home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 710 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Udvikling af unge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Udvikling af unge  (Læst 13986 gange)
verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #15: 11 Jul 2009, 10:55 »

Gør det sig også gældende i 08 Smiley?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Oester30
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #16: 11 Jul 2009, 10:57 »

Har aldrig spillet 08, ved det ikke.
Smiley
Logged

Øster af navn
Øster af gavn

"Vores mentalitet - jeres misundelse"

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #17: 11 Jul 2009, 11:21 »

Gør det sig også gældende i 08 Smiley?

Nu kunne man jo ikke lære preferred moves til spillere i 08, så nej Smiley
Logged


J-KobZ
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #18: 11 Jul 2009, 21:47 »

hvad betyder det der -10 og 170-200 i taler om og hvor ser man det ? Smiley
Logged


MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #19: 11 Jul 2009, 22:02 »

Hvor meget potentiale en spiller har. Smiley -10/200 er det højeste potentiale. Wink
Logged


T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #20: 13 Jul 2009, 08:27 »

Jeg vil tro han mener at træning til preferred moves koster 10 % af arbejdsbelastningen, intensitetsgraden i træningen. Så han spørger om det kan betale sig at ofre de 10 % af deres arbejdsbelastning for at lære dem preferred moves Wink
Præcis - det var dét jeg spurgte om  Smiley Jeg savner stadig noget feedback på hvad I gør for at fremme udviklingen af de unge spillere.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #21: 18 Jul 2009, 10:12 »

I min verden er det absolut træningen. Træning er li med udvikling og når du har unge spillere så er det dem som udvikler sig bedst indtil hvad jeg har læst og prøvet mig til med ca 90 % sikkerhed. Resten tænker jeg på kampe. . Så er der de stats som ikke kan trænes, der må så en tutor til og så hjælper det en del at ha den rigtige træner i de rigtige kategorier.

Du spørg også lidt til at variere træningen.
Her er svaret et klart JA. Det nytter ikke at have en træning som kun gå på posionen og ikke på spilleren.
Hvor ofte varierer du træningen?
Jeg plejer at lave individuelle træningsskemaer for de størrre talenter(i Tottenham), men selvom de er tilfredse med træningen, har 5+ stjernet træner og træner en hel sæson intensivt i f.eks. attacking, så stiger de nødvendigvis ikke, f.eks. Giovani, som ellers har fine muligheder for at blive en stor spiller. Han spillede sågar 27(13) kampe for mig i første sæson, så spilletiden kan han ikke klage over.
Logged

Skipper
Gæst
 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #22: 21 Jul 2009, 18:21 »

Spilletid er mega vigtigt, men derfor behøved de ikke udvikle sig specielt meget. Jeg har et spil med Liverpool, hvor jeg har sat Spearing under oplæring af Mascherano og Darby under oplæring fra Johnson. Har mange mega gode trænere, har f.eks ansat Tøfting til fysisk træning og han giver syv stjerner:D.
Men det er kun Darby der har udviklet sig, han kæmper med Johnson om førsteholds pladsen, efter 1 sæson:D
Spilletid og en ordentlig tutor er vigtigt, har også den erfaring at en rutineret tutor er bedst.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #23: 22 Jul 2009, 00:12 »

Spilletid er mega vigtigt, men derfor behøved de ikke udvikle sig specielt meget. Jeg har et spil med Liverpool, hvor jeg har sat Spearing under oplæring af Mascherano og Darby under oplæring fra Johnson. Har mange mega gode trænere, har f.eks ansat Tøfting til fysisk træning og han giver syv stjerner:D.
Men det er kun Darby der har udviklet sig, han kæmper med Johnson om førsteholds pladsen, efter 1 sæson:D
Spilletid og en ordentlig tutor er vigtigt, har også den erfaring at en rutineret tutor er bedst.
Det kan vi godt være enige i - synes ofte den unge spillers determination under tutor stiger/falder mod tutorens determination.
Nu er mit problem mest de helt unge - altså dem på ungdomskontrakt 15-17 årige. Synes udviklingen bliver lidt bedre når de får prof. kontrakt. De unge spillere går det jo ikke at sætte på 1. holdet - de har jo slet ikke kvaliteten (ikke når jeg spiller med Tottenham  Smiley) Gør i noget specielt for at fremme deres udvikling? (Har prøvet nogle af de kendte træningsformer og købt kvalificerede trænere og sætte programmet på talenterne og bare gå på ferie for at følge udviklingen og mange udviklede sig stort set ikke).
Hvordan ser i på at leje en spiller ud? Lejer i dem ud som 17-18 årige eller venter i til de er 19-22 år?
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #24: 22 Jul 2009, 00:16 »

Jeg prøver at leje dem ud så unge som muligt. Bare de spiller fast, eller nogenlunde fast i den klub jeg lejer til. Men hvis jeg har to lige gode spillere så bruger jeg altid den yngste Smiley
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #25: 22 Jul 2009, 00:27 »

