home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #35 En legende bliver til
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: #35 En legende bliver til  (Læst 75098 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #75: 31 Aug 2013, 15:47 »

Det kører videre uanset hvad så det går nok.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#14 En legende bliver til - 3F'er
« Svar #76: 01 Sep 2013, 07:43 »



3F'er

Ja som overskriften lyder så er dette en update om 3 F'erm nemlig: Fejl, Frustration og Fremtiden. Det dyreste transfervindue i AZ Alkmaar's historie er netop lukket og der blev lige netop penge til at hente en sidste spiller i form af den unge tysker Björn Kruse som kostede hele 12 millioner kr at hente i Hertha Berlin i hård konkurrence med Leverkusen og HSV, der dog begge måtte se sig slået af AZ Alkmaar. Han er en spændende spiller som skal trænes hårdt fysisk for at passe godt ind i min taktik også håber jeg at han på sigt kan tage ved lærer af Ruud Boymans, der dog pt er optaget af at lærer en anden ung spiller op, men Kruse er da helt sikkert en del af den spændende Fremtid i AZ.

En anden spiller som kunne have været en spændende del af fremtiden i AZ er en ung dansker ved navn Daniel Larsen som jeg ved en Fejl ikke fik hentet til klubben fra FCM og han er derfor at finde i Man Utd. Havde godt set hans navn i talentspejderens papirer, men jeg fik aldrig taget mig sammen til at skrive kontrakt med ham, hvilket jeg selvfølgelig fortryder nu, men det kan jo godt være at den skøre italiener som er ansat i Man Utd - Walter Mazzarri - engang kommer til fornuft og vil bruge den unge dansker på den plads der lige pt ser noget tom ud efter han valgte at sælge Phil Jones til Tottenham for sølle 140 millioner kr, men kan da trøste mig med at jeg dermed ikke er den eneste manager der har lavet fejl i dette vindue..

Frustrationerne burde som sådan være til at overse, men jeg har endnu ikke oplevet at den nye keeper har formået at holde noget så simpelt som et clean sheet, med undtagelse af den sidste træningskamp mod Montpellier. Hold nu op hvor er det træls at modstanderholdet blot skal have et skud indenfor rammen også står den på mål til dem. I hans forsvar så har vi trods alt også startet sæsonen i Supercuppen mod Ajax en kamp som gik helt ud i straffesparkskonkur rence, hvor kampens helt store spiller for AZ var kaptajn Sviatchenko der først headede udligningen til 2-2 i kassen og dernæst scorede på det afgørende straffespark til slutresultatet 6-5, hvilket sikrede os den hollandske Supercup for 2. år i træk da min forgænger også havde vundet den sidste sæson.

AZ 2 - Ajax 2 - 6-5 efter straffespark( Hollandske Supercup)
målscorere: Ruud Boymans (1) Erik Sviatchenko (1)


I ligaen lagde vi som tidligere nævnt ud mod Feyenoord(h), Ajax(u), FC Twente(h) og sc Heerenveen(u), hvilket har kastet 3 sejre og en uafgjort af sig, pga personlige fejl er det dog ikke blevet til nogen clean sheets for den nye keeper, der dermed skal tage sig alvorligt sammen i de næste kampe efter landsholdspausen for ikke at miste sin plads til unge Nick Olij. Vi startede vores titelforsvar hjemme mod Feyenoord i en kamp, som desværre er blevet sympomatisk for holdet, i det Feyenoord kom foran på deres første skud mod mål heldigvis var vi ligeså skarpe i den anden ende og scorede to pinde så vi vandt kampen med 2-1.
AZ 2 - Feyenoord 1( Æresdivision)
 målscorere: Ruud Boymans (1) Léonardo Kweuke (1)


Dejligt at komme fra land med en sejr men skuffende at der skal så lidt til for at modstanderne scorer. Næste kamp var sæsonens sværeste i hvert fald i den hjemlige turnering nemlig Ajax ude. En flot og taktisk velspillet affære endte med en pointdeling da begge mandskaber kun fik bolden i kassen en gang hver.
Ajax 1 - AZ 1( Æresdivision)
 målscorere: Aron Jõhannsson (1)

Ja ja hvem ville ikke have solgt deres mormor for 4 point efter 2 kampe mod to af de sværeste modstandere i Æresdivisonen. Vores næste opgave var hjemme mod FC Twente i en kamp der var som nat og dag. Inden pausen var der ikke meget gang i den, men efter pauseteen stod den pludselig på indianerfodbold og 6 mål, heldigvis med 4 til AZ og kun 2 til FC Twente.
AZ 4  - FC Twente 2( Æresdivision)
 målscorere: Aron Jõhannsson (1), Léonardo Kweuke (2), Adam Maher (1)

