home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23304
  0 Brugere, 844 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: kyliestewart025
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (32/4) Le Zebre/Les Éléphants
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: (32/4) Le Zebre/Les Éléphants  (Læst 38041 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(32/4) Le Zebre/Les Éléphants
« : 15 Jun 2009, 22:43 »

Sunderland AFC -> Juventus FC
Paraguay -> Elfenbenskysten


Velkommen til en lille blog jeg vil køre om mit spil med Sunderland. Jeg ønsker ikke at gøre noget stort nummer ud af denne blog, men blot at fortælle lidt om spil, så forvent ikke kilometerlange updates hver anden aften fra min side. Nu, når jeg har forsøgt at drosle forventningerne lidt ned, vil jeg dog påpege, at mit mål med denne blog er at holde den kørende så længe som overhovedet muligt, hvilket også er en af grundene til at jeg vil tage relativt let på det, da jeg tidligere har forsøgt at køre blogs med lange, lange updates, hvilket simpelthen ikke fungerede – jeg kunne ganske enkelt ikke holde den gående. Når dette er sagt, håber jeg naturligvis at jeg vil få et par læsere derude, for jeg synes altid det er sjovt at dele sit spil med andre, hvilket – som allerede påpeget – er mit formål med denne blog.











« Seneste Redigering: 11 Aug 2009, 23:17 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Oversigt
« Svar #1: 15 Jun 2009, 22:43 »

OVERSIGT OVER UPDATES
2008-2009
1 . Gammel Kending
2 . Vanvittige Transfers
3 . Preseason + August
4 . September
5 . Oktober (Opdateret)
6 . November
7 . December
8 . Vintertransfers
9 . Ny venstreback
10 . Januar
11 . Super Sunderland

2009-2010
12 . Stadium of Light skal udvides
13 . Kenwyne kapret for kæmpe beløb
14 . Gang i svingdøren
15 . De tre o'er
16 . Brilliant Ball & Magical Marquinhos
17 . Lige ved og næsten

2010-2011
18 . Ball bliver
19 . Lejesvende bliver permanente
20 . Sunderland klamrer sig til stjernerne
21 . 1, 2, 3, 7 nye indkøb
22 . Efteråret 2010
23 . Roma snupper Sunderland joker
24 . Porto kaprer erfaren centerback
25 . Fernández til Nordengland
26 . Ball punger ud for dansk kæmpetalent
27 . Collison væk: Quinn skuffer Ball
28 . Portugiser erstatter Collison
29 . Målet er nået

2011-2012
30 . Kevin Ball: Nu Juventus
31 . Juventus gør hovedrent
32 . Der var en, der var to, der var tre ....

Landshold
1 . La Albiroja
2 . VM 2010
3 . Ball forlader Paraguay
4 . Ball overtager elefanterne




SPILLETS STØRSTE HANDLER
1 . Cristian Rodríguez, Porto → Real Madrid, 320 mio. (Sommer 10/11)
2 . Patrice Evra, Man Utd → Real Madrid, 310 mio. (Sommer 09/10)
3 . Karim Benzema, Lyon → Juventus, 270 mio. (Sommer 11/12)
4 . Daniele De Rossi, Roma → Juventus, 255 mio. (Sommer 11/12)
5 . Vagner Love, CSKA → Real Madrid, 245 mio. (Sommer 08/09)
6 . Matías Fernández, Sunderland → Barcelona, 240 mio. (Sommer 11/12)
7 . Juan Manuel Vargas, Fiorentina → Sunderland, 235 mio. (Sommer 11/12)
8 . Nani, Man Utd → Barcelona, 230 mio. (Sommer 09/10)
9 . Marek Hamsik, Napoli → Inter, 215 mio. (Sommer 09/10)
10 . Alan Dzagoev, CSKA → Real Madrid, 215 mio. (Sommer 11/12)
11 . Yury Zhirkov, CSKA → Man City, 190 mio. (Sommer 08/09)
12 . Fabio Quagliarella, Udinese → Roma, 187 mio. (Vinter 10/11)
13 . Mario Gómez, Stuttgart → Man City, 187 mio. (Sommer 10/11)
14 . Keirrison, Palmeiras → Barcelona, 182 mio. (Sommer 09/10)
15 . Adama Bassolé, Lyon → Inter, 180 mio. (Sommer 11/12)
16 . João Moutinho, Sporting → Arsenal, 175 mio. (Sommer 09/10)
17 . Andrés Guardado, Deportivo → Real Madrid, 175 mio. (Sommer 09/10)
18 . Gökhan Inler, Juventus → Arsenal, 170 mio. (Sommer 11/12)
19 . Mario Gómez, Man City → Inter, 162 mio. (Sommer 11/12)
20 . Lisandro López, Porto → Milan, 162 mio. (Sommer 09/10)
« Seneste Redigering: 11 Aug 2009, 23:18 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

motZ
Gæst
 
Sv: Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #2: 15 Jun 2009, 22:46 »

Fantastisk med en blog om Sunderland! Det er et super fedt hold, og der mangler virkelig blogs om holdet på FMF.

