home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 113662 gange)
Rossonero
Gæst
 
Bogorme
« : 09 Nov 2007, 15:58 »

Jeg er af den overbevisning, at der herinde, er mange begavede mennesker. Derfor tænkte jeg, at der måske er mange af jer, der læser bøger. Så her kan i andmelde en bog i har læst, hvad i synes om den osv.
« Seneste Redigering: 31 Jan 2008, 16:29 af Rossonero » Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #1: 09 Nov 2007, 15:59 »

Stig Tøftings er helt fantastisk
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #2: 09 Nov 2007, 15:59 »

Stig Tøfting's No Regret!

Det er den mest geniale bog jeg nogensinde har læst Opstemt

Edit: Baaah... At være langsom Skuffet
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #3: 09 Nov 2007, 16:29 »

Den sidste jeg læste var World war Z der er skrevet af Max Brooks (der i øvrigt er søn af Mel Brooks).
Bogen handler om zombier, en verdenskrig mod zombier. Det er dog ikke skrevet på en traditionel måde. Det handler om en journalist der efter krigen rejser verden rundt og taler med de overlevende. Bogen er så delt op i nogle kapitler som: The first signs, The great Panic, Total war osv. Det er nogle store kapitler, der hver i sær er indelt i små bider fra forskellige interviews.
Det er en utrolig velskreven bog, der beskriver på en god måde hvordan samfundet ville falde fra hinanden, hvis sådan noget rent faktisk skete. Den er lidt uhyggelig i starten, men man skal bestemt ikke tage den for en gyser, den er temlig samfundspræget, dog med en god gang action.
Hvis man vågner op efter mange år i koma, og man så fik den bog stukket i hånden, ja så ville man tro den krig havde fundet sted.

Jeg tror kun bogen findes på engelsk, men den er virkelig kanon, en af de bedste bøger jeg har læst i lang tid  Thumbs Up
5/5.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #4: 09 Nov 2007, 16:29 »

Hvis man er til Fantasy, så bør man læse Eragon bøgerne... De er de bøger, som Eragon filmen er bygget over, der er indtil videre skrevet 2 bøger og der kommer en 3'er lige så snart forfatteren for skrevet den færdig... Det er fantastisk fantasy og samtiddig en god historie, desuden er den langt bedre end filmen...

Kan absolut kun anbefales...
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #5: 09 Nov 2007, 16:30 »

Dejligt med nogen fyldige indlæg.
Bliv ved med det.

Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #6: 09 Nov 2007, 16:31 »

Hvis man er til Fantasy, så bør man læse Eragon bøgerne... De er de bøger, som Eragon filmen er bygget over, der er indtil videre skrevet 2 bøger og der kommer en 3'er lige så snart forfatteren for skrevet den færdig... Det er fantastisk fantasy og samtiddig en god historie, desuden er den langt bedre end filmen...

Kan absolut kun anbefales...

Hvordan er de sammenlignet med Ringenes Herre?
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #7: 09 Nov 2007, 16:40 »

Hvordan er de sammenlignet med Ringenes Herre?

Jeg vil sige at de er mere let læselige end RH, men historien hænger godt sammen, dog kommer de ikk helt op på RH's niveau, men det er også de færeste fantasy bøger der gør det, men det er bestemt en rigtig god bog, også i forhold til RH's mester klasse...
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #8: 09 Nov 2007, 16:44 »

Kan da anbefale dig følgende bøger:

Hundehoved - Morten Ramsland

Vi De Druknedne - Carsten Jensen

Fagre Nye Verden - Aldous Huxley

Logged

Go you Gunners!

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #9: 09 Nov 2007, 16:45 »

Jeg er af den forstand, at der herinde, er mange begavede menneske. Derfor tænkte jeg, at der måske er mange af jer, der læser bøger. Så her kan i andmelde en bog i har læst, hvad i synes om den osv.
og du er så åbenbart ikke en af dem... der er ikke noget der hedder "jeg er af den forstand" du kan være af den overbevisning måske...? eller måske det går over din forstand...
 
   For øvrigt behøver man jo ikke just være begavet for at kunne læse en bog...


Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #10: 09 Nov 2007, 16:53 »

og du er så åbenbart ikke en af dem... der er ikke noget der hedder "jeg er af den forstand" du kan være af den overbevisning måske...? eller måske det går over din forstand...
 
   For øvrigt behøver man jo ikke just være begavet for at kunne læse en bog...


Tjah, nu har jeg ikke ligefrem gennemrettet indlægget, hvilket jeg sjældent gør, da det blot er et indlæg, og ikke en stil jeg skriver ind Smiley
Med begavet, mener jeg ikke "Einstein-klog", men jeg har da set tilfælde, hvor folk ikke staver ordenligt osv.
Så begavet kan tolkes på mange måder, men i dette tilfælde, er det vidt forskelligt.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #11: 09 Nov 2007, 16:59 »

og du er så åbenbart ikke en af dem... der er ikke noget der hedder "jeg er af den forstand" du kan være af den overbevisning måske...? eller måske det går over din forstand...
 
   For øvrigt behøver man jo ikke just være begavet for at kunne læse en bog...




Du behøves ikke kunne stave for at være begavet  Wink
I øvrigt også en mærkelig kommentar, lad os da holde os til emnet, og få nogle bøger på banen  Thumbs Up
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #12: 09 Nov 2007, 17:00 »

Tjah, nu har jeg ikke ligefrem gennemrettet indlægget, hvilket jeg sjældent gør, da det blot er et indlæg, og ikke en stil jeg skriver ind Smiley
Med begavet, mener jeg ikke "Einstein-klog", men jeg har da set tilfælde, hvor folk ikke staver ordenligt osv.
Så begavet kan tolkes på mange måder, men i dette tilfælde, er det vidt forskelligt.
troede ellers det var en stil du var ved at skrive....
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #13: 09 Nov 2007, 17:02 »

Du behøves ikke kunne stave for at være begavet  Wink
I øvrigt også en mærkelig kommentar, lad os da holde os til emnet, og få nogle bøger på banen  Thumbs Up

Det ved jeg da godt, også derfor jeg indsatte "osv" Tunge

Og ja, god idé Smiley

troede ellers det var en stil du var ved at skrive....

Så er dine stile, ikke på særlig højt niveau, men okay Smiley
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #14: 09 Nov 2007, 17:08 »

men okay for at komme med lidt input til hvad tråden handler om, man kan jo anbefale alt muligt, bøger er der nok af...

   Personligt har jeg en svaghed for Hemingways sørgmuntre skrive stil, af mesterværker kan f.eks. nævnes " hvem ringer klokkerne for" farvel til våbene" og " Solen går sin gang" Kendetegnende for hemingways værker er at han ikke beskriver en masse følser i personerne, men de bliver istedet antydet gennem deres tale og handlinger, ..  
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010