home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 873 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Fladskærm
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 Udprint
Forfatter Emne: Fladskærm  (Læst 93674 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #330: 03 Dec 2012, 17:48 »

Goddag folkens!

Mit gamle TV er stået af, så jeg skal have købt et nyt her i weekenden.. Senest. Hvad skal man holde sig for øje? Vi snakker her om et TV til under 4000 gerne, som primært bruges til TV-kiggeri og gaming. Filmkigning fra tid til anden. Hvorfor kan man finde et 42"-TV til 2500 og et til 40.000? Hvor ligger de store forskelle, rent kvalitetsmæssigt? Håber på at jeg kunne få lidt linjer at følge, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Desuden køber jeg i en fysisk butik, så I behøver ikke at linke eller andet, bare lidt gængse regler.

På forhånd tak!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #331: 03 Dec 2012, 18:00 »

Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Fladskærm
« Svar #332: 03 Dec 2012, 18:21 »

Goddag folkens!

Mit gamle TV er stået af, så jeg skal have købt et nyt her i weekenden.. Senest. Hvad skal man holde sig for øje? Vi snakker her om et TV til under 4000 gerne, som primært bruges til TV-kiggeri og gaming. Filmkigning fra tid til anden. Hvorfor kan man finde et 42"-TV til 2500 og et til 40.000? Hvor ligger de store forskelle, rent kvalitetsmæssigt? Håber på at jeg kunne få lidt linjer at følge, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Desuden køber jeg i en fysisk butik, så I behøver ikke at linke eller andet, bare lidt gængse regler.

På forhånd tak!
Den helt store forskel på prisklasserne er kvalitet og funktioner. I forhold til dit budget, så vil du ved langt de fleste fjernsyn vinke farvel til Smart-TV, 3D, PVR og hvad der ellers kan være af ekstrafunktioner i et TV. På et alligevel så begrænset budget og i den størrelse (40-42?), så ville jeg kigge på et Samsung 40" ES5505, som Fresse94 også linker til eller et LG 42" PA450. De ligger begge to til en pris på 3799,- på nuværende tidspunkt. Begge skærme har et fornuftigt billede til pengene, hvor Samsungen har sine fordele i smart-tv, design og lysere farver. Hvorimod LG'en er en plasma og derfor har sine styrker i farvegengivelsen, hvor du især får en bedre sort. Du får også nogle bedre bevægelser, selvom du på begge skærme vil kunne opleve slør ved hurtige bevægelser.

Du kan iøvrigt finde en anmeldelse af Samsungen her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40es5500-ue32es5500-201207031898.htm

Edit: Den anden skærm, som fresse94 nævner, er ikke en, som jeg vil anbefale. Først og fremmest, så er billedet væsentlig ringere end alternativerne indenfor et budget omkring de 4000,-. Ligeledes er tilslutningsmulighe derne utrolig begrænset i skærmen, hvilket efter min egen mening gør, at skærmen ikke er fremtidssikret i forhold til, hvis du på et senere tidspunkt ønsker noget ekstra power på lyden eller blot får flere ting, som skal kobles til fjernsynet. Et eksempel kan være de to HDMI-indgange, som der blot er. Det er en indgang til konsol og en til ens PC. Hvis der er flere ting, som Apple TV, WDTV eller lignende ting. Ligeledes er den eneste lydudgang minijack. Altså ingen optisk eller phono udgang på fjernsynet.
« Seneste Redigering: 03 Dec 2012, 18:29 af Søgaard » Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #333: 03 Dec 2012, 20:14 »

Tak til jer begge. Efter Søgaards indlæg har jeg lagt det første TV på is, men kigget nærmere på det andet. Det virker voldsomt tiltalende, bortset fra de slørende bevægelser. Jeg har én gang spillet på et TV med slørede bevægelser, og det var ved at drive mig til vanvid. Jeg er ikke en Feinschmecker, slet ikke, men der må ikke være tydeligt besvær for billedet for at følge med. Ved du om det er tydeligt at billedet er sløret ved skarpe bevægelser, eller om man virkeligt skal have forstand på det, for at lægge mærke til det?

Der skal iøvrigt lyde et tak til jer begge, for hjælper!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Søgaard
Gæst
 
Sv: Fladskærm
« Svar #334: 03 Dec 2012, 20:17 »

Tak til jer begge. Efter Søgaards indlæg har jeg lagt det første TV på is, men kigget nærmere på det andet. Det virker voldsomt tiltalende, bortset fra de slørende bevægelser. Jeg har én gang spillet på et TV med slørede bevægelser, og det var ved at drive mig til vanvid. Jeg er ikke en Feinschmecker, slet ikke, men der må ikke være tydeligt besvær for billedet for at følge med. Ved du om det er tydeligt at billedet er sløret ved skarpe bevægelser, eller om man virkeligt skal have forstand på det, for at lægge mærke til det?

