home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 972 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Fremtidens vikingetogt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Denne blog handler om en ÆNDRET dansk liga - er det en god idé?  (Afstemning slut: 09 Sep 2010, 19:16)
Klart ja!
- 51 (81%)
Klart Nej!
- 2 (3,2%)
Hm, venter lige og ser inden jeg bestemmer mig
- 8 (12,7%)
Dansk fodbold? Nej, hvor nederen!
- 2 (3,2%)
Antal Stemmer: 63

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Fremtidens vikingetogt  (Læst 15243 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Fremtidens vikingetogt
« : 30 Aug 2010, 18:38 »

FREMTIDENS VIKINGETOGT









« Seneste Redigering: 30 Aug 2010, 19:16 af Dusty78DK » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dusty's sidste blog !
« Svar #1: 30 Aug 2010, 18:40 »

Ved ikke hvad jeg skal forvente af den start, men dine blogs har altid fanget mig og jeg ville gætte på du nok tager et ukend hold fra en ukendt liga måske den Egyptiske Opstemt
Logged

FCK

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #2: 30 Aug 2010, 19:10 »

Intro: What you see isn’t real …







Denne blog kræver mere end en almindelig introduktion. For selv om den foregår i de danske ligaer og begynder i sommeren 2009, så er mange ting anderledes end det du kender.

Jeg havde planlagt at jeg ikke skulle købe Football Manager 2010. Jeg mener, jeg er efterhånden ældre end tredive år, har et super fedt, men super krævende, fuldtidsjob, et sød kæreste og et nytårsforsæt (for fjerde år i træk) om at tage mig sammen og tabe mig 20 kilo. Blogging om Football Manager burde være langt nede på min prioritetsliste.

Men der skete noget. Jeg så tilfældigvis for et år siden en gameplay-video i hvilken det lykkes at skabe den Egyptiske liga til spillet på få minutter. Demoen lovede muligheden for ikke kun at tilføje ligaer, som ikke er med i forvejen, men også at gameren frit kunne lave ligaer om som han/hun havde lyst til.

Behøver jeg at sige at mit mundvand begyndte at løbe?



På grund af min fascination af den i FM indbyggede editor, bliver denne blog meget anderledes end tidligere blogs.

Klubberne er som de plejer. De har de økonomiske rammer som du vil kunne genkende, hvis du har spillet med 10.3 databasen. Desuden er spillerne tilknyttet de samme klubber som altid og deres evner er ikke blevet finjusteret af mig eller andre.

Men den danske liga er blevet forandret.

Denne blog bygger på et muligt fremtidsscenarie: Den danske liga er blevet lavet om for at forbedre turneringen i forhold til økonomisk og sportslig udvikling. Idéen er langt fra grebet ud af den blå luft. Sidste år blev en DBU rapport startsskuddet til en heftig diskussion om fremtiden for dansk fodbold. Ét af de foreslåede scenarier bliver muligvis til virkelighed.

I denne blog er den mulige fremtid for dansk fodbold allerede dukket op. Jeg har læst forslagene til den nye ligastruktur og har på den baggrund gjort mig en masse tanker.

Jeg har skabt fremtidens danske liga – ommøbleret fra Superliga, over Pokalturneringen og til Danmarksserien. De fleste steder er forandringerne små. Men de er store nok til at jeg forventer at læserne af denne blog vil være nysgerrige. Eller måske endda debathungrende.

Jeg vil derfor nu præsentere den alternative ligastruktur som jeg har skabt, så alle læsere har mulighed for at blive klogere på hvad det er jeg roder rundt i. Jeg har testet turneringen tre sæsoner frem inden jeg startede mit blog-save, og derfor bør der ikke opstå store problemer.



Superligaen – nu med 14 hold

Den bedste danske række er blevet forstørret med to hold – fra 12 til 14. Derudover er antallet af nedrykkere øget fra to til tre. Det betyder i praksis, at der vil være ét hold mere permanent i Superligaen. Ændringen er gjort for at give endnu et af de såkaldte små hold muligheden for at være med i den del af dansk fodbold hvor den økonomiske udvikling går stærkest.

I turneringens opbygning er der også lavet en meget afgørende forandring: Frem for 33 spillerunder, er turneringen nu udvidet til 38. Dette er fordi den danske Superliga i denne blog vil køre efter skotsk forbillede: Først møder alle 14 hold hinanden ude og hjemme (26 spillerunder). Ved vinterpausen er denne del af turneringen færdig og ligaen deles op: De øverst placerede syv hold skal kæmpe om guld, sølv og bronze. De nederst placerede 7 hold skal kæmpe om at undgå de tre nedrykningspladser. Dette sker igen ved at holdene i hver af de to grupper mødes indbyrdes hjemme og ude (12 spillerunder).

