home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 951 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 131440 gange)
Flipperen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #75: 14 Feb 2008, 17:44 »

Logged

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Yalman
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #76: 14 Feb 2008, 18:02 »

Er det da ikke kedeligt at spille så lang tid...?Opstemt
Logged

Flipperen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #77: 14 Feb 2008, 18:09 »

Er det da ikke kedeligt at spille så lang tid...?Opstemt


Det bliver næsten kun sjovere.  Rullende Øjne Nye hold i Premier League og et stadion som er opkaldt efter dig. Jeg kender ret godt klubben efterhånden, ja, kunne nævne sygt mange ting som bare bliver sjovere. Jeg kan snakke flere sprog, får mere i løn, bliver ældre, der er sgu mange ting som er anderledes.. selve priserne på spillerne er jo også enorme nu, Chelsea tror jeg har lige købt en spiller til cirka 600 mio.
Logged

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

andersfa123
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #78: 14 Feb 2008, 18:12 »

Det bliver næsten kun sjovere.  Rullende Øjne Nye hold i Premier League og et stadion som er opkaldt efter dig. Jeg kender ret godt klubben efterhånden, ja, kunne nævne sygt mange ting som bare bliver sjovere. Jeg kan snakke flere sprog, får mere i løn, bliver ældre, der er sgu mange ting som er anderledes.. selve priserne på spillerne er jo også enorme nu, Chelsea tror jeg har lige købt en spiller til cirka 600 mio.
Betaler du for den hjemmeside eller hvad ??
Logged

peterbif
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #79: 21 Feb 2008, 23:52 »

Er der nogle der har købt sin egen styrketræningsbænk inkl. stang og vægte osv.  Der har nogle erfaringer med det og gode råd om det. Evt. anbefale et ?
Logged

Brøndby til jeg dør

Andersen #3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #80: 22 Feb 2008, 01:12 »

kettler er kvalivare, men det er forholdsvis dyrt.
Problemet med hjemmetræning, og i særdeleshed med "styrketræningsbænk inkl. stang og vægte osv." er at man som regelt mister modet, og ret hurtigt syntes det bliver kedeligt.
Det er nemlig ikke alle der har den fornødne viden til at samme sætte et program med overnævnte redskaber.

Når tilbage til træningen.
Er selv Fitness instruktør, og står ofte over for de samme spørgsmål, som der har været oppe her på siden.Jeg vil lige kort berøre det der er vigtigts at vide, nå man begynder at træne.

Først.

Der er mange forskellige programmer, for at nævne nogle få, fullbody, split, HST osv.
De vigtigste at kende er nok fullbody og split programmerne.

Fullbody - Betyder at du træner hele kroppen igennem hver gang.

Split - Du deler øvelserne op i 2 dele f.eks. det bliver brugt hvis du træner 3 eller flere gange om ugen.
Der findes selvfølge også 3, 4-splitprogrammer osv så er det bare 3 eller 4 dele.

Hvis jeg skal skære over en kam og anbefale noget, så vil jeg anbefale folk der lige er startet med at træne, ( op til 6 måneder cirke) at få sig et fullbody program, og så træne det 3 gange om ugen.

Hvis man vil rode med et splitprogram, så husk at nå du træner bryst, så træner du oftest også triceps, og rimelig tit skulder.
Nå du træner ryg, træner du oftest og biceps, og bagskulder.
Der er selvfølge untagelser, men det er meget sjældent.

Hvis du ikke ved bedre, så tag 10 gentagelser, og 3 sæt.

Groft tegnet op, så skal den muskel du har trænet med 10 gent. holde pause 1-2 dage.
Ved 8 gent. - 3-4 dage
ved 6 gent. - 4-5 dage

Og det er vigtigt at overholde sine hvile pauser, ellers får man skader.

I et fullbody er det ikke nødvendigt at træne en muskel mere end 1-2 gange.
Et eks. på et fullbody kunne være.

Forside ben
Bagside ben
Bryst
Bryst
Triceps
Skulder
Ryg
Ryg
Biceps
Mave

Så kan man evt. cutte det lidt ned, ved at tilføre store øvelser, som træner flere muskler af gangen.

Protein pulver eller Weightgainer

De er ikke mirakel midler!

Protein pulver er som regelt fremstillet af valle, som er et biprodukt ved oste fremstilling, og det indeholder en stor mængde protein.
Det er ikke farligt, men man bør ikke spise det særligt ofte, med mindre man overhoved ikke kan spise nok til at tage på.
Det kan med fordel bruges 30min efter træning, hvor dine muskler er mere modtagelige for protein, og det er de færeste der kan have en portion kylling, med op og træne.

Weightgainer er præcis det samme, hvor der bare er tilsat kulhydrater.

Et par korte råd.

1 - Få en aftale hos din træningsvejleder, det er oftest gratis, og de kan checke om du laver øvelserne korrekt.

2 - Læs om kost. Motiononline.dk er glimrende, og de har vist en artikel oppe lige nu om kost ( har dog ikke selv læst den)
Ellers så finde Jørger Storms meget berømte kost artikel.

3 - Lad nu for guds skyld være med at overtræne, det gør bare det hele meget værre, 3 gange om ugen er oftest nok.

4 - Husk at blive ved med at øge vægten i øvelsen, hvis man tager 30 kilo i bænkpress 1 måned, så bliver man altså ikke større. Så skift den hellere ud med en anden.

5 - Hvis du skal tage på, så er det vigtigt at du spiser rigeligt, især protein, da musklerne skal bruge næringen i mad til at blive større.

6 - Lad vær´ med at lade en anden "hjælpe" dig med at løfte stangen, fordi du skal have taget 10 gentagelser, så stop hellere, og tag lidt mindre på stangen næste gang.
Det virker kun for tosser der pumper sig med stoffer. (Groft sagt)

7 - Start altid med 10 mins opvarmning, så musklerne lige får ilt og blod.
Det kan ofte rede dig fra at få skader.

Der er sikkert noget jeg har glemt, og jeg gider heller ikke korrekturlæse den, men nu skal jeg altså sove, hvis i har spørgsmål, så skal jeg nok prøve at se, om jeg ikke kan checke tråden, og så skrive tilbage herinde.
Hold da kæft en smøre jeg fik skrevet, det kan godt være jeg ikke skriver mange indlæg, men de er fandeme lange Wink

Godnat og god træning
Mvh. Andersen Thumbs Up

Logged

Eidur
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #81: 22 Feb 2008, 01:24 »

Træner personligt selv Smiley med et så kaldt split program som nævnt ovenfor, på den måde kan jeg træne hver dag og føler personligt jeg får meget mere ud af min træning. Føler styrketræning er en vigtig del af min hverdag da jeg elsker sport og elsker at udfodre mig selv og min krop, så hvis man aligevel bar sidder og dovner den i hverdagene så brug dog et par timer på at få løftet lidt vægte, plus tøserne har jo ikke ligefrem noget imod det Grin

Spiller samtidig fodbold og er svømmeinstruktør, så får da rørt mig en del vil jeg mene Wink

Logged

"En god fodboldspiller må være temperamentsfuld. 80% temperament og 20% fuld"

- Erik Mykland

peterbif
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #82: 22 Feb 2008, 10:16 »

er det dumt at købe en styrketræningbænk og træne lidt overkrop hjemme hvis man aldrig rigtig har pumpet før. er der nogle farer ? 
vil ik pumpe helt vildt  bare lidt sådan fysisken er iorden til at spille fodbold og håndbold
Logged

Brøndby til jeg dør

Buschaka
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #83: 22 Feb 2008, 10:18 »

alt afhængig af hvor meget vægt der er på, så kan jeg ikke se de store fare i det, men vil nok på et eller andet plan råde dig til at ha nogen der ved du er i gang med det, hvis man taber vægten ned over halsen er den umulig nærmest at få løftet væk uden hjælp
Logged

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

Daninho13
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #84: 22 Feb 2008, 10:19 »

For det første:
Ja det er ikke det smarteste hvis du aldrig før har pumpet og sådan.
For det andet:
Du skal IKKE kun nøjes med at træne overkroppen, altid træn alle muskler i kroppen.

Det skulle vidst belyse til spørgsmål (:
Logged

Daninho - més que un jugadore

søgaard
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #85: 22 Feb 2008, 10:20 »

er det dumt at købe en styrketræningbænk og træne lidt overkrop hjemme hvis man aldrig rigtig har pumpet før. er der nogle farer ? 
vil ik pumpe helt vildt  bare lidt sådan fysisken er iorden til at spille fodbold og håndbold
Naeh.. hvis du er sikker på det noget du gider, så er det ikke en dårlig idé, dog er der jo visse begræsninger ved at købe sådan en, da du jo ikke kan træne alle slags muskler på den, så hellere købe en af de der multi træningsmaskiner eller hvad de nu hedder Tunge Men det ville jo være dumt, at gå ud og bruge de tusinde kroner sådan nogle koster, hvis du bliver træt af det efter 1-2 måneder, så ville det være smartere og gå i et styrkecenter og så finde ud af om det var noget først Smiley
« Seneste Redigering: 22 Feb 2008, 10:22 af søgaard » Logged

peterbif
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #86: 22 Feb 2008, 10:29 »

havde også tænkt mig at komme et 10 turs kort til et motions center, men det nærmeste ligger bare 18 km væk så det er lidt nedern
Logged

Brøndby til jeg dør

Buschaka
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #87: 22 Feb 2008, 10:31 »

så det da bare at cykle dertil, så er du varm når du kommer dertil plus du for trænet benene
Logged

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

peterbif
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #88: 22 Feb 2008, 15:29 »

For det første:
Ja det er ikke det smarteste hvis du aldrig før har pumpet og sådan.
For det andet:
Du skal IKKE kun nøjes med at træne overkroppen, altid træn alle muskler i kroppen.

Det skulle vidst belyse til spørgsmål (:

hva er det store problem i at kun træne overkroppen, jeg løber jo også lidt og spiller fod og håndbold så mine ben får da os lidt Huh
Logged

Brøndby til jeg dør

Andersen #3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #89: 22 Feb 2008, 17:17 »

Det er langt fra dumt at købe en træningsbænkog lidt vægte, og du kan sagtens træne hele kroppen, men for at være helt ærlig, så tror jeg ikke du ved nok om træning, til at du kan ligge et program, kun med håndvægte og stang.
Men jeg kan sagtens se dit problem, 18km er rimelig langt.
Hvis du beslutter dig for at købe en bænk og tilbehøret, så set dig ordentligt ind i tingene, find evt nogle artikler.
www.getbig.dk har nogle okay artikler, især dem fra Jørgen Storm og Thomas Jagd.
Og hvis du virkelig vil sætte dig ind i tingene, så følg med i nogle af de tråde der er på www.motiononline.dk og www.fitforum.dk

Og du skal træne hele kroppen, det gælder selvfølgelig også dine ben.
Prøv en gang lige at kig ned på dine ben, prøv at overvej hvor store muskler der sidder i benene.
De udskiller en hel bunke testosteron, hvilket er et af stofferne der stimulerer hypertrofi (træning der øger din muskel masse)
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 71 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010