Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
29 Jun 2025, 22:17
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
28 Jun 2025, 07:37
GentleBreeze
Blogs
Fallout 76: The 9 Most...
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23588
0 Brugere, 646 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
priyadeswal
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2010
Kategori: Blogs FM2010
Fremtidens vikingetogt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Denne blog handler om en ÆNDRET dansk liga - er det en god idé? (Afstemning slut: 09 Sep 2010, 19:16)
Klart ja!
51 (81%)
Klart Nej!
2 (3,2%)
Hm, venter lige og ser inden jeg bestemmer mig
8 (12,7%)
Dansk fodbold? Nej, hvor nederen!
2 (3,2%)
Antal Stemmer: 63
Sider:
1
[
2
]
3
4
Forfatter
Emne: Fremtidens vikingetogt (Læst 16416 gange)
Dusty78DK
Manager
Sv: Fremtidens vikingetogt
«
Svar #15:
01 Sep 2010, 14:21 »
STATUS FØR START PÅ 2009/2010 SÆSONEN
FC Vestsjælland
Klubbens sæsonmål:
Placering midt i tabellen
(oprindeligt udspil: Undgå nedrykning)
Medieforventning:
15. plads i Viasat Sport Divisionen
Odds på oprykning:
26,00
Prioritering af liga:
Høj
Prioritering af pokalturnering:
Høj
Transferbudget:
1,2 millioner kr.
Lønbudget:
90.000 kr. (60.245 kr. brugt)
Økonomi:
3,5 millioner kroner i klubkassen
Vigtigste transfer ind:
Vigtigste transfer ud:
Ingen af stor betydning
Vurdering af sæsonen
FC Vestsjælland har en meget stærk trup fra spillets start. Stort set kun firestjernede spillere eller mere. Alligevel er der enkelte svaghedspunkter: Første prioritet i forhold til transfer er en ny venstre back og en boksspiller. Inden jeg kommer så langt fyrer jeg assistenttræner Peter Foldgast og ansætter Thomas Frank. Ja, Foldgast var en stor personlighed i klubben, men Frank er stærk til fysisk træning, og det er vigtigst i en klub hvor trænerne højest har evner til 1½ stjerne, og hvor der ikke er økonomi til nye.
Den største svaghed er dog at klubben stadig stort set kun har deltidskontrakter med sine spillere. Jeg kan ikke ændre det økonomisk lige nu, men det er i hvert fald noget der skal ændres på så snart det er muligt.
Når en up-and-coming klub skal bygges op, har jeg set to strategier brugt i fodboldverden: Enten henter man et par aldrende landsholdsspillere og bygger holdet op om dem, ellers finder man en håndfuld unge, lovende talenter, som ingen andre tager alvorligt. Efter jeg har haft nogle gigantiske skuffelser med den første strategi i de gamle CM spil, kører jeg nu kun efter den plan der hedder: Ungdom frem for alt. Men der er farer ved begge måder: Hvis du henter de gamle folk, kan de være for dårlige eller blive skadet, hvorefter du står med en trup, der er vant til at have en stærk mand at støtte sig op af. Henter man kun unge folk risikerer man både et ujævnt spillemæssigt niveau og at klubbens ledelse i utide siger ja til at sælge spilleren.
Den trup jeg ender med at få bygget op er imponerende, hvis jeg selv skal sige det. Jeg henter flere store scoop – hvor Shawkat må betegnes som det største røverkøb. I det hele taget er en stor del af de nyindkøb, der kan træde ind på førsteholdet, yngre end 22 år. Jeg håber at jeg kan holde på dem i 2-5 sæsoner inden de forhåbentlig skal sendes til udlandet og indbringe en masse penge.
Kort sagt er min optimisme ganske god inden sæsonstarten. På trods af at der kun bliver solgt 150 sæsonkort.
McManaman
Lilleputspiller
«
Svar #16:
01 Sep 2010, 14:33 »
Det er utroligt hvor god denne blog er.. Jeg glæder mig allerede til meget mere..
You'll never walk alone
Fik den utaknemmelige 4.plads ved den store VM-konkurrence....