Det kan vi godt være enige i - synes ofte den unge spillers determination under tutor stiger/falder mod tutorens determination.
Nu er mit problem mest de helt unge - altså dem på ungdomskontrakt 15-17 årige. Synes udviklingen bliver lidt bedre når de får prof. kontrakt. De unge spillere går det jo ikke at sætte på 1. holdet - de har jo slet ikke kvaliteten (ikke når jeg spiller med Tottenham  Smiley) Gør i noget specielt for at fremme deres udvikling? (Har prøvet nogle af de kendte træningsformer og købt kvalificerede trænere og sætte programmet på talenterne og bare gå på ferie for at følge udviklingen og mange udviklede sig stort set ikke).
Hvordan ser i på at leje en spiller ud? Lejer i dem ud som 17-18 årige eller venter i til de er 19-22 år?


Jeg lejer kun dem ud som jeg føler ikke har tilpasset sig en førsteholds plads.., jeg bruger mine talenter på A-holdet Wink
Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #26: 22 Jul 2009, 09:18 »

Jeg prøver at leje dem ud så unge som muligt. Bare de spiller fast, eller nogenlunde fast i den klub jeg lejer til. Men hvis jeg har to lige gode spillere så bruger jeg altid den yngste Smiley
Når jeg lejer de 17-18 årige ud får jeg tit beskeden om de lige så godt kunne have blevet "hjemme", da de ikke har fået ret meget ud af lejeopholdet - men ser også at computerklubberne har "reject loan offers" på de helt unge talenter, så tænker de måske er bedst at vente.....
Gør som du ved at vælge klub, hvor de lover 1. holds fodbold. Ellers kan de lige så godt træne hjemme i egen klub.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #27: 22 Jul 2009, 09:22 »


Jeg lejer kun dem ud som jeg føler ikke har tilpasset sig en førsteholds plads.., jeg bruger mine talenter på A-holdet Wink
Når du bruger dine talenter på 1. holdet, mener du også de 15-18 årige, der er langt væk fra styrken af førsteholdet? Eller giver du dem de sidste 5-15 minutter hist og pist?
Hvad mener du med "tilpasset sig en førsteholdsplads"?
Logged

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #28: 22 Jul 2009, 11:00 »

Når du bruger dine talenter på 1. holdet, mener du også de 15-18 årige, der er langt væk fra styrken af førsteholdet? Eller giver du dem de sidste 5-15 minutter hist og pist?
Hvad mener du med "tilpasset sig en førsteholdsplads"?


Tilpasset, jeg mener hvis de har spillet godt, har vist på U19 holdet at de har styrken til den bedste liga.

ja, jeg bruger lige fra 15 årige og op, men jeg vil sige, at dem på 15-16 giver jeg ikke 90minuter, måske 45 minutter, eller 20 minutter sidst i kampen.., men de 17-årige kan jeg sagtens give en fuld kamp.., det gør mig ikke så meget at jeg taber nogle kampe., bare mine talenter bliver gode.. og nu er jeg allerede blevet mester med 8 kampe igen, så jeg kan lige så godt bruge mine 8 kampe til at give mine talenter spilletid Smiley
 Jeg har lige taget et angrebstalent op fra U19-holdet, han er 18 år, han vokser helt vildt godt, og scorer kasser :')


EDIT: Jeg tager spillere op fra U19-holdet i en ung alder, så de kan blive talenter.., jeg har et helt vildt godt eksempel
på en der er vokset op og blevet god.. Wink. han startede som Højre back på mit A-hold som 17/18 årige, han kom fra mit U19 hold, nu er jeg i 2020, og han er vild Wink
« Seneste Redigering: 22 Jul 2009, 11:22 af kagemix » Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #29: 22 Jul 2009, 21:35 »

Tilpasset, jeg mener hvis de har spillet godt, har vist på U19 holdet at de har styrken til den bedste liga.

ja, jeg bruger lige fra 15 årige og op, men jeg vil sige, at dem på 15-16 giver jeg ikke 90minuter, måske 45 minutter, eller 20 minutter sidst i kampen.., men de 17-årige kan jeg sagtens give en fuld kamp.., det gør mig ikke så meget at jeg taber nogle kampe., bare mine talenter bliver gode.. og nu er jeg allerede blevet mester med 8 kampe igen, så jeg kan lige så godt bruge mine 8 kampe til at give mine talenter spilletid Smiley
 Jeg har lige taget et angrebstalent op fra U19-holdet, han er 18 år, han vokser helt vildt godt, og scorer kasser :')


EDIT: Jeg tager spillere op fra U19-holdet i en ung alder, så de kan blive talenter.., jeg har et helt vildt godt eksempel
på en der er vokset op og blevet god.. Wink. han startede som Højre back på mit A-hold som 17/18 årige, han kom fra mit U19 hold, nu er jeg i 2020, og han er vild Wink
Hvilket hold spiller du med når du kan tillade dig at bruge talenterne i så tidlig alder? Hvor mange stjerner er de vurderet til af trænerne? Bruger du  x<2-3 stjerner?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010