home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 312 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)  (Læst 26888 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #15: 12 Feb 2012, 11:22 »

Spændende!!

Tror desværre ikke helt på du bare lige såen slår fcb af pinden, der skal nok et par sæsoner til Smiley

Jeg følger med, kan godt li' de her slags opdateringer. Godt og simpelt! kiu.

Er bange for at du har ret, det er ikke nemt at skubbe dem af pinden. Men skal nok lykkes Wink

Glad for du følger med Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #16: 12 Feb 2012, 14:38 »



SÆSONAFSLUTNING


Endnu en sæson er overstået for Villareal og Jon Dahl Tomasson. Det har været en rigtig godt sæson, hvor troen på noget stort kun er blevet styrket. Det er gået godt både sportsligt og økonomisk. Villareal kom igen ud med plus på bundlinjen, nemlig med knap 23 mill i overskud. Det må siges at være positivt, da større lønninger har været nødvendige for at sikre sig lidt større profiler til klubben. Bestyrelsen er, efter opfordring fra Jon, gået med til at udvide stadion med 5000 pladser. Som Jon udtalte, det er en start, men på sigt skal vi gerne kunne rumme mange flere på El Madrigal. Samtidigt er både ungdoms og senior faciliteter på vej til at blive opgraderet.


LIGAEN
Som nævnt tidligere, var de to mastodonter for længst stukket af fra de andre hold. Fc Barcelona vinder ligaen med hele 101 point, 8 flere end Real Madrid og HELE 23 foran Villareals flotte 3.plads. Villareal er på rette vej, og spiller oftest lige op med de to store, men de mange dumme pointtab mod mindre klubber, gør at man stadigt er et pænt stykke efter giganterne.

CHAMPIONS LEAGUE

1. Knockout Lyon
Kampen i Lyon gav et godt udgangspunkt for returopgøret. Villareal scorede hele 3 udebanemål. Kampen endte 4-3 til Lyon. Jon var dog pænt skuffet, da man havde ført 3-1 4 min. inde i 2. halvleg.
Returopgøret gav dog en overbevisende 4-0 sejr til Villareal.

Kvartfinale Spartak Moskva
En magtdemonstration af Villereal i Moskva 4-1 sejr, og semifinalen så godt som sikret. På El Madrigal 3-1 sejr med en del sparede spillere

Semifinale FC Barcelona
Villareal trak mægtige Barcelona, men som spillet har været de sidste måneder troede alle på at overraskelsen var mulig. Holdet var tændte da de gik på banen i Barcelona. MEN en enkelt spiller var overgearet, Cesar Azpilicueta, trak et fortjent rødt kort i 1. minut da han savede Messi over midt på banen. (skal da i det mindste skade ham så  Djævel ), på trods af en skøn fight af spilerne, som gav føring på 2-0, var det en umulig opgave. Barcelona anført af Messi kom på 3-2... hvilket Jon kunne acceptere, men i de sidste 10 minutter straffede Dani Alves og Messi Villareal med to scoringer til 5-2 Bittert!
Villareal måtte satse offensivt på hjemmebane, hvilket ikke var nok og tabte på hjemmebane med 3-2. Mon ikke Hr. Azpilicueta får nogen søvnløse nætter efter dette.

Men flot gået af Villareal, med en plads i semifinalen.

POKALTUNERINGEN


Triumf for Jon og hans tropper. Turneringen blev vundet med en sejr på 2-0 over Sevilla.Tanker røg et øjeblik tilbage til den bitre semifinale i CHL på Camp Nou, da Hr. Cesar Azpilicueta igen trak et rødt kort, dog i det 44.minut. Rossi klarede dog frisag for Cesar med to kasser i kampen.  Undervejs havde holdet slået Barcelona i kvartfinalen samlet 4-2 og i semifinalen slog man Real Madrid 5-1 samlet.

En flot sæson der giver endnu mere næring til at Villareal snart for alvor er en kandidat til større titler både nationalt og internationalt.

PROFILER

Årets spiller er igen Guiseppe Rossi, som bliver ved at imponere med hans afleveringer og ikke mindst afslutninger.
GUISEPPE ROSSI

Årets talent i klubben er danske Lucas Andersen, som begynder at vise sine kvaliteter på holdet
LUCAS ANDERSEN

Andre profiler
NICOLAS GAITAN
RONDON
XHERDAN SHAQIRI


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #17: 12 Feb 2012, 14:54 »



SÆSONSTART 2013/14


Sæsonen er så småt skudt igang i Spanien. Jon Dahl Tomasson og Villareal er kommet godt gennem træningskampene, plus Suppercuppen. Kun 3 mål er gået ind inkl. 2 kampe mod Barcelona. Supercuppen Blev vundet med samlet 5-1. Er andet år i træk klubben kan løfte pokalen. Begge år har man slået Barcelona.


