home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2024
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #25 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #25 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24  (Læst 4905 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#25 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« : 21 Okt 2023, 16:11 »



Jeg vil forsøge at få Hvidovre til at overleve første sæson tilbage i superligaen og måske tilbage til toppen af dansk fodbold - Jeg har fulgt klubben som fan i tykt og tyndt igennem de sidste 20 år.

Hvidovre IF er lidt af en sovende kæmpe med flere mesterskaber. Det seneste var i 1981, så det er del år siden.

Hvis man vil have et indblik hvor stor (historisk set) klubben er, så kan man læse en udmærket artikel skrevet af Morten Bruun: https://www.sn.dk/hvidovre-kommune/den-store-fortaelling-om-hvidovre-er-vidunderlig/

Jeg indtager skikkelsen af en opdigtet tidligere landsholdsspiller, som skal føre klubben til ny storhed.

Planen med savet er i første omgang at fuldføre mission impossible og overleve første sæson i superligaen med et deltids setup. Dernæst vil jeg naturligvis forsøge at få klubben tilbage til tiden med mesterskaber  Opstemt

Det forventes at jeg opdaterer hver måned in-game mens sæsonen står på.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2023, 21:28 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

randers-man500
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #0 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #1: 21 Okt 2023, 16:14 »

Spændende glæder mig til at se om miraklet kan lade sig gøre
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #0 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #2: 21 Okt 2023, 16:17 »

Spændende glæder mig til at se om miraklet kan lade sig gøre

Det gør jeg også selv  Grin

Hvis det nu skulle ske det ikke lykkedes, så må jeg jo forsøge at få dem op igen  Cool
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#1 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #3: 21 Okt 2023, 17:17 »

Det taktiske udgangspunkt


Bestyrelsen forventninger er heldigvis realistiske og de forventer "bare" at vi giver det et skud efter den utrolige oprykning i sidste sæson. Vi har det absolut mindste budget i superligaen.



Jeg vil dog gå i min forgænger (Per Frandsen) spor og ikke gå for meget på kompromis med den spillestil som i første omgang fik klubben op i den bedste række. Vi vil gerne have bolden og og presser gerne relativ højt i presspillet for at vinde bolden i gunstige positioner. Det har mundet ud i 2 taktikker med udgangspunkt i en 4-3-3, som bliver vores "standard taktik". Den anden taktik vil vi forsøge at være en smule mere defensive (dog med samme dyder). Her vil vi forsøge med den nye rolle inverted fullback. Det gør vores restforsvar bliver med en ekstra spiller. Der er ikke nogen 3 taktik endnu, men jeg forestiller mig der skal skabes en lidt mere offensiv taktik - måske en 4-2-3-1 eller en mere traditionel 4-4-2.





Transfervinduet er slået fra i første vindue, så truppen er allerede kendt til vores preseason kampe, som vil blive gennemgået i næste opdatering.



HIF

« Seneste Redigering: 21 Okt 2023, 17:31 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #4: 21 Okt 2023, 23:01 »

Preseason 2023/2024


Preseason er nu overstået og åbningskampen mod mesterskabskandidat erne fra FCM på MCH Arena står for døren. De 2 taktikker har virket glimrende. Det har dog primært været mod klubber fra Nordicbetligaen, så det bliver spændende at komme rigtig i gang med mission impossible.



Den klart bedste kamp fra vores side var mod nedrykkerne fra AC Horsens. Der var lidt ekstra på spil for 4 af vores spillere, som er hentet i AC Horsens (Makienok, Gemmer, Qamili og Killerich). De 2 sidste spillere havde Horsens hentet i Hvidovre for nogle sæsoner siden. Det var tydeligt at især Makienok og Qamili havde noget at bevise



Den resultatmæssigt dårligste kamp var mod Vendsyssel. De fik udnyttet hullerne vores backs kan efterlade og var yderst effektive med de muligheder nu kom til.

« Seneste Redigering: 21 Okt 2023, 23:04 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #5: 22 Okt 2023, 00:01 »

Juli 2023


Der var kun 2 officielle kampe i juli måned på programmet.