Erzael
Manager
«
Svar #17:
01 Sep 2010, 15:10 »
Må også lige komme med en kommentar her Dusty, da jeg er fast inventar af din fanskare. Allerede nu ser det rigtig lovende ud, og at du har kastet dig ud med lokalholdet fra min synsvinkel gør det bare endnu bedre. Rent blogmæssigt har du indtil videre fuldt din egen blogstil til punkt og prikke. Jeg havde dog måske forventet en lidt mere "shop amok" taktik, men dog, så rækker det sku med dem du har foretaget dig.
Umiddelbart burde du ikke have det store problem med at få etableret FC Vestsjælland i løbet af et par sæsoner, og om maks fem af slagsen ligger du helt sikkert i Superligaen. Ingen tvivl om det. Glæder mig rigtig meget til at læse videre, og eftersom det er en blog du har arbejdet på i et par måneder, on'n'off, så regner jeg med en lang og fantastisk en af slagsen. (Ikke at du ikke plejer at være god for en lang og fantastisk blog
)
Ser frem til næste udkast!
Milliardær - Blog
Dusty78DK
Manager
«
Svar #18:
01 Sep 2010, 15:22 »
FC Vestsjælland
1. januar 2010
Forestil dig en dansk fodboldkamp er slut. Den ene træner står slukøret foran de rullende tv-kameraer og bliver spurgt om hvordan træneren vil vurdere sit hold efter det tredje skuffende resultat i træk. Svaret bliver: ”Tja, jeg tror en del af vores problemer hænger sammen med at vi har nogle skadede stamspillere”
Hvad tænker du?
Der har været en meget klar tendens i dækningen af Superligaen på TV3+ over de seneste fem år. Når klubber pludselig har fået et dyk i formen, er det af og til sket at træneren har sagt at det hænger sammen med skader, og i det tilfælde går Werge og co. på barrikaderne: Det er ifølge fodboldkommentatore
rne verdens dårligste undskyldning.
Jeg må indrømme at jeg meget længe har haft svært ved at se om de kloge fodboldfolks kritik af denne ”forklaring” var retfærdig, men mit første halve år i FC Vestsjælland giver svaret.
To dage inden premieren får jeg en update fra fys’en i klubben: Min klub er den eneste i ligaen uden en eneste skade. Smukt. Sæsonen starter med fynd og klem med en 1-0 udesejr over B93. Efter de første 6 kampe ligger vi nr. 1 med to point ned til AB, og i den periode har vi slået både Viborg og Lyngby. Men så får min startopstilling fire skader meget hurtigt efter hinanden, og på bare tre kampe glider vi ned til at være nr. 6.
Så lad det være sagt direkte til Carsten Werge og alle andre på TV3+’s fodboldredaktion: Stop med jeres hetz mod trænere med mange skader. Det er rigtigt at det kan bruges som en dårlig undskyldning, men man skal da være rimelig smalsporet for at påstå at langt de fleste klubber vil lide sportsligt under at miste en håndfuld spillere fra start 11’eren til skadesbænken.
Er jeg for langt ude? Jeg vil meget gerne høre dit input i bloggen.
Men ud over den chokerende gode start og et voldsomt dyk bagefter, retter formkurven sig. FC Vestsjælland er oprykkere, men det kan ikke ses, for vi har et rigtig godt styr på de fleste hold. Drengene spiller uimponeret mod både små og store hold. Vi er gode til at spille bolden rundt og fighte, og desuden er mit angreb hurtigt og giftigt. Specielt Andreas Mortensen, der bliver kåret til Viasat Sport Divisionens største profil ved nytår. I topscorerstriden er det kun Lee fra Skive, der har scoret flere mål end ham. Det eneste tidspunkt hvor holdet for alvor er i problemer, er når vi møder et hold, der er super til kontra. Og det gør vi åbenbart tit.
Men alt i alt må en 7. plads efter 22 ud af 34 kampe spillet er absolut godkendt. Ligaens største overraskelse er uden tvivl Hvidovre, der trods en skrøbelig økonomi har kæmpet sig op i oprykkerfeltet. Faktisk lå de nr. 1 indtil et alvorligt formdyk i november.
Pokalkampe har der ikke været noget af for alle Superliga og Viasat Sport divisions-hold her i efteråret. Pokalturneringens første runde med amatørholdene løb af stablen onsdag i efterårsferien, og resten af de danske hold træder ind når ligaerne begynder igen 1. marts. FC Vestsjælland indleder de sidste 12 kampe i 1.division på hjemmebane mod FC Roskilde d. 7. marts, og træder ind i pokalturneringens 2. runde med kampen mod Danmarksserieholdet Svebølle d. 10. marts.