I praksis vil det betyde at hvis Brøndby og FCK begge er placeret i samme halvdel af turneringen ved nytår, vil der være 4 gange ”New Firm” i hver sæson.

Hvorfor så flere kampe? Jo, for at højne niveauet i dansk fodbold. Ikke kun fordi der kommer flere topkampe, der giver flere penge. Nej, eksperter har i mange år udtalt at en af grundene til at Danmark i nogle tilfælde har haft svært ved at begå sig i europæiske turneringer, er at vi spiller langt færre kampe end de førende nationer (eksempelvis Italien, Spanien og England) i løbet af en sæson.

Valget af de to ekstra hold fra den næstbedste række er gjort rimeligt og retfærdigt: De to nedrykkere efter 08/09 sæsonen – AC Horsens & Vejle – har fået chancen igen, og skal nu kæmpe om overlevelse med oprykkerne og de andre bundhold. Det kan godt blive ganske drabeligt, men forhåbentlig også underholdende.



1. Division – nu med 18 hold

Det er ikke kun de bedste af de bedste der skal spille flere kampe. For at give spillerne fra de næstbedste danske hold flere kampe i benene, og dermed mere øvelse, har jeg også øget antallet af hold i den næstbedste danske liga. Nu er der 18 hold, der skal mødes indbyrdes to gange for at kæmpe om de tre oprykningspladser og de 4 nedrykningspladser. Turneringens størrelse giver nu flere hold mulighed for at blive i 1. division og udvikle sig langsomt (bl.a. det hold jeg har valgt til denne blog) for så at kunne gøre et seriøst forøg på at blive Superligahold.

Det var ikke helt let at finde nye hold til denne turnering. Der manglede to hold i forhold til de nye Superligahold, og så udvidede jeg turneringen med endnu to hold. Jeg kunne bare have taget nedrykkerne, men problemet er at grundet fusioner og konkurser eksisterer de ikke alle sammen. Derfor har jeg været inde i editorien og fundet de hold, der har en økonomi og/eller et klubmæssigt reputation, der gør holdet i stand til at klare sig hæderligt i 1. division.



2. Division – øst & vest

Den grundlæggende struktur ligger fast: 2. division er opdelt i en øst og en vest-del. Men de manglende hold (dvs. de fire hold jeg rykkede op i 1. division) skulle jo findes, og det blev en meget svær affære. I nogle tilfælde har jeg kunnet støtte mig til de hold, som i 08/09 sæsonen rykkede ud. Men i andre tilfælde har jeg kigget på klubbernes reputation og økonomi. Jeg har dog også været tvunget til at tage hensyn til at de oprykkede hold skulle passe regionalt, altså at sjællandske hold ikke skal placeres i vest-divisionen.

Reglen om at reserveholdene må spille i 2. division, men ikke rykke op, er uforandret.



Danmarksserien – pulje 1, 2 & 3

Nu er vi så nede ved ”græsrødderne” de små klubber der i høj grad eksisterer i kraft af det lokale engagement. De klubber syntes jeg skulle med, når nu der er tale om en blog, der hylder dansk fodbold. Det ville tage mig for lang tid at finde ud af hvilke hold, der rykkede ud af puljerne i 08/09 sæsonen, og derfor har jeg været så diktatorisk at udfylde de tomme pladser med hold, der har et højt nok reputation til at de burde havde en chance for at kunne klare sig.

Jeg har selvfølgelig også gjort mit yderste for at sikre at der er en rimelig fornuftig regional opdeling så holdene ikke skal rejse så langt.



DBU’s Pokalturnering – ny struktur

Den danske pokalturnering. Den er jo god nok som den altid har været … eller er den nu også det?

Det kan diskuteres – og det er det også blevet. Særligt finalens placering på Kr. Himmelfarts dag – dvs. inden Superligaen er spillet færdig. At afholde pokalturneringens mest afgørende kamp på det tidspunkt er uheldigt, fordi topplaceringerne i Superligaen sjældent er helt fastlagte på dette tidspunkt. Derfor vil hold i særlige situationer have en interesse i at tabe pokalfinalen for at få en UEFA-cup plads gennem ligaen. Konkret har David Nielsen antydet at det spillede en rolle i en af de pokalfinaler han spillede i. Det er den slags situationer der fik programmet ”fodbold uden filter” til at kræve en flytning af pokalfinalen for nogle år siden. Uden held.

