home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 969 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?  (Læst 23051 gange)
Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #15: 11 Maj 2007, 15:29 »

Woow.. Gaal du skriver spændende..
Mega nice du prøver i Østen.. Tunge
På opfordring af Niels1711 vil jeg klart følge med, nice blog!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #16: 11 Maj 2007, 16:04 »

FCU POLI

SÆSON 2006/2007












FORSÆSON – JULI 2006






Præsentation af holdet




Her er drengene jeg starter ud med i denne blogs. En masse rumænske spillere og enkelte udlændinge, der spiller i klubben med den meget maskuline lilla trøjefarve, som uden tvivl kommer til at være i mediernes søgelys i de kommende mange måneder.

Men hvilke typer af spillere er der brug for? Med blokken i hånden går jeg i gang med at analysere min trup grundigt.





Målmænd

Popa og Zimmermann er meget gode. Intet behov for at styrke klubben dér. Kunne godt frygte at begge spillere er solgt til større europæiske ligaer når sæsonen er slut.


Backs

Okay, uden at være prangende. Emeghara er absolut den stærkeste af dem jeg har til rådighed. Han har gode defensive kvaliteter, men kan også bidrage i det offensive, hvilket kan blive meget afgørende. Men jeg vil gerne have en højre back mere.


Midterforsvar

Det unge, australske stjernefrø Jonathan McKain er absolut stjernen i det centrale forsvar, men jeg kunne godt bruge 1 eller 2 mere.


Central midtbane

Jeg regner med at spille 4-4-2 med flad midtbane, og til det skal jeg bruge to hårdtarbejdende midtbanefightere. Dan Alexa er et sikkert valg, men jeg mangler 2 mere til at øge konkurrencen.


Wings

Højre wing er meget stærkt besat med bl.a. stjernen Stefan Grigorie og to andre næsten lige så gode spillere, men ironisk nok er der en voldsom mangel på kvalitetsspillere i modsatte side. Én eller to spillere til venstre side er nødvendig.


Angreb

De angribere jeg har på førsteholdet er sådan set gode boldspillere, men de er ikke gode afsluttere. Kun Mircea Opera har en kvalitet jeg kan bruge. Men heldigvis har jeg glemt guld på reserveholdet. Dernede fra henter jeg Vladimir Gluscevic og det unge stjerneskud Mansour Gueye. Meeeeen jeg vil stadig gerne kigge efter en ekstra angriber. Gerne en stjerne.






TRANSFERS





Juli starter med den gennemgang af truppen, du lige har læst. Jeg smutter ud på transfermarkedet og henter disse spillere, for at dække holdets umiddelbare behov:


Juan Carlos Plata (angriber) – gratis fra Minucipal (Guatemala)
Primært hentet for at arbejde som træner. Bliver nok kun brugt som superindhopper a la Solskjæer.


Ioan Coman (angriber) – 300.000 DKR fra Forex Brasov
Skal gå ind som fast mand i front sammen med Oprea.


Vitaliy Lysyts’yi (Defensiv midtbane) – 450.000 DKR fra Dnipro (Ukraine)
Giver mig mulighed for at spille med to plæneklippere på den centrale midtbane.


Florin Manea (Offensiv midtbane venstre/central) – 550.000 DKR fra Forex Brasov
Den nye venstre wing i startopstillingen.


Cristian Panin (Højre back) – 300.000 DKR fra CFR Cluj
Skal indgå i rotation for at skærpe konkurrencen


Daouda (Højre og centralt) – 280.000 fra FC Arges
Stærk midterforsvarer som makker til den unge australier


Med de indkøb var jeg ret tilfreds, men så skete der noget. Ganske som jeg havde regnet med begyndte klubberne far de større europæiske klubber at snuse rundt omkring en af mine unge wonderkids. Det er dog ikke en rumænsk af slagsen, men i stedet den 23-årige australske forsvarsspiller Jonathan McKain.


Efter lidt snak frem og tilbage bliver McKain solgt til østrigske Sturm Graz i en deal, der er fantastisk set med Poli-øjne: 5.000.000 kroner med det samme, endnu 7.000.000, der bliver afdraget over 1½ år, og 20 % af næste salg. En kongeaftale i betragtning af at hans grundværdi var 4,5 millioner kroner da jeg kom til klubben. Handlen smider PCU Poli op i top 3 i konkurrencen om at være den rigeste klub i Rumænien, og jeg får også et transferbudget, der efter forholdene er helt Chelsea’sk: 18 millioner kroner – efter de indkøb jeg allerede har foretaget.


Jeg kunne vælge at bruge pengene på at hente nogle af de spillere jeg ved virker, men jeg får lyst til at prøve noget nyt. Derfor rejser jeg til mellemamerika og køber mig et kvart guatemalansk landshold fra den samme klub:


Carlos Fernado Romero – 550.000 DKR fra Municipal (Guatemala)
Nok den mest omstillingsvenlige midtbanemand jeg nogen sinde har set. Han har ”naturlig” i positionerne venstre, højre og central midtbane og ”meget dygtig” i Offensiv venstre, højre og central offensiv midtbane. Jeg tror han bliver en meget anvendt rotationsspiller.


Eddy Daniel Ortiz – 30.000 DKR fra Municipal (Guatemala)
Kan spille på alle positioner i forsvaret, men egentlig kun god som wing. Tænkt som indskifter og rotationsspiller.


Gonzalo Antonio Romero – 400.000 DKR fra Municipal (Guatemala)
Endnu en meget omstillingsparat spiller: Han har ”naturligt” i offensiv og almindelig midtbane, både centralt og i højre side. Derudover kan han også ”naturligt” spille angriber! Endnu en stærk spiller at have på holdet når skaderne sætter ind.


Måske spekulerer medierne i om det er den guatemelanske mafia, der har holdt indtog i rumænsk fodbold, men det tager vi ikke så tungt. Bare vi får resultaterne.






Med disse superindkøb er jeg klar til at tage hul på sæsonen. I næste update kan du følge den spændende færd i den nye liga med hold jeg stort set ikke kan udtale.

Hvordan kommer det til at gå? Tjek næste update! Thumbs Up
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #17: 11 Maj 2007, 16:18 »

Kom med en ny update dusty.. du skal i gang med sæsonen NU Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #18: 11 Maj 2007, 16:23 »

Kan næste ikke vente på den næste update - spændende klub, det kan jeg li' - hepper på dig og dit hold dusty
Logged



Læs min blog Randers FC

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #19: 11 Maj 2007, 16:24 »

Kom så Dusty.. Update Update Update!! Smiley

Hvornår kan vi egentlig forvente næste update?
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #20: 11 Maj 2007, 19:13 »

Fed blog, elsker at du vælger et totalt ukendt hold. Savner lidt at opsætningen er lidt bedre, måske ikke så mange nye linjer i staren. f.eks. mellem logoet og forsæson.
Logged

donthomas
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #21: 11 Maj 2007, 19:26 »

Lækker blog Dusty. Altid spænende at høre om lande som man ikke normalt høre så meget om.
Du skriver godt det er nemt at finde rundt i dine blogs. Altid en fornøjelse at læse med her! Smiley
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #22: 11 Maj 2007, 21:03 »


EFTERÅRET 2006 – STORMFYLDT EFTERÅR








28. juli er det endelig blevet tid til at starte sæsonen op. Vi skal møde U Craiova på udebane, og er favoritter. Man skulle tro det kunne give os en drømmestart, ikke? Nej, så let skulle det ikke gå. Mit stjernehold bliver spillet fuldstændigt tynde, og vi forlader stadion med en lussing på 3-1. Pinligt!  Shockeret


I det hele taget får spillerne iklædt lilla bluser ikke noget, der ligner en drømmestart på sæsonen. Taktikken sejler rundt. I 2. spillerunde kan vi godt vinde 2-0 hjemme over UTA, men så kikser det igen på udebane mod FC National. De første par spillerunder giver mig den erfaring at jeg skal prøve at få lidt mere fart over feltet på udebane, og jeg forsøger mig med en kontrataktik, der virker nogen lunde.



Da først jeg får styr på udebanekomplekset (Brøndby, anyone? Wink ) går det fint i et stykke tid. De sidste 2 uger af august og hele september kører holdet simpelthen med klatten, og vi er ubesejrede i 8 ligakampe i træk. Efterårssæsonens højdepunkt bliver da vi slår de forsvarende mestre Steaua Bucharest 1-0 hjemme på Dan Pãltinisanu d. 14. Oktober. Sejren sikrer FCU Poli en fortjent 3. plads i ligaen, og der er kun 4 point op til guldduften.



