home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 560 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 42381 gange)
Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jagten på succes [#63]
« Svar #195: 07 Jun 2012, 14:06 »

Kanon blog Dusty, har nu læst alle updates og må sige at det er spændende.
Har altid været tilhænger af din måde at skrive på, ingen dikkedarer, ikke alt muligt udenomsnak og unødvendig grafik.

Glemmer aldrig din Genoa blog, det er mange år siden, men den er min all time favourite Smiley

Logged

Waaah

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#63]
« Svar #196: 15 Jun 2012, 21:35 »

#64 – Løftebrud (?)

RB Leipzig, sæsonen 2021/2022


Banner = Brodtgaard







Kære supportere. Man kan sige meget om den sæson, der netop er overstået, men generelt mener jeg ikke man kan sige andet end at den er startet godt. Der kommer i øvrigt en god løsning på den i morgen.

Det er en god sæson, fordi vi bliver i Bundesligaen. Ja, en 15. plads er mindre end vi havde håbet på. Ja, onde tunger vil påstå at det er den samme placering vi fik i sidste sæson, men alt i alt må vi nu se hinanden i øjnene og konstatere at missionen lykkedes.

Jeg ved godt at jeg før sæsonen proklamerede at det skulle være slut med kedeligt og defensivt 4-5-1 fodbold. Jeg lovede at vi havde spillerne til at spille en 4-4-2 diamant, der til fulde ville få vores fodboldfilosofi til at sikre os en god sæson. Det hold har vi også, de andre hold har bare spillere, der er bedre til at spille det flydende fodboldspil. Derfor måtte vi efter tre spillerunder skifte tilbage til 4-5-1.

Nu vil nogle måske råbe løftebrud. Det har jeg svært ved at tage alvorligt. Sagen er jo den at i optakten til en sæson fremlægger alle klubber deres strategi og søger bedst muligt at bringe den til live. Det er måske derfor man kalder den periode for ’silly season’.

Ligesom før et folketingsvalg, kan man ikke gøre andet end at lægge sin politik frem og sige ”det er det det her vi vil fremadrettet med holdet”. Det betyder ikke at det betyder sådan. Ved et valg skal man have 90 mandater for at kunne gennemføre alle sine løfter til punkt og prikke. Hvis RB Leipzig havde haft 90 millioner kr. på transferkontoen kunne det måske have været realistisk at gå efter at gøre holdet så god til sit spil at vi kunne true de andre hold.

Derfor, fans: Det er ikke løftebrud. Vi gjorde hvad vi kunne, men 1-5 nederlaget allerede i 3. spillerunde tvang os til at prioritere overlevelse frem for fodboldmagi. Det er nu engang vigtigst at opnå resultaterne. Ligesom i politik.



Med stor hengivenhed, jeres manager Dan Marksen




« Seneste Redigering: 15 Jun 2012, 21:38 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#63]
« Svar #197: 15 Jun 2012, 21:37 »

Kanon blog Dusty, har nu læst alle updates og må sige at det er spændende.
Har altid været tilhænger af din måde at skrive på, ingen dikkedarer, ikke alt muligt udenomsnak og unødvendig grafik.

Glemmer aldrig din Genoa blog, det er mange år siden, men den er min all time favourite Smiley



Mange tak for de pæne ord - dem får man sgu' sjældent nok af  Wink

I hvert fald kan jeg meddele de få faste læsere, der har ventet på denne update, at jeg lukker og slukker bloggen omkrign 1. juli pga. generelt travlt liv og benhårde prioriteringer.

Meeeeeen, der er en masse fedt at fortælle om indtil da  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#64]
« Svar #198: 17 Jun 2012, 20:18 »

#65 – Første spadestik

VM i Qatar, sommeren 2022


Banner = Brodtgaard







Danmark er et af de 32 hold, der ankommer til ørkenstaten i begyndelsen af juni 2022 med masser af optimisme og håb om gode resultater. Halvdelen af disse hold vil dog hurtigt blive sendt hjem og evaluere efter gruppespillet.

Ved dette VM er Danmark desværre et af de hold, der må forlade turneringen på det tidligst mulige tidspunkt og dermed give en hel nation grund til kritik. Dan Marksen holder hovedet koldt. Han ved at Danmark har 5,5 millioner potentielle landstrænere derude, og derfor bliver hans evaluering følgende:
 


På plussiden: Det danske hold fungerer nu langt bedre som et hold. Uruguay gav en hel del mere modstand end det var forventet, England er en supermagt og Ghana spillede med hiv og sving om æren. I alle tilfælde fik Danmark afleveret nogle gode kampe overall uden de store udfald fra kvalifikationen. Særligt England-kampen er værd at fremhæve. Danmark spillede lige op med giganterne i alle 90 minutter og lukkede godt af med undtagelse af et indlæg i overtiden, der sikrede The Three Lions en meget ufortjent sejr. Kost sagt: Det danske hold kan fungere som et kollektiv, og når det gør det, kan store resultater opnås.

