home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  2 Brugere, 302 Gæster Online.

Indlæg: 1132744 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Indsæt Træning v.0.3
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Indsæt Træning v.0.3  (Læst 15498 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #15: 23 Okt 2011, 17:59 »

Jeg citerer lige en side, jeg fandt via. en google-søgning:

Use StuffIt Expander if your computer runs Mac OS X. This program is built in to the system. You can use StuffIt Expander to decompress .rar files on your Mac (see Resources below). StuffIt Expander also opens several other compressed file types.

Read more: How to Open .Rar Files on a Mac | eHow.com http://www.ehow.com/how_2091902_open-rar-files-mac.html#ixzz1bcZD2PQ7


Altså burde du have et program kaldet StuffItExpander liggende på din Mac pr. automatik, som gerne skulle være i stand til at åbne .rar-filer. Ellers skulle dette program ihvertfald kunne det - netop samme program er også nævnt på den side, jeg læste det andet, så det burde fungere. ;-)
Logged

Lifeguard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #16: 23 Okt 2011, 18:28 »

Jeg citerer lige en side, jeg fandt via. en google-søgning:

Use StuffIt Expander if your computer runs Mac OS X. This program is built in to the system. You can use StuffIt Expander to decompress .rar files on your Mac (see Resources below). StuffIt Expander also opens several other compressed file types.

Read more: How to Open .Rar Files on a Mac | eHow.com http://www.ehow.com/how_2091902_open-rar-files-mac.html#ixzz1bcZD2PQ7


Altså burde du have et program kaldet StuffItExpander liggende på din Mac pr. automatik, som gerne skulle være i stand til at åbne .rar-filer. Ellers skulle dette program ihvertfald kunne det - netop samme program er også nævnt på den side, jeg læste det andet, så det burde fungere. ;-)

Fedt fedt fedt, nu virker det! Wink

Tusind tak fordi du tog dig tid til det, det var en kæmpe hjælp!  Grin

PS: Respekt for dit store arbejde med programmerne, de ser virkelig gode ud  Smiley
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #17: 23 Okt 2011, 19:03 »

Jamen det var da så lidt - og mange tak for de fine ord! :-)
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #18: 24 Okt 2011, 18:47 »

Lækker, lækker beskrivelse, Indsæt Smiley Vil straks downloade, og komme med noget feedback Smiley
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #19: 24 Okt 2011, 18:49 »

Fandme dejligt du vil tage dig tid til det her! Tror dog jeg vil lave mine egne skemaer, med lidt inspiration fra dine og lidt af din viden omkring det  Cool
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #20: 24 Okt 2011, 20:00 »

Mange tak for de fine ord, begge to. :-)

Vil straks downloade, og komme med noget feedback Smiley

Super. Jeg håber, de fungerer godt, og så vil jeg selvfølgelig se frem til noget feedback. :-)

Tror dog jeg vil lave mine egne skemaer, med lidt inspiration fra dine og lidt af din viden omkring det  Cool

Det er næsten også bare endnu bedre, at få folk til, selv at gå i gang, og jeg er rigtig glad for, at du har kunnet finde lidt inspiration her. Held og lykke med projektet. ;-)
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #21: 25 Okt 2011, 15:13 »

Denne tråd + en del af din blog inspirere mig totalt til selv at komme igang med at lave lidt mere specielle træningsskemaer.

Synes især denne del af din blog er ekstremt oplysende:
Træningen fungerer sådan, at når en træningsform, lad os sige ”Defending” (”Forsvar” på dansk) står på nulpunktet, modtager spilleren ingen træning indenfor de ting, som ”Defending” dækker (Marking, Tackling og et par andre ting), og derfor vil spilleren falde i stats indenfor disse ting. Klikker du 7 gange til højre, vil spilleren forblive på samme statniveau (medmindre han stadig er under hans fulde potentiale, hvor han så sandsynligvis vil stige en smule alligevel). Klikker du i stedet ”Defending” 13 gange til højre fra nulpunktet, vil spilleren begynde at stige i denne stat, lige så stille og roligt. For hvert klik til højre efter #13 vil han stige lidt mere, op til klik nummer 19. Herefter vil han blot stige hurtigere, men ikke mere.
Det skal dog siges, at spillere har fastsat potentiale. Det betyder, at når en spiller når sit fulde potentiale, kan han ikke stige mere i noget som helst, uden at blive dårligere til noget andet. Hvis alle de forskellige former for træning er klikket mindst 7 gange til højre, vil han altså ikke kunne falde i noget, og dermed heller ikke stige (HVIS han har nået sit fulde potentiale, hvilket ikke mange spillere når). Har du f.eks. en angriber med al for meget i Marking, og for lidt i Finishing, kan det være værd at sætte Defending ned på under 7, så han bliver værre til Marking, og dermed kan ”ommøblere” nogle statpoint derfra, og til Finishing, som du til gengæld sætter længere op.

Tak for det! Smiley
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #22: 25 Okt 2011, 15:26 »

Jeg er rigtig glad for, at du har fået noget ud af det, asj89.
Det er nu egentlig wwfan på FM-Britain (eller dem, han har fået ideen fra), der bør takkes, da det er en teori, jeg har fra ham. Dog er jeg helt enig i, at den bid er helt fundamental, og den var i høj grad med til at sætte mig i gang. ;-)
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #23: 27 Okt 2011, 10:56 »

Jeg har i den grad fået noget ud af det, har fundet ud af hvor dårlige mine gamle programmer var, og har nu lavet det helt nyt. Tak for hjælpen endnu engang! :-)
Logged

esbjergallez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #24: 27 Okt 2011, 13:40 »

Skylder vidst en lille report.