Første kamp var en tur på MCH Arena. Her stillede vi op i den defensive taktik. FCM åbnede kampen stærkt med flere nærgående forsøg og det var tydeligt nogle nervøse Hvidovre spillere. Qamili tog en solo tur og sparkede på stolpen efter 5 minutter i et fremragende kontra angreb. Nu var FCM advaret mod at vi var altså kommet for at spille med. Vi kæmpede meget med boldbesiddelsen og de havde overtaget i hele kampen. Til gengæld lykkedes alt andet. Et par hurtige kombinationer foran FCMs felt og pludselig var Kaalund fri til at sparke den til 0-1. Herefter havde vi bare en af de kampe hvor alt gik vores vej.



Sikke en start vi fik, så nu skulle der virkelig følges op ude mod Randers. Her var det, i modsætning til den første kamp, os der dominerede og virkelig spillede en god omgang bold. Desværre kunne vi ikke udnytte vores overtag godt nok, da det kun kastede en scoring af sig. I de døende minutter faldt kampens andet mål desværre til Randers.



Alt i alt en fantastisk start på sæsonen. Det bliver svært at følge op på i august måned.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #6: 22 Okt 2023, 10:49 »

August 2023


Der var 4 kampe officielt på programmet. Det vigtigste var dog at vi skulle spille den første superliga kamp på Pro Ventilations Arena mod AGF. Vi spillede fremragende i det meste kampen og var foran i 2 omgange, men til sidst skruede de op for tempoet og scorede 2 gange til slutresultatet 2-3. De fik virkelig vist forskellen mellem deltid og fuldtid i slutningen desværre.



Næste kamp var mod Viborg ude. Det var en tæt affære og hvis der skulle havde været fundet en vinder var det nok os. Igen var det lidt det samme som mod AGF, da de blot skruede op for presset og intensiteten til sidst. Denne gang kunne vi dog få et point ud af det.



Tredje kamp var hjemme mod FCK. Umiddelbart vil jeg tro de undervurderet deltidsprofferne fra HIF, da vi kunne sikre os sæsonens 2. sejr. stik imod spil og chancer  Cool



Sidste kamp var hjemme imod OB. Det var nok den kedeligste kamp man kunne tænke sig. OB ar fået en meget dårlig start på sæsonen, så de var meget forsigtige og vi kunne ikke rigtig komme frem til noget.



Alt i alt en fantastisk måned med kun et nederlag og en solid placering midt i tabellen. Jeg havde ikke lige regnet med vi skulle få en så god start på sæsonen. Håbet om overlevelse lever i den grad.

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #7: 22 Okt 2023, 15:28 »

September 2023


September måned bød på hele 5 kampe (3 i ligaen og 2 i pokalen). Først skulle vi en tur til Silkeborg. Her kom vi hurtigt bagud og var generelt på hælene selvom statistikkerne siger noget andet. Vi fik dog vent momentum lidt i 2. halvleg men et brændt straffe fra Gemmer knækkede holdet og Alexander Lind kunne fuldføre sit hattrick mod os fra straffesparksplette n.



Efter at SIF havde udspillet os på Jysk Park, frygtede jeg lidt at selvtiden hos spillerne havde lidt et knæk til den næste kamp hjemme mod nedrykningskandidat erne fra Lyngby. Heldigvis tog jeg grueligt fejl, da Makienok var i hopla og vi kunne relativ problemfrit hive vores sejr i land.



Efter sejren mod Lyngby skulle vi en tur til Lundtofte Idrætspark (opvisningsbanen) hvor Lundtofte ventede i pokalen. Reserverne fik chancen og de skuffede ikke.



Efter pligt sejren i pokalturneringen skulle vi en tur til Right to Dream Park hvor et kriseramt FCN hold ventede. FCNs unge kometer havde svært ved at bryde vores rutinerede defensiv ned og Kaalund kunne bringe os i front efter klumpspil i feltet. Herefter var det en ret kedelig kamp, da vi på bedste maner fik ødelagt deres opspil med mange frispark og hårde dueller (drenge mod mænd).



