home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 337 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint
Forfatter Emne: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)  (Læst 26971 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #105: 13 Mar 2012, 21:15 »

Tillykke med kåringen.. Velfortjent.

Ser frem til igen at følge ubådens vej mod mesterskabet (forhåbentlig)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #106: 13 Mar 2012, 21:23 »

Tillykke med kåringen.. Velfortjent.

Ser frem til igen at følge ubådens vej mod mesterskabet (forhåbentlig)

Tak Alfster... ja så er vi sgu i Spanien igen Wink.... Håber også mesterskabet snart kommer.. Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #107: 13 Mar 2012, 23:19 »



RESTART


Så er jeg tilbage i Spanien hos Villarreal, hvor jeg vil fortsætte min blog, der tager udgangspunkt i Jon Dahl Tomasson, som manager for holdet. Målsætningen er stadigt at blive de største i Spanien, og også kæmpe med om CHL pokalen.

Må indrømme efter at have spillet med HSV, ville jeg ønske jeg havde samme hold til rådighed i Villarreal, men det er ikke tilfældet. Jeg huskede holdet som supergodt, hvilket det også er. Mange gode spillere, og masser af talenter. Men der mangler kraft, power og rutine på holdet.

Fandt også ud af, at jeg havde spillet 8 kampe, inden jeg tog en pause, og holdet var placeret på 9. pladsen. Der er ingen tvivl om at ubåden kommer til at kæmpe hårdt for at leve op til tidligere tiders flotte placeringer og præstationer.

Håber I vil læse med igen, og kom endelig med kritik. Lytter altid gerne, og nogen gange tager jeg det faktisk også til mig. Peace
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #108: 13 Mar 2012, 23:46 »



UBÅDEN KÆMPER


Vi nærmer os december måned, Jon er allerede begyndt at se frem mod Januars transfervindue. Der er ingen tvivl om holdet skal forstærkes. Samtidigt rygtes det at Hr. Tomasson overvejer at droppe den offensive midtbane til fordel for en fremskudt playmaker på den centrale midtbane. Samtidigt er der lidt af et luksusproblem, med lidt for mange spillere, til de samme pladser. Det bliver uden tvivl et meget spændende vindue.

Lige nu, og som vi spiller, så mangler vi forstærkninger på samtlige pladser. Spillerne skal virkeligt til at tage sig sammen, og vise at de vil det her. Ellers er der sikkert andre, der gerne vil kæmpe for klubben - Jon Dahl Tomasson

I ligaen ligger Villarreal, højst utilfredsstillende, kun nummer 6 efter 12 kampe. Holdet har hovedsagligt haft sine problemer på udebane, hvor man har tabt 3-1 til både Valencia og Zaragoza, samt hele 6-0 til Real Madrid. Det er absolut ikke godkendt, og folk omkring klubben er allerede begyndt at snakke om, at det måske er ved at være på tide med nyt blod på managerposten.

                                             LIGAEN

Derimod er det gået upåklageligt i Champions League gruppen. Klubben fører Gruppe A sikkert, foran CSKA Moskva. Det er kun blevet til et enkelt nederlag ude mod Milan, hvor 3 selvmål, og et rødt kort, gjorde det meget svært for Jon's tropper. Resultatet blev 5-3 til Milan i en yderst underholdende kamp. Villarreal har en målscore i Champions League på hele 22-7. Det sidste hold i gruppen er Sheriff.

Der er ingen tvivl om, at der er mange ting, som der skal rettes op på i den kommende tid, hvis sæsonen skal ende bare nogenlunde acceptabelt. Spørgsmålet er nu bare, kan Jon gøre det?


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #109: 14 Mar 2012, 13:53 »



MØDE MED FERNANDO ROIG


Denne sæson er ikke forløbet helt efter planen indtil videre. Placeringen og også spillet i ligaen, har slet ikke været som forventet. Jon er blevet kaldt til møde på formandens kontor, for at se på ændringer, der kan hjælpe klubben.


Heldigvis er der en glimrende forståelse imellem Hr. Roig og Jon. De er vil begge det samme, og arbejder i fællesskab mod det store mål, nemlig at blive spaniens bedste hold.

