home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23295
  1 Bruger, 611 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: fmgod123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 65646 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #210: 21 Apr 2022, 23:00 »



BELGIEN, PROLIGA - KAPELLEN - 1. PLADS


Nu virker endestationen pludseligt ikke så langt væk igen. Vi nærmer os stille og roligt målet, og måske kan næste sæson ende med at blive min sidste i klubben - hvis ikke jeg allerede opnår målet i det næste transfervindue.

Denne sæson endte med endnu et mesterskab til os. Dog startede vi meget dårligt ud i denne sæson modsat sidste sæson. Efter et par runder havde vi allerede tabt lige så mange kampe, som vi gjorde i hele sidste sæson. Så vi skulle bruge et par runder på at kravle op i toppen af ligaen.

Dog viste AA Gent sig at være stort set lige så stærke i denne sæson, som de var i sidste. Og da vi ikke rigtig kunne fortsætte på helt samme niveau, var det først kort før mesterskabsspillet, at vi kravlede over Gent, op på en førsteplads. Den gav vi så heller ikke fra os på noget tidspunkt, efter at vi havde sat os på den, og vi kunne dermed tilføje endnu en pokal til vores skab.

En af grundene til vores halvdårlige start i denne sæson var nok manglen på vores topscorer fra sidste sæson. Han var en af de spillere, jeg solgte fra i transfervinduet. Jeg sagde ja til et tilbud på 170 mio. kroner på ham fra Wolfsburg + 50% af hans næste transfer. Derfor glæder det mig lidt at se, at hans værdi nu er steget til 400 mio. kroner.

Nogle af de øvrige transfers var blandt andet salget af en solid midtbanespiller. Jeg havde købt ham for 4 mio. kroner i Portugal, og han røg til Stoke for 100 mio. kroner. En belgisk angriber, som jeg primært havde købt for at have min kvote af belgiske spillere i truppen dækket, solgte jeg til Schalke 04 for 80 mio. kroner. Jeg havde selv hentet ham på fri transfer. En middelmådig midtbanespiller hentet for 9,25 mio. kroner i Chile blev solgt til Club Brügge for 60 mio. kroner, og alt i alt fik jeg solgt for 410 mio. kroner i denne sæson. Jeg købte selv ind for 90 mio. kroner.

I denne sæson skulle vi også spille Super Cup mod Genk, der nappede pokalturneringen foran os i sidste sæson. I straffespark trak de det længste strå, og de snuppede igen en pokal fra os. I pokalturneringen i denne sæson røg vi ud allerede i 6. runde efter en blunder mod FCV Dender.

Sidst, men ikke mindst, var vi også at finde i Champions League for første gang i denne sæson. Her gjorde vi fin figur mod Derby, Lille og min gamle klub Brumunddal. Med en sejr i sidste runde kunne jeg have sikret mig avancement via en 2. plads i gruppen, men det blev desværre kun til en 3. plads og Europa League. Her røg vi ud i første knockout runde efter samlet 2-4 mod RB Leipzig.

Balancen siger lige nu 499 mio. kroner, så der er forhåbentlig ikke lang tid til, at jeg kan vende snuden mod mit sidste land, Tyskland.






SOMMER, 2101
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #211: 22 Apr 2022, 01:13 »



BELGIEN, PROLIGA - KAPELLEN - 1.104.425.799 KRONER



Som jeg forventede, skulle der ikke engang gå endnu en sæson, før jeg kunne tage mit gode tøj og gå fra mit job i Kapellen. Jeg skulle bare lige bruge et enkelt transfervindue mere, og så var jeg ellers i mål med milliarden i Belgien.

Med syv handler og en indtægt på 750 mio. kroner fik jeg lukket det sidste hul op til milliarden. Og det er endda uden at tælle de gode Champions League penge med, da jeg nåede mit mål, inden de rullede ind på kontoen i slutningen af august.

Først røg et af mine forsvarstalenter til Chelsea allerede i juni måned for 140 mio. kroner. Derefter var der bud på min keeper, hvor jeg valgte at sælge ham til RB Leipzig for 170 mio. kroner. Så fulgte salget af en midtbanekomet til Sporting for 127 mio. kroner, samt to af mine angribere til hhv. Standard Liege for 140 mio. kroner og Dortmund for 97,5 mio. kroner. Og til sidst en af mine belgiske midterforsvarer til Palermo for 75 mio. kroner.

