home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 886 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  '27' The Blues/Sbornaja (LUKKET)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: '27' The Blues/Sbornaja (LUKKET)  (Læst 18054 gange)
Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
'27' The Blues/Sbornaja (LUKKET)
« : 27 Jun 2009, 22:34 »


La Viola

Jeg har valgt at starte en blog med midterklubben fra Serie A, nemlig AFC Fiorentina eller La Viola som de også bliver kaldt. Jeg er et okay stykke inde i spillet da jeg er nået til slutningen af 2. Sæson, så de første updates vil omhandle de to første sæsoner. Jeg håber i vil læse med og jeg gør det så godt jeg kan. Jeg mangler noget grafik, så det kunne være fedt hvis der var nogle der gad hjælpe med det Smiley
« Seneste Redigering: 10 Jul 2009, 01:03 af Baliian » Logged

knutsson
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #1: 27 Jun 2009, 22:39 »

Det fandme en fed idé Thumbs Up
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #2: 27 Jun 2009, 23:21 »

Mange tak Smiley
Er glad for at du synes det lyder som en god idé Wink
Jeg begynder på updaten om den første sæson nu, jeg ved ikke om den kommer op i løbet af natten eller imorgen Smiley
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #3: 28 Jun 2009, 02:10 »


Trænerskifte hos AFC Fiorentina:
Man kunne i dag læse en nyhedsbombe i den italienske sportsavis Gazetta dello Sport der omhandlede et trænerskifte i fodboldklubben fra Firenze, nemlig AFC Fiorentina. De havde opsagt samarbejdet med den nu tidligere cheftræner Cesare Prandelli. Grunden til fyringen lyder på at han havde snakket dårligt om bestyrelsen til pressen, også skabte han dårlig harmoni i truppen. Fiorentina skal nu på jagt efter en ny træner, og der går rygter om en masse trænere. Blandt andet Frank Riijkaard, Michael Laudrup og José Mourinho.

Men det er ikke sandsynligt at nogle af dem overtager trænersædet i klubben. Fiorentinas bestyrelsesformand Diego Della Valle har snakket med Gazetta dello Sport omkring påstyret omkring trænersædet i klubben. Han udtaler følgende: ”Cesare Prandelli har længe snakket dårligt om klubben til pressen og spillerne var begyndt mindre og mindre at kunne lide ham, og når man har sådan en træner i klubben som skaber så dårlig harmoni i truppen så skal han smides på porten med det samme. Vi har truffet denne beslutning og vi står fast ved den. Vi er nu desperat på udkig efter en ny træner med nyt blod til klubben. Vi glæder os til at kunne præsentere den nye træner lige så snart vi finder ham.” Diego Della Valle, bestyrelsesformand i AFC Fiorentina.


Ung ukendt træner fundet:

Efter de sidste dages påstyr med fyringen af Cesare Prandelli i Fiorentina, har de endelig fundet den nye træner som skal skabe store resultater for dem. Det blev ikke Frank Riijkaard, det blev ikke Michael Laudrup og det blev ikke José Mourinho. Nej, Fiorentinas nye træner er en ung dansk træner ved navn Sebastian Erichsen Mau. Han har ikke trænet nogle topklubber før, men han har trænet et par ungdomshold og det er det. Han er ukendt og forholdsvis urutineret og der er ikke rigtig nogen der forstår hvorfor Fiorentina har valgt at ansætte ham. Og det ser heller ikke ud til at fansene bliver glade for det. Gazetta dello Sport har snakket med Sebastian Erichsen Mau, og han udtaler følgende: "Jeg er beæret og stolt over at blive ansat i Fiorentina, jeg kunne ikke fatte det da de kontaktede mig. Jeg har jo ikke ligefrem trænet de største klubber. Men jeg har lidt erfaring. Der ligger et stort pres på mine skuldre nu hvor jeg får min debut som professionel træner. Det bliver hårdt, for jeg skal vise bestyrelsen og fansene at de har gjort det rigtige ved at vælge mig. Jeg håber også på at truppen kommer til at kunne lide mig. Jeg skal møde dem i morgen og det ser jeg virkelig frem til. Mine forventninger til sæsonen er at vi kommer til at kvalificere os til en europæisk turnering ved vores placering i ligaen, det tror jeg godt vi kan. I champions league forventer jeg at vi kommer til gruppespillet, også er det bare en bonus hvis vi går videre, og i pokalen forventer jeg også at komme rimelig langt. Men jeg ser spændt frem til sæsonstart.” Sebastian Erichsen Mau, cheftræner i AFC Fiorentina
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #4: 28 Jun 2009, 03:23 »


