home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 723 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  '12' Azuis e brancos
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: '12' Azuis e brancos  (Læst 13230 gange)
Pepe
Gæst
 
'12' Azuis e brancos
« : 05 Maj 2009, 18:01 »


Kæmpe tak til BenMusalho for grafik!



Gennem det seneste årti har Porto været den absolut mest dominerende klub i Portugal. Klubben har vundet 23 mesterskaber siden sin grundlæggelse i 1893, og i de seneste seks sæsoner er det blevet til fem portugisiske mesterskaber.
Den dag i dag står klubben ikke lige så stærkt som den har gjort tidligere. Spillere som Anderson og Quaresma er solgt videre til storklubber i Europa, og nogle dele af Porto-truppen er meget tyndt besat. Benfica og Sporting Lissabon ligger og lurer, og begge klubber udfordrer Porto til mesterskabsduel hvert år. Specielt Sporting Lissabon er kommet godt med i kapløbet, og begge hovedstadsklubber har fået en uhyrligt stærk trup.

På den store, europæiske scene har Porto også præsteret indenfor de seneste par år.
I 2003 vandt klubben UEFA Cup’en og slog sig fast på den store, internationale scene. Den helt store anerkendelse kom dog først året efter, hvor Porto - med Deco som bagmand - sensationelt gik hele vejen til finalen i Champions League og slog Monaco overbevisende, da der skulle slås om guldet. José Mourinho modtog meget af hæderen, og ikke længe efter befandt han sig i Chelsea.

Efter Mourinho tog Luigi del Neri over, men heller ikke han - eller hans to efterfølgere - kunne følge op på Mourinhos succes, og på blot en sæson havde Porto tre forskellige trænere.
Nu ser det omsider ud som om, at Porto har fundet sin rette manager. Jesualdo Ferreira sidder tungt på jobbet, men han har ikke formået at holde trit med Benfica og Sportings udvikling, og de to Lissabon-klubber er nu på lige fod med traditionsklubben Porto.





« Seneste Redigering: 15 Jul 2009, 21:52 af Pepe » Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #1: 05 Maj 2009, 18:04 »

Er lidt skuffet over det hold du har valgt, havde gerne set noget lidt anderledes i stedet for et hold som Porto - Ville gerne have set en udfordring! Men glæder mig nu stadig til at følge bloggen, jeg tror vi har noget godt i vente.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

AMRDK
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #2: 05 Maj 2009, 18:06 »

Fint klubvalg.
Syntes dog denne intro ikke helt 'sparker røv', hvis du forstår Smiley
Men vil da følge med ...
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #3: 05 Maj 2009, 18:09 »

Er modsat Gerrarden, meget positivv over holdet, DA det klart er et af mine favorit hold, ser spændende ud .
God intro, og meget velskrevet... Følger her
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Pepe
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #4: 05 Maj 2009, 18:11 »

Er lidt skuffet over det hold du har valgt, havde gerne set noget lidt anderledes i stedet for et hold som Porto - Ville gerne have set en udfordring! Men glæder mig nu stadig til at følge bloggen, jeg tror vi har noget godt i vente.

Det er jeg ked af at høre. Mener nu at Porto er en udemærket udfordring. Sporting og Benfica har rigtig stærke trupper, og det er svært at få dem langt i Europa Smiley

Det lyder godt Thumbs Up

Fint klubvalg.
Syntes dog denne intro ikke helt 'sparker røv', hvis du forstår Smiley
Men vil da følge med ...

Det skal nok komme Wink  Cool

Er modsat Gerrarden, meget positivv over holdet, DA det klart er et af mine favorit hold, ser spændende ud .
God intro, og meget velskrevet... Følger her


Lyder godt!
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #5: 05 Maj 2009, 18:34 »

Godt at se en blog fra dig, Pepe!

Du får lige et par updates at løbe på, inden jeg bestemmer, om jeg vil følge med, eller ej! Thumbs Up
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #6: 05 Maj 2009, 18:35 »

Lyder godt, sindsygt Smiley

Der kommer formegentlig en til update i aften Wink
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #7: 05 Maj 2009, 18:51 »

Jeg har det lidt som sindsygt, du får et par updates til at overbevise mig for jeg syntes ikke rigtigt at introen var så god, som den kunne have været.

KIU Thumbs Up
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #8: 05 Maj 2009, 18:55 »

Spændende klub-valg vil jeg mene. Porto er altid sjove at spille med i FM.

Følger med..
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #9: 05 Maj 2009, 19:07 »

Jeg følger også med og jeg synes at det er et udmærket valg af klub og jeg ser frem til og glæder mig til næste update og hvordan du klarer det bliver også spændende at se Opstemt Cool Thumbs Up.

Vh.Blackstone
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #10: 05 Maj 2009, 19:45 »


Kæmpe tak til BenMusalho for grafik!




