home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23304
  0 Brugere, 842 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: kyliestewart025
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nogen der cykler herinde?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Nogen der cykler herinde?  (Læst 13706 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #15: 07 Jul 2009, 19:07 »

er licenscykling det samme som at være på kontrakt i fodbold?

Nej det er det ikke Smiley

Licenscykling er når man kører under registrerede DCU-løb. Altså ikke motionsløb, hvor man bare møder op og gennemfører løbet. Licenscykling er lidt ligesom når man spiller under JBU (Jysk Boldspil Union). Altså under det officiele forbund.

Dvs. at os som kører (jeg som kørte), hver weekend i sommerperioden - ca. - kører løb forskellige steder i Jylland eller Sjælland. Der er flere forskellige klasser. Børn og unde kører i klasser der er aldersindelt, mens veteranerne gør det samme. Men groft sagt kører alle i alderen 20 år til 30 år, i klasser der er inddelt efter niveau (A-, B-, C-, og D-klassen). A-Klassen er den bedste amatørrække hvis man kan sige det sådan, og der er faktisk ret tit Saxo Bank-ryttere med i feltet, sammen med Capinordic, Team Designa og hvad der nu er.

Der er selvfølgelig afvigelser. Fx kan ryttere over 30 jo sagtens køre A-klasse, i stedet for H30 (som er seniorklassen for folk over 30).

A- og B-klasssen kan man ikke "vælge" at køre, men man skal "kvalificere" sig til det, ved at skabe resultater enten gennem sine år som Junior eller via. oprykning via C-klassen (og så videre til B, og videre til A).

Håber det gav lidt mening. Smiley
Logged


Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #16: 07 Jul 2009, 19:53 »

Hvor lang er sådan et løb "Speziallized" som bliver kørt i amatør rækkerne? Smiley her tænker jeg på alderen fra 15-20 
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #17: 07 Jul 2009, 20:05 »

Hvor lang er sådan et løb "Speziallized" som bliver kørt i amatør rækkerne? Smiley her tænker jeg på alderen fra 15-20 

Tja så er vi jo Juinorårene og et par alderklasser derunder. Der er vist kommet nye navne på klasserne siden jeg kørte, men klassen under juinor (mener faktisk den hedder U17 nu) køres der vel omkring 60-80 km, mens juniorerne nemt kører optil 120 km. Men ellers tror jeg de ligger på omkring 90 km.
Logged


Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #18: 07 Jul 2009, 20:10 »

Jeg cykler 3-4 gange om ugen til træning. Der er cirka 10 km Smiley
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #19: 07 Jul 2009, 20:30 »

Tja så er vi jo Juinorårene og et par alderklasser derunder. Der er vist kommet nye navne på klasserne siden jeg kørte, men klassen under juinor (mener faktisk den hedder U17 nu) køres der vel omkring 60-80 km, mens juniorerne nemt kører optil 120 km. Men ellers tror jeg de ligger på omkring 90 km.

Okay det var alligevel langt   Wink
men hvis man er under 17, som jeg har forstået det kører man omkring 60-80 km på et løb? Hvor stærkt bliver der sådan ca kørt så? (:
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #20: 07 Jul 2009, 20:41 »

Har altid tænkt på, om det ikke kræver mange ressourcer at lave sådan en etape. Der skal vel være lukket trafik og en enkel politimotorcykel foran rytterne.. Hvordan foregår så'en et "cirkus" og er det ikke til tider kaotisk at arrangere?
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #21: 07 Jul 2009, 21:03 »

Okay det var alligevel langt   Wink
men hvis man er under 17, som jeg har forstået det kører man omkring 60-80 km på et løb? Hvor stærkt bliver der sådan ca kørt så? (:

Der bliver vel kørt mellem 35 - 40 km/t.

Har altid tænkt på, om det ikke kræver mange ressourcer at lave sådan en etape. Der skal vel være lukket trafik og en enkel politimotorcykel foran rytterne.. Hvordan foregår så'en et "cirkus" og er det ikke til tider kaotisk at arrangere?

Nu har jeg ikke været med til at arrangere et løb før, selvom jeg dog har kørt førerbil 3-4 gange.

Det er faktisk kun A-klassen der har politiekskorte. Resten af felterne har kun en kørerbil. Der er ikke lukket for trafik som sådan, udover at der er hjælp fra hjemmeværnet til at holde biler tilbage når der kommer ryttere (så hjemmeværnet kan jo bruges til lidt  Wink ).

Men rytterne skal i vid udstrækning følge de almene færselsregler. Dvs. at på en almindelige 2 sporet trafikeret vej, må rytterne ikke fylde så meget at de kommer over i modsatkørende vejbane.
Fx stoppede politiet i Haderslev faktisk A-løbet for 2 år siden, netop fordi de gentagende gange overtrådte ovenstående regel.
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #22: 07 Jul 2009, 21:13 »

Jeg er igen begyndt at cykle en del, faktisk meget på det seneste. Tror alene i sidste uge nåede jeg op på 120 km i alt, hvilket er meget for mig Wink

Det gode vejr og tourfeberen har gjort, at jeg har fået lysten tilbage, som ellers har været forsvundet i de sidste par år.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #23: 07 Jul 2009, 21:14 »

Jeg har en Fokus alu ramme cykel, som snart skal opgraderes med et sæt Time-Trial bøjler......

Kan folk godkende dette: http://www.heino-cykler.dk/Andre+varegrupper/Styr/Profile+Design+-+Styr/Profile+Design+-+T2+Cobra+Carbon+aerobar.html

Det skal siges at jeg har ganske alm. racer styr på nu, men på lange strækninger vil jeg "længere ned" på cyklen og tonse Opstemt
Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #24: 07 Jul 2009, 22:02 »

Har været cykelrytter.

Men er stoppet p.g.a. fodboldens verden. (Hvilket jeg også er stoppet til nu Skuffet)

Men har lige købr en ny racer, så nu skal der da bare ud og races Opstemt
Logged

(:

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #25: 17 Aug 2012, 12:58 »

Jeg vidste, ikke lige hvor jeg skulle spørge, så det blev bare her.

Er der nogle, der har erfaringer med cykler, som har automatgear?
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #26: 17 Aug 2012, 13:15 »

Det findes da forhåbentlig ikke?

Edit: Efter en lille google-søgning.. Åh, gud.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #27: 17 Aug 2012, 13:24 »

Haha, hvor er det grumt : D Hvem fanden gider at have det? Det er hverken blær eller en luksus ting.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #28: 17 Aug 2012, 13:26 »

Jeg vidste, ikke lige hvor jeg skulle spørge, så det blev bare her.

Er der nogle, der har erfaringer med cykler, som har automatgear?

Du skal ikke også have den med motor?
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nogen der cykler herinde?
« Svar #29: 17 Aug 2012, 13:50 »

Det er sådan, at den skifter når man rammer 18 km/t, er sgu lidt skeptisk - derfor jeg skriver herinde..
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010