home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 734 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 120892 gange)
Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #315: 06 Dec 2012, 22:50 »

klart en af de bedst serier i mange år, selvom jeg synes han begynder at have for mange åbne tråde i bog 4 og 5. Men giv dig god tid til at læse bog 4 og 5, for man sidder tilbage som et andet crack head der mangler junk, fordi han ikke kan få lettet røveren og skrevet de sidste 2 bøger.

Jeg har også været 1½ års tid undervejs efterhånden. Det kommer rimelig meget i stimer, men hver gang man tager den op igen, har jeg det sådan lidt "Hvorfor fanden stoppede jeg lige der? Det er jo vildt spændende". Elsker hans cliffhangers som næsten er der i hver afslutning af kapitlet Smiley
Er dog lidt skuffet over serien. Sæson 1 var fed, men synes de lavede for meget rod i sæson 2. Smiley

 
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #316: 06 Dec 2012, 23:47 »

Nogle der har læst Musketér trilogien af Dumas?
"The Three Musketeers", "Twenty Years After", "The Man In The Iron Mask"

De er købt, men jeg kan ikke rigtig komme igang. 
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #317: 08 Dec 2012, 02:19 »

Fik købt en bog igår. Umberto Eco's "I Rosens Navn".

Fed film, og har hørt at bogen skulle være endnu bedre, så nu må vi se
Logged

Vase
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #318: 09 Dec 2012, 13:21 »

Hvordan går det med "The three Musketeers"? Jeg er lige begyndt på klassikeren "The Count of Monte Cristo" af Dumas.  Lovende start (har læst omkring 80 sider). Overvejer allerede at købe mere af Dumas.
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #319: 09 Dec 2012, 13:59 »

Er lige begyndt på The pacific, bogen bag tvserien af samme navn. Den er skrevet af sønnen til ham der skrev Band of Brothers og efter 250 sider kan den klart anbefales hvis man vil læse noget om WWII der beskriver forløbet fra soldaternes side.
(bogen er bedre en serien der var noget fesen i forhold til Band of Brothers)

Afsluttede Broderskabet af Robyn Young i sidste uge, det er en ok bog om en ung mand der vil være templeridder og til det hellige land for at sone en fejl i sin barndom. Den minder en del om Arn bøgerne af Guillo, men der er så også blandet et stænk Dan Brown ind over med en hemmelig loge.... Det er første bog i en serie på 3 og hvis man er til den slags historiske romaner, så kan man sagtens læse den, selvom den ikke er en fantastisk oplevelse.
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #320: 10 Dec 2012, 04:55 »

Hvordan går det med "The three Musketeers"? Jeg er lige begyndt på klassikeren "The Count of Monte Cristo" af Dumas.  Lovende start (har læst omkring 80 sider). Overvejer allerede at købe mere af Dumas.

Er ikke kommet igang endnu, desværre.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #321: 05 Jan 2013, 20:37 »

Nogle der har læst Musketér trilogien af Dumas?
"The Three Musketeers", "Twenty Years After", "The Man In The Iron Mask"

De er købt, men jeg kan ikke rigtig komme igang. 
Jeg har læst The Three Musketeers, for et par år siden og synes den var fantastisk. Først nu har jeg fundet ud af at der findes to fortsættelser, så tak for det. Wink Dem vil jeg straks købe og kaste mig ud i.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #322: 05 Jan 2013, 20:44 »

Det synes jeg også du skal :p ... skynd dig!
Det er fantastiske bøger.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #323: 05 Jan 2013, 20:54 »

Jeg er gået igang med en novellesamling af Jan Sonnergaard, der hedder "Radiator". Det er en ældre samling, men bestemt et kig værd.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #324: 05 Jan 2013, 21:05 »

Kommunismens sorte bog er spændende hvis man er til historie og samfundsfag. Skræmmende og tankevækkende - og stor
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #325: 05 Jan 2013, 21:10 »

Kommunismens sorte bog er spændende hvis man er til historie og samfundsfag. Skræmmende og tankevækkende - og stor

Det lyder da umiddelbart spændende, vil se om jeg kan låne den et sted. Handler den om negative ting i sovjet/kommunismen siden du skriver skræmmende?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #326: 02 Feb 2013, 22:19 »

Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg efterhånden er løbet tør for læsestof i mit ydmyge hjem. Jeg synes efterhånden, det kan være svært at finde nye forfattere, når jeg kigger mig omkring. Jeg kan godt lide spændingsromaner (Dan Brown, Douglas Preston, Lincoln Child, den slags) og historiske romaner (Ken Follett, Ildefonso Falcones, den slags). Men jeg har efterhånden udtømt de forfattere, jeg kender til. Hvis nogen kan anbefale gode bøger i familie med disse, vil jeg være meget lydhør.
Logged

Skipper
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #327: 02 Feb 2013, 22:38 »

Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg efterhånden er løbet tør for læsestof i mit ydmyge hjem. Jeg synes efterhånden, det kan være svært at finde nye forfattere, når jeg kigger mig omkring. Jeg kan godt lide spændingsromaner (Dan Brown, Douglas Preston, Lincoln Child, den slags) og historiske romaner (Ken Follett, Ildefonso Falcones, den slags). Men jeg har efterhånden udtømt de forfattere, jeg kender til. Hvis nogen kan anbefale gode bøger i familie med disse, vil jeg være meget lydhør.

Af historiske forfattere, er der min yndlingsforfatter Conn Iggulden. Han har lavet to fantastiske serie om Julius Caesar og Mongolerriget. Virkelig fantastisk gode og underholdende bøger, skrevet på en helt fantastisk måde hvor man oplever historiske begivenheder fra forskelliges syn. Kan varmt anbefales Thumbs Up
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #328: 02 Feb 2013, 22:43 »

Af historiske forfattere, er der min yndlingsforfatter Conn Iggulden. Han har lavet to fantastiske serie om Julius Caesar og Mongolerriget. Virkelig fantastisk gode og underholdende bøger, skrevet på en helt fantastisk måde hvor man oplever historiske begivenheder fra forskelliges syn. Kan varmt anbefales Thumbs Up

Det vil jeg straks kigge på. Tusind tak! Mere af det!
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #329: 02 Feb 2013, 22:49 »

Er der nogle, der ved om Julio Cortazars værker er oversat til dansk? I så fald hvilke og hvor de kan erhverves.
Logged

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010