home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 641 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)  (Læst 71892 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« : 23 Nov 2013, 12:39 »




Ovenpå min seneste blogs død har jeg da ikke tænkt mig at græde snot over det. I stedet har jeg valgt at starte en blog op med SønderjyskE som er den Superligaklub som ligger tættest på min bopæl. Til en start skal klubben sikres overlevelse i Superligaen endnu engang, hvor efter der skal bygges på og Europa erobres. Alt dette skulle gerne opnås ved hjælp af en overvægt af danske spillere og på længere sigt egen avl.

Lige lidt info om spillet - jeg har loadet alle spillere fra Sverige og Norge, også er alle ligaer i Danmark og England med. Derudover er den bedste række i Tyskland, Spanien, Frankrig og Italien også med. Jeg vil ikke sætte nogle regler op omkring transfersum, dog vil jeg aldrig smide flere hundrede millioner efter en spiller, med mindre han er dansker. Jeg har allerede spillet de første 11 runder i ligaen, så derfor får I lige et hurtigt transferoverblik og en trupoversigt inden der kommer lidt info om kampene. God læselyst og smid endelig en kommentar hvis I har ros eller ideer til ændringer. 


Og stort tak til Fogt for bannere til bloggen
« Seneste Redigering: 09 Mar 2014, 06:48 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Danmark til Ejderen - Indholdsfortegnelse og Trofæer
« Svar #1: 23 Nov 2013, 12:40 »

#1 - Transfer og Truppen

#2 - De første 11 kampe

#3 - Klubmanden

#4 - Efterårsmester

#5 - Breaking News

#6 - Vintertransfers 2014

#7 - Forår i luften

#8 - Danske Mestre 2013-14

 #9 - Transfers og Taktik v.2

#10 - Champions League?

#11 - Storform

#12 - Vinterferie

#13 - Vintertransfers 2015

#14 - Close but no cigar - Yet

#15 - Champions igen

#16 - Truppen og Transfers

#17 - Vejen til stjernerne

#18 - Suveræn start

#19 - Champions League Grp F

#20 - Efteråret 2015

#21 - Champions League 2015-16

#22 - Alle gode gange tre

#23 - Transfers 2016-17

#24 - Efteråret 2016

#25 - Drømmeskifte

#26 - Godt begyndt

#27 - Fremgang

#28 - Penge??

#29 - Forløsning

#30 - Transfers sommer 2017-18

#31 - Så er vi igang

#32 - Fremgang

#33 - Glædeligt gensyn

#34 - Liga Cup

#35 - Hvad nu??

#36 - $$$Penge$$$

#37 - CL Debut

#38 - 12. december 2018

#39 - Kold januar

#40 - Tæt på

#41 - Mester - Hvad så nu??

#42 - Rekorder

#43 - Fint efterår

#44 - Cruise kontrol

Titler vundet i karrieren so far: Superligaen: 2014-2015-2016
                                            Premier League: 2018-19
                                            Liga Cup: 2017-18
                                            Champions League: - ( to semifinaler indtil videre)
                                            FA Cup: ---
                                            Charity Shield: 2019-20
« Seneste Redigering: 09 Mar 2014, 06:49 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#1 Danmark til Ejderen
« Svar #2: 23 Nov 2013, 13:38 »




Transfers

Ind er kommet:-------------->
Jacob Dehn fra Randers for 4,75 mil kr
Göckan Kaya fra Randers for 0 Kr mil kr
Helge Haugen fra Hønefoss for 0 kr
Alexander Groven fra Hønefoss for 50K kr
Leonardo Novo fra klubløs for 0 Kr mil kr
Abdoulaye Keita fra klubløs for 0 Kr mil kr

I alt handlet ind for 4,755 mil kr.

<---------------------Ud er gået:
Kenneth Fabricius til Doncaster for 192K kr
Florian Hart til FC Nantes for 6 millioner kr

Udover de to spillere som jeg solgte for sammenlagt 6,2 millioner kr har jeg smidt 11 andre spillere på porten, da deres potentiale aldrig har været og aldrig bliver til fodbold på topplan.