Fiorentinas sæson 08-09:

Transfers:
Sebastian Erichsen Mau fik fra starten af 1. Sæson cirka 75 millioner kr. til spillerindkøb. Det var ikke mange penge, så han valgte at gå ud og købe to stortalenter. Det første indkøb var 18 årige Daniel Aquino som blev købt i Murcia for cirka 31 millioner. Det var okay mange penge, men han kan også blive til noget stort. Det andet talent var lige så stort hvis ikke større. Det var nemlig Davide Santon der var blevet hentet i Inter for små 15 millioner kr.

Ved 2. Transfervindue ved januar havde bestyrelsen stillet 137 millioner ekstra til spillerindkøb. Dem fik Fiorentina brugt godt og fornuftigt. Først blev 23 årige Simon Vukcevic købt fra Sporting. Han kommer fra Montenegro og har kostet i omegnen af 52,5 millioner kr. Det andet indkøb var den colombianske centrale forsvarsspiller Christian Zapata som blev købt fra Udinese for kun 70 millioner kr. Hvilket jeg mener er ingen penge når det er ham. Den sidste spiller der blev købt i denne omgang var Vincenzo Iaquinta som blev købt i Juventus for cirka 87,5 millioner kr. Hvilket er rigtig mange penge som han skal leve op til. Luca Toni og Adriano havde vi også i kikkerten, men Toni afviste vores kontrakt til sidst og Adriano var alt for dyr.

Serie A:
I Serie A forventede vi at kvalificere os til en europæisk turnering gennem vores placering i ligaen. Det gik faktisk utrolig godt, vi kom op og drillede nogle af de store hold og snuppede en meget tilfredsstillende 4. Plads som gav adgang til Champions League kvalifikation. Så det havde været en succes i ligaen.

Den italienske pokalturnering:

Pokalturneringen blev for Fiorentinas vedkommende en succes. De startede i 1. Runde mod Bologna hjemme på Artemio Franchi og viste hvordan fodbold virkelig skal spilles med en overbevisende 4-0 sejr. Så var de kommet til kvartfinalen og skulle op imod Genoa, hvilket er et hold man ikke skal spøge med. De havde også drillet Fiorentina i sæsonen.  Men i den her kamp viste Fiorentina hvem der er bedst med 2-0 sejr på udebane og gik videre til semifinalen. I semifinalen skulle de så op imod Sampdoria over to kampe. I første kamp hjemme på Artemio Franchi spillede Fiorentina drømmefodbold og kørte Sampdoria ud af banen med en 5-2 sejr. Så var finalepladsen så godt som sikret. I returkampen hev Fiorentina en sikker 4-2 sejr hjem, og kunne nu se frem til pokalefinalen mod selveste Inter. Finalen blev som altid spillet på Olimpico i Rom og her kunne man se Simon Vukcevic afgøre en ellers kedelig kamp med sit ene mål efter 70 minutter til en 1-0 sejr til Fiorentina over Inter også kunne Fiorentina sensationelt løfte pokalen.

Champions League:
I Champions League kom man i en forholdsvis svær gruppe med de to favoritter Barcelona og Bayern og the underdogs fra Panathinaikos. Det endte som forventet med at Barcelona og Bayern gik videre til knockout fasen, mens at Fiorentina med 7 point gik videre til uefa cuppens knockout runder da Panathinaikos kun havde skaffet sig 4. Point.

Uefa Cuppens knockoutrunder:
I 1. Knockoutrunde trak Fiorentina tyske Borussia Dortmund som var en overkommelig modstander, men ikke et hold man skal spøge med. Første kamp blev spillet på Artemio Franchi og Fiorentina viste som de har gjort meget i denne sæson deres styrke på hjemmebane og hev en sikker 4-1 sejr hjem i første kamp. I returkampen i Tyskland kom der ikke ligeså mange mål, men Fiorentina kunne hive en 2-1 sejr hjem og gik videre til 2. Knockoutrunde hvor de trak Dynamo Kiev. Den første kamp hjemme på Artemio Franchi sluttede med mange mål. Hele 6 mål blev der scoret i den kamp, 3 til hvert hold og det var nu Dynamo Kiev det så bedst ud for. I returkampen i Kiev sluttede kampen skuffende 1-1 og Dynamo Kiev kunne gå videre mens Fiorentina måtte lade livet.

