home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:48:48 warmon Blogkonkur... [22] Journeyman - Skid...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  3 Brugere, 986 Gæster Online.

Indlæg: 1132769 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Fremtidens vikingetogt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Denne blog handler om en ÆNDRET dansk liga - er det en god idé?  (Afstemning slut: 09 Sep 2010, 19:16)
Klart ja!
- 51 (81%)
Klart Nej!
- 2 (3,2%)
Hm, venter lige og ser inden jeg bestemmer mig
- 8 (12,7%)
Dansk fodbold? Nej, hvor nederen!
- 2 (3,2%)
Antal Stemmer: 63

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Fremtidens vikingetogt  (Læst 15242 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #30: 02 Sep 2010, 15:29 »

Rigtig spændende arbejde, du har gang i her. Kunne godt selv finde på at prøve kræfter med dit ligasystem, og så kan jeg godt lide, at du har Shawkat! Han er en af mine yndlingsspillere, hvis jeg er træner i mindre klubber. Så valgte jeg også lige at fjerne den hvide baggrund på det logo, du bruger i din tekst - hvis det altså var noget, som du vil bruge. Keep it up. Smiley


Kode:
[img ]http://i53.tinypic.com/r936gz.jpg[/img]
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #31: 02 Sep 2010, 15:48 »

Fantastisk... Jeg sidder her i bilen, på vej hjem til Randers fra jobbet i Grenaa, og opdager din blog. Jeg læser den på min iPhone. Det har gjort den dødsyge køretur kortere end sædvanligt Smiley

Det er altid en fornøjelse at læse dine blogs, og denne er ingen undtagelse. Det er et spændende projekt, og jeg glæder mig til mere.

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #32: 02 Sep 2010, 20:44 »

Jeg har også prøvet at fjerne den hvide baggrund - på billedet af EB Cup



Her er koden, hvis du vil bruge billedet: 
Kode:
http://i52.tinypic.com/2my4vfn.jpg
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #33: 04 Sep 2010, 17:30 »

Fantastisk... Jeg sidder her i bilen, på vej hjem til Randers fra jobbet i Grenaa, og opdager din blog. Jeg læser den på min iPhone. Det har gjort den dødsyge køretur kortere end sædvanligt Smiley

Det er altid en fornøjelse at læse dine blogs, og denne er ingen undtagelse. Det er et spændende projekt, og jeg glæder mig til mere.

Mange tak for rosen. En update er på vej!

Rigtig spændende arbejde, du har gang i her. Kunne godt selv finde på at prøve kræfter med dit ligasystem, og så kan jeg godt lide, at du har Shawkat! Han er en af mine yndlingsspillere, hvis jeg er træner i mindre klubber. Så valgte jeg også lige at fjerne den hvide baggrund på det logo, du bruger i din tekst - hvis det altså var noget, som du vil bruge. Keep it up. Smiley


Kode:
[img ]http://i53.tinypic.com/r936gz.jpg[/img]



Tak for dine logoer. Særligt FC Vestsjælland logoet skal jeg nok få brugt  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #34: 04 Sep 2010, 17:38 »


FC Vestsjælland
1. juni 2010




Den første sæson er ovre i den ændrede danske liga. Hvordan er det så gået?

For FC Vestsjælland var det desværre ikke muligt at fastholde de gode resultater fra den første del af sæsonen. Særligt sidst på foråret blev der smidt voldsomt mange point væk. Jeg vil pege på at dels havde angriberne svært ved at holde et stabilt scoringsniveau, og på den anden side var mine forsvarsspillere gode til at begå store fejl i mand-mod-mand duellerne. Men det der virkelig fik mundvigende til at bevæge sig opad i foråret var præstationerne i pokalen. Særligt den sikre 3-1 sejr over HB Køge, hvor mine spillere var voldsomt dominerende og burde måske have scoret 2-3 mål mere. I vores sidste pokalkamp mod AaB gav vi mesteraspiranterne kamp til stregen. Efter de kom foran 2-0 tidligt i kampen, hoppede de af styrepinden og troede de kunne køre kampen hjem. Men en stærkt spillende Andreas Mortensen fik scoret og lagt op til et mål, og så var vi med igen. Vi ender med at sige farvel til pokalen med et hæderligt nederlag til Superligaens tophold, og det er flot klaret.