Samlet set har det nu bragt mig op på over 1,1 milliarder kroner, og jeg har meddelt min afgang til klubbens ledelse. Derfor er jeg nu på jagt efter mit sidste job på denne rejse, hvilket kommer til at blive i Tyskland. Så må vi bare se, hvor lang tid der går, før jeg finder mig en stilling i vores naboland.

Jeg nåede dog lige at vinde et enkelt trofæ mere til samlingen i min tid hos Kapellen. Det skete i den belgiske Super Cup, hvor jeg ramlede ind i Anderlecht, der vandt pokalturneringen sidste år. Her vandt jeg med 3-1 og kunne sikre klubben endnu et stort trofæ. Jeg har også sat kursen sikkert for klubben i denne sæson, da jeg nåede at få fire sejre ud af fire mulige i sæsonens første fire kampe.






SOMMER, 2101
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #212: 22 Apr 2022, 12:08 »

Bliver spændende at se hvilken klub i tyskland det bliver, kunne man måske lokke lidt SS ud af dig omkring din profil (hvor meget du har købt og solgt for) samt din position i hall of fame, tænker den må da være kommet et pænt stykke op
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #213: 23 Apr 2022, 23:17 »



TYSKLAND, 3. BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 7. PLADS


Så er jeg kommet til min, forhåbentlig, sidste klub i denne udfordring. Efter et par måneder begyndte der at være uro i den nederste del af 3. Bundesliga, og en række klubber begyndte at se sig om efter en ny træner - især efter at jeg udtrykte stor interesse i jobbet. Når jeg havde gjort det hos tre-fire klubber, begyndte de alle sammen at fyre træneren med håbet om at få mig ind i varmen.

Den første klub til at tilbyde mig en kontrakt var Heidenheim. Selvom Lübeck bl.a. også stod klar med en samtale, valgte jeg bare at sige ja til det første tilbud på bordet. Her valgte jeg så den lille klub Heidenheim, beliggende i den sydlige del af Tyskland, mellem Stuttgart og München.

Da jeg overtog holdet i efteråret, lå klubben på en 18. plads i ligaen - lige under stregen. Det skulle der gøres noget ved, og med tre sejre i de første fire kampe var vi allerede på den rigtige side af stregen, sådan som det skulle være. I foråret rendte vi dog stadig ind i en række øretæver, men størstedelen af kampene endte med point til os, og efter de 38 runder i sæsonen endte vi på en flot 7. plads. En helt okay præstation, taget i  betragtning at vi lå under stregen for under et halvt år siden.

Holdet bestod af en enorm trup, da jeg kom til - mange dog uden de fornødne kvaliteter til at spille fast på holdet. Derfor brugte jeg januar vinduet på at hente en god håndfuld lejespillere ind fra 2. Bundesliga og Bundesligaen, og jeg håber, at jeg kan beholde en del af dem igen i næste sæson. De er gratis at leje, og deres niveau rækker rigeligt til 3. Bundesliga.

Jeg har rigtig mange spillere, der har kontraktudløb med klubben til sommer, og jeg satser lidt på at lade dem alle sammen smutte, så jeg så godt som muligt kan gå i gang med at bygge holdet op fra bunden af uden at have så mange ligegyldige spillere i truppen i næste sæson. Jeg kommer nok stadig til at gøre en del brug af lejespillere i næste sæson, men det gør mig heller ikke så meget. Så skal jeg ikke bruge så mange penge på lønninger.

Og apropos penge, så er der ikke mange af dem i klubben. Da jeg kom til, var der et hul på omkring 10 mio. kroner i kassen. Her, efter sæsonen, er underskuddet vokset til 13,5 mio. kroner. Det bliver interessant at se, hvor meget der bliver at gøre godt med i det kommende transfervindue.






SOMMER, 2102
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #214: 23 Apr 2022, 23:18 »

Bliver spændende at se hvilken klub i tyskland det bliver, kunne man måske lokke lidt SS ud af dig omkring din profil (hvor meget du har købt og solgt for) samt din position i hall of fame, tænker den må da være kommet et pænt stykke op

Regner med at smide sådanne SS op efter udfordringen er klaret.

Dog kan Hall of Fame ikke bruges til så meget, da andre saves kan ses på den liste. Dermed er det succeser med andre hold (et langt save med VSK Aarhus), der topper den liste og ikke succeserne fra dette save.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #215: 26 Apr 2022, 18:22 »



TYSKLAND, 3. BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 2. PLADS


Inden sæsonen fik vi en medieprognose, der havde os på en 2. plads. Og her efter 38 runder er vi skam også at finde lige netop der. Der skulle dog 37 runder til, før vi kunne være sikre på, at vi ville rykke op. I de sidste tre kampe skulle vi møde tre andre top 10 hold - Lübeck, Darmstadt og Regensburg. Og to ud af tre kampe var på udebane. Med Regensburg lige i hælene, kunne sidste kamp i sæsonen ende med at blive en ren gyser om den sidste direkte oprykningsplads.

