home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23303
  1 Bruger, 916 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: leoperry087
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour Corner - Godt og skidt!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem tror DU vinder Touren 2012 ?  (Afstemning slut: 10 Jul 2012, 17:39)
Wiggins
- 19 (57,6%)
Evans
- 10 (30,3%)
Nibali
- 4 (12,1%)
En anden - Skriv hvem i tråden.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 33

Sider: 1 ... 14 15 [16] Udprint
Forfatter Emne: Tour Corner - Godt og skidt!  (Læst 52179 gange)
Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #225: 23 Jul 2012, 15:20 »

Men alt hvad Hom siger er jo rigtigt. Han har så meget mere insider end Leth og især Jul, som jo er en kæmpe idiot og ikke fatter en brik. Især Jørgen Leth, som jeg også har skrevet om tidligere, er alt for nostalgisk og tror stadig, at man bare kører væk på første bjerg og holder hjem. Det er jo ikke realistisk mere, netop på grund af, at feltet åbenlyst er blevet renere.

Jeg har set hvad din holdning er til doping tidligere og synes det fuldstændigt til grin, så det gider jeg ikke at kommentere på. Jeg er ikke naiv, men har også stor nok kapacitet til at se, at feltet er markant renere. Kig på ting som watt, tider osv. og du vel se, at hvad Armstrong (og hans konkurrenter) gjorde er der ikke nogen, som gør mere

Leth forventer jo ikke at de kører væk på første bjerg. Han forventer at de prøver på noget.
Ligesom Andy Schleck gjorde sidste år. Han prøvede langt ude, og det lykkedes.
Skal vi så gå udfra at han var dopet siden han kunne det, eller..?
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #226: 23 Jul 2012, 15:21 »

Men alt hvad Hom siger er jo rigtigt. Han har så meget mere insider end Leth og især Jul, som jo er en kæmpe idiot og ikke fatter en brik. Især Jørgen Leth, som jeg også har skrevet om tidligere, er alt for nostalgisk og tror stadig, at man bare kører væk på første bjerg og holder hjem. Det er jo ikke realistisk mere, netop på grund af, at feltet åbenlyst er blevet renere.

Jeg har set hvad din holdning er til doping tidligere og synes det fuldstændigt til grin, så det gider jeg ikke at kommentere på. Jeg er ikke naiv, men har også stor nok kapacitet til at se, at feltet er markant renere. Kig på ting som watt, tider osv. og du vel se, at hvad Armstrong (og hans konkurrenter) gjorde er der ikke nogen, som gør mere

Wow, du er vidst blevet påvirket en lille smule af det Holm udtaler.....

Jeg kan slet ikke se hvor Leth mener at rytterne bør kunne køre allerede på første bjerg alene. At han så synes det er "smukt", det er jo bare hans holdning til det. Og umuligt er det vel ikke ligefrem. Bare i år, er det set i form af Valverde. Han stak vel næsten fra start af, og kørte så hele vejen til mål. Så helt umuligt er det jo ikke.

Og det er da fint, at du selv mener du har en stor nok "kapacitet" til at gennemskue hele cykelsporten. Det ændrer jo bare ikke på, at folk stadigvæk bliver taget for doping, selv en rytter som Schleck er nu blevet taget.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #227: 23 Jul 2012, 15:31 »

Valverde kørte af sted i et udbrud sammen med +10 og tabte mere end 2 minutter på den sidste stigning. Man skal nu ikke have set cykelløb i mange år for at kunne forstå, at det er noget der sker hele tiden. Der er forskel på det og så at køre væk alene væk på Galibier, Madeleine og Croix de Fer  Thumbs Up

Jeg elsker da også at se store præstationer, men cykelsporten har ændret sig på punkt, så det kun er noget man ser meget sjældent efterhånden. Og nej, at fuldføre sådan et togt betyder ikke du er dopet, men rytternes niveau er jo optimeret så meget, at der på ingen måde er ligeså stor forskel på rytternes formåen i forhold til bare 10 år siden. Feltet er blevet mere jævnbyrdigt
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #228: 23 Jul 2012, 15:39 »

Valverde kørte af sted i et udbrud sammen med +10 og tabte mere end 2 minutter på den sidste stigning. Man skal nu ikke have set cykelløb i mange år for at kunne forstå, at det er noget der sker hele tiden. Der er forskel på det og så at køre væk alene væk på Galibier, Madeleine og Croix de Fer  Thumbs Up

Jeg elsker da også at se store præstationer, men cykelsporten har ændret sig på punkt, så det kun er noget man ser meget sjældent efterhånden. Og nej, at fuldføre sådan et togt betyder ikke du er dopet, men rytternes niveau er jo optimeret så meget, at der på ingen måde er ligeså stor forskel på rytternes formåen i forhold til bare 10 år siden. Feltet er blevet mere jævnbyrdigt

Ja Valverde kørte med ca 10 mand, men der gik da ikke alt for lang tid før han stak. Og ja han mistede tid på den sidste stigning. Det tror jeg nu også folk som Virenque gjorde i sin tid.

