home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 713 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk  (Læst 6835 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« : 12 Okt 2011, 22:56 »

Efter flere år i crew på diverse FM sites og flere forgæves forsøg på at stable et fælles DM i FM på benene mellem de danske sites. Så har jeg valgt, at det er på tide, at vi brugerne tager skeen i egen hånd og producere et brugernes DM i FM. Et fælles DM i FM mellem de danske FM sites.

Jeg søger derfor en bruger fra FMDanmark og en fra FMFreaks som kunne være interesseret i at stå for sådan et projekt sammen med undertegnet som repræsenterer Managerlife. Dit ansvar vil være at holde styr på resultater fra ”dit” site samt udvikle diverse challenges og måske et par netspil. Hvordan den endelig form på DM i FM skal se ud, det snakker vi om i fællesskab. Jeg har dog et par ideer til formen som vi kan udvikle videre på.

Ideen er, at i løbet af FM12 sæsonen vil jeg/vi lave en række challenges, hvor folk kan tjene point til en samlede stilling. De bedste 4-8 stykker, alt efter deltager antallet mødes i en finale som kunne afvikles som et netspil f.eks.

Hvis det dette projekt er noget for dig, så fang mig på Privat Besked, hvor du smider en lille ansøgning ind. Hvor du begrunder, hvorfor du er manden / kvinden jeg skal bruge. Crewmedlemmer kan selvfølgelig også deltage i dette DM og også være ansvarlig, så længe de har fået lov af deres DDL.

Håber folk er klar til at lege med….
« Seneste Redigering: 13 Okt 2011, 00:21 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #1: 12 Okt 2011, 23:50 »

På sin vis kan jeg sagtens se det fornuftige i at afholde et "mesterskab" i et af de mest spillede og mest populære spil. Desværre ser jeg ikke FM som et spil man nogensinde vil kunne afholde et mesterskab i. Dette gør jeg ikke af følgende grunde. FM er et alt for tidskrævende spil, og reelt set uendelig, derfor vil en "kamp" tage alt alt alt for lang tid. Hvis det nogensinde skal være fair, så skal alle spillere have samme udgangspunkt, dvs samme økonomiske grundlag, Samme styrke i truppen osv..
Sidst men ikke mindst er der problematikken omkring reglerne, hvor lang virtuel tid skal man spille, skal det være den person der vinder ligaen der vinder i sidste ende og hvis ikke man starter ved samme udgangspunkt, hvordan kårer man så en vinder...

Min pointe er at et mesterskab i FM er lidt det samme som et Anarki, en meget flot tanke der bestemt ikke virker i realiteten.. Hvis FM skal spilles som et multiplayer spil, skal det være over flere aftener, som et hygge spil.
Logged




Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #2: 13 Okt 2011, 00:05 »

Ja nu tager jeg selvfølgelig denne misforståelse på min kappe, for jeg har måske ikke beskrevet ideen godt nok men nu prøver jeg:

Ideen er, at i løbet af FM12 sæsonen vil jeg lave en række challenges hvor folk kan tjene point til en samlede stilling. De bedste 4-8 stykker, alt efter deltager antallet mødes i en finale som kunne afvikles som et netspil f.eks.

Ideen er at lave diverse måneds, uge challenges som folk kan deltage i...

Måske der skal findes en FMF, en FMD og ML vinder og de 3 mødes i en netspils finale...



Giver det mening nu?Huh
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #3: 13 Okt 2011, 00:17 »

Jeg forstår det nu Wester, dog ikke efter dit første indlæg.

Men det er noget af et arbejde som ligger i projektet.

Men held og lykke med projektet, mon ikke jeg selv deltager hvis det kommer op at kører Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #4: 13 Okt 2011, 00:20 »

Jeg forstår det nu Wester, dog ikke efter dit første indlæg.

Men det er noget af et arbejde som ligger i projektet.

Men held og lykke med projektet, mon ikke jeg selv deltager hvis det kommer op at kører Smiley

Super... Nu har jeg rette 1 indlæg til... Giver det så mening når man læser det???
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #5: 13 Okt 2011, 06:16 »

Hvordan vil du/i forhindre snyd?
Logged

welbz is dat guy

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #6: 13 Okt 2011, 07:45 »

Hvordan vil du/i forhindre snyd?

Er det et problem her på FMF at folk snyder da siden du spørger?