Sidste kamp inden 21 dages kamppause var på udebane mod sc Heerenveen som vi i sidste sæson havde to spændende kampe imod hinanden med mange mål og stor dramatik.
sc Heerenveen 1  - AZ 3( Æresdivision)
 målscorere: Erik Sviatchenko (1), Ryan Donk (1), Ruud Boymanns (1)


Alt i alt er de 10 point som vi har fået samlet sammen nok til en nuværende 3. plads mens topholdet overraskende hedder Heracles, der har 4 sejrer i 4 kampe og en målscorer på 8-0!! Måske man skulle hente deres keeper. Nu går spillerne fra til deres respektive landshold og Erik Sviatchenko er udtaget til det danske landshold efter han blev udtaget til Ukranies til en venskabskamp, hvor jeg heldigvis kunne kalde ham tilbage så vi kan beholde ham i rødt og hvidt.

Af store transfers rundt omkring har vi været inde omkring Man Utd allerede med deres tossede salg af Phil Jones til Tottenham, men de har jo også haft tilgang af spillere - Alex Fergusson nåede jo at hente David Alaba for 285 millioner kr, som det sidste inden han stoppede sin flotte karriere, mens hans afløser har de bukser på med dybe lommer og derfor har hentet Lorenzo Insigne 440 millioner kr, Stevan Jovetic 285 millioner kr, Bruno Martins Indi 167,5 millioner kr, Mario Mandzukic 150 millioner kr, Jakub Blaszczykowski 60 millioner kr, Jean-Armel Kana-Biyik 157,5 millioner kr og Mapou Yanga-Mbiwa 155 millioner kr hvilket bringer deres samlede indkøbssum op på 1,7 milliarder kr, mens de kun har solgt for 610 mil. Til sammenligning har jeg brugt 194 millioner kr på indkøb og solgt for 200 millioner kr.

Der har også været lodtrækning til CL og der var vi 3. seedet hvilket betød vi kom i gruppe D med Man Utd, Napoli og FCK. Umiddelbart en svær gruppe, men spørgsmålet er om de mange stjerner på Man Utds hold kan spille sammen, om Napoli kan klarer sig uden Insigne og om FCK i det hele taget har noget at skulle have sagt i CL, i det de kun med besvær slog Videoton i kvalrunden med samlet 3-1. Vi starter hjemme mod Man Utd og slutter gruppespillet af med en måske afgørende kamp mod FCK også hjemme på AFAS Stadion der til den tid næsten er færdigudvidet med de små 5700 pladser.




 


Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#15 En legende bliver til - Et uventet opkald
« Svar #77: 02 Sep 2013, 18:35 »



Et uventet opkald

Så er det atter tid til en update fra det hollandske, hvor det gode skib AZ Alkmaar og dets kaptajn Hans-Jørgen Andersen, sejler videre derud af på de vilde vover. Efter den flotte start på sæsonen skulle vi videre i ligaen mod FC Utrecht som kom på besøg på AFAS Stadion til en omgang klø, idet vi var i spilhumør og scorede på alle vores skud indenfor rammen, men samtidig også misbrugte flere store åbne chancer.
AZ 3 - FC Utrecht 1  ( Æresdivision)
målscorere: Ruud Boymans (3)


En fremragende kamp af Boymans som virkelig er blomstret op efter Jozy Altidore's skifte til Valencia. Og hvilken optakt til denne sæsons første kamp i CL hvor vi fik besøg af mægtige Man Utd med alle deres verdens stjerner.

AZ 1 - Man Utd 2 ( Champions League)
 målscorere: Ryan Donk(1)

Ja vi faldt da med æren i behold og jeg kan da kun ærgre mig efter kampen over at vi ikke lige fik puttet en mere ind bag David De Gea, men han stod desværre fremragende denne aften, og Ryan Donks føringsmål efter 8 minutter blev desværre vores eneste mål.