Heldigvis skulle vi ikke bruge point i vores sidste kamp mod Regensburg. Vi slog Lübeck 3-2 på udebane efter en fighter indsats. Darmstadt kampen var vores eneste hjemmebanekamp, og da de allerede havde sikret sig en oprykning, havde de ikke meget at spille for. Derfor var det ikke svært at drible en sejr i hus mod mestrene, hvilket efterlod os med fire point ned til Regensburg på 3. pladsen, og dermed var de ude af stand til at nå os, uanset hvor meget de så slog os med i sidste runde. De endte også med at hive tre point til sig med en 1-0 sejr over os, men det var stadig kun nok til en 3. plads i rækken og en kommende play-off om at rykke med op.

Vi endte med at tabe otte kampe i løbet af sæsonen. Fire af de kampe kom lige efter hinanden i september måned, så efter den dårlige stime var vi ret godt kørende i resten af sæsonen. Vi kunne dog aldrig helt få rystet Darmstadt af os, og på et tidspunkt løb de også fra os og resten af feltet og kunne sætte sig trygt på en førsteplads i rækken.

Min startopstilling har i løbet af sæsonen bestået fast af 8-10 lejespillere. Med absolut ingen penge i klubben, var jeg nødt til at hente lejespillere ind, som enten havde en lav løn, eller som jeg slet ikke skulle betale løn til for at leje. Mine topscorere blev dog to af mine egne spillere - hhv. et ungt tysk talent, der endte med at blive topscorer i rækken med 28 kasser, samt en 35-årig makedonsk goal-getter, jeg hentede på fri transfer inden sæsonen. Han havde gennem mange år været solid i den bedste græske række, og med okay stats var jeg klar til at satse på ham. Han nettede 24 gange i løbet af sæsonen.

Jeg har, på trods af en dårlig økonomi, et fint lønbudget, hvor jeg lige nu stadig har 1,5 mio. kroner pr. måned til rådighed. Dog er jeg godt og vel 17 mio. kroner i minus på balancen, så jeg er meget spændt på at se, hvor mange penge jeg har at gøre godt med i transfervinduet. Jeg tror ikke, at det kan være alverden. Derfor er jeg nok også nødt til at leje spillere endnu engang, hvis jeg skal klare mig for de få midler, klubben har.

Jeg kan dog se, at selv hvis du ender nederst i 2. Bundesliga, er der stadig 56 mio. kroner klar til dig i præmiepenge. Så der må også være lidt tv-penge at hente for os, lige så snart næste sæson bliver skudt i gang.






SOMMER, 2103
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #216: 28 Apr 2022, 18:09 »



TYSKLAND, 2. BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 1. PLADS


2. Bundesliga var slet ikke den udfordring, jeg regnede med, den ville være. Vi endte i hvert fald med at klare os endnu bedre, end vi gjorde i sidste sæson, og til sidst stak vi også helt af fra feltet af forfølgere og sluttede på en 1. plads med hele 16 point ned til andenpladsen.

Dog skal en af grundene til succesen "desværre" nok findes i, at jeg næsten udelukkende har brugt lejede spillere i denne sæson, fordi det ikke var til at hive spillere af en god nok kvalitet til på en fast kontrakt. Jeg endte med at finde en håndfuld spillere på fri transfer, men næsten ingen af dem har været en del af startopstillingen i løbet af sæsonen. De fungerede mest som reserver, hvis en af mine lejesvende skulle gå i stykker, hvilket de heldigvis ikke gjorde særlig tit gennem sæsonen. Jeg endte også med en lidt for stor trup efter transfervinduet, så efter et par uger rejste et par af de lejede spillere hjem igen, fordi jeg ikke havde plads til at give alle spilletid.

Min topscorer i sæsonen blev en ung 19-årig angriber lejet i Bayern München, og med hele 35 mål satte han sig solidt øverst på topscorerlisten i ligaen. En glædelig nyhed er også, at Bayern ikke gad at forlænge med ham, så jeg får ham på fri transfer efter denne sæson. Jeg er pt. også i kontraktforhandling er med min keeper gennem sæsonen, som jeg havde lejet i Chelsea, og som heller ikke kommer til at fortsætte i den engelske storklub.

