mig, men eftersom jeg er blevet ældre, så har jeg sgu opdaget, at hey - alt er sgu ikke lige spændende, og skal jeg lave noget, jeg ikke finder spændende.... ja, så er jeg sgu ikke ret meget værd. Så stille og roligt er jeg gået fra en drøm om at gerne ville være rig til en drøm om at beskæftige sig med noget, jeg virkelig finder interessant - og gerne langt mere end den almindelig arbejdsuge på 37 timer. Det generer mig vitterligt ikke at arbejde mere.... hvorfor jeg også gerne tager 20 timer på mit nuværende arbejde, 35 timer i skole og 15 timers lektier. Jeg føler for så vidt ikke engang, jeg har travlt på trods af det - hvorfor jeg også finder tid til dette indlæg, selvom jeg burde skrive stil til i morgen... 5 sider på en dag er sgu ikke let Wink.

Meningen med livet er som sagt også et spørgsmål, man stiller sig selv, når man måske begynder at fornemme, at ens liv går i den forkerte retning. Personligt stillede jeg mig selv det spørgsmål rigtigt meget, efter at jeg i en fed brandert ikke kunne styre mig, og dermed blev anholdt. Det var en rigtig irriterende og en meget overvejende uge, jeg fik derefter, og jeg fik virkelig overvejet min egen situation. Jeg fik overvejet, hvad jeg ville - og jeg fik lige netop overvejet, meningen med mit eget liv.... Var jeg virkelig ikke mere værd end mine byture skulle ende på politistationen? I sådanne situationer tror jeg, at vi alle tænker over, hvad vi gerne vil med vores liv. Hvad vi gerne vil opnå, og hvad vi i det hele taget gerne vil opleve. Det gjorde jeg også. En ting er dog at tænke sig til det. En anden ting er at tage sagen i egen hånd, og forsøge at opnå disse ting - første skridt er jeg i gang med, og det er at undgå politiet fremover Wink.
ja du har ret, spørgsmålet burde i virkeligheden være " hvad er meningen med dit liv".  Kan rigtig godt følge dig i at man tit først begynder at filosofere over tingene når det går mindre godt, når det hele bare kører, er der ligesom ikke rigtig grund til at stoppe op..

Og det med pengene tjaa, " money can´t buy me love" Men giver da logisk en frihed, da også derfor jeg helt personligt har muligheden for at bruge tid på at overveje hvad jeg gider at lave. Hvis ikke pengene var der, var jeg jo tvunget ud i f.eks. at arbejde, så penge giver ingen lykke, men giver trods alt en form for frihed til at finde lykken..

Og skal for resten også lave stil til i morgen, kom jeg lige i tanke om da jeg læste dit indlæg.. Men går nok, min filosofiske skrivetrang plejer først at toppe efter midnat.. Wink
« Seneste Redigering: 15 Nov 2007, 21:10 af Red love » Logged

Red love
Gæst

« Svar #5: 15 Nov 2007, 22:13 »

´Meningen med livet er at leve det. Men hvorfor så leve det? Fordi det er meningen?´

Red love
Gæst

« Svar #6: 16 Nov 2007, 15:28 »

Mål & mål, altså jeg har længe gerne vil bo i England. Smiley

Men, jeg er jo næsten kun 14 år, så det skal jeg ikke tænke på endnu. Jeg skal dog begynde at tænke lidt på karaktere, og jeg har et mål om at få utrolig meget i historie. Smiley

Jeg har også et mål om at få FmFreaks bedste blog.. Smiley
hehe, må sige ambitiøst mål at få fmfreaks bedste blog Smiley

Numquam Moribimur
Ynglingespiller

« Svar #7: 16 Nov 2007, 15:41 »

Jeg tror at å finne en mening med sitt liv handler om først å lære seg selv å kjenne, men samtidig på veien dit oppleve ting som gjør at man har det bra.

For meg handler livet mye om å takle motstand og frykt, ikke fordi jeg har mye av det (selv om det har vært perioder), men fordi det er når man trosser sine begrensninger at man vokser raskest.