Men det problem er løst nu. Jeg har flyttet pokalfinalen til den sidste søndag i maj måned, hvor den vil ligge fast. Derudover har jeg – for at forhindre sammenfald med ligaen – fastsat at alle de danske ligaer skal være færdig senest onsdagen før pokalfinalen. Dermed er alle medaljer og op- og nedrykningspladser fordelt, når der er pokalfest i parken.

Udover dette har jeg udvidet kampprogrammet. Alle superligaholdene kommer allerede ind i pokalturneringen i 2. runde. Kun 1. runde spilles om efteråret, resten af turneringen spilles fra 1. marts. Derudover har jeg udvidet princippet om at afvikle en runde over to kampe. IRL er det kun semifinalen der skal afgøres over to kampe, men jeg har bestemt at i dette save skal kvartfinalen også spilles over to kampe.

Grunden til de to justeringer i turneringen skal primært ses i forhold til at give de små hold mulighed for at få flere ”højprofil”-hjemmekampe mod større hold. Jeg har kompenseret de Superligahold, der spiller i Europa, ved at de ikke skal spille i pokalen i efterårssæsonen.






BEMÆRK: Jeg har ved hjælp af en xml-fil fra den officielle editor ændret i turneringerne, men der ikke lavet ændringer i klubbers økonomi, klubry, spilleres evner, spilleres klubber eller lignende.







Ønsker du selv at prøve kræfter med min ændring af de danske ligaer, så kan du downloade filen HER:

http://www.gratisupload.dk/download/48580/.

Når du trykker ser det måske lidt mystisk ud, bare en masse tal, men oppe i toppen af skærmen skulle der gerne være mulighed for at downloade.

Mine ændringer er en xml-fil, der skal placeres i mappen "Editor data" under dokumenter. Herefter skal du gå ind i FM 10 og vælge den.

N.B: Virker kun i patch 10.0.3 - ønsker du en tidligere version skal du åbne den i editoren og gemme den i en af de tidligere databaser.

Known Issues:
1) Selv om Superligaen skal stoppe nogen lunde hvor den plejer i starten af december, så bliver der af og til afviklet en runde eller tre i februar. Jeg har arbejdet på højtryk for at løse det, men det er ikke lykkes endnu
2) Disciplinreglerne er vidst nok ikke de helt rigtige. Jeg har sløset med at researche det, derfor valgte jeg den, som jeg syntes lå tættest på. Du må ind og ændre det i editoren, hvis du er utilfreds

« Seneste Redigering: 01 Sep 2010, 17:23 af Dusty78DK » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #3: 30 Aug 2010, 19:19 »

Yderst interessant.. Jeg følger helt klart med her..   Thumbs Up
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #4: 30 Aug 2010, 19:21 »

bliver spædende at høre om, kunne du evt. fået oploade det? Smiley
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #5: 30 Aug 2010, 19:22 »

Virkelig spænderne og et godt hold du har valgt Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #6: 30 Aug 2010, 20:12 »

FC Vestsjælland





Denne blog er et eksperiment. Ikke kun på grund af den ændrede ligastruktur. Nej, denne blog er et forsøg på at skabe noget stort. En ny dominerende klub i dansk fodbold – på Sjælland, udenfor det Storkøbenhavnske område. Konkurrencen er hård. Nordvest FC, FC Roskilde, Næstved osv. er alle hold, der desperat kæmper om at byde ”københavnerne” trods. Nogle er fusioneret, andre har tiltro til den lokale klubfølelse. Kun ét af disse projekter kan blive store nok til at udfordre hovedstaden. Jeg vil gøre mit yderste til at FC Vestsjælland bliver dette hold.

Da jeg er en travl mand vil jeg dog gøre opmærksom på at hver sæson kun vil få 3-4 updates (1. september, 1. januar (måske en transferupdate 1. februar) og 1. juni), og grafik bliver der lidt af.


Fundamentet er der. Oprykningen i sidste sæson fra 2. division til 1. division har givet flere penge i kassen og fornyet optimisme. Med den ændrede ligastruktur, er der nu plads til at hold som FCV kan udvikle sig langsigtet i forhold til at komme i Superligaen indenfor nogle år og så holde sig fri af nedrykning. Hvis klubben når så langt, ja, så er det ikke til at sige hvor den ellers kan ende …



Overordnede mål:
Etablering i Viasat divisionen
Opbygning af talentmasse
Oprykning til Superligaen senest i maj 2012
Etablering som fast Superligahold i den nederste del af ligaen
FC Vestsjælland må aldrig få en dansk moderklub


Kortsigtede mål:
Udbygning af truppen
Positive tal i lønbudgettet
Midterplacering i Viasat divisionen

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #7: 30 Aug 2010, 20:22 »

Tak for alle de positive tilbagemeldinger. Jeg er spændt på at se hvordan reaktionen bliver, når spillet for alvor kommer i gang

bliver spædende at høre om, kunne du evt. fået oploade det? Smiley

Måske senere når bloggen er lidt ældre. Ønsker ikke at trække læsere væk fra projektet  Wink
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #8: 30 Aug 2010, 20:26 »

Helt iorden, men glæder mig til at høre mere! Smiley
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #9: 30 Aug 2010, 21:24 »

Du går aldrig galt i byen, når du starter en blog, Dusty!