Truppen

Målmænd:
 
Keita er op til denne sæson blevet smidt ud som affald fra franske Bordeaux som ikke var villige til at give ham chancen. Jeg var hurtig til at slå til og sikrer mig den unge mand som er gået direkte ind i målet selvfølgelig godt hjulpet af det brækede ben som Skender løb ind i til første træning. Born er af egen avl og vil fungere som reserve/pokal målmand. 

Forsvarer:
 
Forsvaret er lidt tyndt besat, men der har ikke været penge til flere indkøb så jeg må klarer den med de folk der nu engang er til rådighed og heldigvis har jeg været forskånet for alt for mange skader nede i bagkæden. Håber der vil vise sig et stort talent til en af backpladserne i marts når vi får ungdomsspillerne trukket op fra akademiet.


Midtbane:

 

Midtbanen er mere end godt besat, men til nytår forsvinder Daniel Jensen og Julián Luque på fri transfer. Jensen er tilovers og Luque er ikke interesseret i at forlænge pt desværre.

Angreb:

 


Oppe foran er det Novo og Paulsen som har fået de fleste kampe indtil videre i denne sæson, grundet skader til Bechmann som har været skadet siden jeg overtog klubben også blev Johan Absalonsen selvfølgelig også skadet tidligt i sæsonen, hvilket har trukket store veksler på de to unge som har udgjort frontduoen, men det er de jo sluppet meget godt fra. Paulsen kan også dække midtbanen og forsvaret også er han egen avl hvilket gør at han er en spiller jeg satser på at bygge fremtiden op omkring.

Taktikken er som den plejer at være en 4-4-2 med højt pres og hårde tacklinger og max pres på boldholder fra modstander holdet for at stresse. 
Logged


FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Danmark til Ejderen
« Svar #3: 23 Nov 2013, 14:53 »

Følger spændt med  Thumbs Up
Spiller også selv et save med SE, ligger nr. 1 efter 6 kampe, 4 sejre, 2 nederlag  Opstemt
Hvis transfervinduet ikke er lukket, så kig på Paul Onuachu fra FCM, spiller godt som targetmand  Peace
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#2 Danmark til Ejderen
« Svar #4: 23 Nov 2013, 15:00 »




OB 0 - SønderjyskE 1 (SL)
målscorere: Gundelach(1)

SønderjyskE 3 - Brøndby 1 (SL)
 målscorere: Dehn(1), Absalonsen(1), Hansen(1)

FC Midtjylland 1 - SønderjyskE 1 (SL)
 målscorere: Paulsen(1)

SønderjyskE 4 - FC Vestsjælland 1 (SL)
 målscorere: Paulsen(1), Novo(2), Hansen(1)

SønderjyskE 2 - Viborg 0 (SL)
 målscorere:  Paulsen(1), Hansen(1)

AGF 0 - SønderjyskE 3   SL)
 målscorere:Paulsen(1), Novo(1), Hansen(1) 

Ringkøbing 1 - SønderjyskE 4 (Pokal 2. runde)
målscorere:  Novo(2), Jensen(1), Jónasson(1)

Randers 2 - SønderjyskE 4 (SL)
 målscorere: Oggesen(1), Novo(1), Christensen(1), Guira(1)

SønderjyskE 3 - AaB 3 (SL)
 målscorere:  Dehn(1), Hansen(1), Paulsen(1)

SønderjyskE 2 - FC Nordsjælland 1 (SL)
 målscorere:  Paulsen(2)

Frem 3 - SønderjyskE 3 (Pokal 3. runde)
 målscorere: Novo(3), Videre på straffe

Esbjerg fB 2 - SønderjyskE 2 (SL)
 målscorere:  Madsen(1), Paulsen(1)

FC København 2 - SønderjyskE 2 (SL)
 målscorere:  Novo(1), Paulsen(1)


    Hold                 Kampe   Målscore   Point
1 SønderjyskE          11       27-13         25
2 AaB                       11       21-10         24
3 FC København       11       28-15         22
4 FC Midtjylland        11       15-7          19
5 Randers FC            11       20-19         18
6 AGF                       11       14-17          14
7 Viborg FF               11       17-20          12
8 OB                         11       7-13           11
9 Esbjerg fB              11       11-18         10
10 FC Nordsjælland    11       15-19          9
11 Brøndby IF           11       15-24          9
12 FC Vestsjælland    11       7-22            7       