Måske stiller jeg for store krav til drengene, men det er super ærgerligt at måtte nøjes med uafgjort på dels et forsvarskiks og at angriberne brænder 2-3 store chancer. Men jeg vil forsøge i næste sæson at få fat i nogle bedre trænere, så holdet kan forbedre sig. Men en 7. plads er absolut også godkendt, specielt når Andreas Mortensen bliver delt topscorer i ligaen – 22 kasser, hvilket Søren Ulrik Vestergaard også har scoret for Viborg. Der mangler nye spillere på den centrale midtbane, og måske en enkelt forsvarsspiller også, men jeg er stolt af mine drenge.



I toppen af Viasat Sport Divisionen blev det - helt som forventet - Lyngby, AB og Viborg der rykkede op. Særligt Lyngby's statistik er mere end almindeligt imponerende. I starten af forårssæsonen var Vibrog ved at miste pladsen til FC Kolding, men det viste sig at erfaringen som Superligahold kom domkirkebyen til gode. I forhold til nedrykkerne er BK Frem nok den største overraskelse. Men med den dårlige økonomi holdet har og deres deraffølgende manglende mulighed for at kunne skrive professionelle kontrakter med spillerne, har nok været en meget afgørende faktor

I superligaen endte topstriden med at AaB satte konkurrenterne effektivt til vægs. Det er lidt svært at genkende dette AaB holds præstationer i forhold til virkelighedens Superliga, men lad det ligge. Brøndby kan langt fra være tilfreds med sine præstationer i de sidste par spillerunder, men de vinder pokalfinalen søndag d. 30 maj 3-1 over AaB. Kampen afvikles præcis en uge efter alle ligaer i Danmark er spillet slut.



Bundstriden blev den mest kedelige jeg har set i de testspil jeg har kørt. Når jeg siger kedelig mener jeg at ingen af holdene på nedrykningspladsen ved nytår blev skiftet ud. Jeg har ellers set store hop tidligere, og er i det hele taget meget overrasket over at det blev FC Nordsjælland, der skulle rykke ned. De bliver en meget stor favorit til at vinde 1. division i den kommende sæson.

Alt i alt er jeg meget tilfreds, og glæder mig rigtig meget til at se hvad den kommende sæson vil byde for FC Vestsjælland.

« Seneste Redigering: 05 Sep 2010, 12:24 af Dusty78DK » Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #35: 04 Sep 2010, 18:21 »

Super spændende at følge en ny ligastruktur.
Lige en enkelt stavefejl jeg lagde mærke til, i den første linje efter dit kampprogram står der  "men det er super ærligt at måtte nøjes med uafgjort" jeg tror du mener ærgeligt  Thumbs Up
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #36: 05 Sep 2010, 11:42 »

Rigtig god sæson fra din side Dusty.. En 7. plads må i den grad betragtes som et flot resultat taget din seedning i betragtning.. Nu bliver det spændende at se, hvad du kan tilføje til holdet forud for den kommende sæson, og det kan meget muligt være det der afgør hvordan den kommer til at gå.

Hvordan står det ellers til med økonomien i klubben, eftersom at det var et af dine fokusområder ? Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #37: 05 Sep 2010, 12:04 »

FCK og AaB var da ikke særlig tæt. AaB vandt da med 14 point, men det er selvfølgelig tæt for nogen Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #38: 05 Sep 2010, 12:27 »

FCK og AaB var da ikke særlig tæt. AaB vandt da med 14 point, men det er selvfølgelig tæt for nogen Wink

Super spændende at følge en ny ligastruktur.
Lige en enkelt stavefejl jeg lagde mærke til, i den første linje efter dit kampprogram står der  "men det er super ærligt at måtte nøjes med uafgjort" jeg tror du mener ærgeligt  Thumbs Up

Rookie mistakes, som er blevet rettet nu  Wink

Rigtig god sæson fra din side Dusty.. En 7. plads må i den grad betragtes som et flot resultat taget din seedning i betragtning.. Nu bliver det spændende at se, hvad du kan tilføje til holdet forud for den kommende sæson, og det kan meget muligt være det der afgør hvordan den kommer til at gå.

