home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 753 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  New Man Archie
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: New Man Archie  (Læst 11421 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #15: 18 Jun 2009, 02:48 »


Enorm transferaktivitet
www.gowigan.com - 3/2/09

Archie Gemmill og hans højre hænder har ikke hvilet på laurbærene, imens januars transfervindue har stået på. Det er i alt blevet til ti indkøb og salg, og der er cirka gået 20 millioner pund hver vej. Hele seks spillere har forladt "Latics", hvilket altså betyder, at fire nye spillere er tilføjet Gemmills trup.
TRANSFERS (IND)
- Marco Pérez £300.000
- Steve McGarry £250.000
- Javier Francisco Farinós £1.000.000
- Keirrison £17.000.000

TRANSFERS (UD)
- Jason Koumas £2.500.000
- Antonio Valencia £10.000.000
- Hugo Rodallega £2.500.000
- Ben Watson £2.800.000
- Olivier Kapo £2.800.000
- Erik Edman £2.500.000

Allerede i starten af januar var der tre handler på plads. Marco Pérez ankom for £300.000 fra Chíco FC, Steve McGarry kostede £250.000 fra Motherwell, mens Javier Francisco Farinós fra Hércules også er hoppet i Wigan-trøjen for godt en million pund. Pérez er blot 18 år og fremtidens mand. Columbianeren er fuldblodsangriber og har allerede scoret en del mål for Columbias U20-hold, og her for nylig fik han også sin debut for førsteholdet. Steve McGarry er som Pérez også forward. Skotten er en, der kan lidt af hvert; en habil dribler, god uden bolden og kreativ men hans største force er hans arbejdsomhed. Javier Francisco Farinós er central midtbanespiller og er også en type, der kan lidt af hvert. Han er en oprydder med en god sparketeknik og god erfaring.

Med købet af Farinós var midtbanen blev overbefolket, og det har også måtte betyde at hele fire midtbanemænd har måtte forlade Wigan. Der er tale om Koumas, Watson, Kapo og ikke mindst Valencia. Antonio Valencia forlod endeligt klubben til fordel for Porto, der måtte give £10.000.000 for højre fløjen. De tre øvrige blev solgt for omkring to til tre millioner pund hver, hvilket også gjorde sig gældende for de to sidste salg af Erik Edman og Hugo Rodallega. Disse seks salg betyder, at Wigan i alt har solgt for omkring hele £26.000.000 i denne sæson.

Den mest begejstrende handel er gemt til sidst. Archie Gemmill havde med de mange salg lige pludselig et pænt transferbudget til rådighed, og på transfervinduets sidste dag, den 2. februar, hentede han brasilienske Keirrison for intet mindre end £17.000.000 - og der er skyhøje forventninger til den kun 20-årige striker. Han havde for Palmeiras scoret ti mål i 14 kampe, da Gemmill valgte at kaste penge efter ham. Keirrison er en rigtig målscorer med et fremragende højre ben og en god teknik, der kun kan blive bedre med årene.

"Jeg føler, at jeg har forbedret holdet. Indkøbet af Keirrison er et stort skridt imod europæisk fodbold for Wigan, og det handler om at få spillet holdet sammen resten af sæsonen og få bygget videre på det med indkøb af spillere af samme "Keirrison-kaliber" til sommer. Samtidig skal vi holde på vores stjerner. Kan og gør vi det, ser det lyst ud for Wigan Athletic." - Wigan manager, Archie Gemmill.
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: New Man Archie
« Svar #16: 18 Jun 2009, 09:55 »

God update, med spændende spillere. Er dog ikke så glad for dit salg af Valencia må jeg indrømme.

Men godt skrevet i et flydende sprog, og så er det godt sat op. KIU
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #17: 18 Jun 2009, 12:15 »

God update, med spændende spillere. Er dog ikke så glad for dit salg af Valencia må jeg indrømme.

Men godt skrevet i et flydende sprog, og så er det godt sat op. KIU

Valencia gjorde det bestemt ikke så godt, som jeg havde håbet, og samtidig med at han var utilfreds og gerne ville skifte, så jeg et salg som klart det bedste.

