home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  1 Bruger, 794 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Konkurrencer
| | |-+  Forslag til nye konkurrencer på FmF!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke konkurrence, vil du helst deltage i?
Konkurrence nr. 1 - Gæt resultatet
Konkurrence nr. 2 - Antal mål af holdet
Konkurrence nr. 3 - Måltyven
Alle konkurrencerne kunne være spændende at prøve
Ingen af konkurrencer vil kunne gennemføres

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forslag til nye konkurrencer på FmF!  (Læst 3120 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« : 31 Jan 2009, 12:00 »

Hejsa allesammen!

Jeg har været ved at kigge lidt på de konkurrencer, som har været afholdt på har siden igennem årene, i den forbindelse tillader jeg mig at "smide" 3 nye forslag op til nye konkurrencer her på FmF. Alle koncepter har jeg selv udviklet, så håber i tager godt i mod dem, og gerne kommer med forbedringsforslag, og kommentarer, såvel crew som brugere.

Målet med tråden er selvfølgelig at crewet vil tage en eller flere af konkurrencerne op, og køre dem her på siden, og jeg vil naturligvis gerne være ansvarlig og hjælpe til.

De 3 mulige konkurrencer jeg har lavet kommer herunder, og husk de stadig kun er på tegnebrættet, alle forslag til forbedringer er velkommen, eller hvis i generelt ikke mener konkurrencer vil fungere, så sig til.

Konkurrence nr. 1 - Gæt resultatet

Denne konkurrence går ud på, at man skal gætte resultatet af 3-5 kampe fra den virkelige fodboldverden, og få point derud fra. Gætter man det rigtige resultat er det muligt at hente 6 point pr. spillet kamp, pointsystemet vil bliver gennemgået sammen med prøverunden nedenunder.

En typisk runde kan se ud som følgende, bemærk at i eksemplet er der brugt fiktive kampe.
 
Arsenal - Stoke
Bolton - Fulham
Everton - Tottenham

                                 Mine gæt                Resultater
Arsenal - Stoke                3-0                        3-1
Bolton - Fulham               2-1                        0-0       
Everton - Tottenham       2-1                        1-2

Pointscoren regnes ud således:
Gætter man det rigtige antal mål for et hold giver det 3 point.
-/+ 1 mål giver 1 point.
-/+ 2 mål eller derover ingen point.

Så scoren i eksemplet bliver derfor følgende:

Arsenal - Stoke   3 point for at gætte Arsenal rigtig, 1 point for at gætte 1 mål ved siden af for Stoke. 4 point i alt.
Bolton - Fulham  0 point for Bolton, da det er over -/+ 1 mål, og 1 point for Fulham da det er 1 mål ved siden af. 1 point i alt.
Everton - Tottenham 1 point for hver hold, da begge bud er -/+ 1 mål i forhold til resultatet. 2 point i alt.

Samlet score for eksemplet bliver derfor: 7 point

Dette spil kan køres over 10- 20 runder, og jeg spår, at denne konkurrence kan blive meget tæt, i det at pointsystemet indbyder til en tæt konkurrence.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Konkurrence nr. 2 - Antal mål af holdet

Dene konkurrence nr. 2 minder i gundtræk meget om nr. 1. Det gælder også om at gætte antal mål, i denne konkurrence er det dog kun det ene hold, som skal gættes. Dette spil vil være velegnet til 5 kampe pr. runde, og kunne løbe over 10-20 runder, og tager også udgangspunkt i den virkelige fodboldverden.

Pointsystemet vil være på samme måde som i konkurrence nr. 1.
Gætter man det rigtige antal mål for et hold giver det 3 point.
-/+ 1 mål giver 1 point.
-/+ 2 mål eller derover ingen point.

En typisk runde kan se ud som følgende, bemærk at i eksemplet er der igen brugt fiktive kampe. Man skal gætte det antal mål, som det understreget hold score i kampen

Napoli - Roma
AC Milan - Torino
Lazio - Siena
Juventus - Inter
Fiorentina - Udinese

                            Mine gæt:                                   Rundens resultater:
Napoli                      1 mål                 Napoli - Roma 2-2 - Giver 1 point, da jeg er -/+ 1 mål
Torino                      0 mål                 AC Milan - Torino 4-0 - Giver 3 point, da jeg gættede rigtigt.
Lazio                        3 mål                Lazio - Siena 1-0 - Giver 0 point var -/+ 2 mål ved siden af.
Juventus                   1 mål                Juventus - Inter 1-1 - Giver 3 ponit for at gætte Juventus
Udinese                    0 mål                Fiorentina - Udinese 2-1 Giver 1 point da jeg er -/+ 1 mål.