TRANSFERS
Jon er ret tilfreds med truppen. Der er blevet tyndet ud i truppen. Største navn, der har forladt holdet er Nilmar. Han fik aldrig rigtigt den store succes, og da han kun havde et år tilbage valgte Jon at sælge ham.

Ind er kommet Kolo Toure og Pavel Niakhaichyk
PAVEL NIAKHAICHYK

Derudover er der kommet nogle unge talenter ind, som er primært vil spille på U19-holdet

FORVENTINGERNE
Målsætninger er at slå holdet fast som top 3 klub i Spanien, samt blive ved med at øge vores omdømme internationalt. Økonomisk skal sæsonen igen give overskud på bundlinjen.

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #18: 12 Feb 2012, 17:45 »





18 NOVEMBER

Er Jon Dahl Tomasson snart fortid i Villareal. Det spørgsmål begynder at melde sig hos mange journalister og måske også mange fans.


De to profiler, Adebayor og den af alle elskede Rossi, er så småt begyndt at tvivle på managerens evner efter en knap så god første halvdel af liga-sæsonen. Holdet befinder sig lige nu på en skuffende 7.plads.

For Hr. Tomassons skyld, må man håbe at succesen i CHL og sejre i de sidste 6 kampe, kan være nok til at få tilliden fra spillerne tilbage.

Det har været umuligt at få en kommentar fra de involverede parter, men en ting er sikkert, Jon Dahl er nød til at få vendt tingene nu, for ellers risikere han en fyreseddel, eller at profilerne begynder at søge væk
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #19: 12 Feb 2012, 20:56 »



JULEFERIE


Villareal kan nu gå på juleferie, med lidt bedre humør end det var tilfældet i min sidste update. Alle kampe siden da er blevet vundet, på nær den sidste som kun gav 2-2 hjemme på El Madrigal mod Real Sociedad.Skuffende!

LIGAEN

Endnu engang er en af de store stukket afsted i ligaen. Real Madrid har kun sat 4 point til indtil nu. Barcelona har Villareal dog nogenlunde fat i. 6 points forskel med en kamp i hånden til Villareal. Er dejligt at se, at klubben er tilbage i toppen istedet for den kedelige 7. plads for 1½ måned siden.

TRANSFERS

Med det forestående transfervindue forude, er spekulationerne startet. Ingen ved helt hvad Hr. Tomasson går og tænker på. Det er dog allerede nu fastlagt at den 29 årige Bruno (DM) skifter til Italiensk fodbold og klubben Catania - salgspris 60 mill. kroner. Samtidigt er der forlydender om at Kevin Grosskreutz er på vej væk fra klubben igen, da han er en smule i overskud på venstrekanten.

Rygterne siger at Jon, har kig på den kreative Ganso, men samtidigt også har øjnene rettet mod Frankrig og Rennes, hvor spilleren M'Vila løber rundt.

Om det bliver til indkøb eller ej vides ikke, men muligheden er der med +350mill i budgettet og et + på1,3 mill i lønbudgettet.

CHAMPIONS LEAGUE

Champions League er gået rigtigt godt for Jon og hans tropper. Holdet var allederede efter 4 runder kvalificeret til knockout kampene. Holdet gjorde næste rent bord, hvor kun en uafgjort i første kamp mod Zurich, gjorde at holdet ikke fik maximum point. Næste modstander hedder Sporting CP i foråret.

TRUPPEN

Jon har hentet tre unge spillere op på førsteholdet, for at give dem chancen for at snuse lidt til førsteholds fodbold.

HECTOR BACCINI
MARCAO
RUDY SIX
« Seneste Redigering: 12 Feb 2012, 22:05 af TripleX9 » Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #20: 12 Feb 2012, 22:03 »

Endnu engang er en af de store stukket afsted i ligaen. Real Madrid har kun sat et point til indtil nu. Barcelona har Villareal dog nogenlunde fat i. 6 points forskel med en kamp i hånden til Villareal. Er dejligt at se, at klubben er tilbage i toppen istedet for den kedelige 7. plads for 1½ måned siden.