Nu hører det jo også til sjældenhederne at en mand stikker alene fra start til slut, selv i "doping-tiden".

Men jeg forstår ikke hvorfor Leth skal kritiseres for at kunne lide når rytterne prøver på noget. Han er da i sin gode ret til at mene, at touren i år har været "kedelig". Men det er jo bare Sky's fortjeneste. De gjorde det tilstrækkeligt hårdt, og konkurrenterne kunne dermed ikke angribe. Nu lå ruten i år jo også fint til en rytter som Wiggins, og han kørte løbet som han skulle, for at vinde. Havde folk som Andy og Contador været med i år, er jeg sikker på at vi havde set langt flere angreb.

Men det kommer forhåbenligt til næste år.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #229: 23 Jul 2012, 15:44 »

Ja, det er han i sin store ret og det giver jeg ham også ret i.. men synes Holm rammer plet med kommentaren om, at han er en gammel romantiker. Konkurrenterne har jo bare ikke haft benene til at kunne lave det. Netop Schleck og Contador er typerne, som kunne, men var ikke med. Ikke mere at komme efter der, synes jeg.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #230: 23 Jul 2012, 15:46 »

Ja, det er han i sin store ret og det giver jeg ham også ret i.. men synes Holm rammer plet med kommentaren om, at han er en gammel romantiker. Konkurrenterne har jo bare ikke haft benene til at kunne lave det. Netop Schleck og Contador er typerne, som kunne, men var ikke med. Ikke mere at komme efter der, synes jeg.

Det er jo også det jeg skriver?

Og mht. at han er en gammel romantiker, er vel ikke noget Leth selv er uenig i, og det er nu heller ikke det diskussionen går på?
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #231: 23 Jul 2012, 15:48 »

Ja, det er han i sin store ret og det giver jeg ham også ret i.. men synes Holm rammer plet med kommentaren om, at han er en gammel romantiker. Konkurrenterne har jo bare ikke haft benene til at kunne lave det. Netop Schleck og Contador er typerne, som kunne, men var ikke med. Ikke mere at komme efter der, synes jeg.

Og hvad er der galt med være en gammel romantiker?
I øvrigt så virker det da bestemt til at både Ritter og Rolf har den samme mening.

Men jeg syntes det er lidt pudsigt, at for nogle dage siden blev Dennis Ritter høvlet ned herinde fordi han sagde det var en spændende løb.
Nu bliver Leth kritiseret fordi han syntes udfordrene skulle have prøvet noget mere.

Det er ikke nemt og være kommentator  Wink
I morgen syntes jeg vi skal svine Rolf for et eller andet. Han har heller ikke forstand på cykelsport!
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #232: 23 Jul 2012, 15:49 »

Arrangørerne har også en stor del af skylden for, at Touren igen i år ikke lever op til forventningerne. De har formået at skabe en af de mest uinteressante og kedelige ruter som løbet endnu har set.
Logged

Build Me Up Buttercup!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #233: 23 Jul 2012, 15:52 »

Og hvad er der galt med være en gammel romantiker?
I øvrigt så virker det da bestemt til at både Ritter og Rolf har den samme mening.

Men jeg syntes det er lidt pudsigt, at for nogle dage siden blev Dennis Ritter høvlet ned herinde fordi han sagde det var en spændende løb.
Nu bliver Leth kritiseret fordi han syntes udfordrene skulle have prøvet noget mere.

Det er ikke nemt og være kommentator  Wink
I morgen syntes jeg vi skal svine Rolf for et eller andet. Han har heller ikke forstand på cykelsport!