Nu er der sikkert mange, der stadig ikke helt har vænnet sig til den nye ligastruktur jeg har i denne blog. Derfor vil jeg her kort fortælle noget om hvordan det ser ud i Superligaen.
Nytår er nemlig blevet endnu mere vigtig i dansk fodbold end det har været før. Ikke nok med at transfervinduet åbner, så er det nu at SAS-ligaen deles i to dele efter skotsk forbillede.
Her i efteråret har alle de 14 hold mødtes ude og hjemme. Det har givet de 26 spillerunder, som du kan se resultatet af her. Nu bliver ligaen delt.
Det betyder at Aab, Randers, FC København, FC Midtjylland, Brøndby, OB og AC Horsens i foråret mødes ude og hjemme for at afgøre medaljer og europæiske pladser. Der er 11 point fra det dårligst placerede til det bedst placerede hold, hvilket betyder at næsten alt kan ske. "Logikken" siger at det er blandt de to øverste hold at vinderen skal findes over de næste 12 spillerunder, men husk på hvor mange gange et forspring på mere end 5 point er blevet sat over styr.
Samtidig med vil SønderjysE, Esbjerg, Vejle, AGF, Silkeborg, FC Nordsjælland og HB Køge mødes ude og hjemme i foråret for at finde ud af hvilke tre hold, der skal rykke ud, og hvilke fire hold der kan ånde lettet op. HB Køge ser meget isoleret ud i bundstriden, men ellers ser det ud til at både FCN, Silkeborg, AGF og Vejle skal fighte hårdt for at blive oppe. Esbjerg skal heller ikke føle sig alt for sikker, hvorimod SønderjyskE ser ud til at være en meget usandsynlig nedrykker.
I næste update afslutter jeg 2009/2010 sæsonen. I den vil du kunne høre om pokalturneringen, der nu ligger primært om foråret, om FC Vestsjællands bestræbelser for at komme til tops og så vil jeg naturligvis give jer et billede af hvordan Superligaen’s nye struktur gav drama i top og bund for alle pengene.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #19:
01 Sep 2010, 15:23 »
Citat af: Erzael 01 Sep 2010, 15:10
Må også lige komme med en kommentar her Dusty, da jeg er fast inventar af din fanskare. Allerede nu ser det rigtig lovende ud, og at du har kastet dig ud med lokalholdet fra min synsvinkel gør det bare endnu bedre. Rent blogmæssigt har du indtil videre fuldt din egen blogstil til punkt og prikke. Jeg havde dog måske forventet en lidt mere "shop amok" taktik, men dog, så rækker det sku med dem du har foretaget dig.
Umiddelbart burde du ikke have det store problem med at få etableret FC Vestsjælland i løbet af et par sæsoner, og om maks fem af slagsen ligger du helt sikkert i Superligaen. Ingen tvivl om det. Glæder mig rigtig meget til at læse videre, og eftersom det er en blog du har arbejdet på i et par måneder, on'n'off, så regner jeg med en lang og fantastisk en af slagsen. (Ikke at du ikke plejer at være god for en lang og fantastisk blog
)
Ser frem til næste udkast!
Taaaaak for den meget positive respeons.
Jeg vil bare lige understrege at det kun er introen - den hvor jeg beskrev hvordan de nye ligaer ser ud - som jeg har skrevet helt tilbage i februar. Savet her startede jeg op for et par dage siden
theALEXANDER
Lilleputspiller
«
Svar #20:
01 Sep 2010, 16:52 »
Dusty, jeg har en forespørgsel.
Jeg vil gerne vide om du kunne være interesseret i at uploade din .xml-fil, så vi andre kunne tage del i disse ligamæssige struktur-ændringer?
Din model synes jeg allerede efter et par updates på bloggen virker langt bedre end den nuværende model.
Det er selvfølgelig helt op til dig selv om du vil dele dine ændringer med os andre eller om du vil udforske dem alene
FC Barcelona - Mes que un club <3
Dusty78DK
Manager
«
Svar #21:
01 Sep 2010, 17:09 »
Citat af: theALEXANDER 01 Sep 2010, 16:52
Jeg vil gerne vide om du kunne være interesseret i at uploade din .xml-fil, så vi andre kunne tage del i disse ligamæssige struktur-ændringer?