De er begge enige om, at de nok har været lige optimistiske nok, med KUN at avle talenter. Det ser ud til, at der mangler rutine på holdet. Specielt i bagkæden, er der kun Zapata tilbage med stor rutine.

Samtidigt er man blevet enige om, at taktikken skal være en smule mindre offensiv, forstået på den måde, at man dropper den offensive midtbanespiller til fordel for en mere centralt placeret midtbane, som kan hjælpe i begge ender af banen.

Det vil uden tvivl kræve nogle andre spiltyper, og derfor skal der hentes folk ind til den centrale midt, plus gerne en rutineret centerforsvarer.

Samtidigt er der nu spillere, som vil komme i overskud, grundet den manglende offensive midt. Rygterne går på at Lucas Andersen bla., snart er fortid i klubben. Dette er dog ikke officielt. Klubben forsøger også at sælge Quintero, da Rossi vil rykke op i angrebet igen.

Klubben er også nødt til at holde på sine rutinerede spillere, selvom de kræver uhyggelige lønninger. Derfor er det allerede nu fastlagt, at spillere som Mata og andre garvede kantspillere, skal have fornyet deres kontrakter.

Der skal også knap så mange unge spillere ind i truppen på en gang. Derfor ser vi også et uhyrligt skarpt B-hold lige nu, hvor fremtidens stjerner løber rundt og brillierer i deres Liga.

Det er et ungt hold, vi har her i klubben, som uden tvivl vil få deres storhedstid om et par år eller tre. Men vi skal være bedre til at finde balancen mellem ungdommes vildskab og rutinen. Alle store mandskaber har en fornuftig balancegang og det skal vi også have - Fernando Roig
« Seneste Redigering: 14 Mar 2012, 15:44 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #110: 14 Mar 2012, 22:00 »



TOMASSON PUMPER PENGE UD AF VILLARREAL


Et usandsynligt travlt transfervindue er netop lukket. Villarreal brugte i omegnen af 500 mill. kroner til at realisere, deres nye spillestil. Man må helt sikkert sige, at Hr. Tomasson ikke er bange for at bruge penge denne sæson.

Det mest velkendte navn, der er tilføjet truppen, er uden tvivl Romelu Lukaku, som er hentet i Chelsea. Det lykkedes Jon Dahl at hente Lukaku for næsen af Barcelona, som havde budt på denne fysisk stærke belgier. Bliver meget spændende at se, hvad Romelu kan bidrage med i en allerede stærk offensiv.

Vinduet bød også på to helt nye spillere til den centrale midt, Alaba og Bregu. Alaba er hentet i Bayern München mens Bregu er hentet i Cagliari.

TRANSFERS
ALABA
BREGU
LUKAKU
RAKITSKYI


Sidst men ikke mindst, blev den stærke forsvarer Rakitskyi hentet i Shaktar Donestsk, til stor fryd for Jon, der længe har holdt øje med denne hurtige og stærke spiller.

Der er blevet tyndet ud i truppen på samme tid. Nogen er solgt, andre er lejet ud, og skifter forhåbentligt permanent efter sæsonen.

Flere talenter er også blevet lejet ud, for at give dem regelmæssig 1. holds fodbold.

Med de nye forstærkninger og en trimning af truppen virker det rent faktisk til at Jon og holdet har fået langt mere styr på det. Holdet er langsomt kommet nogle placeringer op i ligaen. Villarreal ligger pt. nummer 4, dog med en kamp i hånden i forhold til nummer 2 & 3. Så med en sejr, vil holdet indtage 2.pladsen, dog et godt stykke efter mægtige Real Madrid.

Vi jagter selvfølgelig Real Madrid til den bitre ende, men en 2.plads denne sæson vil også være acceptabelt. Vi startede jo bestemt ikke godt ud denne sæson - Jon Dahl Tomasson

Villarreal har også kvalificeret sig til pokalfinalen mod Barcelona. Jon's tropper slog Real Madrid med hele 7-1 sammenlagt i semifinalen. Der er ingen tvivl om at Jon meget gerne ville have haft disse sejre i ligaen istedet.