Men tak for ordene!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #18: 19 Jun 2009, 12:02 »


Ingen prangende sæson
www.gowigan.com - 30/5/09

Det var ikke nogen strålende debutsæson, som Archie Gemmill fik i Wigan Athletic. Den var dog heldigvis heller ikke katastrofal, og selvom man ikke levede op til egne forventninger, overraskede man medierne en smule ved ikke at være den nedrykningskandidat, man var spået til. Nu gælder det om at se fremad for "Latics".

Gemmill og co. fik aldrig rigtig fat og kom aldrig ind i en stabil periode med sejre på stribe. Fem gange i løbet af sæsonen formåede man at vinde to kampe i træk, men det skulle aldrig blive til bedre perioder. Sæsonen blev heller ikke sluttet af med manér. I de sidste syv kampe blev det kun til tre point og ikke en eneste sejr, men modstanderne hed dog også bl.a. City, Chelsea, Liverpool og Arsenal og imod sidstnævnte blev det oven i købet også til et imponerende point på Emirates Stadium.

Wigan tabte halvdelen af deres kampe i denne sæson, og det skulle betyde, at de endte på 15. pladsen. Ti kampe blev vundet, mens ni blev spillet uafgjort. Det skuffede manager Gemmill en smule, men han foretrækker at se positivt på tingene.

"Jeg satte måske overliggeren lidt for højt op til denne sæson, og derfor står vi tilbage med en smule skuffede ansigter. Jeg vælger at se denne sæson som det første skridt imod bedre tider for Wigan, og jeg synes bestemt, at der har været takter, der tyder på en god fremtid," var ordene fra Archie Gemmill efter sæsonens sidste kamp imod Chelsea.

Og Gemmill har noget at have sin positive tro i. Unge spillere som Cattermole og Buonanotte spillede begge en flot sæson, og de hører stensikkert til fremtidsplanerne hos Wigan. En anden, der også gør det, er Keirrison. Selvom han kun nåede at få 16 kampe i den blå og hvid stribede trøje, formåede han at give et fantastisk indtryk. Angriberen scorede hele syv mål i sine første seks kampe, og siden gik det en smule ned ad bakke, og han sluttede på en total på ni mål. Det er bestemt ingen dårlig statistik, og brasilieneren har tydeligvis talent.


Match of the season: Det er ikke, fordi der har været meget at vælge imellem, når sæsonens bedste kamp skal udvælges, men der er dog en, der skinner klart igennem. Da Wigan besøgte City of Manchester Stadium, kunne de efter en flot præstation rejse hjem med tre point efter en 2-1-sejr. Målscorerne var Dorado og Soncin.

Player of the season: Scharner, Buonanotte og Cattermole er glimrende bud på sæsonens bedste Wigan-spiller. Keirrison kan for den sags skyld også tages til overvejelse, men det er den efterhånden bundrutinerede David Beckham, der løber af med prisen. Efter en lidt sløj start fik han fat og endte på 14 assists og fire mål, samtidig med at han var den, der generelt præsterede bedst.

Disappointment of the season: Der var ikke rigtig nogen kolossal skuffelse i denne sæson. Det var hårdt for Wigan at tabe 4-0 ude til nedrykkerne fra West Ham, mens den lidt skuffende ligaplacering heller ikke var guld. Men den største skuffelse må siges at være præstationen i FA Cuppen. Wigan var nået til 5. runde, hvor Newcastle slog dem med 2-1 på Wigans græs, selvom værterne havde været i front. Gemmill var ikke langt fra kvartfinalen, og det må have skuffet ham.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #19: 20 Jun 2009, 14:48 »


Gang i svingdøren!
www.skysports.com - 14/8/09

Der har bestemt ikke været ro på i Wigan-lejren her til sommer, og der har virkeligt været gang i svingdøren. Chairman Dave Whelan var angiveligt ikke nærig med pengene, og Archie Gemmill har ikke været sen til at udnytte det. Wigan har brugt for omkring £50.000.000, mens der også er blevet solgt for en del.