Alt i alt var det en flot første sæson som endte med en succes i de hjemlige turneringer. En 4. Plads sluttede vi på i Serie A, og overraskende vandt vi pokalturneringen. Men desværre skuffede vi i Europa. Jeg ser frem til næste sæson hvor jeg håber på det kommer til at gå fremad.

"  Jeg er utrolig tilfreds med hvad gutterne har præsteret her i den første sæson, vi var ikke tippet til at være med i guldkampen men alligevel kom vi op og snuppede 4. pladsen, det synes jeg er flot. Samtidig vinder vi også pokalen, det er jo bare en bonus. Det har været en rigtig tilfredsstillende sæson. Det eneste jeg håber at gøre bedre i næste sæson er at gøre det bedre i europæisk fodbold, og det gør vi hvis vi får et par forstærkninger i løbet af sommeren. Men jeg ser frem til næsten sæson med Fiorentina. " Sebastian Erichsen Mau, cheftræner i AFC Fiorentina
« Seneste Redigering: 28 Jun 2009, 14:21 af Baliian » Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #5: 28 Jun 2009, 11:42 »

Jeg har rettet lidt i updaten, så man kan trykke på indkøbenes navne og komme ind og kigge på dem, og det samme med Serie A slutstillingen. Håber ikke i blev skræmt af længden, men jeg skal jo også skrive om de to første sæsoner Smiley
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #6: 28 Jun 2009, 11:44 »

Jeg vil gerne sige tak til Alek9000 for billederne og topbanneret Smiley
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: '2' La Viola
« Svar #7: 28 Jun 2009, 12:57 »

God start, og god opsætning Wink
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '2' La Viola
« Svar #8: 28 Jun 2009, 13:04 »

mange tak min ven Wink
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '2' La Viola
« Svar #9: 28 Jun 2009, 14:20 »


Fiorentinas sæson 09-10

Transfers:
Så var det tid til at den nye unge ukendte danske træner Sebastian Erichsen Mau skulle starte sin anden sæson op med Fiorentina, efter en succesfuld første sæson med en 4. Plads i ligaen og pokaltriumf. Vi skulle som altid starte med transfers, og her kom det som et chok for alle. Bestyrelsen havde stillet utrolige 580 millioner klar til Sebastian Erichsen Mau som han kvit og frit kunne bruge på nye klassespillere til Fiorentinatruppen. Han gik på jagt og den første spiller der blev hentet til truppen var den rutinerede Xabi Alonso som blev hentet i Liverpool for 185 millioner. Mange penge, men Sebastian Erichsen Mau har tillid til Alonso som kommer til at blive midtbanegeneral i denne sæson. Med sådan en start på transfervinduet kunne det næsten kun blive bedre. Og det blev det, Sebastian Erichsen Mau er kendt for at købe ungt, og det var en ung spiller der blev hentet denne gang. Der er ikke andre kvalitetsmålmænd i truppen udover førstemålmanden Sebastien Frey, så derfor hentede Sebastian 19 årige Sergio Asenjo. Han skal agere backup for Frey men om en sæson eller to kan han sagtens tage over for ham. Fiorentina manglede også en højreback, så de fandt en ung spiller fra Osasuna ved navn César Azpiliqueta, han blev købt for 92,5 millioner og forventes at gå direkte ind på højreback. Så fandt de en central forsvar i Benfica ved navn Sidnei som skal agere backup for de centrale forsvarsspillere. De manglede lidt bredde på midtbanen så de hentede Georginio Wijnaldum i Feyenoord som kan blive til noget. Han skal være backup for midtbanen i denne sæson, men han får chancen. Han er blevet købt for et beløb på 60 millioner. Så blev endnu en transferbombe sprængt da Fiorentina kunne offentliggøre at de havde købt 23 årige Miguel Veloso for hele 155 millioner, men han bliver også en vigtig spiller i denne sæson og går direkte ind på den centrale midtbane sammen med Alonso. Til sidst blev en ekstra angriber hentet da angrebet kunne gøres breddere, så Fiorentina hentede Edison Cavani i Palermo for 100 millioner cirka. Men alt i alt stærke indkøb hvor Fiorentina må være holdet med en af de stærkeste midtbaner i denne sæson.

