home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 713 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?  (Læst 23632 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?
« : 11 Maj 2007, 10:51 »

FCU Politehnica Timisoara

– En ny magtfaktor i Østeuropa?











Kender du det med at du får lyst til at prøve noget nyt? Det gør jeg, specielt da den her blogkonkurrence blev annonceret. Jeg overvejede et sikkert valg: En sleeping gigant i Coca-Cola championship eller en oprykningskandidat i den franske Ligue 2. Men så tænkte jeg: Nej, det her er den perfekte chance for at prøve noget helt andet. Så jeg kiggede mod øst. Ikke helt så langt som asien, men over til det gamle Østeuropa. Jeg fandt ligaer med stort potentiale og hold jeg ikke fattede jeg aldrig havde hørt om. Det endte med at blive svært at vælge både liga og hold, men endelig kom jeg frem til et spændende valg: FCU Poli i Rumænien.








SPILLETS OPSÆTNING





Ligaer:

Rumænien: Divizia A & B
Ukraine: Kun Vyscha Liga (Premier League)
Rusland: Kun Prem’er-Liga (Premier League)
Tyskland: 1. & 2. Bundesliga
Frankrig: Ligue Orange 1 & 2
England: Coca-Cola Championship & Premier League

Spillerdata: Patch 7.0.2

Ekstra data:


DDT fil med spillerne fra alle EU lande
DDT fil med spillerne fra de 10 bedste afrikanske lande
DDT fil med spillerne fra de 15 bedste lande i Nord-, Central- & Sydamerika
Ekstra lande tilføjet: Albanien, Georgien, Israel, Kroatien & Serbien

Der er ikke ændret på nogle af spillets data i editoren






SPILLETS MÅLSÆTNING




Jeg starter min karriere i Rumænien, hvor jeg forsøger at bygge et nyt storhold op. Det vil selvfølgelig kræve noget tid, men muligvis vil mine bestræbelser gøre mig så kendt, at jeg på et senere tidspunkt enten kan søge videre til en østeuropæisk sværvægter (eksempelvis Dinamo Kiev) eller prøve at testet mit talent af i vesteuropa (England, Frankrig eller Tyskland)

I første omgang har jeg i hvert fald planlagt at tage 3 sæsoner i FCU Poli. Om jeg måske tager en sæson mere eller mindre afhænger både af resultater og mit ry ude i Europa. Rullende Øjne






OM KLUBBEN





I Rumænien er tingene lidt som i Skotland: De store klubber i hovedstaden styrer ligaen. Der er tale om de tre musketerer Steaua Bucharest, Dinamo Bucharest og Rapid Bucharest. Disse tre hold har siden 1991 vundet alle mesterskaber i Rumænien, og Steaua var i 90’erne et fast indslag i Champions League gruppespillet. Ude på landet slås man normalt om at være nr. 4 i ligaen.

Men nu er der nogen som mener det skal være slut. FCU Poli er en nyetableret (år 2002) provinsklub, der har som mål at vippe de store af pinden og gøre ligaen meget mere spændende.

FCU Poli er en ny provinsklub, etableret i 2002. Klubbens målsætning er at bryde den fastlåste situation i ligaen og blande sig med de store hovedstadsklubber. Holdet skal bygges op, finpudses og finde deres spillestil. De er ikke kvalificerede til europæisk fodbold i denne sæson, men hvem ved, måske har tingene ændret sig efter den første sæson.







OM LIGAEN





Den rumænske Divizia 1, som den bedste række officielt hedder, består af 18 hold, der møder hinanden 2 gange på en sæson. Det giver en total på 34 spillerunder, dvs. én spillerunde mere end den danske SAS-liga. Den rumænske Divizia 1 ligner også SAS-ligaen i opbygningen af sæsonens program: Kampene spilles over to halvsæsoner med en lang vinterpause imellem. Efterårssæsonen løber fra omkring 1. august og til slutningen af november. Så er der en lang vinterpause, og forårssæsonen kører fra 1. marts til slutningen af maj.


Rumænien trådte ind i EU her den 1. januar 2007. Det betyder at selv om sæsonen starter i sommeren 2006, har ligaen status af EU liga. Derfor må jeg hente alle de EU spillere til klubben jeg gider. En klar fordel, eftersom det giver mig relativt frie hænder til at blande de bedste rumænske talenter med alle de spillere med EU pas, som jeg kan hive ind over grænsen.

Ud over EU-spillere må der til kampstart max være 5 ikke-EU spillere i startformationen. To spillere mere end i SAS-ligaen. Som følge af bl.a. Steaua’s gode præstationer i Europa, er der to pladser i Champions League at spille om i Rumænien. Derudover er der UEFA bold til ligaens nr. 3 og pokalvinderen, og sidst men ikke mindst er der Toto-bold til nr. 4.