Man kan jo umuligt tjekke om folk snyder i challenges, tilgengæld kan de ikke snyde i finalen. Som udgangspunkt stoler jeg på at folk ikke snyder, hvorfor skulle de det?

Skulle der være alligevel være en sørgelig sjæl derude, der kunne finde på at snyde, så har jeg ondt af ham... For det må være træls at blive mindet på, at man er en latterlig snyder uden et liv hver gang man skal spille FM13, som jeg forventer bliver præmien til vinderen...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #7: 13 Okt 2011, 07:48 »

Hvordan forhindre man snyd i fodbold?

Man tager stikprøver, hvilket bestemt også kunne være en mulighed her.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #8: 13 Okt 2011, 08:06 »

Hvordan forhindre man snyd i fodbold?

Man tager stikprøver, hvilket bestemt også kunne være en mulighed her.

Nu kender folk mig selvfølgelig ikke her på FMF og derfor er der selvfølgelig en masse spørgsmål og det er helt fair. Jeg er dog ikke en rookie indenfor dette, jeg har stået for ligende projekt før og været i crew i mange år på FMD og ML. Reglerne jeg normalt bruger er:

Der må ikke bruges diverse editor, scoutprogrammer osv. det anses som snyd.
Ved mistanke om snyd påkræves indsendelse af savegame, så husk at gem dit savegame indtil stillingerne er opdateret efter endt challenges.

Mit udgangspunkt er dog som jeg skrev først. Folk snyder selvfølgelig ikke, så sørgelig er der ingen der er!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #9: 13 Okt 2011, 09:28 »

Ja nu tager jeg selvfølgelig denne misforståelse på min kappe, for jeg har måske ikke beskrevet ideen godt nok men nu prøver jeg:

Ideen er, at i løbet af FM12 sæsonen vil jeg lave en række challenges hvor folk kan tjene point til en samlede stilling. De bedste 4-8 stykker, alt efter deltager antallet mødes i en finale som kunne afvikles som et netspil f.eks.

Ideen er at lave diverse måneds, uge challenges som folk kan deltage i...

Måske der skal findes en FMF, en FMD og ML vinder og de 3 mødes i en netspils finale...

Giver det mening nu?Huh

Jep, det giver meget bedre mening nu, men så melder jeg mig så i koret, bestående af ptrN, og vil forhøre mig om hvordan du vil forhindre såkaldt "snyderi" for at gøre det fair?

Nu kender folk mig selvfølgelig ikke her på FMF og derfor er der selvfølgelig en masse spørgsmål og det er helt fair. Jeg er dog ikke en rookie indenfor dette, jeg har stået for ligende projekt før og været i crew i mange år på FMD og ML. Reglerne jeg normalt bruger er:

Der må ikke bruges diverse editor, scoutprogrammer osv. det anses som snyd.
Ved mistanke om snyd påkræves indsendelse af savegame, så husk at gem dit savegame indtil stillingerne er opdateret efter endt challenges.

Mit udgangspunkt er dog som jeg skrev først. Folk snyder selvfølgelig ikke, så sørgelig er der ingen der er!

Er det et problem her på FMF at folk snyder da siden du spørger?

Man kan jo umuligt tjekke om folk snyder i challenges, tilgengæld kan de ikke snyde i finalen. Som udgangspunkt stoler jeg på at folk ikke snyder, hvorfor skulle de det?

Skulle der være alligevel være en sørgelig sjæl derude, der kunne finde på at snyde, så har jeg ondt af ham... For det må være træls at blive mindet på, at man er en latterlig snyder uden et liv hver gang man skal spille FM13, som jeg forventer bliver præmien til vinderen...

Jeg bryder mig ærligt talt ikke om den nedværdigende tone omkring snyderi, da jeg rent faktisk ser snyderi, i FM generelt ikke konkurrence mæssigt, som en del af det sjove ved spillet. Dengang jeg startede med at spille CM, syntes jeg at det fedeste var at man kunne lave sit helt egen "Dream-Team" og købe lige netop den spiller man har lyst til, og jeg skal da ærligt indrømme at jeg stadig har mange spil liggende hvori jeg "snyder" mig til et dream team.
Derudover, så jo, selvfølgelig er der da nogen der vil snyde, når man ligger en challlenges op i det offentlige rum, og specielt når der er så mange muligheder for det. Du vil aldrig nogensinde kunne forhindre at nogen vil snyde i konkurrencer, du kan kun antage at folk vil gøre det, og så tilrettelægge det efter det. Du vil jo også i princippet kun kunne se om personer har gjort spillere eller klubber bedre, og umuligt kunne se om der er blevet brugt scouting programmer, medmindre klubben pludselig har alle unge spillere med en PA på over 180...