Fin intro.. Og gode realistiske mål.

KIU!
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #3: 15 Jun 2009, 22:49 »

Lyder spændende, jeg læser Peace
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #4: 15 Jun 2009, 22:56 »

glæder mig. kan specielt godt lide reglen med englænderne og de 70 millioner som maks købs pris. følger med
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #5: 15 Jun 2009, 23:33 »


EN GAMMEL KENDING



I kølvandet på et overraskende exit fra Roy Keane, har Sunderland netop præsenteret sin nye manager, som kommer i form af engelske Kevin Ball – en mand der er yderst velkendt på Stadium of Light. Ball har således spillet hele 340 kampe i den rød-hvide trøje, da han i 1990'erne styrede forsvaret med hård hånd, på et Sunderland-hold der i 1992 nåede FA Cup finalen, der dog desværre led et 2-0 nederlag til Graeme Souness' Liverpool hold, der stillede med spillere som Jan Mølby, Ian Rush og Steve McManaman. Nu, godt 9 år efter sit Sunderland exit, er han tilbage, denne gang i rollen som manager. Det er dog ikke første gang at Ball skal stå i spidsen for Sunderland, da han i 2005/2006-sæsonens 10 sidste kampe, var midlertidig manager efter Mick McCarthy's fyring. Siden da har Ball været tilknyttet Academy of Light (læs: Sunderlands ungdomsafdeling).
Da Ball mødte pressen lagde han ikke skjul på, hvor glad han er for at være blevet ansat: ”Ja, selvfølgelig er jeg glad for at være blevet 'forfremmet'. Glad er måske endda tæt på at være en underdrivelse, for jeg har ikke lukket et øje, siden Niall ringede og inviterede mig til frokost sidste lørdag. Det er helt vildt stort for mig, for Sunderland har virkelig en plads i mit hjerte, og jeg kan ikke understrege nok, hvor meget jeg håber at jeg vil have et godt ophold her – igen.”

5 BALL-FACTS
Født i Hastings, og startede karrieren ud i Coventry
Har spillet 340 kampe og scoret 21 mål for SAFC
Sluttede sin karriere af i 2002, i Burnley
Repræsenterede Portsmouth 105 gange før SAFC
Blev kaldt 'The Hatchet' af fansene
Da Kevin Ball blev ansat som midlertidig manager tilbage i 2005/2006, var det Niall Quinn, der stadig i dag er formand i klubben, der tog beslutning om ikke at gøre Ball's trænerophold permanent, men Ball bærer ikke nag. ”Nej, naturligvis bærer jeg ikke nag. Jeg vidste at jeg ikke havde nogen stor chance for at fortsætte, og da Niall fortalte mig at han var på udkig efter en større træner, var det da forståeligt nok. Han ønskede naturligvis blot klubben det bedste, og det er det jo ikke så meget at sige til. Dengang var jeg jo også helt grøn. Men på den anden side; det er jeg vel egentlig stadig?”

Grøn eller ej, er det under alle omstændigheder en kendsgerning, at det bliver 43-årige Kevin Ball – eller 'The Hatchet' – der skal fylde det varme sæde ud i Nordengland.
« Seneste Redigering: 15 Jun 2009, 23:36 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #6: 15 Jun 2009, 23:40 »

Fin Update, og et Glimrende holdvalg.
Dit trænervalg glæder mig meget, og ser frem til mere fra Kevin Ball,

KIU Opstemt
Følger med herfra
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #7: 15 Jun 2009, 23:53 »

Fin Update, og et Glimrende holdvalg.
Dit trænervalg glæder mig meget, og ser frem til mere fra Kevin Ball,

KIU Opstemt
Følger med herfra

Mange tak, Danielsen, og tak for den positive respons, motZ, AndreasNord og rasmussidelmann.
I øvrigt fik jeg vidst ikke påpeget at det første punkt i regelsættet ikke kan bruges lige umiddelbart. Jeg har pt. 6 englændere i truppen, så der kommer nok lige til at gå en sæson eller to, før jeg er i nærheden af den. Consider it an objective! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

kennis
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 1. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #8: 16 Jun 2009, 00:04 »

Synes også det lyder spændene og vil også prøve at følge med Wink

glæder mig til at se mere
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #9: 16 Jun 2009, 13:53 »


VANVITTIGE TRANSFERS


DAVID BECKHAM
Den første forstærkning kommer i form af en ægte verdensstjerne. Det er efterhånden en 15-16 år siden at dengang 20-årige Beckham slog sig fast hos Manchester United. Siden da har, nu 33-årige Beckham, spillet 384 ligakampe i henholdsvis United, Real Madrid og LA Galaxy, men fra denne sæson er han atter tilbage i England, 6 år efter han rejste væk. Denne gang er det hverken i United eller noget andet topholds trøje, men i stedet Sunderland. For en yderst favorabel pris på 38 millioner kroner har Kevin Ball således hentet sin første forstærkning som Sunderland-manager, og det må siges at være en imponerende en af slagsen.

