home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 891 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  '12' Azuis e brancos
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: '12' Azuis e brancos  (Læst 12966 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #15: 05 Maj 2009, 20:32 »

Dejligt at se, at proffesoren stadig er træner. Spænende valg af hold og en ganske fin start, Pepe. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Pepe
Gæst
 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #16: 05 Maj 2009, 20:36 »

Dejligt at se, at proffesoren stadig er træner. Spænende valg af hold og en ganske fin start, Pepe. Thumbs Up

Tak for det, Zone  Kys
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #17: 05 Maj 2009, 21:07 »

Har længe selv overvejet Porto, så fedt at høre om dine præstationer med dem inden.
Dine updates har været fine så følger formentlig med:)
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '3' Azuis e brancos
« Svar #18: 06 Maj 2009, 14:04 »


Kæmpe tak til BenMusalho for grafik!




G E N N E M G A N G  A F  G U L D F A V O R I T T E R N E


Her bringer vi første afsnit af tre i serien "Gennemgang af guldfavoritterne". Første del handler som I kan se om Sporting CPs muligheder for at vinde mesterskabet. Næste afsnit kommer til at handle om Benfica, og til sidst bringer vi et afsnit om Porto FC.
Som bekendt er det de tre klubber, der dominerer portugisisk fodbold. De to hovedstadsklubber, Sporting CP og Benfica, har længe været et par skridt bagved Porto, men nu er de kraftige udfordrere til titlen. Benfica har længe haft klassen til at udfordre Porto, men nu er Sporting også kommet rigtig godt med i kapløbet. Vi giver her på redaktionen vores bud på, hvem der står med den store pokal til maj. 



S P O R T I N G  C P 

MÅLMAND

Vi starter med at kigge på målmandsposten, hvor Sporting er udmærket besat. Den unge, portugisiske målmand, Rui Patrício, vogter målet for anden sæson. Han mangler stadig rutinen, men er bestemt en udmærket målmand, der bliver rigtig god med tiden. Som backup har vi Tiago, som er en aldrende målmand. 33 år er Tiago blevet. En udmærket backup, men heller ikke mere end det.

FORSVAR
Et af Portugals stærkeste forsvar huserer i Sporting. Med profil som Leandro Grimi, Ronny og Anderson Polga er forsvaret godt besat. Dog er der ikke helt backup nok, hvilket trækker en del ned. Alt i alt et rigtig stærkt, varierende forsvar, der består af alt fra rutinerede, ældre spillere til de helt unge stjerneskud.

MIDTBANE
Her ser vi ikke bare Portugals stærkeste midtbane. Vi ser også en af de absolut stærkeste i Sydeuropa. På den defensive midtbane huserer Miguel Veloso. En rigtig stærk spiller, der anses som en af de bedste på positionen. Der har været ekstrem interesse, men Sporting har formået at holde på ham. Vi ser også João Moutinho, der ligger lidt længere fremme sammen med Fábio Rochemback, og på den offensive midtbane har vi Simon Vukcevic, der fodrer angriberne med stikninger. En helt fantastisk midtbane alt i alt.


ANGREB
Sportings absolut svageste punkt. Den ubestridte stjerne hedder Lledson, men han er ved at være oppe i årene og er formegentlig væk om et par år.
Udover Lledson har vi Hélder Postiga. En habil spiller, men han har på ingen måde topscorerpotentiale . Derefter skal vi ned til Yannick Djaló. Heller ingen klassisk målscorer, hvis eneste reelle force er hurtigheden.
Sporting CP ejer ikke et angreb der lever op til resten af truppen, hvilket godt kan blive deres hæmsko i det lange løb.


Sporting har fine muligheder for at nå til tops i år. Dog mangler der lige det sidste for at gøre truppen rigtig god. Vi vurderer truppen til at have 35 procents chance for at vinde mesterskabet.

35%







« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 19:02 af Pepe » Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #19: 06 Maj 2009, 14:55 »

Har længe selv overvejet Porto, så fedt at høre om dine præstationer med dem inden.
Dine updates har været fine så følger formentlig med:)

Du skal da også lige have tak for din kommentar, jeg overså Smiley
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: '3' Azuis e brancos
« Svar #20: 06 Maj 2009, 15:25 »