NAC Breda 0 - AZ 1 ( Æresdivision)
 målscorere: Ruud Boymans(1)

Vel tilbage i ligaen tog vi på besøg hos NAC Breda og vandt med nød og næppe en smal sejr takket være dommeren som valgte at annullere ikke mindre end 3 mål - vel og mærke alle 3 scoret af NAC Breda. Dette skulle også vise sig at blive Jeroen Zoet's sidste kamp i målet for AZ Alkmaar selvom han var hentet ind som ny første keeper. Han havde opnået et clean sheet i 10 kampe og det var kun opnået med kraftig hjælp fra dommeren, så Nick Olij fik sin chance i næste kamp i pokalen mod FC Groningens-reserver.
Fc Groningens-reserver 0 - AZ 3 ( Hollandsk pokalturnering 2. runde)
 målscorere: Ruud Boymans(1), Thomas Lam (1) og Ryan Donk(1)

En sikker sejr og vi var videre til 3. runde i pokalen og klar til næste opgør som var udebane mod FCK i CL

FCK 0 - AZ 1 ( Champions League)
 målscorere: Willie Overtoom(1)
Ja alle havde vel mere eller mindre forventet en uafgjort i Parken og det lignede da også længe at det skulle ende sådan, men pludselig i 90+2 valgte Overtoom at tage en tur op af flanken trække ind i feltet, hvor han blev jordet af en forsvarer fra FCK, hvilket gav selv samme Overtoom chancen for at skaffe os 3 point fra 11 meterpletten hvilket han gjorde i sikker stil.
NEC 1 - AZ 3 ( Æresdivision)
 målscorere: Ruud Boymans(1), Aron Jõhannsson (2)

Endnu en flot kamp af holdet og især af unge Nick Olij i målet som i hans første 4 kampe på kassen har holdt 2 clean sheets allerede.

VVV 1 - AZ 1 ( Æresdivision)
 målscorere:Adam Maher(1)
En skuffende omgang fodbold for fansene, men vi fik et vigtigt point med hjem fra et af de andre tophold, som VVV er i denne sæson til alles store overraskelse.

AZ 3 - Napoli 2 ( Champions League)
 målscorere: Ruud Boymans(2), Aron Jõhannsson (1)
En jævnt kedelig kamp som pludselig eksploderede i mål i de sidste ti minutter da stillingen gik fra 1-1 til 3-2 via Ruud Boymans to mål og et trist selvmål af den unge Nick Olij i målet, men sådanne fejl må man jo tage med når man spiller med en uerfaren keeper på kassen.

AZ 2 - AGOOV 1 ( Æresdivision)
 målscorere: Lêonardo Kweuke(1), Marcus Henriksen (1)
Ja den tidligere klub fik endnu engang ikke noget ud af deres indgående kendskab til mig, og mine taktiske udfoldelser, men en stor del af klubbens store succes pt skyldes rekordindkøbet Marco Van Ginkel der har lavet 8 assists i hans første 10 ligakampe for klubben.

IJsselmeervogels 0 - AZ 5 ( Hollandske pokalturnering 3. Runde)
 målscorere: Erik Sviatchenko(1), Marco Van Ginkel(1), Ruud Boymans(2), Lêonardo Kweuke(1)
Ikke så meget at sige vi var klasser bedre end vores modstander og vi skulle vinde kampen.

AZ 1 - Vitesse 1 ( Æresdivision)
 målscorere: Lêonardo Kweuke(1)
Kampens spiller blev unge Nick Olij som stod en brandkamp til en rating på 8.5 på trods af han lukkede et mål ind.

Napoli 2 - AZ 3 ( Champions Leauge)
 målscorere: Lêonardo Kweuke(2), Adam Maher (1)
Vi er bagud indtil først Kweuke udligner til 2-2 og i de døende sekunder smækker Maher bolden i kasse på frispark til stor jubel blandt de medrejsende fans.

FC Groningen 1 - AZ 4 ( Æresdivision)
 målscorere: Lêonardo Kweuke(1), Aron Jõhannsson (1), Ryan Donk (1), Erik Sviatchenko (1)
Klasseforskellen på de to hold er til at få øje på og kun et trøstmål til sidst ødelægger en perfekt dag på kontoret som bliver grundlagt med 3 mål på 12 minutter i første halvlegs start.

AZ 3 - Roda JC 0 ( Æresdivision)
 målscorere:  Aron Jõhannsson (3)
Topscoren fra sidste sæson kan endnu.

Zwolle 0 - AZ 4 ( Æresdivision)
 målscorere: Lêonardo Kweuke(1), Aron Jõhannsson (3)
Endnu et hattrick og endnu et clean sheet til Nick Olij

Sc Veendam 0 - AZ 4 ( Æresdivision)
 målscorere: Joël Donald (2), Aron Jõhannsson (2)
Det blev sørme også til et hattrick for Nick Olij i form af clean sheets men det var nu også mod tre af de fire ringeste hold i ligaen, men lige meget med det, flot af den unge keeper, som bliver spændende at følge i fremtiden. Efter kampen ringede min mobil, men det var et nummer jeg ikke kendte med +0044 foran nummeret, så hvem var nu det? følg med i næste update hvor afsløringen falder.





Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #15 En legende bliver til
« Svar #78: 02 Sep 2013, 19:18 »

Ja det blev lige lidt wall of text igen, men det skulle gerne blive bedre fra næste update Peace
Logged


Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 En legende bliver til
« Svar #79: 02 Sep 2013, 20:20 »

uuh tror sørme Hans skal til kolde regnfulde england!
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #15 En legende bliver til
« Svar #80: 02 Sep 2013, 20:30 »

uuh tror sørme Hans skal til kolde regnfulde england!
hehe sssh
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 En legende bliver til
« Svar #81: 02 Sep 2013, 20:35 »

Vi må håbe han har en paraply og en cykel... Wink
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #15 En legende bliver til
« Svar #82: 02 Sep 2013, 21:14 »

Men fedt at have dig med på en læser også Delhi og tak til Fogt endnu engang for at have lavet det nye top og bund banner som kommer på fra næste update
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#16 En legende bliver til - En klub på afgrundens rand
« Svar #83: 03 Sep 2013, 06:07 »



En klub på afgrundens rand

Efter en kort samtale med stemmen i den anden ende af mobilen var jeg ikke i tvivl om hvad jeg skulle gøre. Dette var en chance jeg ikke kunne lade gå fra mig i min jagt på stjernestatus som manager, men tilgengæld var det også et stort spring fra min nuværende klub, og op på det niveau som nu var krævet. Jeg er dog sikker på at det nok skal gå, og jeg valgte derfor at indkalde truppen til et møde omkring min fremtid, på et for AZ Alkmaar udheldigt tidspunkt idet klubben står overfor sin hidtil sværeste kamp i denne sæson i CL nemlig på udebane mod Man Utd, men omvendt måtte jeg handle hurtigt inden rygterne kom ud på de sociale medier omkring mit nye job i London, hvor en storklub lå i den helt forkerte ende af ligaen, hvilket havde fået klubbens formand til at fyrer manageren, og ringe til mig. En handling fra en desperat mand, eller en genistreg? Det kan kun fremtiden vise, tænkte jeg efter mødet hvor spillerne har været forstående for mit valg, omend de havde været kede af at miste mig. Dagen efter tikkede 3,5 millioner kr ind på AZ's konto og jeg satte mig i en flyver fra Amsterdam til London for at møde min nye chef og møde mit nye hold.




 


« Seneste Redigering: 03 Sep 2013, 06:16 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#17 En legende bliver til - Nye omgivelser og større pres
« Svar #84: 03 Sep 2013, 06:40 »




Nye omgivelser og større pres

Flyveren landede sikkert i Londons Heathrow og jeg blev hentet i limo og kørt direkte ud til min nye arbejdsplads. Vel ankommet til stadion blev jeg vist ind på formandens kontor, hvor han sad klar med vodka og ægte russisk kaviar. Vi gav hånd og Roman kiggede på mig og spurgte om jeg var sikker på at jeg kunne redde hans klub fra nedrykningsspøgelse t  som hang tungt over klubben her sidst i november måned 2014, hvor klubben lå på en 17. plads med kun 2 point ned til nedrykning og hele 19 point op til Arsenal på 1. pladsen. Jeg sagde at det var jeg overbevist om, men at vi nok ikke ville kunne blande os i topstriden i denne sæson, hvilket han var enig og af samme grund mente han at en midterplacering ville være godt nok, hvilket han var klar til at smide 330 millioner transferkroner på bordet for at sikrer med et lønbudget på 18,5 millioner i ugen. Jeg spurgte lidt ind til om faciliteterne i klubben kunne blive opgraderet, men det var der ikke penge til pt sagde Roman, hvorefter han smed et regnark på bordet med en oversigt over klubbens finanser pt. Jeg tænkte at hvis der var så meget i underskud så var det da underligt at han stillede 330 millioner til rådighed for indkøb, men det måtte jo blive hans hovedpine. Vi drak lige det sidste af vores vodka, hvorefter der var indkaldt til pressemøde hvor jeg skulle præsenteres som ny manager i Chelsea for de næste 4 sæsoner til en ugeløn på 210.000.