Det er gået rigtig godt indtil videre. Selv gode gamle Frank Lampard er steget med et enkelt stat-point i aflevering, og har endnu ikke tabt noget. Jeg får tit at vide af mine assistenter at spillerne er utilfredse med trænings mængden. Men det er endnu ikke gået udover deres moral, og spillerne virker ikke udmattede på kampdage.

Så jeg er godt tilfreds med dit arbejde!
Logged

Ham-den-anden
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #25: 27 Okt 2011, 13:42 »

Jeg er også rigtigt fint tilfreds. Jeg er AaB og mange af de unge spillere stiger helt vildt. Og som Esbjerg så oplever jeg også at der er nogle spillere der er utilfredse med deres træningsmængde, men det er igen ikke noget der går ud over moralen.

Superfint program du har lavet. Det fortjener sgu ros.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #26: 27 Okt 2011, 13:49 »

Jeg har også gode erfaringer so far.

Men ja, de brokker sig under holdmøderne, men ingen "personlige klager" endnu, og ingen dårlig moral.

Jeg husker det som om at det altid har været sådan. Laver man et program der får dem til at stige, så er det også lidt hårdt.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #27: 27 Okt 2011, 14:46 »

Jeg har i den grad fået noget ud af det, har fundet ud af hvor dårlige mine gamle programmer var, og har nu lavet det helt nyt. Tak for hjælpen endnu engang! :-)

Haha. Jeg er glad for at høre, at mit "arbejde" har hjulpet! ;-) Håber virkelig, at det nye sæt vil virke rigtig godt.

Skylder vidst en lille report.

Det er gået rigtig godt indtil videre. Selv gode gamle Frank Lampard er steget med et enkelt stat-point i aflevering, og har endnu ikke tabt noget. Jeg får tit at vide af mine assistenter at spillerne er utilfredse med trænings mængden. Men det er endnu ikke gået udover deres moral, og spillerne virker ikke udmattede på kampdage.

Så jeg er godt tilfreds med dit arbejde!

Tak for feedbacken; jeg har endnu ikke spillet med en professionel klub i FM12, så jeg har ikke selv set, hvor godt det fungerer. Jeg forventede lidt, at spillerne ville være "utilfredse" (i følge assistenterne), fordi jeg typisk benytter en ganske høj træningsmængde. Naturligvis forsøger jeg også at holde det indenfor visse rammer, således at det netop ikke ødelægger moralen, eller gør spillerne trætte. Typisk er et klik efter "hård" intensitet det, jeg sigter efter.

Jeg er også rigtigt fint tilfreds. Jeg er AaB og mange af de unge spillere stiger helt vildt. Og som Esbjerg så oplever jeg også at der er nogle spillere der er utilfredse med deres træningsmængde, men det er igen ikke noget der går ud over moralen.

Superfint program du har lavet. Det fortjener sgu ros.

Tusind tak. Det er rigtig godt at høre, at de unge spillere får noget ud af det, da det jo oftest er dem, der gerne skulle forbedre sig, mens de ældre herrer typisk er nærmere deres fulde potentiale. :-)

Jeg har også gode erfaringer so far.

Men ja, de brokker sig under holdmøderne, men ingen "personlige klager" endnu, og ingen dårlig moral.

Jeg husker det som om at det altid har været sådan. Laver man et program der får dem til at stige, så er det også lidt hårdt.

Endnu en gang godt at høre, at skemaerne lader til at fungere. Som du skriver, skal træningen ofte være lidt hård, før der rigtig kommer gang i tingene. Ofte er "problemet", at spillerne ellers ikke kan komme til at stige i alle de ting, jeg føler er nødvendige - eller, at det ikke kan lade sig gøre, at prioritere visse "stigninger" over andre. Så længe moralen ikke påvirkes, og konditionen ditto, så bør det hele være fint. :-)
Logged

Ham-den-anden
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #28: 27 Okt 2011, 15:04 »

Lige mht de ældre spillere, så er min oplevelse at de holder sig længere tid på toppen. Jeg har i både FM11 og FM10 oplevet at spillerne er styrtdykket i deres egenskaber så snart de passerer de 32/33, men det er ikke tilfældet her. Kjetil Wæhler (36) har samme niveau som i starten, og det er sgu vigtigt når man ikke har penge til at hente en ordentlig back-up.

Er i øvrigt gået fra at være nummer 6 sidste sæson til at være foreløbigt nummer 1 halvejs inde i sæsonen, og det er ikke fordi jeg har købt vanvittigt meget ind (har kun hentet et par back-ups), men de unge spillere er bare blevet så meget bedre at jeg får bedre resultater.
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Træning v.0.1 (Test)
« Svar #29: 27 Okt 2011, 21:16 »

Som mange af de andre så virker dit program rigtig godt, dog utrolig mange der brokker sig over mængden, men uden det skader moralen, men stadig trættende i længden, og den skal utrolig langt ned i belastning for de stopper, så spillerne er åbenbart blevet dovne.. Smiley
Logged

[Min signatur er for stor]

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010