Rumænien har ikke en topliga. For mig at se må der være tale om en udviklingsliga, der står en smule i skyggen af Rusland og muligvis også Ukraine. Gennem 1990’erne, hvor det rumænske landshold slå igennem på den internationale scene, forlod en god håndfuld spillere de lokale topklubber til fordel for succes i eksempelvis England. Den tendens synes at være fortsat ind i det nye årtusinde. Så jeg kan se frem til at nogle af mine nøglespillere og unge supertalenter vil tiltrække sig udenlandsk opmærksomhed.






DEN KOMMENDE SÆSON






Medierne forudser en femteplads til os og bookmakerne regner os for outsidere til titlen. Den vurdering er jeg helt enig i. Jeg vil endda argumentere for, at hvis jeg kan få holdet til at svinge for alvor i første sæson, så kan jeg måske endda komme et hak højere op.




Bestyrelsen ved at holdet er under udvikling. Derfor ønsker de kun en hæderlig placering i ligaen. Da FCU Poli ikke skal spille europæisk bold denne sæson, kan jeg altså se frem til en udviklingssæson, hvor jeg har relativt frie hænder fra ledelsen. Målet den første sæson må være at finde de rigtige spillere, en god taktik, der giver resultater og så først i tredje række at skaffe resultater. For at redde min røv vil jeg gå målrettet efter at vinde pokalen. Husk på at det her er mit første trænerjob øst for Alperne!







Næste update: Forsæson med præsentation af holdet, ligaen og gennemgang af transfers
« Seneste Redigering: 31 Maj 2007, 15:00 af Dusty78DK » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #1: 11 Maj 2007, 10:57 »

Flot flot Dusty - Denne her skal jeg helt klart følge.
Superspændende med et ukendt rumænsk hold
Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #2: 11 Maj 2007, 11:01 »

nice. Det bliver sgu spændene at følge Dusty .
Vil helt sikkert følge med på den her
Logged



fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #3: 11 Maj 2007, 11:24 »

Kæft det lyder spændene, det er helt sikkert en blog jeg følge med i..
Logged

Arsenal!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #4: 11 Maj 2007, 11:33 »

Fuck, det lyder spænende!

Bare kom med den næste update Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #5: 11 Maj 2007, 11:39 »

Rigtigt godt klubvalg  Thumbs Up

Det bliver spændende at høre om.
Hold øje med Torje. Han bliver vild Smiley
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #6: 11 Maj 2007, 12:10 »

Fin start og spændende hold (Selvom jeg hader Østeuropæsik fodbold Tunge)

Minder meget om dine tidligere blogs, men det behøves jo ikke være skidt Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #7: 11 Maj 2007, 12:12 »

Hold øje med Torje. Han bliver vild Smiley

Det vil jeg så gøre. Jeg anede ikke at FCU Poli, som de hedder i folkemunde, havde en vaske ægte stjerne i svøb, men det skriver jeg mig bag øret!  Thumbs Up


Fin start og spændende hold (Selvom jeg hader Østeuropæsik fodbold Tunge)

Minder meget om dine tidligere blogs, men det behøves jo ikke være skidt Wink

Jeg er heller ikke den største fan af fodbold fra østeuropa, men nogle gange skal man sgu' prøve noget nyt!  Smiley
Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #8: 11 Maj 2007, 12:37 »

Jeg ´kan godt lide din måde at skrive, simpelt og det gør det lettere at følge med i bloggen..
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #9: 11 Maj 2007, 12:47 »

Det lyder spændende det her. Et ukendt hold i en liga man ikke så ofte hører noget til.
Jeg er med.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #10: 11 Maj 2007, 13:33 »

SÅ KOM DEN!!!

Den blog jeg har ventet på med største længsel!, og jeg må nok sige at jeg ikke er skuffet... Ser godt ud, og glæder mig til at følge med!
Logged


Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #11: 11 Maj 2007, 13:52 »

K-L-A-S-S-E!
Logged

I ain't playin', nigga

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #12: 11 Maj 2007, 13:58 »

Yes! nok det mest spændende klubvalg i blogkonkurrencen, og nok den bedste blogskriver på fmfreaks.
Du er den eneste der har formået at fange mig med dine tidligere blogs Smiley

Du er min favorit Peace
Logged

Waaah

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #13: 11 Maj 2007, 14:12 »

EN BLOGSKRIVER , DER ER KUN EN BLOGSKRIVER OG DEEEETT ER DUSTYYYY OG DEEEET ER DUSTYYYY... KUTGW Dusty og ser frem til at læse mere Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #14: 11 Maj 2007, 15:22 »

Super dejlig start.. Glæder mig sindsygt til næste update..!

Dusty!!! Dusty!!! Dusty!!!

Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010