Fuldstændig enig ! Smiley

Nu er Dennis Ritter lige i overkantet, men værre er det heller ikke. Leth er jeg helt vild med, selvom det selvfølgelig er helt vanvittigt det han siger nogen gange, og det samme gælder Rolf, men det hører til cykelsporten. Det havde da været røv sygt at sidde og se en hel etape med kommentatore der var ligeglade med omgivelserne, og generelt ikke havde sat sig 100% ind i tingene.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #234: 23 Jul 2012, 15:55 »

Der er da som udgangspunkt ikke noget galt i at være en gammel romantikker, men Jørgen Leth ved jo åbenlyst ikke meget om moderne cykling og, jeg siger det igen, forventer for meget af udfordrerne, som plain and simple ikke har haft noget at køre med. Det er helt reelt at forvente noget mere, og især hvis Schleck og Contador var med, men man må indse, jeg gentager mig selv igen, at cykelsporten er på vej ind i en ny æra. En ny periode hvor rytternes niveau er langt mere lige og hvor man ikke bare ser Nibali eller Evans angribe langt ud fra. Det kan man ikke forvente. Men det forventer han.

Jeg ser ikke rigtigt den store pointe i at diskutere videre, da vi er uenige på det punkt. Faktum er at jeg er fuldstændig enig med Holm i det han skriver, mens i ikke er. Sådan er det Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #235: 23 Jul 2012, 16:06 »

Fuldstændig enig ! Smiley

Nu er Dennis Ritter lige i overkantet, men værre er det heller ikke. Leth er jeg helt vild med, selvom det selvfølgelig er helt vanvittigt det han siger nogen gange, og det samme gælder Rolf, men det hører til cykelsporten. Det havde da været røv sygt at sidde og se en hel etape med kommentatore der var ligeglade med omgivelserne, og generelt ikke havde sat sig 100% ind i tingene.

Ja helt enig.
Kommentatorne skal da have deres meninger, ellers bliver det noget være pjat.
I fodbold betyder det ikke så meget, da der hele tiden er noget action man kan snakke om.
Men i cykelsport hvor der i lange perioder er "stilstand", ja så skal vi have nogle holdninger på bordet.
Jeg er lykkelig over den kommentator trio TV2 har!

Jeg er dog knapt så begejstret for studiet. I sær når de på et vigtigt tidspunkt afbryder en etape pga. en eller anden klovn der kører på en simulator cykel.
Bevars mange er derinde for at gøre opmærksom på et godt formål. Men who cares?
Det gør mig ikke så meget, når det er på en flad etape og udbrudet er sat, men nogle gange syntes jeg de har presset citronen lidt.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #236: 23 Jul 2012, 17:06 »

Det er svært at beskrive, hvor lidt Leth kommer med af fornuft under en etape. Det er ofte mere regel end undtagelse, at Ritter og Rolf skal rette eller omformidle dét, som Leth lige har nævnt. Det er muligt, han kan komme ind med et par gode historier om Fausto, Kannibalen eller Munkeoste, som skal lagres i højderne, men nogen god fornemmelse for moderne cykelsport, det har han altså ikke. Når det så er sagt, så erindrer jeg dog ikke at have hørt, at han skulle skælde feltet ud for manglende togter og vilde angreb under dette års løb. Han var skuffet over det passive spil, man har sat op imod Sky igennem bjergetaperne - hvilket vist er en vurdering, de fleste vil være enige i.

Både Alberto og Andy lavede store togter sidste år, som mindede om Virenque, Landis og Rasmussen, så om det er så naivt at tro, at det ikke er noget, man skal forvente vil ske igen fremover, da feltet er så rent, som det nu angiveligt engang er, det er så spørgsmålet. I så fald er der sket en kæmpe revolution i feltet siden 2011 - 3 positive tests bare i Juli måned konfronterer så bare lige den vurdering en anelse.

Jeg har dog ikke set meget fra Tv2s studier, så om Henrik Jul har nævnt et eller andet lamt og urealistisk, skulle ikke undre mig. Det gik meget godt for ham de første par år, lige indtil han blev lige så folkelig og poppet som producerne bag deres pinlige Tour-studier.
« Seneste Redigering: 23 Jul 2012, 17:21 af Njaourinho » Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #237: 23 Jul 2012, 17:15 »

Henrik Jul ved utrolig meget om cykelsport. Men i den rolle som TV2 bruger ham, ja så kan han jo ikke undgå at lyde dum.
Han er der for at forklare de nye cykelsport fans hvordan løbet hænger sammen. Han taler til laveste fælles nævner, hvilket nok er børn på en hvad 6-10 år eller sådan noget.

Det er en rolle som alle stort set kan udføre, sådan er det bare.

Henrik Jul kan godt komme med meget bedre og grundige analyser, men det er ikk det han er ansat for.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 ... 14 15 [16] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010