Samlet score for eksemplet bliver derfor: 8 point

Denne konkurrence, kan som konkurrence nr. 1 også blive et tæt affære, og i det man også kan blive "belønnet" for at skyde 1 mål ved siden af, dette kan gøre at folk tør tage en lille chance.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Konkurrence nr. 3 - Måltyven

Dette tredje og sidste forslag til en ny konkurrence går i alt sin enkelthed ud på, at man skal gætte kampens målscorer, og i særdeleshed kampens første målscore i 3-5 kampe over 10- 20 runder. For det ikke skal være helt umuligt, får man 2 bud pr. kamp, og man må gerne tage en spiller fra hvert hold, og ikke nødvendigvis kun 2 spillere fra samme hold. Igen tager konkurrence udgangspunkt i den virkelige fodboldverden.

Reglerne for denne konkurrence er følgende:
Gætter man første målscore giver det 3 point.
Score en af dine 2 spillere på et tidspunkt i kampen, så giver det 1 point pr. mål. Selvmål tæller selvfølgelig ikke med.

Det betyder i sin enkelthed, at i denne konkurrence er der ikke et maximun for antal point.

En typisk runde kan se ud som følgende, bemærk at i eksemplet er der igen brugt fiktive kampe.

Chelsea - Stoke
Manchester City - Hull
Liverpool - Manchester United

Mine bud på måltyvene.
Chelsea - Stoke                           Fra Chelsea:              Anelka og Drogba
Manchester City - Hull                   Fra Manchester City:   Robinho og Bellamy
Liverpool - Manchester United        Fra Liverpool: Torres   Fra Manchester United: Rooney

Kampene endte således:
Chelsea - Stoke 2-0 Første målscore: Lampard  Øvrige Mål: Anelka - Giver 1 point for at gætte 1 målscore i kampen.
Manchester City - Hull 1-0 Første målscore: Bellamy - Giver 3 point for at gætte første målscore.
Liverpool - Manchester United 3-1 Første målscore: Rooney Øvrige mål: Torres x 2 og Babel - Giver 3 point for første målscore, samt 2 x 1 point for 2 mål af torres i alt: 5 point.

Samlet score for eksemplet bliver derfor: 9 point

Denne konkurrence er lidt mere baseret på vind eller forsvind teorien, på en god dag kan du virkelig ramme mange point, og omvendt, så kan du også falde fuldstændig igennem.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Der var så de 3 konkurrence, som jeg har udviklet, og som jeg synes passer godt til FmF´s koncept. I konkurrencerne skal det selvfølgelig være præmier fx i form af Freak$ eller lign.

Jeg glæde mig til at høre reaktioner fra både crewet og jer brugere. Husk desuden lige at smide en stemme i afstemningen.  Thumbs Up

/Yakushin






Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

3460-NicO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #1: 31 Jan 2009, 12:08 »

Syntes at alle 3 konkurrencer er gode Wink

Men ved ikke helt , hvilken en der min favorit Peace

Forresten godt fundet på Opstemt
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #2: 31 Jan 2009, 12:14 »

Rigtige gode konkurrencer Wink Jeg synes dog bedst om 1'eren
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #3: 31 Jan 2009, 12:49 »

Vil lige give mit bidrag her.

Først, godt initiativ. Fantastisk at du har taget dig tid til at gennemtænke hele tre konkurrencer, det tager jeg sku hatten af for. Den første og den anden minder i særdeleshed om hinanden, som du også selv påpeger. Jeg synes at sådanne konkurrencer er blevet set, i hvert fald lignende, men det kan godt være jeg bare husker forkert. Anyway, jeg vil nok ikke hoppe på en af de to første, da jeg personligt ville kede mig i længden. Det var noget andet hvis de to første handlede om FM, hvilket ville gøre det noget sjovere, omend måske mere besværligt. Den tredje, måltyven, kunne jeg sagtens hoppe på. Den er anderledes end det vi hidtil har set, og det fede er at man kan få en masse point hvis heldet er ud, og man kan floppe hvis spillerne ikke rammer dagen. Jeg ser dog et problem i den konkurrence. Hvis nu spileren man gætter på bliver skadet, eller ikke deltager i kampen, får man intet ud af det. Det kan især blive et problem med Manchester United, da man ikke kan vide om Berbatov, Rooney eller Tevez starter inde. Det fede er at der ingen grænse for point er, og det kan jeg personligt godt lide. Personligt stemmer jeg for denne, og du er velkommen til at sende en PB, hvis du skal have fundet ud af det med præmiepengene. Men "Måltyven" er min favorit, og den kan jeg sagtens spå, som en glimrende konkurrence. Men det er selvfølgelig ligemeget hvis jeg er den eneste med den holdning.
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #4: 31 Jan 2009, 13:06 »

Vil lige give mit bidrag her.

