home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Fladskærm
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 Udprint
Forfatter Emne: Fladskærm  (Læst 93091 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #345: 04 Aug 2013, 18:40 »

Tjek evt. tyske hjemmesider!
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #346: 04 Aug 2013, 20:03 »

Hej freaks..

Er der nogle herinde der udover at gå op i FM, måske interesserede sig en del for tv, da jeg skal ud og have fundet et nyt et til hulen herhjemme.. Det skal mindst være 46" og må gerne koste så lidt som muligt.. Det skal kunne tage digitalkanaler og have HDMI indgang Smiley mærke er jeg sådan set hamrende ligeglad med, bare det står godt og har et godt billede.. Garanti vil heller ikke gøre noget Smiley

Nogle der kan hjælpe?

Er det noget du står og mangler lige nu og her eller kan du godt vente nogle måneder? Jeg tænker her på, at du evt. opsparer nogle flere penge også køber et bedre fjernsyn istedet for et lorte fjernsyn som du fortryder.

Tjek evt. flatpanels.dk. De har en hel liste med anbefalede fladskærme, dog er det ikke de billigste.
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #347: 04 Aug 2013, 20:06 »

Tjek evt. tyske hjemmesider!
Når der ikke er flere dollars at smide rundt med, så tvivler jeg på, at han vil få meget ud af det. Desuden medbringer det en række problemer at købe tyske tv. Heriblandt må især reklamationsretten fremhæves, da diverse producenter har danske afdelinger og disse vil ikke tage imod reklamationer på tyske enheder. Det betyder altså, at tv'et skal sendes til Tyskland, hvis der opstår et problem og du skal selv sørge for transporten. Her har flere producenter hjemmeservice, når vi kommer op i 46-47", hvor man altså ikke skal gøre andet end at ringe til producenten og sørge for at være hjemme på det aftalte tidspunkt, når reparatøren kommer.


Puumba: Om det er 42 eller 46" afgører egentlig ikke så meget, da man til det budget kommer til at mangle noget billedemæssigt. Du vil selvfølgelig kunne tage dine digitale kanaler, du vil selvfølgelig kunne koble din PS3 til. Det du vil komme til at mangle er de skarpe bevægelser, detaljegraden i billedet, større korrekthed i farverne, samt den kvalitetsfølelse, som man får ved de lidt dyrere tv. Bettepjevs siger egentlig meget godt det, som jeg ønsker at komme frem til. Hvis jeg var dig, så ville jeg spare sammen lidt endnu og derved købe et dyrere, men også bedre tv. Flatpanels har tests af tv, men koncentrer sig meget om topmodellerne, mens en side som www.hdtvtest.co.uk tester flere mellemklasse tv og der vil du kunne finde tests, som er mere relevante for dig.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #348: 11 Maj 2014, 19:54 »

Hejsa.

Jeg står og skal flytte i lejlighed her til den 1. juni. Det hele er næsten på plads - sofa, spisebord etc. Det eneste jeg mangler er et lækkert TV til stuen. Jeg er villig til at ofre lidt penge på det, men helst ikke over 10k. Jeg har overhovedet intet forstand på hvad man skal kigge efter ved et TV, andet end hvordan billedet ser ud, selvom det ofte kan snyde, synes jeg, når man står nede ved diverse TV-forhandlere. Så det jeg godt kunne tænke mig var om der var nogle der havde nogle forslag til nogle lækre fladskærms TV. Helst omkring 40" - 42". Det skal primært bruges til at se TV og film på, og så nogle gange en gang Fifa. Spiller ikke PlayStation spil med den helt vilde grafik.  Smiley
Logged

Manniche93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #349: 11 Maj 2014, 23:35 »

Hejsa.

Jeg står og skal flytte i lejlighed her til den 1. juni. Det hele er næsten på plads - sofa, spisebord etc. Det eneste jeg mangler er et lækkert TV til stuen. Jeg er villig til at ofre lidt penge på det, men helst ikke over 10k. Jeg har overhovedet intet forstand på hvad man skal kigge efter ved et TV, andet end hvordan billedet ser ud, selvom det ofte kan snyde, synes jeg, når man står nede ved diverse TV-forhandlere. Så det jeg godt kunne tænke mig var om der var nogle der havde nogle forslag til nogle lækre fladskærms TV. Helst omkring 40" - 42". Det skal primært bruges til at se TV og film på, og så nogle gange en gang Fifa. Spiller ikke PlayStation spil med den helt vilde grafik.  Smiley

Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg vælge Panasonics model, som hedder txl42et60y.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42ET60Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42et60y

Tv'et har for det første et flot design og et rigtig naturligt billede. Samtidig har det, det der hedder et IPS panel. Det gør, at du får en bredere betragtningsvinkel end producenter der bruger VA paneler. Samtidig gør det også, at selve skærmen er stærkere og er mere holdbar.
Derudover har du mulighed for smart tv og 3d, hvis du en dag vil bruge det.  Smiley

Hvis det er, er du velkommen til at stille flere spørgsmål eller skrive en privat besked til mig Smiley
Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #350: 24 Maj 2014, 18:21 »

Hej Freaks.