05.07.08 - Hollandsk fløj til Porto


www.fcporto.pt

Sidste år hed Portos store stjerne Ricardo Quaresma. Han valgte dog at søge til det italienske tidligere på sommeren. Det efterlod et kæmpe hul på højrekanten. Det hul er nu blevet udfyldt af den unge hollænder, Ibrahim Afellay. Afellay er en driblestærk og teknisk dygtig kant, der - ifølge sin nye manager - passer godt ind i den portugisiske
liga.
“Ibrahim er teknisk dygtig, kreativ og en stærk dribler. Jeg er helt sikker på, at han bliver en kæmpe gevinst for os, da han passer perfekt til den portugisiske spillestil,” udtalte Jesulado Ferreira til Afellays pressekonference.
Afellay kostede omkring 45 millioner kroner. Den nu tidligere PSV-spiller får muligheden for at debuttere mod Sporting Lissabon den 16. august.

Transferbudgettet brugt op
Ifølge Rekord (portugisisk sportsavis, red.) ville Ferreira gerne have været ude og bruge flere penge på nye spillere, men budget er tilsyneladende ikke til det. Derfor bliver truppen først forstærket igen til næste sæson, medmindre der ryger nogen spillere den anden vej. Det er dog ikke særlig sandsynligt, hvis man spørger Ferreira: “Truppen er ikke specielt bred som det ser ud i øjeblikket. Vi skal derfor ikke sælge nogen spillere i det her vindue. Jeg så gerne truppen blive forstærket med et par indkøb, men det er der desværre ikke budget til,” sluttede Porto-manageren.

Champions League-lodtrækning
Udover indkøbet er grupperne til Champions League 2008/2009 blevet trukket, og Porto er endt i en acceptabel gruppe. Det højest seedede hold blev Lyon, som på forhånd var ønskemodstanderen. Lyon er ikke uovervindelige, og der er okay muligheder for at skrabe point hjem mod det franske mesterhold.
Derudover blev Glasgow Rangers trukket, hvilket ikke er den nemmeste modstander. Porto bør slå dem - i hvert fald på hjemmebane - men Rangers har ligeledes gode oprykningsmulighede r. Sidst men ikke mindst skal FC Porto op imod FC Twente fra Holland. Ummidelbart ser Twente ud som en sikker sidsteplads, men de skal ikke afskrives på forhånd. Med den rutinerede schweizer, Blaise N’Kufo, i angrebet kan det godt blive svært at besøge Grolsch Veste. N’Kufo er nemlig en garant for mål, og han kan komme til at udgøre en stor fare for Hélton i Porto-målet.
Porto går en spændende Champions League-sæson i møde. I første omgang er målsætningen at avancere fra gruppespillet.

Portos første Champions League-kamp bliver på udebane mod FC Twente den 17. september.





« Seneste Redigering: 12 Jul 2009, 22:09 af Pepe » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #11: 05 Maj 2009, 20:02 »

Lyder spændende det her. Porto er generelt et spændende hold at spille med. De har også gode spillere, så jeg tror det her bliver godt. Glæder mig til at se hvad du kan gøre her.

Smiley
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: 'intro' Azuis e brancos
« Svar #12: 05 Maj 2009, 20:10 »

Jeg har det lidt som sindsygt, du får et par updates til at overbevise mig for jeg syntes ikke rigtigt at introen var så god, som den kunne have været.

KIU Thumbs Up

Er jeg ked af at høre, men er glad for du vil give bloggen en chance Thumbs Up

Spændende klub-valg vil jeg mene. Porto er altid sjove at spille med i FM.

Følger med..

Tak for det Thumbs Up

Jeg følger også med og jeg synes at det er et udmærket valg af klub og jeg ser frem til og glæder mig til næste update og hvordan du klarer det bliver også spændende at se Opstemt Cool Thumbs Up.

Vh.Blackstone

Også tak til dig, Blackstone Smiley

Lyder spændende det her. Porto er generelt et spændende hold at spille med. De har også gode spillere, så jeg tror det her bliver godt. Glæder mig til at se hvad du kan gøre her.

Smiley

Det er et rigtig spændende hold, ja Smiley Tak for det Wink
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #13: 05 Maj 2009, 20:18 »

Du kommer helt klart til at hygge dig med Porto. Fremragende hold, og det er kun Benfica og Sporting, der kan true dig i ligaen. Men pøj pøj med det. Cristian Rodriguez og Raul Meireles er fremragende spillere, hvis du laver taktikken, så den udnytter deres spidskompetencer (dribling og langskud).

Held og lykke, Pepe Smiley
Logged


Pepe
Gæst
 
Sv: '2' Azuis e brancos
« Svar #14: 05 Maj 2009, 20:30 »

Tak for det, alek Smiley

Jeg udnytter bestemt Rodriguez og Raul Meireles' forcer Smiley

Måske kommer der endnu en update i aften. Ellers bliver det nok i morgen.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010