Vi ligger på en meget overraskende for pressen første plads her efter de første 11 runder hvilket må siges at være Novo's fortjeneste da han har lavet 10 mål i 10 kampe, og faktisk kan Absalonsen få mere end svært ved at tage sin plads som skarpretter tilbage igen når han er kampklar igen. Vi er med i pokalen endnu dog skulle vi ud i 120 min plus straffespark for at komme forbi Frem hvilket jeg var mere end utilfreds med, hvilket holdet også fik at vide. De 120 min kom også til at koste mod både Esbjerg og FCK som var klart overlegne men vi viser stor moral og får point med hjem fra begge kampe. Luque vil fortsat ikke forlænge og jeg ender nok med at miste ham, hvilket jeg er lidt træt af da han har udviklet sig fint på trods af han ikke spiller.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark til Ejderen
« Svar #5: 23 Nov 2013, 21:49 »

Følger spændt med  Thumbs Up
Spiller også selv et save med SE, ligger nr. 1 efter 6 kampe, 4 sejre, 2 nederlag  Opstemt
Hvis transfervinduet ikke er lukket, så kig på Paul Onuachu fra FCM, spiller godt som targetmand  Peace
transfervinduet var desværre lukket men jeg vil da sætte en talentepejder efter den unge mand når jeg engang får tændt compen igen. Og håber du hænger på til næste Update som gerne skulle komme imorgen eller mandag.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#3 Danmark til Ejderen
« Svar #6: 24 Nov 2013, 06:45 »




Fokus på en klubmand



Velkommen til denne lille artikel omkring SønderjyskEs altmuligmand Bjørn Paulsen, der i denne sæson indtil videre har fået fuld spilletid og kvitteret med både mål og assist fra hans rolle som komplet angriber - en rolle som passer godt til Bjørns store fysik og gode hovedspil.  Bjørn er født og opvokset i en lille by tæt på Sønderborg, hvor hans nye manager kommer fra, hvor han trådte sine barnesko i Midtals IF inden han skiftede til SUB Sønderborg, og videre derfra i 2007 til SønderjyskE, der har som mål at samle alle spillere med talent i klubben. Han kan som sagt dække næsten hele banen centralt i både forsvaret, på midtbanen og i angrebet, og jeg har valgt at smide ham helt i front, da han er en god spilstation at smide bolden op på, da han med sin store fysik kan holde de fleste spillere fra livet, mens han ligger bolden videre til en fremstormende medspiller eller forsøger sig på egen hånd.

Han har som sagt indtil videre spillet med i alle kampe i denne sæson og han har kvitteret med 9 mål og 3 oplæg i 13 kampe, hvoraf største delen af hans mål er blevet scoret med hovedet, da hans afslutninger lader en del tilbage at ønske. I sommerens overståede transfervindue var der lige til sidste sekund stor interesse for den unge mand, men hverken spilleren selv eller hans manager var villige til at snakke om et skifte, da Paulsen kun virker fokuseret på at hjælpe hans klub fremad til nye højder så bud på 10-12 millioner er blevet afvist blankt uden at blinke. Med hans kun 21 år ved spilstart har man i Paulsen en ung gut med stort potentiale for videre udvikling, og hans arbejdsstyrke og teamwork parret med hans aggressive væremåde på banen, burde egentlig sikrer ham en masse kort, men indtil videre er det ikke blevet til et eneste kort. Han kunne blive en alle tiders anfører hvis bare hans lederevner havde fuldt med de andre mentale stats, men det kan jo ske han kommer efter det med årene. Han er pt på en 7500 kr i ugen kontrakt til 2017 og dermed er der ro omkring hans kontraktsituation de næste mange år. Skulle klubben formå at holde sig i toppen af ligaen, og dermed sikrer sig europæisk fodbold i næste sæson bliver Bjørn helt sikkert en af de spillere som jeg forventer kan være med til at holde klubbens ære højt på den store scene.