Din model synes jeg allerede efter et par updates på bloggen virker langt bedre end den nuværende model.
Det er selvfølgelig helt op til dig selv om du vil dele dine ændringer med os andre eller om du vil udforske dem alene
Du er ikke den første der spørger, og jeg overvejer seriøst at lægge den ud. Jeg er bare nervøs over om folk så helt mister interessen for min blog.
Jeg tænker lige lidt
Ariana Grande
Manager
«
Svar #22:
01 Sep 2010, 17:11 »
Citat af: Dusty78DK 01 Sep 2010, 17:09
Du er ikke den første der spørger, og jeg overvejer seriøst at lægge den ud. Jeg er bare nervøs over om folk så helt mister interessen for min blog.
Jeg tænker lige lidt
For min skyld må du gerne vente med at lægge den ud, men på den anden side er jeg virkelig meget interesseret i den da jeg virkelig gerne vil se om den kan få min lyst til at spille med Kjellerup tilbage igen
Dusty78DK
Manager
«
Svar #23:
01 Sep 2010, 17:20 »
Citat af: Arsrea 30 Aug 2010, 19:21
bliver spædende at høre om, kunne du evt. fået oploade det?
Citat af: theALEXANDER 01 Sep 2010, 16:52
Citat af: TheX 01 Sep 2010, 17:11
For min skyld må du gerne vente med at lægge den ud, men på den anden side er jeg virkelig meget interesseret i den da jeg virkelig gerne vil se om den kan få min lyst til at spille med Kjellerup tilbage igen
OBS!
Grundet psykisk pres
har jeg nu offentliggjort den xml-fil, jeg har brugt for at skabe dette save.
Du finder den på første side, til sidst i den lange intropost, hvor jeg gennemgår ligaernes struktur.
Håber folk alligevel gider følge med når de nu selv kan prøve en alternativ liga
«
Seneste Redigering: 01 Sep 2010, 17:24 af Dusty78DK
»
Jharn
Landsholdsspiller
«
Svar #24:
01 Sep 2010, 17:36 »
Elsker dine blogs, Dusty!!
Det er VIRKELIG genialt!
Bimmand
Gæst
«
Svar #25:
01 Sep 2010, 18:42 »
Man skal følge med i denne blog, den er bare super og så er det fedt at du skriver om et af mine lokale hold
Thebarber
Landsholdsspiller
«
Svar #26:
01 Sep 2010, 19:22 »
Når jeg prøver din database siger den bare Could not process rule group settings in og så den mappe den ligger i?
Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......
theALEXANDER
Lilleputspiller
«
Svar #27:
01 Sep 2010, 19:28 »
Tak skal du have Dusty, for at du har offentliggjort din xml-fil
Jeg vil dog stadig med ligeså stor grad læse med i din blog da det er spændende om du kan føre FCV opad!
FC Barcelona - Mes que un club <3
Dusty78DK
Manager
«
Svar #28:
01 Sep 2010, 20:44 »
Citat af: Thebarber 01 Sep 2010, 19:22
Når jeg prøver din database siger den bare Could not process rule group settings in og så den mappe den ligger i?
Aner det ikke. Den virker hos mig med 10.0.3. databasen. Det er det eneste jeg ved
Citat af: theALEXANDER 01 Sep 2010, 19:28
Tak skal du have Dusty, for at du har offentliggjort din xml-fil
Jeg vil dog stadig med ligeså stor grad læse med i din blog da det er spændende om du kan føre FCV opad!
Citat af: Bimmand 01 Sep 2010, 18:42
Man skal følge med i denne blog, den er bare super og så er det fedt at du skriver om et af mine lokale hold
Citat af: Jharn 01 Sep 2010, 17:36
Elsker dine blogs, Dusty!!
Det er VIRKELIG genialt!
Tak for de mange pæne ord folkens. Jeg vil tro der indenfor et par dage er sæsonafslutningsupd
ate
ogasogas
Reserveholdsspiller
«
Svar #29:
02 Sep 2010, 14:40 »
en rigtig god blog og spændende forsøg som jeg også har downloadet
Citat af: Thebarber 01 Sep 2010, 19:22
n
spiller du med summeropdate for da jeg gjorde det sagde den det men så fjernede jeg den og nu virker det
Manchester United just arrogant, not better
Sider:
1
[
2
]
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »