home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 602 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 29324 gange)
kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #90: 17 Jun 2014, 23:15 »

jeg stiller også pt selv op i en 4-2-3-1 som jeg har brugt siden starten, men er igang med at indlære en 4-1-2-3
Som kommer til at være et lidt mere direkte spil, med 3 mand helt fremme, 2 kanter og 1 angriber.
jeg har i denne sæson problemer med at finde mig et topscore. jeg havde håbet på ny indkøbet Weimann var løsningen, og han statede også med 4 mål i 5 kampe samt 5 oplæg. men nu er han desværre gået i stå.
Så jeg skal ud og finde mig en ny angriber til vinter og har også 100 mil

ved hvad du mener. i første sæson hentede jeg et No name som score 27 mål i 33 kampe i superligaen men blev solgt til Bologna for 60 mil efter sæsonen.

Anden sæson hentet jeg Willian José på en fri fra real madrids B hold, han score 27 mål i 32 kampe i superligaen og 40 mål i 45 kampe i alt. ham har jeg solgt for 107 mil til Leverkusen.

Men nu har jeg bare problemer med at score så håber på at bare en af mine spiller kan gå mål amok som de andre gjorde + at nu har jeg så god økonomi at jeg kan holde på mine bedste spiller.

Har desuden både Emil Larsen og Rasmus Falk endnu, hvor Emil er blevet klub ikon, Kasper Larsen har jeg li solgt for 21 mil til Atlanta da han var begyndt at falde meget i niveau tros det at han altid spillede.

hold mig endelig opdateret omkring din 4-1-2-3 formation...
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #91: 21 Jun 2014, 11:00 »

Så er sæson 20/21 afgjort, har med 5 kampe igen vundet ligaen, og det er takket være en solid defensiv denne sæson.
normalt er det angrebet jeg får til at køre rigtig godt, men med 15 rent bur i 28 kampe og 67 mål scoret. 70 point efter 28 kampe er okay, og de sidste 5 kampe kommer til at blive spillet af mine talenter. jeg har fået erstattet min leder af ungdomsudvikling erstattet med en Brasilianer med de helt rigtige stats, og det har hjulpet lidt på min rekruttering, 3-4 spillere, der potentielt kan blive faste spillere på mit førstehold hvor jeg indtil nu havde fået 2 spillere i alt.
så det begynder at gå den rigtige vej.

I Europa nåede jeg til kvart finalen i EL hvor jeg blev slået ud af Napoli 4-1.
Jeg skal ud og have mig en enkelt spiller, med mindre det bliver til salg. Jeg skal have en angriber der kan score nogle mål. da min topscore i denne sæson kun har scoret 14 mål

Hvad angår 4-1-2-3 så er den ikke helt ind spillet endnu, og har virkelig nogle defensive kvaler.
Så PT er det ikke en succesfuldt opstilling. Har overvejet at smide mine 3 forreste ned som  OMV-OMC-OMH
Så der er lidt mere defensiv disciplin på holdet

Såå får i også lige en update på mine transfers.
Spiller ind:
ren og skær regens så ville ikke gå i detaljer med dem men 9 spillere hentet ind som alle får 4-4½ stjerne i potentiel. til et samlet beløb af 201 mio.

ud er røget:
Fabrice Olinga(41 mil, Aston Villa) i mine øjne en spiller der aldrig slog rigtig igennem, men nyoprykkerne til den engelske PRL var villige til at smide 41 mil efter ham, og han har da også en hurtighed der splitter alle forsvare ad.
Jordan Ibe (28 mil, Everton) efter signingen af Mesut Özil var han røget langt væk fra start 11'eren så kunne ikke sige nej til 28 mil for en spiller der var i overskud.
Mads pedersen (26 mil, Lille) en ældre spiller og da jeg kunne tjene 20 mil på ham greb jeg muligheden.
Andi Weimann (17 mil, real sociadad) Blev aldrig en succes hos de stribede og skippede ham med et lille plus på kontoen.
« Seneste Redigering: 21 Jun 2014, 13:27 af pati924 » Logged

Anders5800DK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #92: 22 Jun 2014, 15:29 »

Gigantisk krise i min OB Karriere. Bestyrelsen presser på..

17 kampe spillet..
4 sejre
2 uafgjort
11 nederlag

Hvilken form for taktik kører i med, alle hints modtages gerne, har tabt 7 i streg.. Skuffet
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #93: 22 Jun 2014, 20:06 »

4-2-3-1
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #94: 22 Jun 2014, 20:58 »

Gigantisk krise i min OB Karriere. Bestyrelsen presser på..