På minussiden: Der er afgørende mangler i den defensive side af spillet. Særligt den del der handler om at bryde modstandernes opspil. Matchen mod Uruguay er bedste eksempel. Her mødte Danmark en modstander, der var pænt mere motiveret end de rød/hvide havde regnet med, og et hold, der kan spille et meget hurtigt pasningsspil. I den situation har Danmark meget svært ved at bryde spillet, holde på bolden og generelt have is i maven. Holdet blev i store dele af kampen mod England ikke sat under nær så meget pres fordi de ikke regnede Danmark for en skid. Generelt set er det største problem på landsholdet at der er masser af gode kreative og fremadrettede midtbanefolk. Der mangler dog i høj grad nogen til at tage slagsmålene og vinde boldene, skabe ro osv. Unge Joachim Nørregaard er indtil nu bedste bud.

Gode danske spillere i turneringen: Jeff Hartmann (ung målfarlig angriber) og Joachim Nørregaard (ung, boldvindende midtbanespiller)






Fremtiden: DBU var ikke tilfreds med resultaterne, men de var ikke så utilfredse, at de ønskede en anden manager. Derfor er det stadig Dan Marksen, der skal forsøge at forsvare landets ære i den kommende EM-kvalifikation.



Her skal Danmark kæmpe mod blandt andet Schweiz og Tyrkiet i kampen om at komme til EM. Men da det stadig er de to bedste hold i puljen, plus de bedste tre’ere, så SKAL Danmark videre. 

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#65]
« Svar #199: 20 Jun 2012, 20:12 »

#66 – Optakt til 2022/23 sæsonen

Juni, juli og august 2022


Banner = Brodtgaard








Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: Undgå nedrykning
Mit udspil: Slutplacering midt i tabellen
Forventninger til pokalturnering: Tredje runde af DFB-Pokalen
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Mellem


Økonomi
Transferbudget: 34 millioner dkr.
Lønbudget: 1,8 million dkr.
Brugt lønbudget: 1,75 millioner dkr.
Klubbens egenkapital: 157,8 millioner dkr. (20/6 2022)


Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 17 i 2. bundesligaen (ud af 18 hold)
Odds på mesterskab: 2001,00



Vurdering af sæsonen
Nu er muligheden der. Efter en skuffende sæson, hvor det fremadrettede, positive fodboldspil måtte opgives som strategi, er RB Leipzig nu parat til for alvor at tage skridtet op i de store drenges liga. Med et seriøst transferbudget er der nu realistiske muligheder for at løfte holdet en lille smule over overlevelseskampen. Også selv om presse og klub stadig ikke regner Die Ossies for en skid.

De kloge siger at det handler om at satse og tage chancen når et vindue åbner sig. Det må man sandelig sige der gjorde denne sommer. Så Dan Marksen bestiller et nyt dankort og gør klar til den store udskiftning. De store ændringer sker i forsvaret – den del af holdet, der har haft sværest ved omstillingen til Bundesligaen. Primært fordi det har været svært at tiltrække de rigtige spillere. Men nu sker der noget. To solide førsteholdsspillere til midterforsvaret og en udskiftningsspiller, en ny af både højre og venstre back. Derudover en ny defensiv midtbanespiller, en ny højrefløj (begge direkte til startopstillingen), og så kronen på værket: Den nye angriber, der skal give den farlighed oppe foran, som Ene ikke kunne magte: Mirko Bogdanovic. Det er første gang i meget, meget lang tid, at Dan Marksen har fået sit førstevalg til angrebet, og med denne nye serbers kompetencer både fysisk og teknisk, ser RB Leipzig ud til at blive pænt meget mere målfarlige.

Kort sagt: Dette er ikke et dreamteam, men vi nærmer os. RB Leipzig er blevet styrket markant. Og hvad er endnu vigtigere, en del af de gamle spillere, som brokkede sig evindeligt over holdet (eksempelvis Tadic) og dem, ser bare var en skuffelse (Ian Drake, Del Fabro, Caballo, Lauritano osv) er også blevet skibet ud. Men det vigtigste er, at selv om der er interesse for flere af Leipzigs unge førsteholdsspillere, er det kun de unge spillere, der er under niveau, der er blevet solgt.

Det her er sidste stik fra Dan Marksens side. Nu handler det om at spille seværdig fodbold efter hans filosofi. Hvis det ikke kan lykkes med dette hold, bliver Leipzig aldrig i stand til det.

Terningerne er kastet!


 


Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#66]
« Svar #200: 20 Jun 2012, 20:25 »

Stadig fremragende blog Smiley Dog savner jeg lidt anderledes indlæg engang imellem Wink


Mvh. Mathias
Logged

Neal Caffrey!

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#66]
« Svar #201: 20 Jun 2012, 20:39 »

Jeg synes det er helt fantastisk læsning, Dusty! Dog kunne jeg godt tænke mig bloggen kørte lidt længere... bare lidt pleeease!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#66]
« Svar #202: 20 Jun 2012, 20:40 »

Stadig fremragende blog Smiley Dog savner jeg lidt anderledes indlæg engang imellem Wink


Mvh. Mathias

Tja, det forsøgte jeg lidt med mit "løftebruds" indlæg Wink

Men fint at du læser med
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#66]
« Svar #203: 20 Jun 2012, 20:52 »

Tja, det forsøgte jeg lidt med mit "løftebruds" indlæg Wink

Men fint at du læser med

Det må jeg ærligt indrømme, at jeg har overset Smiley Super blog!
Logged

Neal Caffrey!

Domoman
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jagten på succes [#66]
« Svar #204: 21 Jun 2012, 21:28 »

Har lige brugt en god portion af aftenen på at læse mig hertil, jeg har meldt mig ind i gruppen af følgere, Venga El Toro Rosso!
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010