God update, og rigtig god idé med gennemgang af topholdene. Thumbs Up Det giver nærmest lige en ekstra dimension, så det er ikke bare er Porto, Porto, Porto...
Det skriftlige behøver jeg ikke at kommentere, og opsætningen er, som i de forrige updates, god. Jeg kan dog ikke lide, at du bruger hr-funktionen til at skille teksten og bannerne ad, så bliver det lidt separat, eller hvad man skal kalde det. Tunge Som om bannerne ikke hører med til updaten, og imo. er det bannerne, der skal starte og slutte en update. Hr-funktionen får det til at ligne noget helt nyt. Wink Men det er jo 100% en smagssag. Keep going. Thumbs Up
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '3' Azuis e brancos
« Svar #21: 06 Maj 2009, 15:32 »

God update, og rigtig god idé med gennemgang af topholdene. Thumbs Up Det giver nærmest lige en ekstra dimension, så det er ikke bare er Porto, Porto, Porto...
Det skriftlige behøver jeg ikke at kommentere, og opsætningen er, som i de forrige updates, god. Jeg kan dog ikke lide, at du bruger hr-funktionen til at skille teksten og bannerne ad, så bliver det lidt separat, eller hvad man skal kalde det. Tunge Som om bannerne ikke hører med til updaten, og imo. er det bannerne, der skal starte og slutte en update. Hr-funktionen får det til at ligne noget helt nyt. Wink Men det er jo 100% en smagssag. Keep going. Thumbs Up

Tak for den rigtig flotte kommentar, Ben Thumbs Up
Jeg vil tage Hr-sagen til overvejelse i de næste par updates og eksperimentere uden Wink
Tak Smiley
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #22: 06 Maj 2009, 19:28 »


Kæmpe tak til BenMusalho for grafik!


G E N N E M G A N G  A F  G U L D F A V O R I T T E R N E


Benfica er historisk set den klub, der har vundet flest portugisiske mesterskaber. Hele 31 er det blevet til gennem tiderne. Bortset fra det, der kom i 2005 skal vi en del år tilbage for at finde det seneste.
Benfica er dog stadig med i guldkampen og har stadig en habil chance for at stå med pokalen, når sæsonens 30 kampe er spillet.


S L  B E N F I C A


MÅLMAND

Quim er førstemålmand i Benfica, hvilket han gør udmærket. Den 32-årige målmand har spillet i den portugisiske liga hele sit liv, så han kender ligaen ud og ind. Som backup huserer 26-årige Moreira, som er en god backup-keeper. Han trives selvom han sidder på bænken, hvilket er en evne man ikke skal undervurdere.

FORSVAR
To navne springer i øjnene, når man kigger på Benficas forsvar: David Luiz og Luisão udgør et meget solidt centralt forsvar, som er kernen på Benficas hold. Som backup findes det brasilianske talent Sídney og den peruvianske landsholdsspiller, der noget usædvanligt startede sin karriere som 24-årig, Santiago Acasiete, hvilket er fint. Dog er Benficas backs ikke gode nok til at kunne spille portugisisk topfodbold.
Spanske Alejandro Campano er ikke dygtig nok defensivt til at følge med, og nyindkøbet Kim Dong-Jin ligner ummidelbart heller ikke en mand, der kan gøre forskellen i Benfica.
Samlet er det et udmærket forsvar, men med kæmpe mangler på begge backs.


MIDTBANE
Midtbanen er rimelig solid i Benfica. Kostas Katsouranis og Pablo Aimar udgør en stærk central midtbane, og med José Antonio Reyes på kanten bliver der slået masser af indlæg ind mod de to angribere. Dog er højrekanten et ømt punkt for Benfica. Klubben råder ikke over en reel højrekant, og de er ofte nødt til at placere Aimar på højrekanten, hvilket er langt fra optimalt.
Ellers er bredden fin, både centralt og på venstrekanten. En relativ god midtbane.


ANGREB
Benfica råder over tre klasseangribere, hvilket de nyder rigtig godt af. Nuno Gomes er en rutineret målræv, der altid er garant for mål. 74 landskampe og 30 mål for Portugal vidner i sig selv om angriberens målfarlighed.
Oscar Cardozo er en af de farligste angribere i Sydeuropa. Den 193 centimer høje paraguayaner kan vinde hovedstødsdueller mod selv de dygtigste midterforsvarere i verden.
Udover de to klasseangribere er David Suazo ankommet på en lejeaftale fra Inter. Suazo er en hurtig angriber, og Cardozo-Suazo-kombinationen ville være ethvert forsvars mareridt. Benfica råder over det bedste angreb i Portugal.


Alt i alt har Benfica gode chancer for et mesterskab. Dog er store dele af truppen for svag til topfodbold, og manglen på en venstrekant trækker rigtig meget ned. Vi vurderer Benfica til at have 25% chance for et mesterskab.