17 kampe spillet..
4 sejre
2 uafgjort
11 nederlag

Hvilken form for taktik kører i med, alle hints modtages gerne, har tabt 7 i streg.. Skuffet
Hvilke angriber har du og hvad er deres favorit rolle...?
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #95: 22 Jun 2014, 23:21 »

Jeg kører en boldbesiddende stil, med ekstremt offensive backs. opstillingen er 4-2-3-1 og jeg presser på og chikanere modstanderen.  Og især fokus på fløjene og overlap. Alternativ bruger jeg i en kamp hvor jeg er undertippet for det meste en 4-1-2-2-1/4-3-3 kald den hvad du vil med kontra baseret fodbold, det har jeg stor succes med. Men det afhænger jo af hvilke spillere du har på holdet.
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #96: 25 Jun 2014, 09:00 »

Endnu en sæson er nu overstået (sæson 2021/2022) denne sæson har budt på et dansk mesterskab i 28. spillerunde. i pokalen bød den på Randers FC i finalen og efter forlænget spillet tid, 2 selvmål (et i begge lejre) Endte det med en 2-1 sejr til mig, så jeg render i år med the double, i CHL endte jeg på en 3. plads ås røg i EL, hvor jeg slog Lyon og Twente ud inden jeg tabte 4-2 til CSKA Moskva i kvart finalen.
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #97: 26 Jun 2014, 00:00 »

Jeg er i sæson 2015/2016 og vinter transfer vinduet er lige lukket. er efterhånden fået hentet nogle meget spænderne spiller ind.


Er lidt begyndt at sælge mine udenlandske profiler, for at skifte dem ud med skandinaviske spiller (helst dansk selvfølgelig) men tror nu jeg beholder et par stykker af dem.

Har hentet nogle ret så store navne til Odense som i kan se er markeret med blåt, og da jeg hente Kaká ind eksploderet mit trøje salg... hehe... (han er desværre kommet på det forkerte tidspunkt da jeg har skiftet taktik)

ligge på en komfortabel 1 plads i ligaen ind til vidre hvor det kun er FCK jeg stadig har lidt problemer med at slå.




Min vinder taktik i liga/pokalen

Jeg har også været så heldig at gå videre fra CHL gruppespillet. havde ellers opgivet på forhånd, men er blevet lidt mere optimistisk. i første knockout venter Monaco.




Min gude taktik i CHL  Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up


P.s. hvis i undre jeg over hvorfor der står Guldbrand på mine taktiker er det fordi at han har lagt en taktik op som han netop spillede med i OB, som jeg har fundet lidt inspiration i, og videreudviklet så det passer til mig som manager. (jeg siger mange tak)

Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #98: 07 Aug 2014, 13:19 »

Nogle der har forsøgt at spille med OB med en opdateret trup?
Jeg er lige hoppet ud i det - har downloadet LFCMarshall's FM14 Summer Update og opdateret den så OBs trup passer. Har også justeret lønbudgettet da den oprindeligt er 70k mens det opdateret lønforbrug kun er på 35k, så har lagt den på 60k istedet. Men transferbudgettet er stadigvæk kun på 250k så begrænset hvor mange spillere man kan få ind. Bliver en spændende udfordring.
Kan se at bestyrelsen kræver europæisk fodbold, så det kan godt gå ind og blive en kort affære for mit vedkommende, da det bør næsten være en umulig opgave, men måske kan jeg komme i Europa via pokalen. :-)
Og for at gøre det endnu mere besværligt, så vil jeg ikke benytte mig af Player/Staff Search så alle nyindkøb skal være anbefalet af talentspejdere/sportsdirektør.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2014, 13:31 af Saviola » Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #99: 09 Aug 2014, 12:55 »

Jeg er endnu engang startet et nyt spil med OB. denne gang med opdatering som LFCMarshall har lavet, og nøj hvor har jeg solgt ud :-S
Kunne ikke forlænge med hverken Falk eller Emil Larsen, så begge 2 blev solgt i første vindue, falk til 15 mil og Emil Larsen solgte jeg for 700.000 her og nu, og så 700.000 pr kamp han spiller, de næste 50 kampe..
Derudover har jeg valgt at satse på egne spillere, og det har resulteret i salg af Toppel, og JC, så Radza starter inde, har hentet Ousager til som reserver.
Og så er jeg lige nået til marts i 2014 hvor jeg har fået det første kuld talenter, og nøj nogle spillere der er kommet ind:



Indtil videre efter 23 kampe ligger jeg på en 5. plads og er egentlig godt tilfreds da jeg lige pt opfylder ledelsens krav ved at kvalificere mig til EL.
Rent økonomisk går det bestemt også den rigtige vej, har fået skåret godt ned i Lønninger og har sat mig selv en grænse på 110.000 kr om måneden i løn pr spiller, som max, hvilket holder mig på 1.1 mil om måneden i lønninger. hvilket giver et plus på kontoen på 5.5 mil
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #100: 09 Aug 2014, 13:04 »

Wow! Hold da kæft, hvor er det fedt for dig at du lige får 4 gigantiske talenter. Det burde hjælpe dig markant. Hvordan lyder din optimale startopstilling?
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #101: 09 Aug 2014, 13:11 »

Wow! Hold da kæft, hvor er det fedt for dig at du lige får 4 gigantiske talenter. Det burde hjælpe dig markant. Hvordan lyder din optimale startopstilling?


Så ledes ser min optimale start 11. ud, bænken skifter lidt, da jeg gerne vil give alle de unge spillere tid på banen, Lasse Nielsen er dog altid med på bænken så jeg har noget rutine og smide ind
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #102: 09 Aug 2014, 14:18 »

Så blev sæsonen færdig spillet.
det blev til en fin 4. plads som giver adgang til EL i næste sæson, og spillere er allerede på vej ud af svingdøren, for at gøre plads til lidt yngre spillere, så lyder det på afskaffelser af Lasse Nielsen, Lasse Kryger, Thomas Mikkelsen, Spelmann og Skulason. som sammenlagt indbriger mig 20 mil.

Og så en opløftende nyhed, sidste sæson bød på et overraskende stort overskud, hele 132 mil i overskud. så klubben er bestemt på vej mod bedre tider.
Spiller som er hentet til klubben, David Boysen 1.3 mil, Jake Sinclair(southampton) Gratis, Josh Carson (York) Gratis.
Og umiddelbart ligger der ikke flere signinger i kortene, men økonomien er til at lave en stor signing men nu må vi se. målmands posten er der, der skal forstærkes, da Radza er faldet til 2½ stjerne, og har lavet en del drop i løbet af sæsonen. her vil en Robin Olsen være en mulighed da jeg nok kan få ham gratis fra Januar 15

Så lige en lille note, Bestyrrelsen kræver bare at jeg holder mig fri af nedrykning i den nye sæson, måske er det holdets lave alder der har en indflydelse på det. min ældste spiller er Emil Ousager som er 26, og den anden ældste er 24. og en gennemsnits alder på 20,3
« Seneste Redigering: 09 Aug 2014, 14:32 af pati924 » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #103: 09 Aug 2014, 14:45 »

Nogle der har forsøgt at spille med OB med en opdateret trup?
Jeg er lige hoppet ud i det - har downloadet LFCMarshall's FM14 Summer Update og opdateret den så OBs trup passer. Har også justeret lønbudgettet da den oprindeligt er 70k mens det opdateret lønforbrug kun er på 35k, så har lagt den på 60k istedet. Men transferbudgettet er stadigvæk kun på 250k så begrænset hvor mange spillere man kan få ind. Bliver en spændende udfordring.
Kan se at bestyrelsen kræver europæisk fodbold, så det kan godt gå ind og blive en kort affære for mit vedkommende, da det bør næsten være en umulig opgave, men måske kan jeg komme i Europa via pokalen. :-)
Og for at gøre det endnu mere besværligt, så vil jeg ikke benytte mig af Player/Staff Search så alle nyindkøb skal være anbefalet af talentspejdere/sportsdirektør.
Spillet udviklede sig til et netspil med Sunbao istedet hvor han er Brøndby, så han har nok lidt andre forudsætninger for succes end jeg.
Da vi ikke må bruge Player/Staff Search har jeg været nødsaget til at få en del talentspejdere ind, så bruger £66k om ugen på lønninger, hvor kun £43k af dem går til spillere. Jeg fik heldigvis forlænget med både Emil Larsen, Rasmus Falk og Martin Spelman. Dog er jeg lidt af en wheeler dealer som Harry Redknapp og ikke stor tiltro til nuværende gruppe af talenter i OB så har foretaget mig en del handler:
Solgte Mads Toppel (£275k), Darko Bodul (£850k) og Jacob Schoop (£500k).
Ind er kommet (alt på fri transfer):
Jamie Ashdown (ny 1. målmand - får sølle £1.4k om ugen)
Kenneth Fabricius (angriber - £525)
Ramon Machado (22 årig brasiliansk offensiv breddespiller - £1.2k)
Eric Matoukou (30 årig forsvarsspiller fra Cameron - £2.4k)
Dominique Kivuvu (26 årig central midtbanespiller fra Angola - £1.9k)
Gullherme (23 årig brasiliansk venstre back - £1.8k)
Andy Johnson (32 årig engelsk angriber - £2.2k)
Thiaguinho (22 årig brasiliansk offensiv breddespiller - £1.4k)
Emmanunel Frimpong (21 årig engelsk central midtbanespiller - £1.8k)