Hvordan står det ellers til med økonomien i klubben, eftersom at det var et af dine fokusområder ? Smiley

Sæsonen afsluttede med at vi holdt mit mål om positive tal i lønbudgettet. Nærmere bestemt har der hele sæsonen været 4.000 i plus. At det er gået støt nedad med klubbens kapital alligevel har jeg lidt svært ved at forstå, men det er langt fra første gang jeg oplever det i FM.

Vi er stensikkert på vej mod røde tal, og det irriterer mig vildt. Nu må vi se hvad jeg kan gøre ved det i den kommende sæson  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #39: 08 Sep 2010, 22:42 »

STATUS FØR START PÅ 2010/2011 SÆSONEN



FC Vestsjælland



Klubbens sæsonmål: Placering i øverste halvdel af tabellen

Medieforventning: 8. plads i Viasat Sport Divisionen

Prioritering af liga: Høj

Prioritering af pokalturnering: Høj

Transferbudget: 0 kr.

Lønbudget: 75.000 kr. (91.000 kr. brugt)

Økonomi: -646.000 kroner i klubkassen (20. juni)






Vigtigste transfer ind:


Danilo Arrieta (angriber) fra Hobro – fri transfer
Andreas Moos (angriber) fra FC København – fri transfer


Vigtigste transfer ud:


Ingen af stor betydning

Vurdering af sæsonen


Det her kan godt blive en meget udfordrende sæson. Nogle gode hold er rykket ned fra Superligaen, og flere af de andre Viasat Divisions hold har rustet op. Men i FC Vestsjælland er der smalhals og uro.

Allerede 25. juni meddeler bestyrelsesformande n, at han gerne vil trække sig tilbage, og præcis en måned senere starter et konsordium en overtagelse af klubben. Jeg må derfor ikke købe spillere, hvilket er lidt ligesom at sige til en skaldet at man ikke må bruge en kam. De nye spillere der kommer til klubben denne sommer, er folk jeg skrev kontrakt med i foråret.

Overtagelsen af FC Vestsjælland er på plads midt i august, og den nye bestyrelsesformand lægger ikke skjul på at de hellere så Esbjerg-legenden Benny Gall på posten som manager frem for mig. Men Gall vil hellere træne Kolding, og dermed får jeg chancen. Men jeg får at vide at det kun skyldes supporternes, spillernes og personalets store velvilje overfor mig. Tak for det. Overtagelsen sletter gælden, og da jeg fyrer 41 (!!) primært ungdomsspillere fra 2. holdet bliver der også plus i lønregnskabet.

Den store spekulation om holdet får de gode resultater til at udeblive, men da fremtiden ligger på plads fra sidst i august retter formkurven sig. Det kan også være at det spiller ind at Arrieta endelig er ved at være spillet ind på holdet på det tidspunkt.

Uden penge, uden mulighed for at skifte mine trænere ud, er min mission derfor at bruge denne sæson på at spille holdet sammen. Og blive omkring plads nr. 5. Oprykning tør jeg ikke rigtig tro på.



Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #40: 08 Sep 2010, 23:00 »

En god smagsprøve på næste update. Looking forward to it Wink
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #41: 10 Sep 2010, 17:50 »


FC Vestsjælland
1. januar 2011






Endnu en vinterpause står for døren, og det er tid til at kigge på FC Vestsjællands præstationer.

Som sagt gav den nye ledelse i klubben en helt del usikkerhed i spillet på banen. 1-1 mod FC Nordsjælland er et godt resultat, men 0-0 mod Roskilde og uafgjort mod både B93 og FC Nordvest var super skuffende. Vikingerne lå derfor i bunden af ligaen lige indtil bestyrelsen meddelte at de nye folk var på plads. Det gav 3 sejre i træk.