Det link du har sat ind af ligastillingen viser da at de har smidt hele 4, selvom det jo ikke er meget på en halv sæson...

Både Ganso og M'Vila er dyre, men har kun gode erfaringer med M'Vila, og ingen med Ganso...

Med de sejre over Chelsea burde Sporting CP være en overkommelig modstander...
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #21: 12 Feb 2012, 22:07 »

Det link du har sat ind af ligastillingen viser da at de har smidt hele 4, selvom det jo ikke er meget på en halv sæson...

Både Ganso og M'Vila er dyre, men har kun gode erfaringer med M'Vila, og ingen med Ganso...

Med de sejre over Chelsea burde Sporting CP være en overkommelig modstander...

Takker du har ret, så er de ikke helt umenneskelige alligevel Wink

Ja fik et bud accepteret på Ganso, men han vil ikke forhandle.. sikke en primadonna, han er Droppet Smiley

Bliver formentligt M'vila eller Lucas Moura der skal være profilkøbet for klubben. Har hørt meget godt om M'vila, men aldrig spillet med ham, og han er sgu en dyr dreng.

Ja regner også med Sporting er overkommelig, er stadig skuffet over semi-finalen mod Barcelona sidste år, og det røde kort efter 1 minut
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #22: 12 Feb 2012, 22:24 »

M'Vila er dyr i indkøb, men jeg har efterfølgende brugt ham som styrmanden på min midtbane, lidt a la Vieira... Har jeg endnu ikke fortrudt... Selvom jeg dog efter hånden har så stor en talentmasse at rode med at jeg bliver nødt til at rotere noget mere... :S

Tja, de er stadig langt foran, men de er til at snakke med ser det ud til...

Okay, Ganso røg vidst til Real Madrid i mit save, han er vidst ikke frisk på mindre...

Moura er stadig i brasilien i mit save, han har været alt for dyr at hente...
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #23: 12 Feb 2012, 22:34 »

M'Vila er dyr i indkøb, men jeg har efterfølgende brugt ham som styrmanden på min midtbane, lidt a la Vieira... Har jeg endnu ikke fortrudt... Selvom jeg dog efter hånden har så stor en talentmasse at rode med at jeg bliver nødt til at rotere noget mere... :S

Tja, de er stadig langt foran, men de er til at snakke med ser det ud til...

Okay, Ganso røg vidst til Real Madrid i mit save, han er vidst ikke frisk på mindre...

Moura er stadig i brasilien i mit save, han har været alt for dyr at hente...

Ja med alle talenterne er det nødvendigt at rotere... Min plan er så småt at have en stjerne på hver plads, og så samtidigt have en mulig ung stjerne som backup og rotere med de to, men er sgu svært at få til at gå op nogengange.

Mesterskabet bliver svært at få i denne omgang også, er sgu lidt ala real life, de to klubber er fandme svære at hamle op med. Men forsøger alt hvad jeg kan Wink Ellers snupper jeg bare CHL-trofæet:)

Ja, ser også ud til at være for dyr for mig, og dropper nok M'vila også, da jeg er ok på midten. Må se om det ender med nogen køb, har lige forstærket mig lidt på backpladserne med en enkelt spiller samt en 17 årig. Shaqiri begynder at fable om at ville skifte til en storklub, så kan være han bliver pigesur og kræver skifte.
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #24: 13 Feb 2012, 06:14 »

Det virker til at være en spændende udfordring du er i gang med  Smiley - hvad med TV pengene - de er jo helt vilde i Spanien (Hvis man er Real Madrid eller Barcelona) - er der begyndt at falde noget af til dig?
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #25: 13 Feb 2012, 10:09 »

Det virker til at være en spændende udfordring du er i gang med  Smiley - hvad med TV pengene - de er jo helt vilde i Spanien (Hvis man er Real Madrid eller Barcelona) - er der begyndt at falde noget af til dig?

Ja er på sin vis lykkelig over at jeg ikke bare har kunnet vinde ligaen på 2 sæsoner. Det holder mig motiveret. Smiley... uhhh ja... fik 370 mill sidste år i tv-indtægter  Opstemt , damn hvis de var bare det halve havde det set sort ud Smiley
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #26: 13 Feb 2012, 10:37 »

Gode resultatet med de gule.  Fedt klubvalg. Håber du bliver i klubben indtil du har nappet det mesterskab.