Og så har jeg lejet Cornel Predescu (25 årig rumænsk kantspiller - £475)

Min idelle startopstilling er:
GK: Ashdown (Radza)
DR: Kirkeskov (Matoukou)
DL: Guilherme (J. Laursen)
DC: Matoukou (K. Larsen)
DC: L. Nielsen (Høegh)
DM: K. Larsen (Kivuvu)
CM: Skulason (Falk)
CM: Spelman (Frimpong
AML: E. Larsen (Predescu)
AMR: Falk (Thiaguinho)
SC: Fabricius (A. Johnson)

Og ja, det ser lidt sjovt ud at Fabricius er fast mand over Johnson, men Johnson fik hurtigt en skade og var ude i 2 måneder og i den tid greb Fabricius chancen med 8 mål i 9 ligakampe.

Efter 10 kampe er jeg 1er med 22 p. 1 p ned til Randers på 2. pladsen og 3 p ned til Sunbao og Brøndby på 3. pladsen.
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #104: 09 Aug 2014, 15:02 »

Spillet udviklede sig til et netspil med Sunbao istedet hvor han er Brøndby, så han har nok lidt andre forudsætninger for succes end jeg.
Da vi ikke må bruge Player/Staff Search har jeg været nødsaget til at få en del talentspejdere ind, så bruger £66k om ugen på lønninger, hvor kun £43k af dem går til spillere. Jeg fik heldigvis forlænget med både Emil Larsen, Rasmus Falk og Martin Spelman. Dog er jeg lidt af en wheeler dealer som Harry Redknapp og ikke stor tiltro til nuværende gruppe af talenter i OB så har foretaget mig en del handler:
Solgte Mads Toppel (£275k), Darko Bodul (£850k) og Jacob Schoop (£500k).
Ind er kommet (alt på fri transfer):
Jamie Ashdown (ny 1. målmand - får sølle £1.4k om ugen)
Kenneth Fabricius (angriber - £525)
Ramon Machado (22 årig brasiliansk offensiv breddespiller - £1.2k)
Eric Matoukou (30 årig forsvarsspiller fra Cameron - £2.4k)
Dominique Kivuvu (26 årig central midtbanespiller fra Angola - £1.9k)
Gullherme (23 årig brasiliansk venstre back - £1.8k)
Andy Johnson (32 årig engelsk angriber - £2.2k)
Thiaguinho (22 årig brasiliansk offensiv breddespiller - £1.4k)
Emmanunel Frimpong (21 årig engelsk central midtbanespiller - £1.8k)

Og så har jeg lejet Cornel Predescu (25 årig rumænsk kantspiller - £475)

Min idelle startopstilling er:
GK: Ashdown (Radza)
DR: Kirkeskov (Matoukou)
DL: Guilherme (J. Laursen)
DC: Matoukou (K. Larsen)
DC: L. Nielsen (Høegh)
DM: K. Larsen (Kivuvu)
CM: Skulason (Falk)
CM: Spelman (Frimpong
AML: E. Larsen (Predescu)
AMR: Falk (Thiaguinho)
SC: Fabricius (A. Johnson)

Og ja, det ser lidt sjovt ud at Fabricius er fast mand over Johnson, men Johnson fik hurtigt en skade og var ude i 2 måneder og i den tid greb Fabricius chancen med 8 mål i 9 ligakampe.

Efter 10 kampe er jeg 1er med 22 p. 1 p ned til Randers på 2. pladsen og 3 p ned til Sunbao og Brøndby på 3. pladsen.


En lidt anderledes måde at gribe tingene an på end jeg har valgt :-D
Men godt klaret du ligger 1. det er trods alt ikke verdens største budget du har at arbejde med Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010