Men kurven knækker. Af en eller anden grund kan FCU Poli ikke holde gejsten. En del af forklaringen skal finde i de mange skader jeg rammes af. I løbet af oktober og november har jeg mindst 5 stamspillere skadet hele tiden. Det er særligt midterforsvaret og midtbanen, der er hårdt ramt. Problemet med skaderne forværres voldsomt af at de fleste skadede spillere er rumænere. På grund af begrænsningerne på ikke-EU spillere, er jeg tvunget til at hente unge, uprøvede forsvarsspillere op fra 2. holdet og sætte dem ind i hjertet af forsvaret. Ikke den mest optimale løsning. I det fremadrettede spil er jeg nødt til at spille med de mange Centralamerikanere, der kun skulle have været rotationsspillere, og som dårligt har vænnet sig til Østeuropa endnu.



For at gøre ondt værre er FCU Poli begyndt at spille svagt på hjemmebanen. Forsvaret står og nøler med bolden i stedet for at sparke den væk. Jeg prøver at hente et par nye trænere for at rette op på problemerne, men det går for langsomt med at rette problemerne op. Da vi når til efterårets spilledag, er præstationen på banen lige så tøset som de lilla trøjer drengene render rundt i. Efter at have været foran 1-0, taber vi alligevel 1-2 til UTA, der ligger og kæmper en desperat kamp mod nedrykning. Jeg er sydende af raseri og tager på ferie i et par uger. En sjetteplads efter 19 spillerunder er simpelthen for ringe en præstation set i forhold til den trup jeg har til rådighed. Forsvaret har i flere kampe været hullet som en si og uden konsekvens i deres indgreb mod modstandernes angribere. Det her holder simpelthen ikke!  ticked off







Næste update: Tunge tanker i vinterpausen – ryster vi krisen af os inden de sidste 15 spillerunder?


Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hjemsted for Guatemala's fodboldmafia??]
« Svar #23: 11 Maj 2007, 21:18 »

hehe, man må da sige at du/I spiller som vinden blæser... men ellers er det en god blog Opstemt synes dog den minder lidt for meget om det du før har lavet Skuffet
Logged


bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #24: 11 Maj 2007, 21:30 »

Godt at høre noget fra det øde østen Opstemt God Klub, men resultaterne mangler endnu.... Men jeg er sikker på de kommer Peace

Fortsæt det gode arbejde!!
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #25: 12 Maj 2007, 15:46 »

Vi vil høre mere Dusty!  Cool
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #26: 13 Maj 2007, 13:03 »

VINTERPAUSE 2006/2007










Frosten bider stadig voldsomt i jorden, da jeg tager fat på mit arbejde igen i Januar. Spillerne er stadig på ferie, men mine øjne er allerede toptunet og i gang med at støvsuge de forskellige markeder for gode spillere.


Jeg køber tre spillere i januar:


Alin Ratiu (Midterforsvar & højre back) – 120.000 DKR fra Sportul
Et ungt håb hentet i den lokale næstbedste række.


Lucian Goian (Midterforsvar & Defensiv Midtbane) - 2.750.000 DKR fra Ceahlãul
Et køb i desperation. Jonathan McKains afgang har åbenbart kostet mig mere i det defensive end jeg havde regnet med. Derfor henter jeg denne erfarne spiller hos en af konkurrenterne, og de er absolut ikke bange for at kræve en helt ublu pris for ham.


Paulo César Motta (målmand) – 5.000.000 DKR fra Aurora FC (Guatemala)
Spiller nr. 5 fra Guatemala. Men hvilken én! Den her målmand bliver helt sikkert til noget stort, hvis bare jeg kan få hans fysik i orden. Regner med at han skal hjælpe mig på at redde foråret.


Det her er den sidste chance: Hvis ikke jeg får de her spillere i gang i forårssæsonen, kan jeg godt kysse en topplacering farvel.







Venskabskampe



De sidste 6 uger inden sæsonen start op igen har jeg arrangeret en håndfuld venskabskampe. Ikke kun for at få gang i de tunge ben efter en lang jul og nytår, men også fordi de 3-4 måneders vinterpause dræner på klubbens finanser. Så jeg finder et par interessante modstandere og kampene forløbe således:


21/1: FCU Poli – Brøndby 0 – 1
28/1: FCU Poli – Partizan 0 – 0
4/2: FCU Poli – Örgryte 0 – 2
11/2: FCU Poli – Sogndal 4 – 2
18/2: FCU Poli – Shakhtar Donetsk 1 – 1
25/2: FCU Poli – Levski Sofia 2 – 0


Spørgsmålet er nu om kurven peger opad eller nedad for FCU Poli Rullende Øjne


Følg med i næste update, hvor forårssæsonen starter op!

Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #27: 13 Maj 2007, 13:12 »

Niice Smiley  Ser spændende ud med de nye køb.