Ting jeg har hatt lyst til å lykkes med er musikken (jeg spiller i flere band, gir ut plater, turnerer og opplever stadig større ting). Jeg ville også reise, noe jeg har gjort en del. Og jeg ville ut av Norge, for å få avstand og lære om hva verden har å by på. I dag bor jeg i Arnhem i Nederland, jobber i Amsterdam, og spiller konserter over hele Europa. Ganske stor forskjell fra mine første 18 år hvor jeg bodde på steder som alle hadde mindre enn 2000 innbyggere, og aldri reiste lenger enn til Nord-Tyskland.

Et mål som også var viktig for meg var å ha et spesielt menneske i livet mitt som balanserer meg ut. Som er bra på de tinga jeg er dårlig på, og som deler en del essensielle syn på hvordan livet skal leves. Henne bor jeg sammen med nå (måtte hit ned for å finne henne, hehe) og om en stund skla vi gifte oss.

I det hele har jeg funnet ut at livet mitt er mest verdifullt for meg hvis jeg på en side samler inn informasjon og erfaringer, og lærer mer om hvordan jeg skal trives, mens på den annen side bruker av det jeg har lært til å gi noe til andre mennesker rundt meg. Vi er alle lærere og elever, mentorer og studenter, og man kan lære like mye av sitt barn som av sin bestefar, bare man er åpen.

Kan legge til at jeg er 28 år, for de som lurer.

A devil in red

Red love
Gæst

« Svar #8: 16 Nov 2007, 15:51 »

Jeg tror at å finne en mening med sitt liv handler om først å lære seg selv å kjenne, men samtidig på veien dit oppleve ting som gjør at man har det bra.

For meg handler livet mye om å takle motstand og frykt, ikke fordi jeg har mye av det (selv om det har vært perioder), men fordi det er når man trosser sine begrensninger at man vokser raskest.

Ting jeg har hatt lyst til å lykkes med er musikken (jeg spiller i flere band, gir ut plater, turnerer og opplever stadig større ting). Jeg ville også reise, noe jeg har gjort en del. Og jeg ville ut av Norge, for å få avstand og lære om hva verden har å by på. I dag bor jeg i Arnhem i Nederland, jobber i Amsterdam, og spiller konserter over hele Europa. Ganske stor forskjell fra mine første 18 år hvor jeg bodde på steder som alle hadde mindre enn 2000 innbyggere, og aldri reiste lenger enn til Nord-Tyskland.

Et mål som også var viktig for meg var å ha et spesielt menneske i livet mitt som balanserer meg ut. Som er bra på de tinga jeg er dårlig på, og som deler en del essensielle syn på hvordan livet skal leves. Henne bor jeg sammen med nå (måtte hit ned for å finne henne, hehe) og om en stund skla vi gifte oss.

I det hele har jeg funnet ut at livet mitt er mest verdifullt for meg hvis jeg på en side samler inn informasjon og erfaringer, og lærer mer om hvordan jeg skal trives, mens på den annen side bruker av det jeg har lært til å gi noe til andre mennesker rundt meg. Vi er alle lærere og elever, mentorer og studenter, og man kan lære like mye av sitt barn som av sin bestefar, bare man er åpen.

Kan legge til at jeg er 28 år, for de som lurer.

Rigtig godt skrevet indlæg, selvom mit norske ikke er helt Bra´ Wink Du har en god pointe med at man vokser allemest, hvis man hele tiden trodser sine begrænsninger.

Lyder i det hele taget som om du har gjort dig mange sunde overvejelser om tilværelsen, og at du så også har fundet en du har lyst til at dele resten af dit liv med, ja så bliver det jo ikke bedre. Smiley

Må man spørge hvad dit/dine Succes band, som du spiller koncerter med hedder?

camber
Ynglingespiller

« Svar #9: 16 Nov 2007, 17:28 »

Yeah meningen med livet

Jeg er sgu en drengerøv for life så det må vel være: knep, drik, lave penge Opstemt haha

og game FM !
« Seneste Redigering: 16 Nov 2007, 17:33 af camber » Logged

I'am Man U 'til I die, I'am Man U 'til I die, I know I am, its true I'am, I'am Man U 'til I die

Rossonero
Gæst

« Svar #10: 16 Nov 2007, 18:50 »

Yeah meningen med livet

Jeg er sgu en drengerøv for life så det må vel være: knep, drik, lave penge Opstemt haha

og game FM !

