home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 611 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  New Man Archie
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: New Man Archie  (Læst 11756 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
New Man Archie
« : 14 Jun 2009, 21:24 »


New Man Archie
www.gowigan.com - 8/7/08

Husker I 2-1-scoringen i gruppekampen mellem Skotland og Holland i VM 1978? Målet blev sat ind af Archibald "Archie" Gemmill - og målet var nydeligt: Gemmill modtager en løs bold et par meter fra hjørnet af målfeltet og undgår akkurat en hollandsk tackling. Gemmill trækker ind i banen, stopper op og undgår atter en tackling, inden han bevæger sig ind mod mål. Den tredje hollænder må nu forgæves i græsset i et forsøg på at stoppe ham, og Gemmill er nu pludselig alene med målmanden, som han passerer med et buet, lille lob. Archibald "Archie" Gemmill har bragt Skotland på 2-1.

Skotland vandt kampen 3-2, hvilket ikke var nok for Gemmill og co. til videre avancement, men det er denne sag uvedkommen. Faktum er, at Archie Gemmill er ny mand i det Wigan-sædet. Skotten har tidligere fungeret i Wigan, men det var bestemt ikke her, han fik sig mest opmærksomhed. Det blev kun til 11 kampe for "Latics", og det var i Derby County, at Gemmill var bedst. Her spillede han hele 261 kampe og hentede guldet i landets bedste række i både 1972 og 1975. Men det var ikke sidste gang, at Gemmill fik lov at kysse guldet. Han spillede for Nottingham Forest fra 1977 til 1979. Han vandt ligaen i 1978, og det efterfølgende år stod han til at spille finale i Europa Cuppen. Den velkendte manager, Brian Clough, valgte dog at smide ham på bænken, hvilket Gemmill var utroligt skuffet over.

Det førte til et brud mellem de to herre, og siden spillede han for Birmingham, krydsede Atlanten for at spille for Jacksonville Tea Men, inden han vendte tilbage til England og Wigan for kort efter at slutte sin spillende karriere af, hvor det hele for alvor begyndte; i Derby.
ARCHIE: FACTS
- Født 24. marts 1947 i Skotland
- Bedste tid hos Derby og Forest
- Vundet den bedste engelske række tre gange
- 41 landskampe og otte mål for Skotland
- Kendt for denne scoring imod Holland

Men nu er Archie Gemmill altså atter at finde i Wigan Athletic. Han skal tage over for Steve Bruce, og det har han det tydeligvis ikke dårligt med: "Jeg er ganske begejstret for at være tilbage i Premier League. Efter nogle stille, men rigtig gode, år for Skotlands U-19-mandskab er jeg igen klar til at bide skeer i toppen af engelsk fodbold. Wigan har stadig et stykke at gå, før det begynder at ligne, hvad jeg før har oplevet i Derby og Forest, men potentialet er der. Det er klart, ellers havde jeg ikke taget jobbet," udtalte Gemmill om ansættelsen.

Gemmill har profiler som Amr Zaki, Charles N'Zogbia og Lee Cattermole til rådighed, men et af de store spørgsmål den kommende tid bliver, om han agter at sælge holdets stjerne Antonio Valencia.
Logged

schöler/*-*
Gæst
 
Sv: New Man Archie
« Svar #1: 14 Jun 2009, 21:32 »

Det ser rigtig rigtig flot ud! Dejlig grafik, opsætning og læsning og bestemt også et spændende hold. Vil dog lige se en eller to updates mere før jeg bestemmer om jeg vil følge med, men helt klart en super-start!
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #2: 14 Jun 2009, 21:34 »

Layoutet ser helt anderledes ud i denne blog, end dem du plejer at lave. Hvad gik der af din Wolves blog?
Men ser spændende ud med Wigan. Der er mange der får gode blogs med dem, så håber da også du kan fremstille en god blog. Det er i hvert fald en god start du har fået. Fantastisk historie om ham Archie også. Man får et indblik i hvad for en spiller han var dengang og at han nu er træner for Wigan.

Følger med her.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #3: 14 Jun 2009, 21:39 »

Det ser rigtig rigtig flot ud! Dejlig grafik, opsætning og læsning og bestemt også et spændende hold. Vil dog lige se en eller to updates mere før jeg bestemmer om jeg vil følge med, men helt klart en super-start!

