home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 829 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Indsæt Træning v.0.3
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Indsæt Træning v.0.3  (Læst 15473 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #30: 28 Okt 2011, 04:32 »

Lige mht de ældre spillere, så er min oplevelse at de holder sig længere tid på toppen. Jeg har i både FM11 og FM10 oplevet at spillerne er styrtdykket i deres egenskaber så snart de passerer de 32/33, men det er ikke tilfældet her. Kjetil Wæhler (36) har samme niveau som i starten, og det er sgu vigtigt når man ikke har penge til at hente en ordentlig back-up.

Er i øvrigt gået fra at være nummer 6 sidste sæson til at være foreløbigt nummer 1 halvejs inde i sæsonen, og det er ikke fordi jeg har købt vanvittigt meget ind (har kun hentet et par back-ups), men de unge spillere er bare blevet så meget bedre at jeg får bedre resultater.

Det er jo absolut fantastisk at høre! Nu ligger del af successen i ligaen nok i, at spillerne er blevet vant til taktikken osv., men det er ihvertfald super godt, at de udvikler sig stat-mæssigt - og at de gamle ikke falder så hurtigt, som de ellers har vane for. :-)

Som mange af de andre så virker dit program rigtig godt, dog utrolig mange der brokker sig over mængden, men uden det skader moralen, men stadig trættende i længden, og den skal utrolig langt ned i belastning for de stopper, så spillerne er åbenbart blevet dovne.. Smiley

Haha. Det kunne godt lyde som om, de er blevet en smule dovne, ja. Grin Man kan ganske rigtig sætte belastningen lidt ned, men jeg har ikke tænkt mig selv at gøre det, medmindre jeg (eller andre) erfarer problemer i form af drop i morale, eller lav kondition forud for alt for mange kampe. Problemet er nemlig, som jeg løst skrev i et tidligere indlæg, at spillerne skal have en vis træningsmængde i en kategori, før deres egenskaber stiger. Hvis den sænkes under et vist punkt, vil der altså være stilstand, hvilket er problematisk, da jeg har lavet skemaerne ud fra hvilke stats, jeg føler, skal stige. Det samme gælder de kategorier, der blot "tilbyder" stilstand - her ønsker jeg ikke, at spillerne falder i den givne egenskab, hvilket ellers på samme måde risikeres, hvis jeg mindsker intensiteten. Kommer der problemer, vil jeg dog se programmerne igennem, og forsøge at finde nogle enkelte steder, hvor spillerne kan få lidt mere "fritid". ;-)
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #31: 29 Okt 2011, 09:37 »

Nej okay, så har jeg formentlig et problem, for mine spilllere brokker sig stadig efter jeg har sat den et hak eller to ned. Men kan ske jeg skal sætte den op igen, også sætte træningen ned til LET istedet for.
Logged

[Min signatur er for stor]

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #32: 29 Okt 2011, 10:57 »

Jamen klager de direkte til dig? Står det ikke bare inde under deres information, eller som noget, dine assistenter fortæller dig? Hvis de klager direkte, har jeg nemlig meget svært ved at forstå det. Hvis de derimod ikke gør det, så bør det ingenting betyde.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #33: 29 Okt 2011, 16:16 »

Er der ikke ungdomstræning med også ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #34: 29 Okt 2011, 16:23 »

Nej, det har jeg desværre ikke taget mig tid til, BlaZZo. Det kan godt være, at jeg får gjort det en gang i fremtiden, men indtil da må jeg skuffe. :-(

Jeg har simpelthen lidt svært ved at gennemskue, helt præcis hvordan jeg ville ønske, at ungdomsskemaerne skulle se ud, og så har jeg tendens til at smide alle lovende talenter på fuldtids-kontrakter sekundet, det kan lade sig gøre. Dermed får de oftest under et år med ungdomstræning, så det har ganske enkelt ikke været noget, jeg har sat mig særlig meget ind i. Det kunne dog være et spændende projekt for fremtiden. :-)
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #35: 29 Okt 2011, 16:33 »

okey det var da ærgerligt.Men hvis tiden ikke er til det, så er det fair nok, også et stort arbejde du har lagt i det her, tak for det.

Men synes bare at et par år i et godt ungdomstræning kan betyde meget. Hvis man får en spiller som 15 årige, så går der et år før han bliver fuldtid, er der kan de udvikle sig udmærket. Så jeg må lede efter nogen ungdomsprogrammer og vil bruge tid til de bedste spillere.

Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #36: 31 Okt 2011, 14:54 »

Det kan du sagtens have ret i. Tiden til at lave programmerne er der egentlig - det er mere det med, at skulle sætte sig ind i teorien bag ungdomstræning, da jeg antager, at det må fungere lidt anderledes, da intensiteten ikke kan være nær så høj. Jeg vil dog tage det til eftertanke, og forsøge at kreere noget forud for den endelige udgave af mine træningsprogrammer anno FM12, da de jo fortsat er inde i en testfase. Mange tak for den konstruktive kritik, BlaZZo! :-)
Logged

Runddreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #37: 05 Nov 2011, 03:10 »

Nej, det har jeg desværre ikke taget mig tid til, BlaZZo. Det kan godt være, at jeg får gjort det en gang i fremtiden, men indtil da må jeg skuffe. :-(

Jeg har simpelthen lidt svært ved at gennemskue, helt præcis hvordan jeg ville ønske, at ungdomsskemaerne skulle se ud, og så har jeg tendens til at smide alle lovende talenter på fuldtids-kontrakter sekundet, det kan lade sig gøre. Dermed får de oftest under et år med ungdomstræning, så det har ganske enkelt ikke været noget, jeg har sat mig særlig meget ind i. Det kunne dog være et spændende projekt for fremtiden. :-)

Først og fremmest tak for et fint fungerende træningsprogram.
Jeg leder selv efter en måde at træne mine ungdomsspillere på. Ligesom dig tilbyder jeg også en fuldtidskontrakt så snart det er muligt, til de mest lovende talenter i klubben. MEN. Selvom de har en fuldtidskontrakt, så kan de ikke træne dine skemaer, så længe de befinder sig på u19(/u18 etc.)-holdet. Det vil så sige, at mine ungdomsspillere med fuldtidskontrakt SKAL være på minimum reserveholdet, og det er ikke altid, at der er lige så meget spilletid til dem der, som på ungdomsholdet..
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #38: 05 Nov 2011, 08:20 »

Yeps. I min seneste post her i tråden nævner jeg også, at jeg vil forsøge at skabe et par ungdomstræningsprog rammer, for ja, du har absolut ret, Runddreng.
Forhåbentlig vil det ikke tage alt for lang tid, at sætte sig ind i, hvordan det fungerer. "Heldigvis" har jeg opdaget nogle små ændringer til fuldtidstræningen, og derfor planlægger jeg alligevel en opdatering af træningsskemaerne så snart jeg kan få gjort mit hold professionelt, således at jeg har noget at bygge programmerne over. Det ville være ganske passende, at lave noget ungdomstræning af en art på samme tidspunkt. :-)
Logged

ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #39: 06 Nov 2011, 13:42 »

Hvad med deltidstræning tror også det vil være nyttigt for rigtig mange
Logged

Manchester United just arrogant, not better

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #40: 06 Nov 2011, 13:52 »

Det er helt korrekt, ogasogas. Da jeg lavede træningsprogrammern e, havde jeg endnu ikke fået spillet selv, og de var dermed lavet ud fra et save i demoen. På daværende tidspunkt var jeg ikke klar over, at semi-professionelle klubber kun er tilladt deltidskontrakter - det ændrede sig selvfølgelig da jeg begyndte på det rigtige spil.

Anyway så antager jeg, at deltids- og ungdomstræning fungerer på samme måde, så når jeg laver den ene ting, kan jeg passende lave den anden samtidig, da det nok blot er nogle småjusteringer, der skal foretages. Lige nu er jeg dog i gang med at teste version 0.2 af fuldtidstræningen, og hvis den viser sig at fungere, vil jeg begynde at se på ungdoms- og deltidstræningen.

Mange tak for ideen forresten - jeg havde egentlig ikke rigtig tænkt så meget over det. ;-)
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #41: 14 Nov 2011, 23:07 »

Så er den nye udgave af Indsæt Træning lagt op, og er at finde i denne tråds første indlæg. Den største ændring fra version 0.1 til 0.2 er, at der er tilføjet ungdomstræning, mens mange af træningsskemaerne også er blevet justeret en smule, bl.a. er intensiteten sat en smule ned, samtidig med at de er blevet tilpasset FM12 en smule bedre.

Yderligere information kan findes i min blog, særligt blandt de seneste 2-3 indlæg. Dette link sender dig direkte til det næst-nyeste indlæg, som altså omhandler opdateringen af mine træningsprogrammer.

Som med den tidligere udgave er feedback meget velkommen, da jeg kun har haft tid til at teste træningen over en enkelt sæson.

Held og lykke til de, der forsøger sig med mine træningsskemaer! ;-)
Logged

Mangerel
Gæst
 
Sv: Indsæt Træning v.0.2
« Svar #42: 30 Nov 2011, 20:21 »

Man kan ikke downloade det?! :O
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.2
« Svar #43: 30 Nov 2011, 20:39 »

Hvor er problemet ved downloaden, Mangerel? Det lader nemlig til at virke fint for mig.
Logged

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.2
« Svar #44: 01 Dec 2011, 18:37 »

Er der nogle billeder der viser virkningen? Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010