Følger med
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #27: 13 Feb 2012, 10:58 »



JANUAR 2014


En meget hektisk Januar måned for Villareal. Et transfervindue som var forventet at blive et af Villareals mere rolige, endte med at blive hektisk og klubbens dyreste køb og største salg kom i dette vindue.

KAMPE

Samtidigt har der været godt gang i holdet både i ligaen og pokalen. Holdet har spillet virkeligt flot fodbold, og ud af de sidste 21 kampe, blev det til 19 sejre, 1 uafgjort og 1 enkelt nederlag.

Optimismen i klubben og byen har virkeligt boblet, MEN 26 Januar skulle man spille på Santiago Bernabeu. Holdet var chanceløse,virkede nærmest bange for Real Madrid. Det var en trist kamp med Villareal øjne, som endte 3-1 til Real MAdrid. Efter kampen udtalte Jon Dahl, at i sådan en kamp kan man se, hvorfor de er nr. 1 og vi ikke er.

Endnu en pokal finale er på vej til holdet. Månedens sidste kamp var 1. semifinale mod Athletic Club hjemme på El Madrigal. Villareal skulle have vasket den forfærdelige kamp mod Real Madrid bort. Holdet startede som lyn og torden. Spillerne fik stående applaus af de 28.000 tilskuer, da de gik til pause med en føring på hele 5-0. Resten af kampen, blev spillet med stor disciplin og en sikker sejr, på trods af at Athletic Club fik reduceret i sidste minut til 5-1.

TRANSFER

Jon Dahl gik ind til vinduet med en indstilling  ala " vi ser hvad, der sker". Det skulle vise sig at blive langt mere hektisk, end hvad Jon selv havde troet.

SALG

Bruno & Grosskreutz forlod som planlagt klubben, da de så småt var ved at komme i overskud. for samlet 106 mill.

Samtidigt kom mægtige Barcelona med et bud på 170 mill. plus klausuler for "manden der elsker røde kort"-Cesar Azpilicueta. Det var svært at lade ham forlade klubben. Men det er en fortjeneste på 70 mill på 1½ år. En klub af vores størrelse er stadigt nødt til nogen gange at sælge selv vores gode profiler, når tilbudet kommer,sagde Jon Dahl.

Inter var interesseret i vores nyerhvervelse Anderson, og bød 117 Millioner, ingen tvivl, da det er 62 millioner mere end da Villareal selv købte ham for 6 mdr. siden.

INDKØB

BJØRN KOPPLIN         

Tyskeren blev hentet for hele 80 mill kroner. Det må siges at være mange penge for en spiller, som skal erstatte Cesar Azpilicueta. Mange spørgsmål er blevet vendt mod Hr. Tomasson ang lige netop dette køb, da det normalt virker til at være meget velovervejet, når han foretager indkøb. Men denne gang virker det lidt mere som en panikhandling. Men fremtiden vil vise om Jon valgte rigtigt.

TIAGO   

Tiago blev hentet øjeblikketligt, da klubben fik ham tilbudt. 47 Millioner for denne unge spilstyrer. Pladsen var fri da Anderson nu er i Inter. Der havde været nævnt både Lucas Moura og Ganso til pladsen. Men da Tiago blev tilbudt var man ikke i tvivl.

JUAN MATA


Kun 3 dage efter Tiagos ankomst fik man for første gang tilbudt en virkelig stor stjerne. Juan Mata fra Chelsea. De 180 mill skræmte ikke, Jon slog til med det samme. Mata og Jon er begge lykkelige over det kommende samarbejde, og de kan ikke vente med at komme i gang. Trøjesalget er eksploderet i klubben efter signingen af denne spanske yndling.

Ashley Cole er hentet ind fra Chelsea på en lejekontrakt, da vores venstre back Guardado er langtidsskadet.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #28: 13 Feb 2012, 10:59 »

Gode resultatet med de gule.  Fedt klubvalg. Håber du bliver i klubben indtil du har nappet det mesterskab.

Følger med

Tak Alfster glad for du synes om det Smiley....

Lover dig at jeg bliver til jeg har vundet ALT (Euro-cuppen bliver svær da jeg skal til at tabe med vilje så jo Peace )
Logged


SkerderG
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #29: 13 Feb 2012, 11:53 »

Kan man ikke for lov at se din taktik, og din holdopstillin

BTW, rigtig god blog. Følger selvfølgelig med til vejs ende Grin
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010