Ball om Becks
"Han er jo en verdensstjerne. Et idol, et ikon og et forbillede for massevis af mennesker hele verden over. Det er virkelig stort at vi for fremtiden vil blive associeret med så stor en spiller som Beckham. Han er en fantastisk fodboldspiller, der kan sparke til en bold som ingen anden kan. Han har et genialt blik for spillet, og hvis der er nogen der forstår at finde sine medspillere er det Beckham. Jeg glæder mig ualmindeligt meget til at se ham i aktion!"
Pris: 38 millioner kroner
Kontraktlængde: 4 år


TRUPPEN
1. C Gordon
2. P Bardsley
3. G McCartney
6. J Collison
7. S Downing
8. S Parker
9. D Cissé
10. K Richardson
12. T Ben-Haim
14. D Murphy
15. D Collins
16. K Stuhr-Ellegaard
17. K Jones
18. G Leadbitter
20. A Reid
21. C Davenport
22. P Dixon
23. D Beckham
26. A Ferdinand
30. P McShane
32. D Healy
44. A Stokes




Ud
Márton Fülöp (16 mio. DKK)
Nyron Nosworthy (22 mio. DKK)
Dean Whitehead (30 mio. DKK)
Carlos Edwards (26 mio. DKK)
Jordan Henderson (7,5 mio DKK)
Steed Malbranque (Udlån)
Teemu Tainio (Udlån)
Rade Prica (Bytte)
Martyn Waghorn (Bytte)
David Connolly (Bytte)
David Dowson (Bytte)
Jean-Yves M'voto (Bytte)


JACK COLLISON
Det er langt fra alle der nævner navnet Jack Collison når der tales om talenter, men et talent er lige netop hvad 19-årige Collison er. Han er født i Watford, men repræsenterer det walisiske landshold, og startede karrieren ud i Peterborough's ungdomsafdeling. Kort efter tog Collison videre til Cambridge United, indtil han i 2005 tog til prøvetræning i West Ham, hvor han overbeviste Tony Carr så meget, at han blev tilbudt en plads. Nu, 3 år senere, står Collison klar til at trække den rød-hvide Sunderland trøje over hovedet, og hilse på holdkammerater som David Beckham, Djibril Cissé og Anton Ferdinand.

Ball om Jack
"Fremtiden på midtbanen må siges at være mere end sikret, nu vi kan byde på et stykke med Collison, Richardson og Leadbitter. Jack er virkelig en spiller der giver sig fuldt ud. Han er rigtig dygtig teknisk og fysisk, men det er hans mentalitet der for alvor skærer igennem. Han har om nogen lysten til at løbe røven ud af bukserne hver eneste kamp, og sådanne spillere har man altså brug for i enhver klub. Ellers kan det simpelthen ikke fungere. I Collison har vi fundet ham, og man må jo desuden fastslå at han virkelig er et fremtidens navn!"
Pris: 38 millioner kroner
Kontraktlængde: 4 år



KEVIN STUHR-ELLEGAARD
Danske målmænd har det med at have det godt i det engelske, og der kan nu tilføjes endnu en til den længere og længere liste over danske målmænd i Premier League. Det er dog ikke første gang at 25-årige Stuhr er forbi en Premier League klub, da han tilbage i 2001 sluttede sig til Manchester City, hvor han blev i 4 år. Dengang blev det ikke til meget spilletid, men Ball skulle efter sigende have lovet Stuhr-Ellegaard minimum 10 kampe i år.

Ball om Kev
"En meget kompakt målmand, der allerede har været en del rundt. Foruden sit ophold i City har han også været omkring Hertha Berlin, hvor han sikkert også har hentet noget brugbar erfaring. Helt sikkert en god og komplet reserve-målmand, som tilmed kommer for en meget lille pose penge."
Pris: 9,25 millioner kroner
Kontraktlængde: 4 år



PAUL DIXON
Der er ikke mange der kan nikke genkendende til nanvet Paul Dixon. Og med god grund, for det er da heller ikke mange år man har haft mulighed for at se skotske venstreback udfolde sig. Dixon skal således til at tage hul på sin fjerde sæson som professionel, og det kunne meget vel gå hen og blive Dixon's gennembrud. Den 21-årige Dundee-dreng har dog allerede vist sig i sit landsholdsfarver, da han har optrådt 2 gange for det skotske U21-landshold. Mon ikke der snart skal skrives flere landskampe på knægtens CV?