Du er sådan en rigtig gangster dér!
Du har nok ikke ligeså meget energi, når du engang bliver de 40'er og opad.
Så det lyder ikke som om, du har nogen fremtidsplaner, eller en mening med livet som sådan.

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #11: 16 Nov 2007, 18:53 »

Meningen med livet er at forstå hvad meningen med livet er.
Ja det lyder nok kækt, men det mener jeg faktisk det er. For mig, er det man skal, at finde ud af hvad livet handler om. Det kan man jo kun opnå ved at opleve noget, så det er også stærkt forbundet med.
Det er self. nogle delmål man kan sætte sig, for at få et godt liv, men jeg mener ikke at det er så let, at bare man bliver rig, er lykkelig eller scorer damer hver gang man går ned af gaden. Jeg vil gerne omnå en forståelse for mit liv, hvorfor ting sker - dødsfald, held osv. Deet kan sikkert ikke lade sig gøre, men jeg forsøger aligevel. Det lader til at mange folk hviler godt i sig selv. Altså har et moderat temperment, og netop har den forståelse for folks handlinger og ting som bare sker. Når jeg engang dør, vil jeg gerne være den person som er afklaret med mit liv, og ikke føler at jeg har brug for at opnå mere.

camber
Ynglingespiller

« Svar #12: 16 Nov 2007, 19:13 »

Du er sådan en rigtig gangster dér!
Du har nok ikke ligeså meget energi, når du engang bliver de 40'er og opad.
Så det lyder ikke som om, du har nogen fremtidsplaner, eller en mening med livet som sådan.

Gangster... NEJ ! Energi som 40 årig.. måske?

Men jo jeg har fremtidsplaner.. Lige pt. er jeg i gang med en 4 år lang uddannelse og efter det vil jeg aftjene min værnepligt og så muligvis læse vider eller søge ind til politiet. Så planer er der rigeligt af. Meningen men livet kan opfattes og formuleres på utrolig mange måder. Spørgsmålet om meningen med livet er så stort og åbent at jeg mener det ikke er noget man just besvarer med ord, og findes der overhovedet svar på spørgsmålet og en mening med livet?

Mit indlæg før var nu ellers bare et forsøg på at sprede lidt kulør på en ellers temmelig seriøs debat   Opstemt

I'am Man U 'til I die, I'am Man U 'til I die, I know I am, its true I'am, I'am Man U 'til I die

Red love
Gæst

« Svar #13: 18 Nov 2007, 21:27 »

Gangster... NEJ ! Energi som 40 årig.. måske?

Men jo jeg har fremtidsplaner.. Lige pt. er jeg i gang med en 4 år lang uddannelse og efter det vil jeg aftjene min værnepligt og så muligvis læse vider eller søge ind til politiet. Så planer er der rigeligt af. Meningen men livet kan opfattes og formuleres på utrolig mange måder. Spørgsmålet om meningen med livet er så stort og åbent at jeg mener det ikke er noget man just besvarer med ord, og findes der overhovedet svar på spørgsmålet og en mening med livet?

Mit indlæg før var nu ellers bare et forsøg på at sprede lidt kulør på en ellers temmelig seriøs debat   Opstemt

Og det er også helt iorden Wink Skide fedt med de filosofiske, og dybe indlæg, men som nævnt i toppen af tråden, slet ikke noget krav. Hvis nogen har som mål at blive brandmand, ja så kan det jo være en lige så god mening med livet, som alt mulig andet Smiley Eller endda i mange tilfælde en Bedre mening...
« Seneste Redigering: 18 Nov 2007, 21:28 af Red love » Logged

camber
Ynglingespiller

« Svar #14: 18 Nov 2007, 22:31 »

Og det er også helt iorden Wink Skide fedt med de filosofiske, og dybe indlæg, men som nævnt i toppen af tråden, slet ikke noget krav. Hvis nogen har som mål at blive brandmand, ja så kan det jo være en lige så god mening med livet, som alt mulig andet Smiley Eller endda i mange tilfælde en Bedre mening...

Skide godt  Opstemt Thumbs Up

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010