Tak, tak. Jeg håber, de følgende updates også vil tilfredsstille dig. Smiley

Layoutet ser helt anderledes ud i denne blog, end dem du plejer at lave. Hvad gik der af din Wolves blog?
Men ser spændende ud med Wigan. Der er mange der får gode blogs med dem, så håber da også du kan fremstille en god blog. Det er i hvert fald en god start du har fået. Fantastisk historie om ham Archie også. Man får et indblik i hvad for en spiller han var dengang og at han nu er træner for Wigan.

Følger med her.

Ja, har prøvet mig med noget nyt og mere vovet denne gang. Håber det vil fungere.

Wolves-bloggen er på pause, og den skal endnu ikke afskrives, da mit spil med dem har været fantastisk.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #4: 14 Jun 2009, 23:16 »


Et velkendt ansigt
www.skysports.com - 10/8/08

I et forsøg på at blive bedre forberedt til den nye Premier League-sæson har vi den seneste tid haft en artikelserie om de 20 forskellige klubbers forberedelse kørende. I går hørte I blandet andet, hvordan Manchester City havde hentet Hamsik, Vagner Love og andre, men nu vil der blive stillet skarpt på Wigan Athletic.

Som bekendt blev den skotske legende, Archie Gemmill, d. 8. juli ansat hos "Latics". Kort efter ansættelsen havde Gemmill følgende ord at sige om sin transferpolitik til pressen: "Man skal ikke forvente nogle indkøb, der vil ødelægge klubkassen. Når jeg handler, vil det hele tiden være med et halvt øje på økonomien, og mine indkøb vil være velovervejerede. Jeg har efterhånden dannet mig et indtryk af truppen, og jeg har et par spillere i kikkerten til de nødvendige pladser, der skal forbedres. Jeg kunne forestille mig, at I vil spørge mig om Antonio Valencia. Jeg ved ikke, om han har spillet sin sidste kamp for klubben. Han er en god spiller, og jeg ser ham gerne blive i klubben. Men det kan blive svært at holde på ham, og hvis der kommer et fornuftigt tilbud, skal det siges, at jeg også ville kunne se visse fordele i et salg."

Nu ved vi alle dog, at Antonio Valencia ikke har forladt Wigan. Aston Villa, Everton og andre engelske klubber har op til flere gange været sat i forbindelse med den hurtige ecuadorianer, og jeg tror ikke, at sagen om Valencia er lukket endnu.
WIGAN: TRANSFER (IND)
- David Beckham £5.250.000
- Andrea Soncin £2.000.000
- Diego Buonanotte £6.000.000

Men nu skal vi til det, det primært handler sig om: Wigans indkøb. Gemmill har indtil videre kunne trykke tre nye ansigter i hånden efter en underskrift. Den første skrev under med en hånd, som mange sikkert gerne ville have herligheden af at trykke. Der er tale om David Beckham. Englænderen fik ikke mange kampe for Los Angeles, og nu er han tilbage i engelsk fodbold for første gang, siden han forlod Manchester United tilbage i 2003. Den 33-årige har ikke samme speed længere, men mon ikke Wigan vil blive glade for hans sparketeknik og erfaring.

Derudover har Gemmill hentet en italiener og argentiner. Den 5. august blev Andrea Soncin sikret for et beløb, der angiveligt skulle ligge på £2.000.000, og blot to dage senere havde Wigan også sikret 20-årige Diego Buonanotte for et beløb på omkring det tredobbelte. Soncin har hele sit liv spillet i italiensk fodbold, men Gemmill har tydeligvis tiltro til, at angriberen kan fungere i England. Buonanotte har i modsætning til 29-årige Soncin mange fodboldår foran sig. Han er lidt af en "Lionel Messi"; driblestærk, hurtig og kreativ. Man kan i Wigan håbe, at han viser mange prøver på disse talenter.

Ud af Wigan-kommunen er Titus Bramble kommet. Han har skiftet Wigan-trøjen ud med Sunderland-trøjen. "The Black Cats" måtte slippe godt £2.500.000 for den stærke forsvarsspiller, der dog i skikkelse af Wigans foretrukne par Scharner og Boyce ikke vil blive savnet.

Med nedenstående trup er Wigan af mange blevet spået en plads i bunden af Premier League, og oddsene på en Premier League-sejr Archie Gemmill og co. er meget høje. Her på redaktionen finder vi dog Gemmills Wigan-projekt spændende og spåer dem en plads i top ti.