I pokalturneringen kom vi kun til 2. runde. Og det var kun et held, at vi gik videre fra første runde mod Bochum. Med to røde kort fik vi alligevel hevet kampen ind i straffesparkskonkur rence, hvor vi trak det længste strå. Piv heldigt, men fint med mig. Vi var også tæt på at gå videre fra 2. runde mod Werder Bremen, men i den forlængede spilletid scorede topholdet til 4-3 og slog os ud af turneringen.

Efter vinterpausen tabte vi ikke en eneste kamp, og vi er nu direkte på vej ind i slutspillet af denne challenge. Fra nu af er der dog en lang vej op mod europæisk deltagelse og de mange gode tv-penge, der forhåbentlig venter i Bundesligaen. I denne sæson formåede jeg at sælge en enkelt spillere for 5 mio. kroner, men ellers har balancen været i røde tal som sædvanligt. Dog tikkede præmiepengene for denne sæson ind lige inden denne update, og de 128 mio. kroner er landet på et tørt sted. Det efterlader os med et udgangspunkt til Bundesligaen på 113 mio. kroner.






SOMMER, 2104
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #217: 28 Apr 2022, 20:53 »

to gode sæsoner så er du jo i mål Wink ej super godt klaret i det tyske
Logged

Tidligere: Baloo38

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #218: 30 Apr 2022, 16:56 »

Så fik jeg også læst mig hele vejen frem til den seneste update fra Tyskland - nøøøj en lang rejse du har været på, Erzael Shockeret

Men du har godt nok også leveret i de klubber du har været rundt omkring(at de så sutter røv efter du har forladt dem kan DU jo ikke blames for crazy Grin )

Ellers ser det jo ganske fornuftigt ud og jeg ønsker dig held og lykke med at klare den sidste del af udfordringen med Heidenheim, 1.skridt er jo taget med oprykningen til Bundesligaen så jeg ser frem til at høre nyt fra Tyskland snarest muligt Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #219: 02 Maj 2022, 22:16 »



TYSKLAND, BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 6. PLADS


Vi lå længe til en solid midterplacering i vores første sæson i Bundesligaen. Dog fik vi kæmpet os et par placeringer op med en rigtig god slutspurt, hvor vi vandt seks ud af otte kampe. Heriblandt en afgørende kamp i sidste runde mod Leverkusen, der lå lige bag os, og som kunne snuppe vores 6. plads fra os. Men vi vandt sæsonens sidste kamp og satte os dermed på en plads, der giver os direkte adgang til Europa League gruppespillet og vores første sæson i Europa.

Endnu engang var jeg rigtig afhængig af lejespillere. Min topscorer blev en lejesvend fra Gladbach. Jeg havde ham også sidste år, og han var med på at forlænge i et år mere i Bundesligaen. I 31 kampe nettede han 34 gange. Desværre er han ikke frisk på at skifte til os, og BMG vil ikke leje ham ud igen i næste sæson. Jeg fik igen lejet alt for mange spillere ind, så en stor portion endte med at smutte igen i løbet af sæsonen, fordi de ikke fik nok spilletid. Jeg havde omkring 3-4 pladser med egne spillere i start-11'eren, mens resten var lejespillere. Jeg håber på, at det ser anderledes ud i næste sæson, nu hvor jeg får et transfervindue med gode penge på lommen til at gøre noget ved det.

Jeg havde ikke mange penge at gøre godt med op til denne sæson. Selvom balance var på mere end 100 mio. kroner, havde jeg ikke meget mere end 20 mio. kroner at handle for, og i alt fik jeg købt for ca. 18 mio. kroner, fordelt ud på seks spillere. Ingen salg i denne omgang.

I pokalturneringen er der ikke meget at skrive hjem om. Vi startede ud med en sikker 6-0 sejr i første runde mod et lavere rangerende hold. Sidste år fik Bremen lov til at sætte en stopper for os i pokalen, og det gjorde de skam igen i år - igen i 2. runde. Denne gang med en spinkel 0-1 sejr over os, og så var vores tanker om metal i denne sæson ude af verden.

Angående økonomien, bliv vi via vores 6. plads med ét en velhavende klub. Vi var gået fra omkring 100 mio. kroner til ca. 40 mio. kroner over sæsonen pga. diverse udgifter. Da sæsonen sluttede tikkede der 460 mio. kroner ind i præmiepenge. Så hvis vi kan sikre nogenlunde samme placering til næste år, er vi jo så godt som i mål, bare målt i rene præmiepenge. Balancen siger nu 510 mio. kroner, og jeg håber, at jeg får lidt mere end 20 mio. kroner at lege med på transfermarkedet i næste vindue. Det er på tide, at vi begynder at gøre os uafhængige af lejespillere, så vi også kan begynde at udvikle talenter, vi kan sælge videre med kæmpe overskud.