Der skal iøvrigt lyde et tak til jer begge, for hjælper!
Dertil er jeg nok ikke den bedste at spørge, da jeg efterhånden er blevet miljøskadet af mit arbejde med at sælge TV og at jeg har Sonys topmodel herhjemme. Hvis du køber dit fjernsyn i Elgiganten, så har du jo 14 dages returret, også selvom du har haft fjernsynet oppe og afprøvet det. Så kan du jo altid selv vurdere om det er noget, som du kan leve med eller om du skal prøve at finde et alternativ dertil.
Logged

madsbis
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #335: 26 Jan 2013, 13:03 »

Hej freaks Opstemt

Jeg skal ud og have et nyt tv, men da jeg ikke har den store forstand på tv håber jeg der er nogle her inden, som kan hjælpe mig med hvad der er vigtigt at vide før man køber et nyt.
Hvis det kan hjælpe skal fjernsynet være mindt 32 tommer, og prisen højest ca 3500 kr

tak på forhånd Smiley
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #336: 27 Jan 2013, 12:10 »

Hej freaks Opstemt

Jeg skal ud og have et nyt tv, men da jeg ikke har den store forstand på tv håber jeg der er nogle her inden, som kan hjælpe mig med hvad der er vigtigt at vide før man køber et nyt.
Hvis det kan hjælpe skal fjernsynet være mindt 32 tommer, og prisen højest ca 3500 kr

tak på forhånd Smiley

Jeg ved at Fona har et 40" Philips til 2.999. Jeg ved ikke hvor godt det er, men det virker til en fair pris. Man skal dog være klar over hvad man går ind til, så gå ned og spørg om det, hvis du tror det er noget.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #337: 27 Jan 2013, 12:50 »

Hej freaks Opstemt

Jeg skal ud og have et nyt tv, men da jeg ikke har den store forstand på tv håber jeg der er nogle her inden, som kan hjælpe mig med hvad der er vigtigt at vide før man køber et nyt.
Hvis det kan hjælpe skal fjernsynet være mindt 32 tommer, og prisen højest ca 3500 kr

tak på forhånd Smiley

Hey! nu sælger jeg tv på deltid i Elgiganten så vil sige jeg har en okay viden omkring det. Det vigtigste ved et tv er dens Hz, der findes 50Hz, 100Hz og 200Hz. Det kommer meget an på hvad du skal bruge dit tv til men jeg vil sige at hvis man ser meget film og du skal spille på skærmen ( Ps3, X-box eller lign. ) så syntes jeg det er vigtigt med en 100Hz skærm. Det du skal passe på i forhold til Hz er at tit skriver butikkerne i deres aviser at en skærm har 100hz Cmi/Cmr/Pmr (kommer an på hvilket mærke) Men det er altså ikke reelle Hz og det skal man altså være på vagt overfor.
De skærme der bliver solgt i dag har (næsten) altid Full HD og de tuner du skal bruge. I forhold til dit Budget så skal du være meget heldig hvis du finder en 40" + med 100 Hz til 3500. Så hvis jeg var dig så ville jeg gå ned i størrelse til 32" og få en ordentlig skærm.

Der hvor jeg arbejder i El Giganten kan du få et 32" Grundig tv til 3499,-  som er rigtig rigtig godt. minus ved den skærm er at det er en LCD skærm og så bruger den jo en lille smule mere strøm end LED skærmene.

Håber det hjælper lidt ellers spørg bar herinde igen. Smiley
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #338: 30 Jan 2013, 07:35 »

Har lige købt det nye Samsung serie 8, es8005 tv som 46". Problemet er at jeg synes at grafikken er skuffende når jeg spiller fifa. Synes faktisk at den var bedre på mit gamle serie 4 fjernsyn, 32". Er der nogen der har en ide om hvad årsagen til dette er? Har HDMI kabel, dog 3-4 år gammelt. I må meget gerne smide en pb til mig.

Har du kalibreret det?
Logged

DahlYNWA
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #339: 18 Jun 2013, 01:18 »

Nogen med et Samsung es8005 som vil dele deres gaming settings?
Logged

PuumBaa
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #340: 03 Aug 2013, 23:51 »

Hej freaks..

Er der nogle herinde der udover at gå op i FM, måske interesserede sig en del for tv, da jeg skal ud og have fundet et nyt et til hulen herhjemme.. Det skal mindst være 46" og må gerne koste så lidt som muligt.. Det skal kunne tage digitalkanaler og have HDMI indgang Smiley mærke er jeg sådan set hamrende ligeglad med, bare det står godt og har et godt billede.. Garanti vil heller ikke gøre noget Smiley

Nogle der kan hjælpe?
Logged

Impossible Is Nothing

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #341: 04 Aug 2013, 12:10 »

Det kommer jo helt an på hvilke penge du er villig til at smide for det. Uden et budget, så ville jeg jo foreslå Sony 65X9005, men det er næppe det prisleje vi snakker.
Logged

PuumBaa
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #342: 04 Aug 2013, 12:14 »

har omkring 4500 til rådighed Smiley
Logged

Impossible Is Nothing

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #343: 04 Aug 2013, 12:56 »

Ikke verdens største budget i forhold til du kræver en 46" som minimum. Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe den størrelse skærm til det budget. Hvis man skal finde det bedste bud, så skal du kigge på et fjernsyn som dette: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LN577V/lg-47-smart-led-tv-47ln577v og om det er i din lokale Elgiganten.
Logged

PuumBaa
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #344: 04 Aug 2013, 13:08 »

42" vil også gå an hvis det er?
TV'et behøver ikke kunne en masse fancy ting, det skal bare kunne tage digital kanaler, jeg skal kunne se fodbold på det og så skal jeg kunne spille fifa på det
Logged

Impossible Is Nothing

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010