Først, godt initiativ. Fantastisk at du har taget dig tid til at gennemtænke hele tre konkurrencer, det tager jeg sku hatten af for. Den første og den anden minder i særdeleshed om hinanden, som du også selv påpeger. Jeg synes at sådanne konkurrencer er blevet set, i hvert fald lignende, men det kan godt være jeg bare husker forkert. Anyway, jeg vil nok ikke hoppe på en af de to første, da jeg personligt ville kede mig i længden. Det var noget andet hvis de to første handlede om FM, hvilket ville gøre det noget sjovere, omend måske mere besværligt. Den tredje, måltyven, kunne jeg sagtens hoppe på. Den er anderledes end det vi hidtil har set, og det fede er at man kan få en masse point hvis heldet er ud, og man kan floppe hvis spillerne ikke rammer dagen. Jeg ser dog et problem i den konkurrence. Hvis nu spileren man gætter på bliver skadet, eller ikke deltager i kampen, får man intet ud af det. Det kan især blive et problem med Manchester United, da man ikke kan vide om Berbatov, Rooney eller Tevez starter inde. Det fede er at der ingen grænse for point er, og det kan jeg personligt godt lide. Personligt stemmer jeg for denne, og du er velkommen til at sende en PB, hvis du skal have fundet ud af det med præmiepengene. Men "Måltyven" er min favorit, og den kan jeg sagtens spå, som en glimrende konkurrence. Men det er selvfølgelig ligemeget hvis jeg er den eneste med den holdning.

Tusind tak Newton, det er fedt at høre lidt fra en "fagmand" indenfor dette konkurrence emne.  Thumbs Up
Må sige, at jeg selv også er mest begejstret for måltyven, men alle meninger og ikke mindst forslag til forbedringer er velkommen. Jeg kan se problemet med skadet spillere, spillere som ikke deltage osv, men hvordan den kan løses, har jeg ikke lige regnet ud endnu, det er ikke en gang sikkert, at det er muligt at løse dette...

Nu skal tråden selvfølgelig have lov til at stå åben i en mindre periode, så det er muligt at danne er indtryk af hvad forummets generelle holdning er til de forskelllige konkurrencer, og på den baggrund føre en eller flere ud i livet.

Jeg er desuden ovenud begejstret for, at du som crewmedlem og konkurrenceholder, at se noget i denne idé og gerne vil støtte op omkring det. Dette giver blot mere blod på tanden, og øger lysten til at lave en konkurrence.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

ZackS
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #5: 31 Jan 2009, 13:24 »

Gode konkurrencer. Syntes bedst om 1'eren Peace
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #6: 31 Jan 2009, 13:57 »

Jeg vil helst have 3'eren.

1'eren og 2'eren minder meget om konkurrencer vi har på siden i forvejen, så det er rart med lidt nyt. 3'eren derimod skiller sig lidt ud fra de andre. Her skal man jo gætte den første målscorer, hvilket jeg synes lyder sjovt.
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #7: 16 Feb 2009, 12:34 »

Hvis 3´eren kommer op at køre, er jeg sikkert med på den Peace

BTW godt initiativ Opstemt
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #8: 16 Feb 2009, 12:39 »

Synes absolut at der er muligheder i din tredje konkurrence.

Men det skal tænkes igennem, så vi ikke ender med elementer i konkurrencen der er uholdbare!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

sindsygt
Gæst
 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #9: 16 Feb 2009, 12:53 »

Ja, det ville være rigtig træls med sådan en god idé, der ikke bliver til noget fordi den ikke bliver helt færdigtænkt...
Men jeg er med på den 3 Peace
Logged

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #10: 16 Feb 2009, 13:48 »

Synes alle tre skal føres ud i livet!
Jeg vil i hvert fald melde mig til alle 3, hvis det er!
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #11: 16 Feb 2009, 13:55 »

Man skal nok passe på at der ikke kommer alt for mange konkurrencer op på siden samtidigt, idet det fjerner lidt for meget fokus fra det siden rent faktisk handler om.

Lige pt. kører g00n's "Det varme sæde" og Newton_Heath's "Tipperen", og synes slet ikke det er så meget opmærksomhed omkring de to, som man før har set med f.eks Supertipperen. Det ville bare være ærgeligt at miste nogle gode artikler om Football Manager, fordi 2/3 af crewet bruger al sin tid på konkurrencer.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Forslag til nye konkurrencer på FmF!
« Svar #12: 16 Feb 2009, 14:16 »

For det første er Yakushin ikke i crewet.

For det andet er Newton Heath projektmand, så at lave/køre sådanne projekter er vel det vi har ham for.

Skribenterne og grafikerne skal nok blive sat til at lave de ting de skal.

Udover det, er jeg enig med dig i at der ikke bør køres for mange konkurrencer sideløbende med hinanden, da det uden tvivl bare fjerner fokus fra hinanden.
Logged



Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010