SOMMER, 2105
Logged


QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #220: 03 Maj 2022, 11:00 »

Jeg vil næsten bliver skuffet hvis du klarer Tyskland primært ved hjælp af lejespillere.

I de andre klubber har du trods alt haft en masse gode talenter.

Så håber du får lov at bruge 300 millioner Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #221: 06 Maj 2022, 14:20 »



TYSKLAND, BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 7. PLADS


Vi var ikke kvalificeret direkte til Europa League gruppespillet, som jeg troede ved afslutningen af sidste sæson. Vi skulle klare os igennem to kvalifikationsrunde r, før vi kunne deltage i gruppespillet. Heldigvis var det to opgaver, der var til at have med at gøre. Første modstander var ungarske Videoton, der spillede lige op med os i første kamp og fik 2-2 på deres hjemmebane, men som måtte se sig slået efter en tur i Tyskland, hvor vi bankede dem 5-0. I næste runde ventede Rubin Kazan, hvor den samlede score lød på 9-2. Dermed var vi altså en del af spillet i Europa for alvor.

Og hvilket run det endte med at blive. I gruppespillet klarede vi næsten frisag, lige bortset fra et nederlag i sidste runde, hvor vi dog allerede var sikret førstepladsen og dermed ikke havde noget at spille om. Modstanderne, i form af Shakhtar, Oostende og Torino, blev alle kørt midtover, og så betød et nederlag i sidste runde Oostende ingenting.

Vejen mod den, for os, helt store pokal, startede med to opgør mod Røde Stjerne. Et opgør jeg var lidt nervøs for, fordi de fra tid til anden har haft stjernegode spillere på holdet. Første kamp i Serbien endte også kun med et kneben sejr til os på 1-0. Men i Tyskland kunne jeg slippe alle bekymringer, da mine spillere sendte serberne ud på røv og albuer med en 8-0 sejr.

2. knockoutrunde havde jeg nok set os slået ud af, inden den overhovedet gik i gang. Modstanderen hed Chelsea, og jeg tænkte "det var sjovt, så længe det varede...". Dog kommer vi overraskende fra England med en 2-1 sejr, og da vi hjemme i Tyskland vinder med samme cifre, er vi endnu engang videre i Europa League.

I kvartfinalen trækker vi Stuttgart, som har vundet begge opgør mod os i denne sæson i Bundesligaen med hhv. 4-2 og 4-1. Derfor var jeg endnu engang ikke optimist, men hvis vi kunne slå Chelsea, burde alt andet modstand være overkommeligt. Med 2-1 og 3-0 og dermed to sejre til os i de to kvartfinaler, kunne vi se frem til endnu en London-gyser i semifinalen, nemlig mod Tottenham. Semifinalen starter i Tyskland med et lige opgør, hvor de engelske modstandere kæmper sig til et uafgjort 2-2 resultat og et fint udgangspunkt for deres synspunkt. I returkampen går det dog ikke englændernes vej, og selvom de får reduceret sent i kampen, tager vi fra New White Hart Lane med en 2-1 sejr og et avancement til vores første europæiske finale, i vores første år i Europa.

I løbet af foråret har vi on-and-off mange skader hos vigtige spillere, men vi ender med at få mange klar igen til sæsonens sidste kamp, som er Europa League finalen mod Lyon spillet på Wroclaw City Stadium. Ved halvleg står der 1-1, og kampen bølger fra side til side. Vi kommer dog ud fra pausen og sætter os på spillet, og inden for et kvarter scorer vi to kasser og er i front med 3-1. Franskmændene vælger at hjælpe os yderligere med et selvmål et kvarter før tid, og i slutningen af maj kunne vi derfor kalde os vindere af Europa League.

Hjemme i Bundesligaen var der dog ikke lige så meget champagnebold over tingene. Vi kommer rigtig dårligt fra start i sæsonen og taber de første fem kampe. Jeg blive smånervøs for, om mit job er i fare, da vi før 6. runde ligger klart sidst i ligaen. Men en sejr mod Nürnberg i 6. runde hjælper på humøret, og herfra vinder vi sammenlagt 17 kampe i ligaen og kravler stille og roligt op i rækkerne. Vi er med i spillet om top 6 til det sidste, men selvom vi vinder i sidste runde, kan det desværre kun blive til en 7. plads for os i denne sæson. Dog er vi trods alt stadig sikret en plads i Europa i næste sæson grundet vores pokal i EL.