   WIGAN ATHLETIC
             Målmænd
              Chris Kirkland
              Mike Pollitt

             Forsvarsspillere
              Emmerson Boyce
              Maynor Figueroa
              Paul Scharner
              Mario Melchiot
              Erik Edman

             Midtbanespillere
              Charles N'Zogbia
              Lee Cattermole
              David Beckham
              Michael Brown
              Ben Watson
              Jasos Koumas
              Tomasz Kupisz
              Antonio Valencia
              Diego Buonanotte
              Olivier Kapo

             Angribere
              Hugo Rodallega
              Andrea Soncin
              Amr Zaki
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #5: 14 Jun 2009, 23:24 »

Synes du kaster mange blogs ud pt., SirToby. Men hvis det er okay kvalitet, så går det jo også. Synes dog dette design ligner Daus nye utroligt meget!

Hvad skete der med dit nordirske hold?!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #6: 14 Jun 2009, 23:32 »

Synes du kaster mange blogs ud pt., SirToby. Men hvis det er okay kvalitet, så går det jo også. Synes dog dette design ligner Daus nye utroligt meget!

Hvad skete der med dit nordirske hold?!

Det er ikke min hensigt at ligne Dau, og jeg håber ikke, det er den generelle opfattelse. Det ville virke klamt.

Og jeg beklager meget, at der allerede blev slukket for Glentoran. Jeg forlod min computer midt i en kamp og drog til fest, og da jeg kom hjem, var der ingen FM åben, og jeg mistede ti kampe. Sådan noget ødelægger min motivation.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #7: 14 Jun 2009, 23:34 »

Kan godt være det bare er mig, der synes det ligner hans. Men det er jo bare hvad mine øjne ser (:
Okay, det var trist med Glentoran bloggen. Jeg havde virkelig glædet mig til, at læse om din færd i England, men er helt på linje med dig om, at det ødelægger motivationen, når man mister ti kampe.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Cesc
Gæst
 
Sv: New Man Archie
« Svar #8: 14 Jun 2009, 23:41 »

Hey Tobias.
Jeg synes som sædvanligt skidegodt om din blog, og dine indkøb er også meget stærke. Beckham skal du nok blive glad for, han har hvert fald fået mit Arsenal-hold til nye højder på den centrale ved siden af Fàbregas.

Der er ét enkelt kritikpunkt fra mig af, og det er banneret i toppen med Archie og Beckham. Det er utrolig ucharmerende grafik, og især den hvide cirkel er alt for fremtrædende. Det ville gavne bloggens layout, hvis du fjernede det, og holdt fast i overskrift-layoutet med SkySports, som du har i den seneste update. Det ville se pænere ud uden et banner i min verden, men vil du have et banner på, skal den hvide cirkel gøres mindre eller fjernes..

Glæder mig til dit videre forløb i Wigan!
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #9: 14 Jun 2009, 23:44 »

Uenig med Cesc. Synes, topbanneret er aldeles fremragende og meget originalt fundet på.
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #10: 15 Jun 2009, 13:10 »


Gemmill's Men
www.gowigan.com - 15/8/08

I morgen tager Premier League-sæsonen sin start, og derfor vil vi her bringe den trup, som Wigan vil have til rådighed til sæsonens første kamp imod ærkerivalerne, Bolton.

MÅLMÆND
Chris Kirkland ● Mike Pollitt

Der hersker ikke meget tvivl om, hvem Archie Gemmill vil vælge på målmandsposten, når han i morgen vælger sin 11 startere imod Bolton. Den tidligere Liverpool-keeper, Chris Kirkland, er det naturlige valg overfor den aldrende reserve, Mike Pollitt, der dog ikke er så dårlig igen. Kirkland er bestemt ikke verdens bedste målmand, men en habil målmand, der måske må lade livet i Wigan afhængende af Archie Gemmills succes.

Vurdering: ●  ●  ●  ●  ●

FORSVARSSPILLERE
Emmerson Boyce ● Maynor Figueroa ● Paul Scharner ● Mario Melchiot ● Erik Edman

Gemmill må konstatere, at han er lidt tynd besat i forsvaret op til sæsonens første kamp. Specielt fordi den ene, Erik Edman, er ude med en langtidsskade. Han råder blot over en enkel spiller til hver af de fire positioner i forsvaret, bortset fra venstre backen, hvor både Edman og Figueroa spiller. Kigger man væk fra den manglende bredde, ser det dog trods alt ikke helt skidt ud. Scharner er lidt af en allround-forsvarsspiller, der dur nogenlunde til det hele, mens hans makker i det centrale, Boyce, er en klog og fysisk stærk stopper. Kaptajn Melchiot er det naturlige valg på højre backen, men den tidligere Chelsea-spiller er måske ved at være for gammel og langsom til Gemmills smag, og jeg tror ikke, at han indgår i fremtidsplanerne. Edman burde være en sikker mand på venstre backen, når han er sin skade kvit, men indtil da er Figueroa ingen dårlig reserve.