Salg:
Fiorentina fik forstærket sig gevaldigt, men når man køber spillere skal der også spillere den anden vej og det kom der også. Først røg Massimo Gobbi til Napoli. Gianluca Comotto røg til Genoa. 2. Målmanden Vlada Avramov røg ligeså også til Napoli. Så kom der to kæmpe salg. Først bød Roma 90 millioner på Zdravko Kuzmanovic, og det valgte bestyrelsen simpelthen at acceptere bag Sebastian Erichsen Maus ryg. Det samme skete da Barcelona bød hele 155 millioner for Riccardo Montolivo, endnu engang accepterede bestyrelsen uden Maus mening. Det kommer til at falde i dårlig jord hos Sebastian Erichsen Mau der mistede to vigtige spillere. Så røg Manuel Da Costa til Genoa, Papa Waigo til Sampdoria, og danske Per Krøldrup skiftede Fiorentina ud med Lazio.

Serie A:
I Serie A forventede Fiorentina at være med i titelkampen. Sebastian Erichsen Mau troede på at det kunne lade sig gøre med de stærke indkøb han havde fået lavet. Men det kom slet ikke til at gå som han havde troet, Fiorentina fik en utrolig ringe start og var efter 10 kampe nede på 12. Pladsen, det lignede en fiasko sæson. Men nej, Fiorentina fik kæmpet sig tilbage og med en stabil periode med mange sejre i træk kom de helt op på 2. Pladsen. Men det har været en meget svingende sæson med svingende resultater og det endte med endnu en 4. Plads til klubben fra Firenze, hvilket giver Champions League fodbold til dem i næste sæson.


Den italienske pokalturnering:

Pokalturneringen gik ikke ligeså godt som sidste sæson. I 1. Runde tog Fiorentina imod Lecce hjemme på Artemio Franchi, og Fiorentina kørte en sikker 2-1 sejr hjem. I kvartfinalen trak man allerede Inter, og så så det ikke så godt ud. Endnu engang skulle kampen spilles hjemme på Artemio Franchi. Men Fiorentina kunne intet stille op imod stærke Inter som kørte en sikker 2-0 sejr hjem, og Fiorentina var skuffende allerede ude af pokalen, men når man ser på det var det okay da de røg ud til Inter.

Champions League:
I Champions League blev det endnu engang en skuffelse for Fiorentina. De var kommet i 3. Kvalifikationsrunde for de bedst placerede og skulle møde tyske Woflsburg. Første kamp blev spillet på Artemio Franchi. Fiorentina spillede en dårlig kamp og tabte 2-1. Det så sort ud nu. I returen i Tyskland fik de hevet en 1-0 sejr hjem, men det var ikke nok til at gå videre for Wolfsburg havde scoret flest udebanemål, også kunne Fiorentina skuffende ryge i Uefa Cuppen igen.

Uefa Cuppen:
I Uefa Cuppen røg Fiorentina i gruppe med favoritterne Valencia og Manchester City, og de undertippede Maccabi Haifa. Det blev som forventet Manchester City og Valencia der gik videre, Fiorentina endte nummer 3 og Haifa nummer 4. Endnu engang kunne Fiorentina skuffende forlade europæisk fodbold uden at have gået videre til knockoutrunderne.

Alt i alt har det været en meget svingende sæson og lidt skuffende. De fik ikke gjort sig bemærket i europæisk fodbold, de nåede kun kvartfinalen i pokalen og så snuppede de en 4. Plads. Det burde måske havde gået lidt bedre med de stærke indkøb. De må bare komme godt igen i næste sæson.


Ja, nu er endnu en sæson gået. Jeg vil sige at jeg havde forventet mere end vi fik med de indkøb, men jeg tror også de skulle spilles ind på holdet og lære hinanden at kende. Jeg er glad for at vi får kvalificeret os til Champions League i næste sæson, for der mangler vi at slå igennem og jeg tror på det kan lade sig gøre. Og i ligaen håber jeg at vi kan komme op og snuppe noget metal i næste sæson. Venuto Fiorentina! Sebastian Erichsen Mau, cheftræner i AFC Fiorentina.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '2' La Viola
« Svar #10: 28 Jun 2009, 14:24 »

Så er der kommet updates om de to første sæson, forventer at mine updates bliver kortere nu Smiley
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '3' La Viola
« Svar #11: 28 Jun 2009, 15:54 »


Fiorentina tager priserne
www.gazzetta.it – 31/5/10

Så er det tid til at se på prisuddelingerne her efter slutningen af 2. Sæson.