I pokalturneringen var vi også med stort set til det sidste. Vi er heldige at trække modstandere som fx Frankfurt Erlenbruch, Greuther Fürth og Hoffenheim (i 2. Bundesliga) på vores vej, og selv i semifinalen trækker vi den klart bedste modstander af de tre mulige, nemlig Dresden (også fra 2. Bundesliga). Desværre spilles kampen på et tidspunkt, hvor vi har mange ude med skader og karantæner, så vi dummer os og smider en ellers utrolig let vej til finalen med et dumt 0-1 nederlag.

Det skal dog ikke tage noget fra vores fantastiske sæson, som det endte med at blive grundet vores run i EL. Min helt i denne sæson blev min nyindkøbte angriber fra Feyenoord, en 19-årig hollandsk angriber, der nettede 44 gange i 54 kampe i sæsonen. Købt for 52,5 mio. kroner, nu med en værdi på 155 mio. kroner.

Og mht. til bekymringen for at spille med lejesvende hele vejen til målet, fik jeg lavet om på det op til denne sæson. Jeg valgte at bruge rub og stub i pengekassen for at sikre mig mine egne spillere, og derfor blev det også kun til tre lejede spillere i denne sæson, mens resten var på egne kontrakter. Hele 320 mio. kroner blev der handlet ind for, mens jeg kun havde et markant salg, nemlig en af mine angribere, som røg til Wolfsburg, da de var klar til at møde mit krav om en pris på 110 mio. kroner.

Med præmiepengene netop tikket ind på kontoen, står klubben lige nu med en balance på 653 mio. kroner. Med et godt transfervindue er det derfor ikke usandsynligt, at jeg dermed snart er færdig i klubben samt med min challenge om at gøre ti klubber i Europa til milliard-klubber.







SOMMER, 2106
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #222: 06 Maj 2022, 15:09 »

Uha stort tillykke med det store trofæ Smiley nu er det spændende hvor vi er så tæt på slutningen
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #223: 09 Maj 2022, 14:44 »



TYSKLAND, BUNDESLIGA - HEIDENHEIM - 2. PLADS - 1.006.197.010 KRONER



For en gangs skyld passede afslutningen på sæsonen med mit økonomiske mål i klubben. For qua de store præmiepenge i Tyskland kom jeg i mål med milliarden i Heidenheim, akkurat da sæsonen var slut. Med en præmiesum på 669 mio. kroner er det heller ikke så svært at komme i mål, trods alt.

Min sidste sæson i klubben endte også med at give os vores bedste placering i Bundesligaen til dato. Om det er vores største resultat, ved jeg ikke, da vi jo har vundet Europa League, og det må også tælle for en hel del. Men efter de 34 runder er vi at finde på en 2. plads, lige bag ved RB Leipzig, der bare lige var en tand for gode for både os og Bayern i denne sæson.

Med en sejr i Europa League i sidste sæson var vi direkte i CHL gruppespillet i denne sæson. Efter seks kampe, fem sejre og et enkelt nederlag, gik vi med 15 point solidt direkte videre via en 1. plads fra en gruppe med Man City, Barcelona og så endda min tidligere klub Kapellen fra Belgien. Barcelona var den eneste til at slå os undervejs, mens vi fx over to kampe scorede ni kasser mod Man City.

Vores run i Champions League blev dog ikke meget mere interessant i det. Takken for at blive nummer et var at trække PSG i 1. knockoutrunde, og det var lige en for stor mundfuld for os på nuværende tidspunkt. Selvom vi tog fra Frankrig med et spinkelt 2-1 nederlag og dermed stadig en chance for at afgøre det hjemme, kunne vi ikke lukke den i egen hule. Vi tabte returopgøret med 0-3, og så var vores færd i Europa slut for denne sæson.

I pokalturneringen vandt vi blandt andet over Nürnberg og Augsburg, inden kvartfinalen satte os op mod Hertha Berlin. Vi havde en off day på det helt forkerte tidspunkt, og Hertha kunne trække sig ud af opgøret med en 2-0 sejr over os.