Hvornår kan vi forvente den næste update?
Logged

Waaah

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #28: 13 Maj 2007, 15:44 »

MARTS 2007 – FORÅR I RUMÆNIEN







Blomsterne og træerne er begyndt at springe ud. FCU Poli skal starte op på en frisk efter et efterår, der kan betegnes som ”på det jævne”. Nu er det bare at krydse fingre for at spillerne også har fået tankerne lagt væk fra den pinlige afslutning på efterårssæsonen. Foran os har vi nu 15 kampe, der skal redde sæsonen. Der er 9 point op til duksepladsen, men hvis Rapid kører deres suveræne stil (de tabte kun 1 kamp ud af efterårets 19 spillerunder) vil mesterskabet uden tvivl ende i hovedstaden igen. Men dermed er vores rolle ikke udspillet. Heldigvis er der kun 6 point op til Toto-pladsen, og der er også stadig 2 Champoins League pladser at spille om.



Som optakt til første spillerunde i foråret fyres træneren for CFR Cluj, der var tiltænkt at skulle kæmpe om kvalifikation til Europa. Sådan er det ikke gået, og pressen er selvfølgelig ude for at spørge mig om jeg skulle være frisk på et skifte. Det siger jeg nej til, for det ville være et dårligt bytte rent sportsligt. Desuden har jeg planer på langt sigt med FCU Poli.


Første kamp er mod FC National, der i en periode lå nr. 1, men nu er rutsjet ned til 8.-pladsen. Det bliver ikke en let kamp, men en sejr over en af mine rivaler til topstriden i første spillerunde kan give holdet en ny gejst. Drømmen om en god start på foråret bliver dog farvet af at begge min to faste spydspidser, Coman & Oprea, er skadet. Min superdyre nye målmand gør sæsonstarten endnu mere besværlig ved at forære bolden til modstanderne efter et halvt minut og vi ender med at tabe kampen 1-2. Et grimt deja-vu til efterårets afslutning. Krise er efterhånden ved at være et velvalgt ord.   


Modsat andre tophold i krise er det ikke på hjemmebane vi klarer os godt. I næste runde vinder vi 1-0 på udebane mod FC Arges, og jeg overvejer alvorligt at bruge den samme kontrabold hjemme.


Først i fjerde forsøg ligner FCU Poli’s spil noget, der ligner kvalitet. I en pokal-semifinale generalprøve mod Pandurii vinder vi 4-0 over i opvisningsstil. Den unge reserveangriber Gheorghe Bucur scorer 2 mål i den kamp og er oppe på 3 i alt i forårets 4 turneringskampe. Det overrasker mig at jeg ikke har lagt mærke til ham før, men det er fint at have flere strenge at spille på.



Dagen inden marts sidste kamp skriver jeg under på en ny 4-årig kontrakt med FCU Poli, der giver mig 29.000.000 DKR i transferpenge og så hæves lønrammen også lige med 25 %. Jo, økonomien i FCU Poli er ganske god. Hvad angår det sportslige, skal vi ude møde ligaens nr. 2 Farul – helt sikkert den sidste chance for at komme med i toppen i denne sæson. Det er første gang at Oprea og Coman er sammen på banen i flere måneder, og de får virkelig samarbejdet til at fungere. 3-0 vinder mine drenge, Oprea scorer to, Coman en. De to gutter var savnet.



En spændende måned er forbi. Vi kom meget sløjt ud af starthullerne, men ved hjælp af god fight har vi langsomt forbedret vores pointhøst. Den sidste kamp, hvor vi udspiller ligaens pt. næstbedste hold, er absolut højdepunktet. I næste måned starter jeg med semifinalen i den rumænske pokalturnering. Indtil da vil jeg stirre på tabellen, som de kloge siger aldrig lyver. Tabellen i Divizia A fortæller, at vi trods en flot afslutning på måned mere eller mindre har udspillet vores rolle i toppen i denne sæson. Tilbage er kun at redde stumperne, hvis ikke de andre tophold dummer sig. Ærgerligt, men sådan er de kolde facts.

Spørgsmålet er om jeg skal kigge omkring efter noget nyt, for jeg kan mærke træthedens tænder dybt i røven. Jeg kunne sige op til sommer eller søge et par jobs til sommer. Men giv din mening til kende i afstemningen!

Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #29: 13 Maj 2007, 22:12 »

Smutter du fra FCU Poli så mister du mig som læser.. Det er for tyndt bare at gå af pga. du har haft et dårligt efterår.. KUTGW og hop op på hesten igen Wink .. Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010