Med blot to dage til sæsonstart ser Wigans trup bedre ud end nogensinde før. "Latics" lægger ud med en hjemmekamp imod Newcastle, og mon ikke tre point vil være målet med de mange kvaliteter, som Gemmill har til rådighed. Klubben har hentet syv nye spillere, mens ti har måtte tage afsked.

Første mand var angriber Falcao, der blev sikret på en fri transfer, og fire dage senere, den 5. juli, kunne Wigan præsentere to spillere på samme tid. Der var tale om Sergey Ignashevich, som er en væsentlig forstærkning til midterforsvaret, samt den brasilienske angriber Marguinhos, som nok vil komme til at danne par med sin landsmand, Keirrison. Et ungt og meget farligt angreb.

Nu gik der imidlertidigt et stykke tid, inden flere hænder kunne skrive under på Wigan-kontrakter. I slutningen af juli blev kantspilleren, Dmitry Torbinskiy, og backen, Radek Sirl, således hentet. To kvalitetsspillere fra østen, som næppe skal frygte for spilletid.

I august blev der så sat trumf med de sidste to spillere i denne omgang. Først skrev midtbanemand Theo Janssen under, inden endnu en midtbanespiller i form af Rafael Carioca var rosinen i pølseenden. Dermed kunne det konstateres, at Wigan havde gjort nogle kloge investeringer ved at give bredde til hver række med to forsvarsspillere, tre midtbanesspillere og to angribere. Og Archie Gemmill lægger ikke skjul på sin glæde: "Jeg synes, at transfervinduet er forløbet fantastisk. Jeg fik et yderst optimalt budget, og jeg synes selv, at jeg har brugt det med kløgtighed. Det angreb, jeg nu har til rådighed, er f.eks. fornemt; Falcao på 23, Marguinhos på 20, Keirrison på 20 og Peréz på 19. Fire sydamerikanske drenge med en lys fremtid."

Under alle disse indkøb har flere spillere forladt Wigan. Charles N'Zogbia var nok det mest betydelige salg. Han er skiftet til Everton for £8.250.000. Spillere som Paul Scharner og Maynor Figueroa har også skiftet Wigan-trøjen ud.

         IND


         UD
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #20: 20 Jun 2009, 15:06 »

Er ikke helt vild med dine topbannere, jeg tror det er skriften, som irriterer mig, men ellers er resten af grafikken samt det skriftlige sublimt og i sidens klare topklasse.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #21: 20 Jun 2009, 16:33 »

Er ikke helt vild med dine topbannere, jeg tror det er skriften, som irriterer mig, men ellers er resten af grafikken samt det skriftlige sublimt og i sidens klare topklasse.

Mange tak! Jeg dropper topbanner fremover.

Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #22: 22 Jun 2009, 15:00 »

NEW MAN ARCHIE
● Wigan Update


Pæn start for Latics
www.gowigan.com - 30/11/09

Archie Gemmill ser ud til at have fået sit gennembrud for Wigan Athletic. Efter 15 runder af Premier League ligger hans tropper i top seks, holdet er stadig ubesejrede på hjemme på JJB Stadium, og tingene tegner lyst.

          ● TABLE
          ● FIXTURES

Mange af Gemmills nye ansigter har vist rigtig gode takter, og de har gjort forskellen i forhold til sidste sæson. Gemmill foretrukne har set således ud i starten af denne sæson:

KIRKLAND
MELCHIOT - IGNASHEVICH - BOYCE - SIRL
BECKHAM - CATTERMOLE - CARIOCA
MARGUINHOS              -              BUONANOTTE
KEIRRISON

Det er en line-up, der har imponeret de engelske medier, og Marguinhos har været en af de helt store stjerne i dette års Premier League indtil videre. Han har konstant været en trussel på højre kanten, og det er indtil videre blevet til to mål og syv assists for brasilieneren. En anden brasiliener, der har strålet, er Keirrison, og han er da også to gange blevet anerkendt for det med to Young Player of the Month-priser. Med syv mål er han "Latics"-topscorer, og han har været en vital spiller for dem. Ignashevich, Carioca og Beckham har ligeledes imponeret, og sidstnævnte er ligefrem kandidat til World Player of the Year, hvor han er oppe imod spillere som Lampard, Ronaldo og Xavi.