Til sidst er der vil ikke andet at sige end at jeg håber I vil følge både Bjørn og SønderjyskEs videre færd fremover, og forhåbentlig kan klubmanden Paulsen få æren af at komme på det danske landshold en dag og vinde et par titler med klubben. I næste update vil de sidste kampe inden vinterpausen blive komme på bordet, også vil der måske ske noget på spillerfronten i januar, men mere om det næste gang.
« Seneste Redigering: 24 Nov 2013, 11:16 af darkalf » Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Danmark til Ejderen
« Svar #7: 24 Nov 2013, 11:26 »

Imponerende at Bjørn Paulsen kan være klubmand når han er 21.. han må blive en levende legende om et par sæsoner så Wink hehehe

Men god blog og flot grafik må man sige!
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Danmark til Ejderen
« Svar #8: 24 Nov 2013, 11:51 »

Imponerende at Bjørn Paulsen kan være klubmand når han er 21.. han må blive en levende legende om et par sæsoner så Wink hehehe

Men god blog og flot grafik må man sige!
Han er en fremtidens klubmand, men allerede nu er han da en klubmand i mine øjne med tanke på at han har afvist flere klubskifte til udlandet. og ja flot grafik  funny
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Danmark til Ejderen
« Svar #9: 25 Nov 2013, 20:11 »

Har du nogle ønsker på transferfronten?
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Danmark til Ejderen
« Svar #10: 25 Nov 2013, 20:19 »

Ja kunne godt tænke mig et par forstærkninger til forsvaret da især Jonas Troest har været mere end almindelig skuffende på højreback. Pengene er desværre ikke til de store indkøb så må nok klarer mig med den nuværende trup indtil sommer.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#4 Danmark til Ejderen
« Svar #11: 26 Nov 2013, 16:54 »




SønderjyskE 2 - OB 1 (SL)
målscorere: Paulsen(2)

SønderjyskE 3 - AaB 2 (SL)
 målscorere: Lodberg(1), Absalonsen(1), Madsen(1)

Hobro 2 - SønderjyskE 0 (Pokal 4. runde)
 målscorere: -

SønderjyskE 2 - Randers FC 0 (SL)
 målscorere: Absalonsen(1), Oggesen(1)

FC Nordsjælland 1 - SønderjyskE 3 (SL)
 målscorere:  Absalonsen(3)

SønderjyskE 2 - Esbjerg fB 2   SL)
 målscorere:Paulsen(1), Absalonsen(1 

Viborg FF 1 - SønderjyskE 3 (SL)
målscorere: Paulsen(3)

SønderjyskE 1 - Brøndby 1 (SL)
 målscorere: Absalonsen(1)



    Hold                 Kampe   Målscore   Point
1 SønderjyskE          18       43-21        42
2 FC København       18       36-22        32
3 Aab                       18       29-19         31
4 Randers FC            18       30-28        30
5 AGF                       18       26-27         28
6 FC Midtjylland        18       23-20        26
7 Viborg FF               18       25-26         24
8 Brøndby IF             18       27-32         21
9 Esbjerg fB              18       21-32         17
10 FC Nordsjælland    18       23-29        16
11 OB                         18       15-23        16
12 FC Vestsjælland    18       16-35        14       


Vi er fortsat i spidsen for Superligaen nu da vi har nået vinterpausen, nok mest takket være at de andre hold taber nogle meget underlige kampe mest lysende eksempel på dette må være FCK's nederlag i Parken på 0-2 til Viborg i en kamp hvor Viborg kun havde halvanden chance mens FCK bombarderede Viborgs mål. Vi røg ud af pokalen da vi på udebane mødte overraskelse fra Hobro. Jeg havde valgt at sparer de vigtigste spillere til kampen mod Randers et par dage senere, hvilket godt kunne ses på spillet. Intet lykkedes for de normale reserver og det var derfor helt fortjent at Hobro sendte os ud og faktisk skulle deres sejr havde været to mål større, men dommeren valgte at annullere to af deres mål for offside. I 5. runde trak Hobro Aab, som de så slog 4-2 og de er dermed videre til kvartfinalerne i pokalen. På skadesfronten havde vi indtil sidst være delvist forskånet for de værste skader, men pludselig væltede skaderne ind over holdet, og parret med et par karantæner var det sommetider et noget alternativt hold jeg fik sendt på banen. Absalonsen er tilbage fra hans skade og har overtaget hans plads i angrebet ved siden af Paulsen igen, eftersom at Novo er gået totalt i stå og ikke har scoret i de sidste 7 kampe i streg.