Efter at have vundet gruppen sikkert i Champions League skal Villarreal op imod Ajax Amsterdam i første knockoutrunde. Første kamp vil blive spillet i Amsterdam.

Det bliver utroligt spændende at se om holdet snupper nogle pokaler i år. Alle tre pokaler er jo stadigt i spil. Ingen tvivl om at sandsynligheden er størst i pokalturneringen, men så længe holdet er med, har den chancen i alle turneringer.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #111: 15 Mar 2012, 13:06 »



CHL- AJAX KAMPENE


Der var lagt op til to hårde kampe mod mestrene fra Holland. Det kunne blive rigtigt svært mod et stærkt offensivt Ajax mandskab. Navnene på de to frontløbere gør enhver manager en smule nervøs, Adebayor og Doumbia.


De Boer havde i ugen op til kampene været ude flere gange at kritisere Jon's tilgang til tingene som manager. Oveni havde han offentligt sagt, at han bestemt ikke brød sig om måden Villarreal spiller på. Om det var af frygt for "Den Gule Ubåd" eller det bare var for at lave lidt ravage inden kampene, skal jeg lade være usagt. Jon har valgt ikke at kommentere på De Boer's kommentarer.

Jeg vil sådan set hellere holde fokus 100% på kampene sammen med mit hold, istedet for denne nytteløse mudderkastning i medierne. Lad bare De Boer sige, hvad han vil, det er på ingen måde til skade for vores trup
- Jon Dahl Tomasson

1. kamp Amsterdam Arena
Amsterdam Arena var fyldt til bristepunktet inden de to klubber endelig løb på banen. Hele stadion kogte af spænding og forventning.

Der gik 6 minutter før stadion brød ud i jubel første gang. Ajax var utroligt agressive fra start, mod et noget nervøst og tamt Villarreal hold. Adebayour scorer til 1-0 med et kraftfuldt hovedstød uden chance for Tenconi i Villarreal målet.

12 minutter senere er Ajax foran 3-0!!! Villarreal er virkeligt i problemer.

En meget aktiv Hr. Tomasson, på sidelinjen, prøver at dirigere sit hold, og få ændret nogle ting. Det ser ud til at virke og efter 42 minutter scorer Rakitskyi på hjørnespark. Villarreal ser en smule lys forude.

Efter pausen, var det et forvandlet Villarreal hold. Med offensivt flydende spil, styrer de totalt kampen, og i 85. minut scorer unge Ryan Singer sit 2. mål til slutresultatet 4-3.

Fantastisk comeback af Villarreal, og sikke et udgangspunkt før returopgøret.

2. kamp El Madrigal

Ajax startede endnu engang agressivt, og tilspillede sig 3 store chancer i de første 10 minutter. Det fik Jon til at reagere, og ændre på spillet. Villareal trak sig længere tilbage, og satsede på giftige kontraangreb.

Det gav pote, og man fik trukket tempoet ud af kampen. Langsomt overtog Villarreal initiativet, og sejren var aldrig i fare. 2 mål efter hjørnespark, og Rakitskyi kunne kalde sig dagens helt og Man of The Match.

Ajax er videre til kvarfinalen, hvor engelske Chelsea venter på Stamford Bridge.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #112: 15 Mar 2012, 14:47 »



HÅBET SVINDER


Villarreal var for alvor ved at være tæt på ligaduksene fra Real Madrid. 20 kampe, hvor 19 af dem har været sejre og kun en enkelt uafgjort, havde minimeret afstanden til kun 5 point mellem de to klubber. Det var virkeligt begyndt at se godt ud, og kampen på El Madrigal senere i turneringen, kunne gøre afstanden mindre.

Inden mødet med Real Madrid skulle De Gule dog en tur til Barcelona. Villarreal fik en drømmestart på kampen, og kom foran 2-0 efter 19 minutters spil. Barca fik dog reduceret kort før pausen til 2-1.