Nu havde vi sikret os den fjerde sejr, så turen Frederikssund i pokal var lidt sjovere og vi fik forsøgt os med en 4-2-3-1 DM taktik, som reserverne fik lov at teste mod upåagtede Frederikssund.



Flere af reserverne imponerede men især vores eget avls talent Papuga, som spillede ude af position gjorde et stort indtryk



Det går næsten for godt - i hvert fald taget i betragtning at det skulle være mission impossible, men mon ikke vi ender i nedrykningskampen når vi er kommet lidt længere i sæsonen. Det virker i hvert fald til, at vi ridder på "oprykningsbølgen" i øjeblikket.



Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #5 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #8: 22 Okt 2023, 17:04 »

Åhhh nej, endnu en blog om et dansk hold fra Djævleøen!..

Hehe.. god start og flotte resultater! Opstemt jeg læser selvfølgelig med uanset hvad skriver om, Bubbles! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#6 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #9: 22 Okt 2023, 22:13 »

Oktober 2023


Oktober måned bød på 4 kampe i superligaen. Her ventede Brøndby, Vejle, Silkeborg og FCK. Forventninger var egentlig kun store til kampen mod Vejle, men det blev lidt anerledes ind forventet både på den positive og negative side.

Første kamp mod Brøndby og endda hjemme på Pro Ventilations Arena. Vi dominerede kampen med bolden men Brøndby var virkelig giftige på omstillingerne. Heldigvis var vi skarpe nok (i modsætning til IRL) til at omsætte overtaget til mål, dog var BIF konstant i vores hæle, men vi holdte stand og kunne sikre os en smuk 3-2 sejr.



Anden kamp var mod Vejle, som jeg på forhånd havde udråbt til en nøgle kamp inden sæsonen. Desværre kom vi ind i en af de kampe hvor der ikke rigtig lykkedes og Vejle var virkelig kyniske når deres halve chancer kom.



Efter det bekymrende nederlag til Vejle fik vi besøg af Silkeborg. Sidst vi mødte dem var Alexander Lind ustyrlig, så vi havde stort fokus på hvordan boldene kom til ham sidste gang. Kampen startede forfærdeligt med en hurtig scoring af Kusk. Vi kom dog godt efter det og Grecko udlignede kort før pausen. I 2. halvleg var det os der udspillede SIF, men vi skulle helt hen til slutningen af kampen før Makienok og Grecko igen kunne sikre os sejren.



Sidste kamp var en tur i parken og det blev næsten ligeså ubehageligt som forventet. Vi fik ellers en drømme start på et fantastisk mål af Makienok efter fodboldens ABC. Faktisk var vi relativ godt i en del af kampen, men FCK havde bare et ekstra gear eller 2.



Det giver følgende stilling efter oktober måned



Udover den smukke sejr og "rivalerne" fra Brøndby var der andre gode nyheder

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#7 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #10: 23 Okt 2023, 20:40 »

November 2023


Der var 3 ligakampe og en enkelt i pokalen på programmet i november måned. Første kamp var i Pokalen hjemme mod Vejle. I og med vi i første omgang skal overleve første sæson tilbage i fornemste selskab i Danmark fik reserver chancen i hvad der skulle vise sig at være en vanvidskamp. Vi spillede fantastisk offensivt men vores defensiv på dødbolde var helt elendig og vi lukkede hele 4 mål ind efter dødbolde Sur



Selvom vi spillede reserverne, så var det dælme en skuffet manager. Skuffelsen skulle efterfølgende veksles til eufori, da der kom endnu en vanvidskamp for HIF knap så meget for modstanderen FCM. Tror jeg lader billedet tale for sig selv



Efter den fantastiske sejr mod FCM skulle vi en tur til Odense og møde bundproppen OB. Det var en overraskende svær kamp, som ikke blev hjulpet på vej med et meget tidligt rødt kort. Vi holdte dog utrolig godt på bolden, men det var faktisk ret heldigt vi overhovedet fik point med hjem fra fyn.