Wigan havde ikke noget let startprogram. De første tre udebanekampe var imod Chelsea, Liverpool og Manchester City og alle opgør blev tabt, og Wigan havde ikke mange chancer for at få point. Men da de så fik besøg af en gigant hjemme på JJB Stadium, strålede de. En scoring hver af Ignashevich og Keirrison var bag en 2-1-sejr over Arsenal.

Og på hjemmebanen har man da også været skræmmende. Det er blevet til fem sejre og to uafgjorte her. Udover Arsenal har Norwich, Portsmouth, Newcastle og Aston Villa fået smæk her. Det ser godt ud for Gemmill og co., der med otte sejre, to uafgjorte og fem nederlag ligger placeret på en 5. plads i Premier League.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: New Man Archie
« Svar #23: 22 Jun 2009, 15:11 »

Flot hold du har fået dig nu.
Layoutet er også flot uden topbanneret, som jeg egentlig også godt kunne lide, det her virker bare mere stilet.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: New Man Archie
« Svar #24: 22 Jun 2009, 15:24 »

Rigtig fed blog du har kørende, super indkøb og super placering Thumbs Up
Kan man få ss af nyindkøbene? Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #25: 23 Jun 2009, 13:45 »

Logged

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: New Man Archie
« Svar #26: 23 Jun 2009, 14:02 »

Fed blog, fed grafik og fede indkøb. Skal jeg sige mere? Thumbs Up
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #27: 24 Jun 2009, 12:26 »

Jeg er imponeret SirToby.. Det er superlækkert det hele.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #28: 24 Jun 2009, 14:38 »

NEW MAN ARCHIE
● Wigan Transfers


Chairman takes action
www.skysports.com - 2/2/10

Det var næppe med Wigan-manager Archie Gemmills gode vilje, da Marguinhos d. 24. januar forlod klubben for i omegnen af £22.000.000 til fordel for den spanske gigant, Barcelona. Formand Dave Whelan skulle angiveligt have taget sagen i egen hånd og sælge en af holdets helt store stjerner, selvom han kun havde fået en halv sæson i klubben. På den halve sæson sikrede Marguinhos Wigan tre mål, syv assists og £8.250.000 men spørgsmålet er, om det var det værd at sælge brasilieneren, som i sin debut for Barcelona både scorede og lagde til et mål i en 3-0-sejr over Tenerife.

Få dage efter måtte endnu en spiller sige farvel. Falcao fik også kun en halv sæson for Wigan og skiftede til Valencia for næsten ti millioner pund, og dermed har der også været en pæn indtjening på Falcao, som blev hentet på en fri transfer. Nu stod Wigan pludselig med en del penge.

De to salg tvang Gemmill ud på transfermarkedet. Noget han næppe havde forberedt sig på. Der blev eftersigende fyret store bud afsted imod de franske stjerner, Mamadou Sakho og Steve Mandanda, men det skulle ikke blive dem, som Gemmill motiverede til underskrift. Det blev i stedet Ognjen Vukojevic og Moustapha Bayal, der tog til det nordlige England. Wigan har hele sæsonen manglet noget bredde i forsvaret, og mon ikke det er derfor, at den centrale forsvarsspiller, Bayal, er hentet. Vukojevic var utilfreds i Tottenham, og det udnyttede Gemmill ved at hente den stærke midtbanespiller til Latics.

Desuden er den 17-årige angriber, Jose Baxter, også ny Wigan-spiller. Han er hentet i Rangers, og man må i Wigan håbe, at han kan leve op til sit store talent. Men det bliver nok svært at leve op til angrebsmakker Keirrison, der i øjeblikket bomber mål for de blå og hvid stribede.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #29: 24 Jun 2009, 18:23 »

Det er så bittert, når chairman overtager og sælger en profil, især når du ville kunne have fået meget mere ud af Marquinhos, manden er så guld i det spil.
Dog fedt du får over 30£ til indkøb, og du har formentlig ikke brugt dem på dine ellers spændende indkøb - keep it up, håber sæsonen bliver en succes i Wigan.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010