Alle havde en god fornemmelse i pausen. Omklædningsrummet var fyldt med god stemning. Villarreal styrede denne kamp, og de skulle fortsætte her efter pausen.

Villarreal fortsatte også med at have kontrollen, og to store chancer burde mindst have resulteret i et mål mere til Villarreal.

55 minutter spillet, og Villarreals unge højreback slagtede Messi helt oppe ved midten, og småskadede ham. Umiddelbart ikke dumt for Villarreal. Men dommeren takserede den vanvittige tackling til direkte rødt. Tror nu ikke der var nogen på stadion, der var uenige i den kendelse.

De sidste 35 minutter blev utroligt svære, Barca scorede 2 hurtige mål, og selvom De Gule pressede gevaldigt på de sidste 10 minutter, kunne de ikke ændre på resultatet.

Et bittert resultat, i en kamp hvor man gik fra kontrol til fiasko.

Kampen mod Real Madrid hjemme på El Madrigal bliver nu endnu mere vigtig, og spørgsmålet er om en sejr til Villarreal, er nok til at bringe dem tilbage i kampen om mesterskabet.

Den næste måned bliver uhyre vigtig, med Real Madrid og 2 x Chealsea.
Logged


mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #113: 15 Mar 2012, 17:39 »

En rigtig god blog at læse!! Opstemt

Kort og præcist, lige min stil Opstemt

Mvh. Mathias
Logged

Neal Caffrey!

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp
« Svar #114: 15 Mar 2012, 17:42 »

En rigtig god blog at læse!! Opstemt

Kort og præcist, lige min stil Opstemt

Mvh. Mathias

Det er sgu dejligt at høre Mathias,tak.

Prøver at gøre mit bedste, det er skønt du følger med. Smiley...
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
« Svar #115: 17 Mar 2012, 20:56 »

Er godt nok lige startet igen i Villarreal, men da jeg har vagt at være med i blogkonkurrencen, vil jeg sætte den her på midlertidig pause. Jon Dahl's eventyr skal nok fortsætte bagefter:)

Vil bare ikke lave opdateringer, hvor jeg bare laver dem for at lave dem. Tror det er bedre at koncentrere sig om en af gangen, og lige pt. bliver det så Atletico Madrid, da jeg jo ikke må bruge hverken Ubådens Kamp eller Die Rothosen i konkurrencen.

Till then.. Hasta La Vista Amigos
Logged


Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
« Svar #116: 12 Apr 2012, 00:51 »

Endnu en fed blog fra TripleX9  rigtig godt arbejde! Smiley Håber du spillere videre på det save på et tidspunkt Wink efter at have læst bloggen får jeg helt lyst til at starte et save med den gule ubåd Opstemt
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
« Svar #117: 12 Apr 2012, 14:41 »

Endnu en fed blog fra TripleX9  rigtig godt arbejde! Smiley Håber du spillere videre på det save på et tidspunkt Wink efter at have læst bloggen får jeg helt lyst til at starte et save med den gule ubåd Opstemt

Tak skal du have Fred Smiley... Regner da med at komme tilbage til El Submarino på et tidspunkt. Lige nu ligger alt fokus jo på blogkonkurrencen. Håber også du kan lide den blog? Smiley

Du kan roligt starte med Villarreal, de har en fed trup, og nogle gode spillere. Det er mange muligheder i klubben Wink
Logged


Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ubådens Kamp (Pause til efter blog-konkurrence)
« Svar #118: 12 Apr 2012, 15:39 »

Tak skal du have Fred Smiley... Regner da med at komme tilbage til El Submarino på et tidspunkt. Lige nu ligger alt fokus jo på blogkonkurrencen. Håber også du kan lide den blog? Smiley

Du kan roligt starte med Villarreal, de har en fed trup, og nogle gode spillere. Det er mange muligheder i klubben Wink
Har kun læst noget af din blog omkring AT Madrid, mest pga. jeg ikke bryder mig så meget om klub valget heh Smiley Men ellers syns jeg det er en rigtig fed måde du skriver du Wink Og du gør det bestemt meget spændende at læse Smiley
Overvejer ret kraftigt at starte med Villarreal Opstemt
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010