Det gav os dog den fordel, at vi nu bare skulle fokusere på ligaen og på at give Bayern og Leipzig så meget kamp til stregen, som overhovedet muligt. I runde 33 skal vi op i en direkte duel mod Bayern om 2. pladsen. Bayern ligger nummer to med en mulighed for stadig at nå Leipzig og dermed guldet. Vi ligger nummer tre, og hvis vi vinder, kan vi stadig nå at smutte forbi Bayern i sidste spillerunde, hvis resultaterne flasker sig. Med en forrygende 2. halvleg trækker vi os ud af kampen som vindere med 3-0, og dermed er det altså i sidste runde, at sølv og bronze skal fordeles.

For at få sølv kræver det dog, at vi vinder på udebane mod Wolfsburg, mens Bayern skal tabe i Rostock, som har absolut intet at spille for. Selvom vi starter med at komme bagud mod Wolfsburg, er der aldrig rigtig tvivl om resultatet herefter. Vi er foran ved pausen, og i 2. halvleg smadrer vi dem fuldstændigt og vinder 5-1. Simultant kan jeg se, at Bayern er ved at dumme sig i Rostock, og ved slutfløjtet står der 3-1 på måltavlen. Denne slutspurt og vores flotte sølvmedaljer får den afgørende betydning, at vi lige sikrer os 40-50 mio. kroner ekstra i præmiepenge, hvilket får os op på den anden side af milliarden. Lige akkurat med +6 mio. kroner.

Jeg har ikke læst op på det fra tidligere updates, men jeg tror, at det er første gang, jeg er kommet i mål næsten udelukkende på præmiepenge alene og altså uden spillersalg som en vigtig brik. Jeg var ellers klar på at sælge ud i sidste transfervindue for at komme tættere på målet, som jeg stort set altid har gjort, men ingen af mine spillere fik interesse hos andre klubber, og ingen var villige til at byde på dem. Så da jeg kunne se, at  transfervinduet ville ende uden det store resultat, satte jeg mig for at beholde mine bedste spillere gennem sæsonen for at kæmpe for en så god placering i hhv. CHL og Bundesligaen. CHL blev so and so, mens vores resultat i Bundesligaen fik os over målstregen.






SOMMER, 2107
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #224: 09 Maj 2022, 15:34 »



TAK FORDI DU LÆSTE MED!


Dermed bliver der også sat punktum i denne rejse mod at gøre 10 forskellige klubber i 10 forskellige lande til milliard-klubber. Kampen startede i februar 2021, så det har taget mig godt og vel 15 måneder at køre den i mål. Der har været lange perioder uden opdatering, og der har været perioder med flere opdateringer på samme dag.

Det har også været det eneste save, jeg har spillet på, i løbet af de sidste 15 måneder. Jeg har end ikke fået købt mig FM22 - måske det skulle prøves af på et tidspunkt? Dette save er jo blevet spillet i FM18, så hvis jeg kan vriste mig selv løs fra en af de bedste versioner af FM efter min mening, skal jeg måske investere et par kroner i den nyeste version inden så længe.

Gennem karrieren fik jeg ikke en eneste fyring, men nåede at træne klubberne Brumunddal i Norge, Stalybridge i England, Rayo Majdahonda i Spanien, Peterhead i Skotland, Næsby i Danmark, Sollefteå GIF i Sverige, Cremonese i Italien, US Concarneau i Frankrig, Kapellen i Belgien og sidst Heidenheim i Tyskland.

Brumunddal ligger stadig som en fast del af toppen i Norge. De sidste par år er det dog også blevet til en 7. plads og en 8. plads, men de har ikke været ude af Eliteserien, siden jeg smuttede. Deres eneste trofæ i Europa er deres EL-sejr i 2028, som jeg var med til at vinde kort før min afgang.

Stalybridge nåede desværre ikke at blive en fast del af Premier League for alvor. I mange år var de et elevatorhold mellem Premier League og Championship, men nu ser det efterhånden ud til, at de må betegnes som et midterhold i sidstnævnte. Det er blevet til to sæsoner i den bedste række over de sidste ca. 40 år. På samme tid har de også været to gange nede i League 1, mens resten af tiden er brugt i Championship.

Rayo Majadahonda var i de første mange år efter min afgang et fast hold i La Liga. Små 40 år senere begyndte det at vakle lidt, og pludselig brugte de mere tid i Segunda Division end i den bedste række. I de seneste ca. 30 år har de brugte to sæsoner i den bedste række, resten har været i Segunda Division. Deres eneste rigtige trofæ, foruden 1. pladser i Segunda Division, var en pokaltitel under min ledelse i 2045.