Vurdering: ●  ●  ●  ●  ●

Midtbanespillere
Charles N'Zogbia ● Lee Cattermole ● David Beckham ● Michael Brown ● Ben Watson ● Jasos Koumas ● Tomasz Kupisz ● Antonio Valencia ● Diego Buonanotte ● Olivier Kapo

Her på midtbanen råder man dog over god bredde. Specielt på den centrale midtbane, hvor Gemmill har hele seks mennesker at vælge i mellem. To af dem i form af Kapo og Buonanotte er dog offensive midtbanespillere, der mest vil fungere i et system med én angriber. Man har to rigtigt fornuftige fløje i Valencia og N'Zogbia, mens Cattermole og Beckham er et nydeligt par på den centrale midtbane. Stadig står Gemmill tilbage med Brown, Watson, Koumas, Kupisz og Kapo og han står nok overfor en hård kamp om at holde dem alle tilfredse. Det skal dog siges, at Kupisz er mand for fremtiden, og han umuligt allerede vil kunne kræve spilletid.

Vurdering: ●  ●  ●  ●  ●

Angribere
Hugo Rodallega ● Andrea Soncin ● Amr Zaki

Først og fremmest skal det siges, at Rodallega ikke forventes at have nogle fremtid hos "Latics" under Archie Gemmill. Der arbejdes angiveligt på at få ham solgt, og dermed vil Wigan kun stå tilbage med to fuldblodsangribere, hvilket måske heller ikke er helt optimalt for Gemmill. Det er dog til målmaskiner, og specielt Zaki forventes at have en del mål i støvlerne i denne sæson. Selvom Zaki er en god afslutter, siges det, at Soncin skulle være endnu bedre. Og ikke nok med det, han er også en hurtigere spillere, så mon ikke vi også får nogle mål fra hans fødder.

Vurdering: ●  ●  ●  ●  ●
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #11: 15 Jun 2009, 15:15 »

Det ser jo godt ud. Fornuftigt indkøb af David Beckham. Vidste ikke han ville til Wigan, men fedt du har hentet ham. Med hensyn til uenighed om topbanneret, synes jeg bare du skal lade det være. Det ser godt ud.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #12: 16 Jun 2009, 15:26 »


Fiasko
www.skysports.com - 27/10/08

Som overskriften antyder det, så har Archie Gemmills start i Wigan været lidt af en fiasko. Spillerne begynder at betvivle manageren og snoren bliver kortere og kortere for Gemmill. Hans hold har manglet heldet, effektiviteten og niveauet.
FIXTURES
BOLTON (A) 0-2
ASTON VILLA (H) 3-1
CUP COLCHESTER (H) 5-0
EVERTON (A) 1-0
TOTTENHAM (H) 0-2
HULL (A) 1-1
SUNDERLAND (H) 0-1
WEST HAM (A) 0-4
BLACKBURN (A) 1-3
MIDDLESBROUGH (H) 0-1
MAN UNITED (A) 1-2


TABLE
14th BOLTON | 9 PTS
15th MAN CITY | 8 PTS
16th WIGAN | 7 PTS
17th HULL | 5 PTS
18th WEST HAM | 5 PTS

Et lille tegn på bedre tider har dog været i de seneste to kampe - men det endte sjovt nok uden point. Først kom Middlesbrough på besøg, og "Latics" kørte dem til tider rundt i den første halve time og burde være kommet foran med et enkelt eller to mål. I stedet gjorde Sanli Tuncay det til 0-1 til gæsterne. Andrea Soncin havde ramt overliggeren i første halvleg, og i anden halvleg fik han to en-mod-en-situationer med Boro-keeperen. Soncin viste desværre for Wigan ikke sædvanlig skarphed, og da ingen af hans holdkammerater heller ikke gjorde det, løb Middlesbrough af med en heldig sejr.

Senest viste en blanding af dumdristighed og uheld at koste. Wigan gæstede Old Trafford, og de kom tidligt bagud ved Uniteds koreanske profil, Park Ji-Sung. Men Emmerson Boyce skulle blot et kvarter senere få udlignet, og håbet om point i Manchester var tilbage. Selvom United lagt et stort pres, badede de ikke i chancer, og Wigan kæmpede for deres sag. Men det gjorde Maynor Figueroa ikke, da kampen blot var fem minutter fra slutfløjtet. Venstre backen fra Honduras begik straffespark, og her kunne megastjernen, Cristiano Ronaldo, sikre United tre point.