Der blev spurgt indtil om jeg var sikker på at jeg havde truffet det rette valg, hvortil jeg kun kunne svarer at jeg selvfølgelig var ked af at forlade AZ midt i sæsonen, men at jeg følte at dette var en chance jeg ikke kunne sige nej til. Jeg havde trods alt efterladt AZ med muligheden for at gå videre fra CL gruppespillet, hvis de blot formår at vinde over FCK i sidste spillerunde. I ligaen ligger de på en 1. plads med et point ned til Ajax og de er stadigvæk med i pokalen, så alt i alt kan kun de selv formå at smide alt det overstyr. Der var selvfølgelig også de sædvanlige spørgsmål omkring hvilke spillere jeg regnede med at bruge og hvilke der skulle sælges og ligeledes med trænerne, hvortil jeg svarede at det ikke var fair at udtale mig omkring spillerne uden at have set dem, samt at personaleforhold blev holdt internt i klubben.




« Seneste Redigering: 05 Sep 2013, 08:14 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#18 En legende bliver til - Trupoversigt
« Svar #85: 03 Sep 2013, 16:00 »



Trupoversigt

Målmænd:
 
Petr Cech er efterhånden blevet 32, men han er stadigvæk en klassekeeper, og han vil helt sikkert være min første målmand i resten af denne sæson. Joe Lewis er en ganske habil backup, men han skal nok ikke regne med mange kampe, måske i pokalen eller EL. Jamal Blackman har ikke fået kampe nok på højt nok plan, så derfor er han pt kun i klubben fordi han er egen avl. Umiddelbart vil jeg nok se om jeg kan finde et nyt ungt talent til pladsen, der kan på sigt kan overtage fra Cech.

Forsvarer:
 
Foran Cech har jeg på papiret en god bredde, dog er jeg på ingen måde tilfreds med de to venstre backs så jeg vil nok se mig om efter i hvert fald en ny. Centralt så er Terry jo nok ved at være på vej ud, så her skal der også hentes nye folk ind, og jeg vil da sende scouts rundt og kigge i Europa for at se hvad de kan finde.


Midtbane:

 

På midten står det fint til og jeg har en god bredde. Gäel Kakuta vil nok blive solgt på et senere tidspunkt da han er lysår efter de andre, men pt er han en af de bedste egen avl spillere så må hellere beholde ham. Ethan Knight er en spændende spiller på papiret og jeg gælder mig til at følge hans udvikling i klubben.

Angreb:
 


Helt i front råder jeg over nogle på papiret giftige herrer, hvor især Romelu Lukaku bliver en vigtig spiller i fremtiden, som jeg ser frem til at bygge et hold op omkring. Dog skal der nok snart hentes et par yngre herre ind da de andre er ved at være oppe i aldren og især Torres hænger nok i en tynd tråd, men nu må vi se hvad der sker. Klubbens topscorer pt er Xherdan Shaqiri som har lavet 5 mål så der er noget at arbejde med der også.

Taktikken bliver helt som i AGOVV og AZ så det skal spillerne så lærer at leve med, eller finde et andet sted at spille. Men taktikken skal også stå sin prøve allerede om kort tid når vi hjemme på Stamford Bridge tager imod Wolverhampton som ligger lige under os i tabellen, så en uhyre vigtig kamp jeg starter min karriere i Chelsea med, både hvad angår mine egne muligheder fremad rettet, men så sandelig også for spillernes moral som mest af alt minder om en flok selvmordskandidater . Flere af profilerne har da øjensynlig set sig trætte af tilværelsen i klubben og står efter eget ønske på tranferlisten, men jeg har ingen intentioner om at sælge nogen af dem.
Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 En legende bliver til
« Svar #86: 03 Sep 2013, 21:33 »

Dit skifte fryder ikke just mit United-hjerte ..
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #18 En legende bliver til
« Svar #87: 03 Sep 2013, 21:50 »

Beklager robber men utd var desværre optaget og mere eller mindre ødelagt så jeg valgte i stedet at tage kampen op om måske med tiden overtage de røde djævle. Håber dog du stadig vil følge med og kommentere mit arbejde på bloggen.  Wink
Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 En legende bliver til
« Svar #88: 03 Sep 2013, 21:57 »

Det kan du trygt regne med, har jo tidligere nævnt at jeg følger dine eventyr uanset hvor de går hen.

... Selvom du strammer den  Wink
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #18 En legende bliver til
« Svar #89: 03 Sep 2013, 22:02 »

Lyder godt og hvem ved måske den en dag står på klubskifte igen
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010