Jeg står i den situation at jeg skal ud og erhverve mig et fjernsyn til min stue og et til soveværelset.
Jeg vil meget gerne have smart-tv begge steder.
Tv'et i soveværelset skal være mellem 32"-40"
Tv'et i stuen skal være 48"-50".
Budgettet hedder samlet 10.000,-

Jeg har ikke den store forstand på hvad man skal kigge efter, så hvis der er en venlig sjæl som ved noget og gider hjælpe, så ville det være top.

Pft. Smiley
« Seneste Redigering: 24 Maj 2014, 18:24 af Quixotry » Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #351: 24 Maj 2014, 18:32 »

Hej Freaks.

Jeg står i den situation at jeg skal ud og erhverve mig et fjernsyn til min stue og et til soveværelset.
Jeg vil meget gerne have smart-tv begge steder.
Tv'et i soveværelset skal være mellem 32"-40"
Tv'et i stuen skal være 48"-50".
Budgettet hedder samlet 10.000,-

Jeg har ikke den store forstand på hvad man skal kigge efter, så hvis der er en venlig sjæl som ved noget og gider hjælpe, så ville det være top.

Pft. Smiley
Hvis du kan tåle at leve af pasta i en måned, så ville jeg anbefale at snuppe et Sony KDL50W805 til stuen.
Der kan læses en test af tv'et her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728

Til soveværelset så kan man jo vælge at fortsætte i Sony, hvor deres 7-serie formentlig ikke ville være et skidt bud. Hvor du kan få deres KDL32W705 til 3999,-

Samlet set for de to tv, så kan du lige nu slippe med 11000. Det er for to af de tv, som formentlig har de klart bedre billede af de muligheder, som man kan få for omkring 10.000 for to tv.

De tv har så lidt andre svagheder, i form af de begge har ekstern strømforsyning, som vi kender det fra bærbare computere. Ligesom man skal anvende foden til at væghænge begge, hvor de kommer relativ langt fra væggen. Plus der skal tilkøbes ekstraudstyr, udover beslaget, hvis du ønsker at tv'et kan dreje, hvis det skal op at hænge.
Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #352: 24 Maj 2014, 18:51 »

Hvis du kan tåle at leve af pasta i en måned, så ville jeg anbefale at snuppe et Sony KDL50W805 til stuen.
Der kan læses en test af tv'et her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728

Til soveværelset så kan man jo vælge at fortsætte i Sony, hvor deres 7-serie formentlig ikke ville være et skidt bud. Hvor du kan få deres KDL32W705 til 3999,-

Samlet set for de to tv, så kan du lige nu slippe med 11000. Det er for to af de tv, som formentlig har de klart bedre billede af de muligheder, som man kan få for omkring 10.000 for to tv.

De tv har så lidt andre svagheder, i form af de begge har ekstern strømforsyning, som vi kender det fra bærbare computere. Ligesom man skal anvende foden til at væghænge begge, hvor de kommer relativ langt fra væggen. Plus der skal tilkøbes ekstraudstyr, udover beslaget, hvis du ønsker at tv'et kan dreje, hvis det skal op at hænge.

Mange tak CD.
Jeg har lige læst hele den anmeldelse og jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret, det kan dog skyldes mit begrænsede tv-kendskab.
3D er ikke en nødvendighed.

Hvis du og/eller andre har yderligere bud på hvad der kunne være aktuelt, så tager jeg imod med åbne arme.
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #353: 24 Maj 2014, 18:58 »

Mange tak CD.
Jeg har lige læst hele den anmeldelse og jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret, det kan dog skyldes mit begrænsede tv-kendskab.
3D er ikke en nødvendighed.

Hvis du og/eller andre har yderligere bud på hvad der kunne være aktuelt, så tager jeg imod med åbne arme.
Du er ikke imponeret? Flatpanels direkte anbefaler skærmen, hvis man kan overleve de designmæssige fejl. Hvis man vil gå efter et pænere tv, men så gå lidt ned rent billedemæssigt, så kunne dette tv være et alternativ: http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue46f6515-led-tv-58288/

Det er lidt billigere, men er en 2013 model, hvis egentlig ikke har den store betydning for brugen af tv'et. Men billedemæssigt et væsentlig skridt ned efter min mening. Du kan finde en anmeldelse af tv'et i sit sorte design fremfor hvidt på engelsk på denne side: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40f6400-201305042929.htm
Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #354: 24 Maj 2014, 19:53 »

Du er ikke imponeret? Flatpanels direkte anbefaler skærmen, hvis man kan overleve de designmæssige fejl. Hvis man vil gå efter et pænere tv, men så gå lidt ned rent billedemæssigt, så kunne dette tv være et alternativ: http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue46f6515-led-tv-58288/