Du spørger yderligere om det er at problem? Man må formode at de fleste, inklusive mig selv, bruger eller har brugt Scouting, RT Editor eller Editor til at "snyde", om det er et problem.. næææ det vil jeg ikke sige, nærmere blot en del af spillet.

Sidst men ikke mindst, så tror jeg ikke det er nok, og i under alle omstændigheder, et alt for stort arbejde, at indsamle og tjecke save games, så har du tænkt på andre foranstaltninger til at modvirke snyderi og gøre det fair..

Det skal siges at jeg er positiv men meget skeptisk overfor din idé Smiley
Logged




ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #10: 13 Okt 2011, 10:26 »

Er det et problem her på FMF at folk snyder da siden du spørger?

Man kan jo umuligt tjekke om folk snyder i challenges, tilgengæld kan de ikke snyde i finalen. Som udgangspunkt stoler jeg på at folk ikke snyder, hvorfor skulle de det?

Skulle der være alligevel være en sørgelig sjæl derude, der kunne finde på at snyde, så har jeg ondt af ham... For det må være træls at blive mindet på, at man er en latterlig snyder uden et liv hver gang man skal spille FM13, som jeg forventer bliver præmien til vinderen...
Om det er et problem at folk på FMF snyder? - det ved jeg da virkelig ikke. Hvorfor jeg ikke ved dette? Fordi det er stort set umuligt at tjekke.

Der vil altid være nogle der vil forsøge sig med at snyde, når der er præmier på højkant.

Logged

welbz is dat guy

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #11: 13 Okt 2011, 11:28 »

Nu kender folk mig selvfølgelig ikke her på FMF og derfor er der selvfølgelig en masse spørgsmål og det er helt fair. Jeg er dog ikke en rookie indenfor dette, jeg har stået for ligende projekt før og været i crew i mange år på FMD og ML. Reglerne jeg normalt bruger er:

Der må ikke bruges diverse editor, scoutprogrammer osv. det anses som snyd.
Ved mistanke om snyd påkræves indsendelse af savegame, så husk at gem dit savegame indtil stillingerne er opdateret efter endt challenges.

Mit udgangspunkt er dog som jeg skrev først. Folk snyder selvfølgelig ikke, så sørgelig er der ingen der er!


Jamen jeg er helt enig.

Man kan jo også snyde i fodbold med epo og andre præstationsfremmend e midler, dette kan man også kun tjekke ved at lave stikprøver engang i mellem.

Det samme kunne gøres her, med at man hev et par savegames ind og tjekkede dem igennem.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #12: 13 Okt 2011, 12:44 »

En anden måde at snyde på, som vist ikke kan bevises er at folk reloader spillet efter et dårligt resultat. Det kan ikke spores, men gør helt sikkert at man kan snyde.

Det er også en af grundene til at man skal passe på med at have fysiske præmier til challenges, da det simpelthen er for nemt at snyde. Ud af 100 deltagere vil det muligvis friste én, og hvis han ender med at løbe med sejren på baggrund af det, hvor fed var konkurrencen så? Der skal sjældent mere end ét pikhoved til for at ødelægge det for alle de andre (citat fra en komiker, undskyld hans kraftudtryk)

Jeg synes det lyder spændende med en konkurrence som denne, men jeg vil ikke selv deltage i den.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #13: 13 Okt 2011, 13:33 »

En anden måde at snyde på, som vist ikke kan bevises er at folk reloader spillet efter et dårligt resultat. Det kan ikke spores, men gør helt sikkert at man kan snyde.

Under status kan du jo se, hvor mange gange man har loadet savegamet. Hvis der pludselig står 500 gange på en halv sæson, så kan det jo ses derigennem.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes DM i FM2012 - Søger folk
« Svar #14: 13 Okt 2011, 13:38 »

Det er en mulighed ja, men stadig ikke en bullet proof metode. Hvor går grænsen for om man har snydt eller ej ud fra den ene statistik?
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010