Ball om Paul
"Super god og billig løsning til vores venstreback, der var ret tyndt befolket med kun én decideret venstreback. Paul har allerede 3 år som professionel bag sig, og han har alligevel en hel masse år foran sig. Han er rigtig dygtig på alle områder - defensivt såvel som offensivt - og kan begå sig i luften og på jorden. Jeg glæder mig til at vise jeg hvad han kan!"
Pris: 12 millioner kroner
Kontraktlængde: 4 år



STEWART DOWNING
Der var ikke just mange der troede på det, da The Sun smed et rygte om et forestående Downing skifte til Sunderland på gaden. Men en realitet blev det dog, til de flestes overraskelse, og den 24-årige venstrekant er således tilbage i Sunderland, hvor han også var på kort visit i foråret 2004, da Middlesbrough sendte Downing til Sunderland med en lejekontrakt i hånden. Denne gang er Downing dog kommet for at blive, og mon ikke Downing hurtigt formår at vippe sine konkurrenter af pinden?

Ball om Stewie
"Hvad kan man sige om Downing, andet end at han er en utroligt dygtig spiller? Han har allerede en hel del Premier League-erfaring og har sågar spillet 18 landskampe. Ikke så ringe på en position, hvor man får kamp til stregen af en spiller som Joe Cole. Han har uden tvivl en hel del landskampe og ligakampe foran sig, og jeg skal ikke ligge skjul på at jeg glæder mig over, at han kommer til at spille sidstnævnte i en Sunderland-trøje i nogle år."
Pris: 45 millioner kroner + Rade Prica (anslået værdi: 18 mio.) & Martyn Waghorn (anslået værdi: 15 mio.)
Kontraktlængde: 5 år



SCOTT PARKER
Midtbanen i Sunderland begynder for alvor at ligne noget farligt, for nu er den sidste forstærkning til Sunderland på plads. Således er 27-årige Scott Parker blev hentet i West Ham, for at give en større bredde på midten. Scott Parker har tidligere været et smut forbi Chelsea, hvor det dog kun blev til en enkelt sæson med 15 kampe, før Newcastle hentede ham. Her brugte han de efterfølgende 2 sæsoner, før han i 2007 blev solgt til West Ham. Udover sine mange Premier League kampe, står Parker også noteret for 3 landskampe.

Ball om Scott
"En spiller som ham kan man altid bruge. Han er erfaren, dygtig og meget professionel. Han tager altid sit arbejde 100% seriøst, og knokler altid. Man kan altid stole på Scott, hvis alt andet ikke skulle fungere. Jeg glæder mig til at se ham kontrollere midtbanen."
Pris: 20 millioner kroner + David Connolly (anslået værdi: 16 mio.), Jean-Yves M'voto (anslået værdi: 11 mio.) & David Dowson (anslået værdi: 3,75 mio.)
Kontraktlængde: 4 år
« Seneste Redigering: 16 Jun 2009, 14:06 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 2. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #10: 16 Jun 2009, 13:58 »

jack collinson-købet er MEGA godt set, du kan tjene millioner på ham! Opstemt
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #11: 16 Jun 2009, 14:00 »

jack collinson-købet er MEGA godt set, du kan tjene millioner på ham! Opstemt

Ja, jeg er også ret godt tilfreds med ham.
Han scorede sågar i sin debut, men det må I lige vente lidt med at høre om! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #12: 16 Jun 2009, 14:05 »

Utroligt at du har fået solgt for så mange penge. men glimrende salg, og også fantastiske indkøb, specielt Scott Parker, der gennem længere tid har været blandt mine yndlingsspillere, men det ser spændende ud, og med dette hold kan du nok godt klare dig rigtigt godt i Premier League, og glæder mig til flere updates, og til at se hvordan du kommer til at klare dig i Ligaen..

KUTGW
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 2. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #13: 16 Jun 2009, 14:25 »

Vildt køb af David Beckham. Du kan tjene godt med penge på merchandise på ham. Kan vi se et SS af Stewart Downing? Du har jo smidt 78 mio. efter ham. God blog, og fantastisk opsætning
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2. Sunderland AFC . Everybody'wants'to'be'a'cat
« Svar #14: 16 Jun 2009, 14:38 »

Mange tak, Danielsen og V-4-E! Smiley
Her er et screenshot af Downing.
Og, ja, lige umiddelbart ligner det 78 millioner, men jeg havde ikke kunnet få mere end 7-8 millioner for både Prica og Waghorn, så jeg betragter et super køb! Smiley
Med hensyn til Beckham, var den umiddelbare udmelding fra min formand da også at trøjesalget ville ryge helt i vejret nu - så det krydser jeg da fingre for! Peace
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010