Årets spiller i Serie A: Juan Manuel Vargas. Vargas har spillet en rigtig god sæson og har spillet stabilt. Han har også scoret utrolig mange mål direkte på frispark. Han blev ovenikøbet også årets spiller sidste sæson.

Årets italienske spiller: Vincenzo Iaquinta. Iaquinta har spillet en god sæson. Den ret nye angriber har scoret 16 mål i Serie A og blev nummer 5 på topscorerlisten, også blev han topscorer i klubben. Et rigtig godt køb efter min mening.

Årets forsvarsspiller i Serie A: Dario Dainelli. Dario har spillet stabilt i denne sæson. Han er anfører og er trofast, og der kommer ikke mange bolde forbi ham. Fuldt fortjent at han vinder den.

Fiorentinas spillere er gået på ferie og vi ser nu alle frem til næste sæson hvor Fiorentina forhåbentligt får succes.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '4' La Viola
« Svar #12: 28 Jun 2009, 21:33 »


Brasiliansk samba og Argentinsk rutine til Fiorentina
www.gazzetta.it – 17/7-10

Op til den nye sæson skulle Fiorentina oprustes, og bestyrelsen havde stillet 300 millioner til rådighed for Sebastian Erichsen Mau. For de penge er det blevet til to spillere der går direkte ind i startopstillingen. Den første der blev købt er en argentinsk erfaren herre. Navnet på spilleren er Martin Demicheles, den centrale forsvar fra Bayern som er købt for 187,5 millioner danske kroner. Det er mange penge og han har meget at leve op til. Men han er en rutineret herre og Sebastian Mau har tiltro til ham. Det forventes at han skubber Dario Dainelli ud på bænken og går ind i startopstillingen sammen med Christian Zapata. Martin Demicheles har fået nummer 2 på ryggen.

Det sidste indkøb er en ung brasiliansk troldmand. Navnet på spilleren er Marquinhos. Han er hentet i Palmeiras for 97,5 millioner danske kroner. Hans forcer ligger i teknikken. Han er en habil dribler og er en spiller der elsker at udfordre. Sebastian Erichsen Mau har stor tiltro til ham og tror han bliver en ny upcoming spiller i Serie A og hele fodboldverdenen. Han har stort potientiale. Det forventes at han går direkte ind på højrekanten. Marquinhos har fået nummer 20 på ryggen. Vi har fået en snak med Sebastian Erichsen Mau der udtaler sig sådan her om de to indkøb.

" Jeg er ekstremt begejstret for de to indkøb. Demicheles er en rutineret herre der går direkte ind i forsvaret og bliver den nye styrmand sammen med Christian, og nu synes jeg vi har et af de bedste forsvar i Serie A. Marquinhos er jeg også ekstremt begejstret over. Han er en lille troldmand som jeg tror kommer til at drille de store hold i kampene. Han bliver stor. Ikke kun på banen men også udenfor banen er han fantastisk, han kommer altid gående med et frækt smil på læben og alle i truppen kan lide ham. Jeg glæder mig til at se hvordan de kommer til at klare sig, og jeg tror det kommer til at gå godt. " Sebastian Erichsen Mau, cheftræner i AFC Fiorentina

« Seneste Redigering: 29 Jun 2009, 13:57 af Baliian » Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: '5' La Viola
« Svar #13: 29 Jun 2009, 00:59 »

Det ser ganske spændende ud, og man må sige du har skrabet nogle talentfulde spillere til Fiorentina.

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at smide nogle borders (kanter) på billederne, da det giver en bedre "sammenhæng" mellem siden og selve bloggen. Og så ellers bare give den gas med nogle opdateringer, så skal læserne og kommentarerne nok komme! Smiley

Fortsæt det gode arbejde!
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '5' La Viola
« Svar #14: 29 Jun 2009, 01:05 »

Mange tak for kommentaren Dau! Smiley
Men jeg har ikke selv lavet grafikken her i min blog da jeg ikke kan finde ud af det selv endnu og har ikke programmerne til det, men så vil jeg da prøve at få ramme på billederne Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010