En af de vigtigste sportslige udfordringer i denne halvsæson har været at få spillet Danilo Arrieta ind på holdet. Jeg brugte ham fast fra start som henholdsvis ”avanceret angriber” og ”skarpretter”, men det fungerede slet ikke. Først da jeg satte ham til at være ”Trequartista” skete der noget. Han ender efteråret med en gennemsnitsbedømmel se på 7.47, han har scoret 8 mål (klubbens topscorer) i 17 kampe og lagt op til 5 mål. Hans fysik er stadig svag (4 i styrke og 5 i udholdenhed), så jeg kan for det meste kun spille med ham i den ene halvleg, men hans tilstedeværelse på banen er vigtig i forhold til at farlige situationer i modstanderens straffesparksfelt.



Vores spil har været lidt op og ned. I de kampe, hvor det ikke fungerer for os har jeg et indtryk af at problemet er den centrale midtbane og dens evne til dels at holde på bolden og sætte spillet i gang. Vi har store problemer i kampe, hvor vi kommer bagud mod hold som vi burde kunne vinde over. Den situation giver et pres for at spille offensivt, og hvis modstanderen så samtidig får organiseret sig godt defensivt, er der meget lidt holdet kan stille op. Der er stadig ingen penge i klubben, men jeg vil forsøge at se om jeg kan trylle et eller andet frem i vinterpausen. Det kan dog godt blive svært.



Efteråret ender med en flot 4. plads med kun fire point op til drømmen om Superliga. Undervejs slår vi både Silkeborg og HB Køge ude, hvilket er et tegn for mig på at holdet har en meget stor moral og virkelig kan spille godt fodbold, når kampene udvikler sig efter vores hoved. Jeg ved dog ikke om jeg skal drømme for meget om oprykning. Det giver ingen mening at skyde efter det fine selskab, hvis klubben ikke er klar, og jeg er særligt bekymret for holdets økonomi.



I Superligaen er der også sket ting og sager. Brøndby og FCK kører deres parløb som i gamle dage, meeeeen det ser unægtelig ud som om de hvidblusede Københavnere kan sætte kursen mod et mesterskab. Bunden er til gengæld forbudt for børn: Lyngby ligner umiddelbart en sikker nedrykker, AB hænger i dyndet, og ellers er de sidste 5 hold placeret indenfor tre point og skal slås nådeløst om at undgå den sidste nedrykningsplads. Det kommer ikke kun til at handle om spillernes tekniske færdigheder, men absolut også om hvem der har de stærkeste nerver.

Nu må vi se hvad foråret bringer. FC Vestsjælland åbner foråret på udebane mod Næstved i Viasat Sport divisionen og derefter står den på pokalbold mod Fåborg. 2. spillerunde i foråret er hjemme mod Silkeborg, og den kamp vil blive afgørende for om FC Vestsjælland skal vente med sine Superligadrømme.

Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #42: 15 Sep 2010, 11:31 »

Rigtig rigtig flot klaret Dusty, ikke mindst taget sommerens "inaktivitet" taget i betragtning. Jeg elsker den måde, du altid observerer klubbens sande niveau på. Her tænker jeg på din bekymring for, hvorvidt din klub egentlig er klar til en oprykning.

Jeg glæder mig meget til at høre, hvordan foråret forløber, samt ikke at forglemme, om du får handlet lidt ind i vinterpausen...
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #43: 15 Sep 2010, 11:55 »

Rigtig lækker blog Dusty! Anderledes på den rigtig fede måde!!

Nu er jeg AaB fan, så tænkte på om jeg kunne få et SS af deres trup? Wink
Logged

[Min signatur er for stor]

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens vikingetogt
« Svar #44: 19 Sep 2010, 11:55 »

Rigtig rigtig flot klaret Dusty, ikke mindst taget sommerens "inaktivitet" taget i betragtning. Jeg elsker den måde, du altid observerer klubbens sande niveau på. Her tænker jeg på din bekymring for, hvorvidt din klub egentlig er klar til en oprykning.

Jeg glæder mig meget til at høre, hvordan foråret forløber, samt ikke at forglemme, om du får handlet lidt ind i vinterpausen...

Min tanke er faktisk den samme. Vi er tæt på pointmæssigt, men sportsligt og organisatorisk kan jeg godt have store tvivl om klubben er "stor nok" til oprykning.

Jeg har været på kursus hele ugen og skal arbejde sindssygt meget i den kommende uge, så den næste update kan desværre godt have lange udsigter  Skuffet
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010