På transferfronten er der pt lagt op til en stille januar, eftersom der er et muligt bestyrelsesskifte undervejs. Disse forhandlinger har nu varet i det meste af 3 uger og har været tæt på at bryde sammen flere gange, men nu må vi se hvad der sker. Så længe de snakker en klubhandel kan jeg jo ikke sælge eller handle spillere eller personale så alt er sat på standby så længe. Klubben kunne godt bruge en masse penge da der pt er et minus på 53.300 kr i ugen alene på lønbudgettet. Superligaen har også set sin første trænerfyring i det Troels Bech fik sparket i starten af december i OB, som sidenhen har erstattet ham med Ove Pedersen fra FC Vestsjælland der hyrede Henning Berg som ny manager. I udlandet er Michael Laudrup blevet fyret for Swansea og i Spanien er Barcelona netop blevet enig med AVB om at han overtager klubben som pt. ligger på en 7. plads med 11point op til Real Madrid på 1. pladsen.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#5 Danmark til Ejderen
« Svar #12: 26 Nov 2013, 17:23 »




Breaking News.... Breaking News....Breaking News....


Så skete det endelig. Den gamle og den nye bestyrelse blev enige om en pris og SønderjyskE skiftede dermed hænder. Den nye formand hedder Hakan Kaya og er fra Tyrkiet. Han har valgt at smide 10 millioner i klubkassen med det samme og lægge klubbens lån om, men ellers er der ingen penge i udsigt lige pt. Han har også opsagt vores samarbejdsaftale med Werder Bremen. Og endelig den 24. december gav han mig besked om at jeg skulle blive ved roret i klubben, da han var begejstret for opbakningen til mig fra den tidligere formand, staben omkring klubben, spillerne og ikke mindst fansene, der allerede drømmer store drømme om hvad det kan blive til i fremtiden med mig ved roret. Jeg takker mange gange for støtten og håber at han vil være villig til at dele lidt ud af sin formue senere hen, eventuelt bare til nogle nye træningsfaciliterer så spillerne i klubben kan opnå deres potentiale.

På en anden note kan det nævnes at Daniel Jensen og Julian Luque vil være fortid i klubben når vi når midnat den 31. december efter det seneste forsøg på at forlænge med Luque endte i et stort skænderi. Daniel Jensen fik allerede at vide tilbage i september at jeg ikke ville forlænge hans kontrakt, og han skal da have alt mulig held og lykke med at finde en ny klub her i hans karrieres efterår.

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#6 Danmark til Ejderen
« Svar #13: 27 Nov 2013, 08:09 »



Transfers

Ind er kommet:-------------->
Timmi Johansen for 0 kr


I alt handlet ind for 0 kr. Timmi var åbenbart blevet løst fra sin kontrakt med OB, og da vi manglede en habil backup på venstre back slog jeg hurtigt til da hans agent kom til mig og fortalte om Timmi's ledighed.

<---------------------Ud er gået:
Marin Skender til Chievo for 225K kr


I alt solgt for 225K kr, hvilket må siges at være godkendt for en 34 årig målmand som har været ude det sidste halve år med et brækket ben. Udover Skender er Daniel Jensen og Julian Luque som tidligere nævnt forsvundet på fri transfer.

Udover de to transfers har jeg nærmest på time basis afvist bud på Absalonsen, Paulsen, Madsen og Hallgrimur i hele januar måned blandt andet modtog jeg et bud på 15 millioner kr for Paulsen, men det takkede vi lige pænt nej tak til, da det langt fra er nok for ham. Vi har også holdt formen ved lige med kampe mod SK Rapid Wien, STVV, AGF og Schleswig 06 så vi er i topform til de resterende kampe i ligaen og de 4 venskabskampe endte med 3 sejre over SK Rapid Wien, STVV og Schleswig 06, mens vi tabte til AGF med klare 3-0. Vi skulle nu gerne være klar til turneringsstarten den 23/2 ude mod FC Vestsjælland, så vi kan prøve at holde vores forspring til de andre hold i toppen af ligaen ved lige og dermed sikrer os et højst overraskende mesterskab.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#7 Danmark til Ejderen
« Svar #14: 27 Nov 2013, 17:54 »