25%


« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 19:47 af Pepe » Logged

Roslev3
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #23: 06 Maj 2009, 19:44 »

Jeg synes det er en rigtig god idé med gennemgang af topholdene. Grafikken er rigtig god, teksten er også god, dog med enkelte småfejl. Bl.a. står der at Benfica råder over Portugals stærkeste forsvar, hvor jeg tror der menes angreb. Disse små fejl gør ikke det store, og jeg er hermed fast læser af din blog. Opstemt
KIU Thumbs Up
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #24: 06 Maj 2009, 19:47 »

Jeg synes det er en rigtig god idé med gennemgang af topholdene. Grafikken er rigtig god, teksten er også god, dog med enkelte småfejl. Bl.a. står der at Benfica råder over Portugals stærkeste forsvar, hvor jeg tror der menes angreb. Disse små fejl gør ikke det store, og jeg er hermed fast læser af din blog. Opstemt
KIU Thumbs Up

Uha. Pinligt Smiley Tak for rettelsen, og jer glad for, at du kan lide det  Peace
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #25: 06 Maj 2009, 19:49 »

En dejlig update.
Rigtig fedt med en gennemgang af guldfavoritterne Smiley
Dog vil jeg sige forfærdelig grafik ( du ved hvad jeg mener Ben Wink )
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #26: 06 Maj 2009, 19:56 »

Synes det undervuderer Benfica, samtidig med Sporting overvuderes. Ville nok bytte de to procent chancer hos dem.. Men fin, kort gennemgang af deres trupper.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #27: 06 Maj 2009, 19:59 »

Flot Skrevet, og en rigtig god måde at gennemgå topholdene på ..

KIU
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Yoggidk
Gæst
 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #28: 06 Maj 2009, 20:02 »

Pepe, Pepe, Pepe. Vi kender dig efterhånden på blogscenen, og vi ved at det er garant for en lang og flot blog, hvilket jeg håber dette bliver, fordi det tegner godt!

Det skriftlige: Du bruger et let og overskueligt sprog, som alle kan følge med i hvilket er helt suverænt, trods jeg gerne så du engang imellem prøvede med nogle sværere ord og vendinger, dette skal du dog ikke hænges op på... Det skriftlige er på et højt niveau med utroligt få fejl, og uden de store problemer med at skrive om selve spillet, hvis du forstår?

Det grafiske: Det grafiske er på et meget højt niveau Ben, hvilket jeg er imponeret over. Jeg ved ikke om det er dig der har lavet ALT men det er i hvert fald flot, der er ikke så meget at sige...

Længden: Længden du laver dine updates i er fantastiske, og lige til at gå igang med at læse, da de hverken er for lange, eller for korte, som mange har en evne til at lave dem. Så det er helt kanont!

Spilmæssigt: Fantastisk gruppe i Chl du kom i, og der er helt klart gode muligheder for videre avancement efter min bedste overbevisning. Dit køb af den unge hollænder falder også i god jord hos mig, og handlen virker meget realistisk samtidig, hvilket altid gør både læsere, men så sandelig også dig gladere for gemmet.

Guldfavoritterne: Fantastiske gennemgange, hvor du kommer rundt om rigtig meget om de forskellige hold, og fantastisk læsning, og jeg lige får slået på plads hvem der spiller i hvilke klubber i det smalle land. Fantastisk skrigftligt og fantastisk grafik i disse updates ligeledes.

Alt i alt: Alt i alt er det en fantastisk blog, som helt klart burde rives til overvejning til månedens blog, hvis du altså holder i et stykke tid, som jeg tror og håber du gør, da det virker som om du "brænder" for det. Det skriftlige er som sagt rigtig flot, og det skriftlige også på et flot højt niveau.

Bare klø på mester, det bliver godt!
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '4' Azuis e brancos
« Svar #29: 06 Maj 2009, 20:03 »

En dejlig update.
Rigtig fedt med en gennemgang af guldfavoritterne Smiley
Dog vil jeg sige forfærdelig grafik ( du ved hvad jeg mener Ben Wink )

Mange tak for det, Bave Smiley

Synes det undervuderer Benfica, samtidig med Sporting overvuderes. Ville nok bytte de to procent chancer hos dem.. Men fin, kort gennemgang af deres trupper.[/qoute]

I mine øjne har Sporting en meget stærk trup i FM09 med bla. Moutinho og Veloso, som jo er geniale spillere Smiley
Desuden synes jeg tit, at Sporting overrasker, når jeg spiller i andre ligaer.
Men tak for kritik, og jeg er bestemt glad for du følger med Zonen Smiley

Flot Skrevet, og en rigtig god måde at gennemgå topholdene på ..

KIU

Mange tak for det Smiley
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 20:37 af Pepe » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010