Selvom man mere eller mindre ved hvad man kan forvente, så imponerer du alligevel hver gang Smiley

Også dejligt, at høre du ikke kan undvære os og FM Wink

Ser frem til mere fra dine fingre!
Logged

theALEXANDER
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #10: 31 Aug 2010, 17:09 »

Dusty, jeg må være ærlig efter jeg har læst starten af din blog; Jeg ELSKER den!

- Alle dine idéer omkring ændringer til den nuværende ekstremt pinlige turneringsstruktur er suveræn!
- Hvis du kunne få nedfældet dette juridisk korrekt osv. skulle du måske tage at rette henvendelse til DBU, de tosser som sidder derinde nu kan jo med al tydelig bruge din hjælp.

Held og lykke med bloggen, og et ekstra plus skal du have for din sympati for de små klubber; det er dem som skaber fodbolden i DK - Uden bredde - Ingen Elite!
Logged

FC Barcelona - Mes que un club <3

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #11: 31 Aug 2010, 19:43 »

Jeg er allerede opslugt... Som Søgaard siger, så er du altid garant for en fantastisk blog, og jeg er sikker på at denne ikke bliver nogen undtagelse. Din forberedelse og dit engagement deri alene får mig til allerede nu at glæde mig meget til de mange kommende updates..

Jeg læser med Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #12: 31 Aug 2010, 20:05 »

YES!! Kongen af blogs er tilbage med endnu et fantastisk stykke historie. Jeg vil glæde mig til at følge dit eventyr, det bliver konge..
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #13: 31 Aug 2010, 20:58 »

Du går aldrig galt i byen, når du starter en blog, Dusty!

Selvom man mere eller mindre ved hvad man kan forvente, så imponerer du alligevel hver gang Smiley

Også dejligt, at høre du ikke kan undvære os og FM Wink

Ser frem til mere fra dine fingre!

Dusty, jeg må være ærlig efter jeg har læst starten af din blog; Jeg ELSKER den!

- Alle dine idéer omkring ændringer til den nuværende ekstremt pinlige turneringsstruktur er suveræn!
- Hvis du kunne få nedfældet dette juridisk korrekt osv. skulle du måske tage at rette henvendelse til DBU, de tosser som sidder derinde nu kan jo med al tydelig bruge din hjælp.

Held og lykke med bloggen, og et ekstra plus skal du have for din sympati for de små klubber; det er dem som skaber fodbolden i DK - Uden bredde - Ingen Elite!

Jeg er allerede opslugt... Som Søgaard siger, så er du altid garant for en fantastisk blog, og jeg er sikker på at denne ikke bliver nogen undtagelse. Din forberedelse og dit engagement deri alene får mig til allerede nu at glæde mig meget til de mange kommende updates..

Jeg læser med Wink

YES!! Kongen af blogs er tilbage med endnu et fantastisk stykke historie. Jeg vil glæde mig til at følge dit eventyr, det bliver konge..

Tak for de mange pæne ord. Jeg bliver sgu' helt nervøs for at fortsætte, for jeg ved ikke om jeg kan leve op til jeres forventninger. Men jeg skal prøve.

Det er godt set at oplæget er gennemarbejdet. Helt tilbage i februar begyndte jeg at forberede denne blog. Det var faktisk meningen jeg skulle have deltaget med den i blogkonkurrencen, men da jeg spurgte til ændringer i editor virkede folk umiddelbart meget tøvende dengang. Så jeg turde ikke.

Men nu tænkte eg: Nøj, hvor vil det være ærgerligt at jeg har forberedt denne blog så længe og at den aldrig blev til noget.

Så jeg tager chancen  Wink
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #14: 31 Aug 2010, 21:38 »

Hvis du skrev "Lort er gud!" så ville folk jo bare stille sig sammen og nikke. Wink

Normalt læser jeg ikke blogs, fordi mange går døde hurtigt, men du er jo garant for at forsætte, og dette projekt er så spændende, at jeg simpelthen må følge med.
God vind til vikingetogten.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010