FC Vestsjælland 0 - SønderjyskE 1 (SL)
målscorere: Paulsen(1)

SønderjyskE 1 - AGF 0 (SL)
 målscorere: Johansen(1)

FC Midtjylland 0 - SønderjyskE 1 (SL)
 målscorere: Absalonsen(1)

SønderjyskE 1 - FC København 2 (SL)
 målscorere: Paulsen(1)

SønderjyskE 2 - AaB 2 (SL)
 målscorere:  Paulsen(1), Hansen(1)

OB 0 - SønderjyskE 1   SL)
 målscorere: Hansen(1) 

FC København 1 - SønderjyskE 0 (SL)
målscorere:  -

SønderjyskE 1 - FC Vestsjælland 0 (SL)
 målscorere: Hansen(1)

Brøndby If 1 - SønderjyskE 0 (SL)
 målscorere:  -

SønderjyskE 2 - FC Nordsjælland 1 (SL)
 målscorere:  Paulsen(1), Dehn(1)

Randers FC 2 - SønderjyskE 0 (SL)
 målscorere: -

SønderjyskE 0 - Viborg FF 0 (SL)
 målscorere:  -



    Hold                 Kampe   Målscore   Point
1 SønderjyskE          30       53-30         62
2 FC København       30       63-33         60
3 Randers FC           30       49-39          56
4 AaB                       30        49-33        47
5 AGF                       30        37-37         46
6 Brøndby IF             30       42-45         39
7 Viborg FF               30       33-40          36
8 Esbjerg fB             30       36-52          34
9 OB                          30      26-36          33
10 FC Midtjylland       30       31-42         31
11  FC Vestsjælland   30       33-58         29
12  FC Nordsjælland   30      43-50          27       


Vinterpausen sluttede og vi skulle som tidligere nævnt møde FC Vestsjælland i første kamp efter pausen. Det blev en uskøn affære, som vi dog vandt til sidst med et heldigt mål af Paulsen. Denne kamp blev starten på en stime med clean sheets for Keita i målet og vi vandt derfor også over AGF og FC Midtjylland med 1-0. Vores forspring i ligaen var ligesom inden pausen fortsat 10 point, og det var dermed en mindre matchbold vi skulle spille om på Haderslev Stadion mod FC København i den efterfølgende runde, men desværre valgte holdet at tage en offday i første halvleg og den slags er der jo som bekendt ikke plads til når man spiller mod løverne, og det var derfor fuldt fortjent at de vandt med 1-2. Mod AaB blev spillet ikke meget bedre men vi fik da et point til regnskabet, og mod OB kom vi tilbage på sporet med en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr. FC København bød op til dans og vi var endnu engang ikke klar fra start og var heldige med kun at tabe 1-0. Alle angriberne i klubben har tilsyneladende glemt hvor målet står og forsvaret kan desværre ikke holde alle modstandere fra at scorer. Mod FC Vestsjælland skulle der et straffespark til før vi fik 3 point, men allerede kampen efter igen smed vi endnu engang 3 point væk da vi tabte til Makinok. Vores forspring var efterhånden skrumpet ind, men heldigvis valgte FC København så at smide dumme point mod Viborg FF og da vi så tog alle tre point mod FC Nordsjælland på et hovedstød af Dehn i de døende sekunder så det lyst ud igen.

Desværre gik der endnu engang gummiben i gutterne og hverken mod Randers FC eller mod Viborg FF var vi i stand til at scorer, hvilket desværre betyder at FC København nu kun er 2 point efter med 3 kampe igen. Vi mangler at møde Esbjerg fB(U), AGF(H) og FC Midtjylland(U), mens FC København har kampe mod Viborg FF(U), FC Midtjylland(U) og OB(H) tilgode. Oveni dette har de så også lige en pokalfinale mod Viborg FF, så med lidt held bliver de metaltrætte og mister fokus inden sidste spillerunde.

Klubben har også fået ungdomsspilere og her kastede akademiet 5 spillere af sig som jeg valgte at signe til U-truppen, hvor især Lasse Bagger og Simon Løbner lader til at blive et par spændende ansigter. Derudover kom der også Nicolai Søkjær, Simon Arp og David Bertelsen der vil være ind og ude af truppen allerede fra næste sæson måske.
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010