Peterhead - en klub jeg husker for de enorme summer, jeg fik for at klare mig godt i pokalturneringen. Det glemmer jeg ikke foreløbigt. Derudover også en klub, der stort set har formået at holde sig i den bedste skotske række siden min exit. Har de været nede at runde Ladbrokes Championship, har de fået en direkte oprykning via en 1. plads igen. De formåede at vinde ligaen et par gange efter min exit, men deres seneste mesterskab ligger helt tilbage i 2063. Siden er det blevet til et par sølvmedaljer i pokalturneringen samt et par sejre i Betfred Cup.

Næsby har siden min afgang ikke været ude af Superligaen en eneste gang. De har været meget i nedrykningsspillet, men det er aldrig blevet til et elevatorhold. Deres seneste mesterskab finder vi tilbage i 2077, hvor det siden er blevet til mange 8-10. pladser. Deres bedste placering i Europa var en sølvmedalje i Europa League i en af mine sidste sæsoner.

Sollefteå GIF - en klub jeg var i 16 sæsoner i streg. 10 år efter mit exit rykkede man ned i 1. Division Elite, og fem år senere var man lige en enkelt tur nede i den 3. bedste række. De sidste par år har de så kæmpet sig op i Allsvenskan igen, dog med en nedrykning i denne sæson, så de igen er at finde i 1. Division Elite. Jeg startede en stime på 11 mesterskaber i streg, hvor jeg smuttede i midten af den stime. To titler blev det også til for dem i pokalturneringen, begge under min tid.

Cremonese i Italien nåede jeg kun at være hos i seks sæsoner. Med to hurtige oprykninger kom vi i Seria A, hvor jeg skaffede klubben en sølvmedalje i min tid. Kort efter mit exit vandt de deres, til dato, eneste italienske mesterskab. I løbet af de sidste par sæsoner er resultaterne blevet dårligere og dårligere, og og de roder lige nu rundt i den nederste halvdel af Serie A hver sæson. To sølvmedaljer blev det også til i Europa - en i EL og en i CHL, samt to pokaler i pokalturneringen.

US Concarneau fik glæden af mig i fem sæsoner. Utroligt gode handler sendte mig hurtigt videre, og siden har klubben været et solidt midterhold i Ligue 1. Deres eneste trofæer til dato kom i min tid i klubben, hvor det blev til Ligue 1 og den Franske Ligacup.

Kapellen har jeg ikke været væk fra så længe, og lige som med Concarneau, fik også Kapellen glæden af mig i fem sæsoner. Siden min exit har de faktisk kørt videre på succesen og vundet Proliga yderligere to gange. Pokalturneringen har de også vundet "på egen hånd" to gange siden da. Måske de rent faktisk kan fortsætte og blive til et hold ala Brumunddal, der forbliver i den bedste række i rigtig mange år endnu?

Heidenheim kan jeg ikke sige så meget om, da jeg først lige er færdig som manager i klubben. Forhåbentlig bliver de mange penge investeret godt, så de kan være en seriøs bejler til Bundesliga trofæet. Og med den rette manager kommer de også til at løfte flere europæiske pokaler end den ene Europa League titel, vi fik sammen.

Min manager er nu langt over 100 år gammel, selvom spillet stopper med at tælle ved de 100. Jeg har spillet 3.991 kampe, vundet 60% af dem, scoret 10.458 mål og lukket 5.917 ind i eget net. Den længste tid jeg har været i en klub var på 5852 dage, hvorimod den korteste tid i en klub var på kun 1844 dage. Jeg har fået 137 kåringer undervejs.

På transfer-siden har jeg købt 825 spillere og solgt 288. Ind er hentet spillere for 2,63 mia. kroner, mens jeg har solgt for 6,96 mia. kroner og dermed skabt et positivt resultat i hver eneste klub undervejs. Det dyreste indkøb var i min seneste tid hos Heidenheim, hvor jeg købte en ung schweizisk angriber for 120 mio. kroner, mens det bedste salg var i Frankrig, hvor jeg solgte en angriber til Man City for 425 mio. kroner.

Til sidst vil jeg bare sige tak for, at du har læst med. Det har været en sand fornøjelse at have denne blog som et lille hobbyprojekt, og jeg har glædet mig til at spille bare lige en sæson mere under hele forløbet. Det er til dato min længste og bedste blog på FmFreaks, og hvis dette indlæg er det første, du læser, vil jeg da anbefale dig at trykke på side 1 og starte fra begyndelsen.

Tak for alle kommentarerne undervejs. Jeg har sat pris på dem alle sammen. Kommer der endnu en blog fra min side af herinde, håber jeg, at du vil følge med igen.

Tak for nu,
Erzael.



Slut.
Logged


Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010