Sidste kamp var hjemme mod Vejle - hævnes time var kommet. Vi kom velforberedte på deres dødbolde på nærmeste stolpe, som 3 af deres scoringer kom fra sidst de var på besøg. Vi kunne ikke helt holde dem væk, så de fik et enkelt mål efter hjørne. Vi fik dog 3, hvor 2 af dem var nærmeste stolpe og den sidste var et smukt kort hjørne med flotte kombinationer der førte til scoring.



Ovenstående resultater gør at vores Mission impossible er ved at være klaret. Der er seks kampe igen af grundspillet og 28 point er sikret, så skal det virkelig gå galt i den sidste del.


Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#8 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #11: 23 Okt 2023, 23:17 »

December 2023 og vinterpausen


Inden spillerne kunne komme på vinterpause skulle vi en tur til Brøndby. Vi spillede en flot disciplineret kamp, men måtte desværre indkassere et mål langt inde i overtiden, der gjorde vi måtte tage tomhændet hjem fra naboerne.



Efter kampen mod BIF var der relativ stille i Hvidovre udover en tidlig vurdering af vores kommende ungdomsspillere. I følge vores bagland kunne der muligvis være tale om en "gylden generation", men med C som det højeste, er jeg ret tvivlsom på det er det.



Efter den skuffende tidlige vurdering, røg jeg fluks til bestyrelsen og anmodet om vi forbedrede vores ungdomsrekruttering .



I løbet af januar måned sendte vi tre talenter på græs i 2. divisionen herunder det store håb Papuga. Eneste spiller der er støt til truppen Zidan Sertdemir på lån fra FCN.

Optakten resultatmæssigt til sæsonen har været bekymrende, så måske jeg har fået jinxet os Rullende Øjne

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#9 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #12: 24 Okt 2023, 00:01 »

Februar 2024


Der var kun 2 gældende kampe i februar måned. Første kamp mod Randers var en lige affære hvor Hestene desværre trak det længste strå



Herefter ventede Viborg igen hjemme på Pro Ventilation Arena. Det var en kamp hvor vi kunne ikke helt og Viborg ville ikke helt. I det 92 minut hamrede Spelmann bolden ind fra kanten af feltet til stor jubel på stadion. Desværre kunne Viborg udligne lige inden dommeren fløjtede af og vi er lidt tilbage til tidligere på sæsonen, hvor vores fyraftensprofferne kom til kort i slutningen af kampene.



Med 3 kampe tilbage af grundspillet ser stillingen således ud

« Seneste Redigering: 24 Okt 2023, 10:37 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #9 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #13: 24 Okt 2023, 13:04 »

Uh det er spændende at følge med i. En fornøjelse at læse om underdogs og hvad du kan få ud af det i Superligaen Smiley
Håber du får noget at rutte med til sæson 2, uanset hvordan det slutter i top 6 Wink
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#10 Mission Impossible - Hvidovre IF FM24
« Svar #14: 24 Okt 2023, 21:58 »

Marts 2024


Der var de sidste 3 grundspilskampe på programmet i marts. Nu skulle det afgøres om missionen allerede er fuldført, eller kampen forsætter i nedrykningsspillet.

Første kamp var ude mod Lyngby og det blev nok en af de kedeligste kampe jeg har stået i spidsen for.



Efter langgaberen mod Lyngby kom et formstærk FCN hold på besøg i Hvidovre. Det var endnu en meget kedelig kamp. Vi spillede egentlig fint bold, men vi kan ikke producere chancer lige i øjeblikket.



I sidste kamp skulle vi en tur til Aarhus. Håbet levede stadig om top seks og fuldført mission, men AGF knuste os  Skuffet



Ovenstående resultater gjorde vi tager en tur i nedrykningsspillet. Dog starter vi på 30 point, som de seneste 2 sæsoner (IRL) burde være nok til en ny sæson i superligaen.



Marts måned bød også på et nyt kuld (mit første i FM24) af ungdomsspillere. Det var, som ventet, ikke en gylden generation, Dog var det bedre ind frygtet. Det bliver spændende om nogle af dem bliver gode nok.

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010