De er ikke de eneste gange, Wigan har skuffet. West Ham og Blackburn uddelegerede tæv på deres egne baner, mens man tabte hjemme til Sunderland og kun fik 1-1 imod oprykkerne fra Hull. Det startede ellers så lovende for Archie Gemmill og co. Godt nok blev det til et nederlag i sæsonens første kamp imod Bolton på 2-0, men det blev altså fuldt op af to sejre over Aston Villa og Everton, og det er de to sejre, som Wigan lever højt på. Uden dem ville det have set meget sort ud, og Wigan savner i den grad at smage på sejren igen.

Men de har også manglet spillere, der har kunne træde i karakter. David Beckham var forventet en lederrolle, men han har endnu ikke rigtig levet op til disse forventninger. Han scorede et fremragende frisparksmål, da Wigan uheldigt måtte forlade Carling Cuppen efter et straffesparkskonkur rencenederlag til Bolton, men ellers har der været langt imellem snapsene. Wigans topscorer er Andrea Soncin med sølle fem mål, og Amr Zaki har næsten ikke vist noget udover et mål imod Aston Villa. Wigans spillere savner blod på tænderne, og der skal andet kød på grillen, hvis de vil leve op til forventningerne.
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: New Man Archie
« Svar #13: 16 Jun 2009, 15:59 »

Ja, det ser jo ikke så godt ud må man indrømme. Men jeg er overbevist om, at du får flere point, når dine angribere får hul på bylden.
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: New Man Archie
« Svar #14: 17 Jun 2009, 12:41 »


Markante forbedringer
www.gowigan.com - 1/1/09

Siden nederlaget til United har vi i Wigan været vidne til markante forbedringer. Det er blevet til fem sejre, en enkelt uafgjort og tre nederlag siden "Latics" fra den 27. september til den 25. oktober tabte fem gange i træk. Gemmills ser ud til at fået drengene tilbage på sporet, og fortsætter takterne kan en top ti-placering bestemt endnu ikke udelukkes.

Til at starte med skal I præsenteres for José Antonio Dorado, som skiftede til klubben i slutningen af august, men han fik aldrig en præsentation. Gemmill stod og manglede bredde i forsvaret, og ind kom altså denne spanske midterforsvarsspill er. Han kostede godt og vel en kvart million pund, og selvom han stort set ikke fik spilletid i starten, har han på det seneste grebet chancen i fraværet af en skadet Boyce. Han har spillet stabilt og oven i købet også scoret to kasser.

ANDREA SONCIN
Kampe: 19 (2)
Mål: 10

Og der går måske ikke længe, før nye ansigter er at finde i Wigan. Ikke hvis man skal tro manager Archie Gemmill: "Jeg har kig på et par spændende billige emner, og jeg vil næsten kunne garantere for en eller to friske underskrifter fra nye skikkelser. Samtidig er nogle af vores spillere eftertragtede, og salg kan ikke udelukkes. Et salg ville måske kunne bringe et større navn til Wigan - men nu får vi at se." Det skal blive spændende at følge Wigan i dette transfervindue.

Men nu skal vi tilbage til kampene. Wigan Athletic fejrede, at julen nærmede sig ved at nuppe alle tre point, da man gæstede Manchester City. Dorado bragte gæsterne foran efter et kvarter, og kort før pausen øgede Soncin føringen. City fik reduceret med tyve minutter igen, og fire minutter inde i overtiden skulle de minsandten også få et straffespark. Til enorm lettelse for Gemmill skød Citys Srna forbi, og tre sensationelle point var sikret.

Derudover er Portsmouth, Fulham, West Bromwich og Stoke blevet slået, mens man har spillet lige op med selveste Arsenal. Den kamp endte 2-2, efter Wigan havde ført 2-1 efter blot 13 minutter. Newcastle, Liverpool og Chelsea er de hold, som kaptajn Melchiot og resten af Wigan-spillerne ikke har kunne hamle op med.

Med fem mål over denne periode har Andrea Soncin lagt sig i spidsen på Wigans topscorerliste. Italieneren er oppe på ti sæsonscoringer nu, og han lader til at have været et godt køb. Spillere som Cattermole og Beckham er også begyndt at træde i karakter for Wigan, mens Paul Scharner dog betragtes som den måske største profil i truppen i øjeblikket.. Østrigeren har holdt et utroligt godt niveau igennem hele sæson.

                            TABLE
         
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010