Det er lidt billigere, men er en 2013 model, hvis egentlig ikke har den store betydning for brugen af tv'et. Men billedemæssigt et væsentlig skridt ned efter min mening. Du kan finde en anmeldelse af tv'et i sit sorte design fremfor hvidt på engelsk på denne side: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40f6400-201305042929.htm
Som sagt, mit kendskab er ultra begrænset, og da jeg gerne vil have begge tv op og hænge, så er jeg ikke fan af at de kommer langt ud fra væggen.
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #355: 25 Maj 2014, 14:31 »

Som sagt, mit kendskab er ultra begrænset, og da jeg gerne vil have begge tv op og hænge, så er jeg ikke fan af at de kommer langt ud fra væggen.
Så ville det samsung, som jeg har linket til nok være det bedste bud. Det kan du eventuelt supplere op med et enten UE32H5505 eller UE40H5505. De står til henholdsvis 3799 og 4499,- hos Hifiklubben og det 46" Samsung står til 5499, hvor vi derfor rammer dit maksimum.
Logged

Manniche93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fladskærm
« Svar #356: 25 Maj 2014, 17:33 »

Hej Freaks.

Jeg står i den situation at jeg skal ud og erhverve mig et fjernsyn til min stue og et til soveværelset.
Jeg vil meget gerne have smart-tv begge steder.
Tv'et i soveværelset skal være mellem 32"-40"
Tv'et i stuen skal være 48"-50".
Budgettet hedder samlet 10.000,-

Jeg har ikke den store forstand på hvad man skal kigge efter, så hvis der er en venlig sjæl som ved noget og gider hjælpe, så ville det være top.

Pft. Smiley

Hej Quixotry!

Skulle jeg vælge en skærm i den størrelse og til det budget, så ville jeg vælge denne. TX47as650e. Skærmen kan simpelthen alt, og levere et virkelig flot billede.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TX47AS650E/panasonic-47-3d-smart-led-tv-tx-47as650e

For det første er den store forskel på denne model og andre, at den anvender baggrundsbelyst LED, hvorimod andre bruger kantbelyst LED. Det betyder egentligt, at lyset kommer direkte bag billedet, og ikke kommer ude i siderne. Det gør at lyset på skærmen bliver nuanceret meget mere naturligt.
Derudover har det smart tv, 3d osv. som mange andre også har. Den skiller sig dog væsentlig ud ved at have det, som bliver kaldt "tv-anywhere". Det betyder, at hvis du eksempelvis er på ferie, og gerne vil se noget tv, så kan du downloade en app og koble dig op på et wifi (eller data-forbrug) Herefter vil du faktisk kunne se dine tv kanaler på din mobil eller tablet. Da den skal "sendes" fra tv'et til tabletten via wifi, vil der dog være en forsinkelse på 2 minutter, men udover det, så skulle det virke perfekt.

I soveværelset vil jeg en skærm som 32pfs5709 være en mulighed. Skærmen har et flot billede, wifi og smart tv.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/32PFS5709/philips-32-smart-led-tv-32pfs5709

Jeg ved det vil ende lidt over, men man kunne eventuelt vælge en billigere model til soveværelset, hvis man ikke kræver så meget Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #357: 26 Jun 2014, 20:28 »

Hej Freaks!

Har lige fået en lille ekstra gave fra det norske skattevæsen, og da jeg længe har overvejet et nyt tv, så er det jo en oplagt mulighed  Smiley

Nogen der her erfaringer med dette tv?
http://www.lydogbillede.dk/test/sony-kdl-50w685/

Selve testen lyder jo rigtig fornuftig, og prisen er bestemt også overkommelig.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #358: 28 Jun 2014, 13:00 »

Efter at have brugt den halve nat på diverse sider omkring tv, er det gået op for mig, at det sony tv jeg linkede til, åbenbart er sidste års model, mens det Cristiano Doni linker til, er dette års model.
Det tv lyder jo udemærket, og kan fåes til 6000 kr. i denne uge i Bilka, hvilket bestemt er en overkommelig pris.

Jeg har dog også haft kigget lidt på Phillips tv, da mit gamle tv er fra Phillips og har nu holdt i 8 år, og syntes egentlig stadig kvaliteten er ganske fin, det er dog bare for lille (37 tommer), plus det ikke kan tage det nyeste tv signal.

Jeg har dog haft svært ved at finde nogle reviews af deres 2014 fjernsyn.
Har haft kigget på dette:
https://www.komplett.dk/philips-47-3d-led-smart-tv-47pfs710912/811165?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6
Nogen der har erfaring med deres nyeste tv?
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fladskærm
« Svar #359: 28 Jun 2014, 19:54 »

Thore, tjek evt http://flatpanels.dk, den hjalp mig en del da jeg købte tv sidste gang. Men ellers, så tag ud og se på det i en fysisk butik. Evt få set noget film/sport på det, hvis det er det du gerne vil se, da du så kan se om der er meget "slør" efter billederne.
Logged

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010