home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1386 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 120871 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #285: 18 Jul 2012, 15:12 »

Jeg fik lige læst "Hooligan" færdig, der er skrevet af Jonas Nyrup og Tom Carstensen.

Det er en udmærket bog med et par gode og sjove røverhistorier. Den fortæller, hvordan casual kulturen er vokset i Danmark, og man følger tre personer. En fra CC, Southside og White Pride. Man hører om, hvorfor folk vil volden, og hvordan det er eskaleret. Man hører også lidt fra England. Alt i alt er det en ok spændende bog.
« Seneste Redigering: 18 Jul 2012, 15:14 af Neymar » Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #286: 18 Jul 2012, 15:37 »

Jeg fik lige læst "Hooligan" færdig, der er skrevet af Jonas Nyrup og Tom Carstensen.

Det er en udmærket bog med et par gode og sjove røverhistorier. Den fortæller, hvordan casual kulturen er vokset i Danmark, og man følger tre personer. En fra CC, Southside og White Pride. Man hører om, hvorfor folk vil volden, og hvordan det er eskaleret. Man hører også lidt fra England. Alt i alt er det en ok spændende bog.

Det lyder som den næste jeg skal læse ..
- Hvis I ikke allerede har læst den, så vil jeg helt klart anbefale jer at starte på Zlatans selvbiografi.. Det er vildt gribende at læse om hvordan han havde det i et slumkvarter som Rosengården - Og hvordan han udvikler sig til en af fodboldens største personligheder.
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #287: 28 Jul 2012, 17:30 »

Har lige været på ferie og plejer altid at læse lidt cykellitteratur ved stranden, efter man har haft den vildeste Tour-feber. Gik efter noget omkring årtusindeskiftet, da jeg af gode grunde ikke fulgte med dengang, så jeg fik læst:

Drømmeholdet - Historien om Team CSC af Lars Werge.
Får indblik i, hvordan Bjarne Riis´ hold blev stiftet, i særdeleshed sponsorjagt(er), taktikmøder, alt det med BS osv., dopingmistænkte, Riis´ koldhed(findes det ord?) mm. Meget fedt at ´føle´ udviklingen fra dengang til nu Smiley

Hvert sekund tæller af Lance Armstrong.

Har aldrig rigtigt vidst, hvordan Lance var/er, og gad ikke læse alt det der om kræft. (dog var der lidt for meget om det og familieforhold alligevel). Fedt med historierne om cykelløbet, taktikmøderne, hans træning osv.
Han er sku en rigtig amerikaner, og med det han skriver, vil jeg nødig stå i hans sko, hvis han bliver dopingdømt. Kæft han har løjet meget så...
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #288: 31 Jul 2012, 10:48 »

Jeg læste bogen i sommerferien, No Limit af Mehran Vahman.

Fanstisk bog imo. Hvis du er til Poker, skal den læses.

Beskrivelse: Dansk spændingsroman om penge, poker og politiarbejde, der løber løbsk. Danny C. Larsen er kriminalbetjent med en fortid i uropatruljen. En aften taber han 67.000 kroner i poker til Nordsjællands største spillehaj. Næste morgen kalder chefen ham ind på sit kontor: Der er rygter om ulovligt spil i den lokale pokerforening, og Danny skal finde ud af, om rygterne taler sandt. Med 20.000 kroner af politiets penge i lommen og spillehajens håndlangere i hælene bevæger han sig atter ind i løvens hule i håbet om at slippe gældfri - og levende - ud igen.

Kan varmt anbefales  Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #289: 31 Jul 2012, 13:55 »

Har lige skaffet mig bogen "Jack the Ripper - The Whitechapel Murderer" af Terry Lynch.

Den er skrevet på baggrund af Inspektør Fred Abberline's noter (ham der var lead-investegator i sagen) og de spor som Jack the Ripper selv lagde ved sine ofre. Siden Jack the Ripper altid har fascineret mig, tror jeg at denne bog nok skal underholde mig Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #290: 12 Aug 2012, 19:44 »

Hvis der er nogle herinde der går med planer om at skrive en roman eller andet, men ikke rigtig kan komme igang, kan jeg anbefale disse to bøger til at hjælpe på vej:

Stephen King: On Writing
Første del handler mest om hans karriere og hvordan han kom igang, mens anden del handler om gode råd til kommende forfattere og om hvordan man kommer igang og overvinder frygten.

Steen Langstrup: Hjælp! Jeg vil skrive en Best$eller
Et humoristisk tag på det at skrive en bog, der blander hans egen karriere med gode råd til up-and-comer's.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #291: 12 Aug 2012, 20:23 »

Super input, Gungner. Tak - de er fluks røget på ønskesedlen.

Kan ikke huske om jeg fik anbefalet goodreads.com, herinde. En side lidt ala IMDB, hvor man kan finde bøger man har læst, rate dem, og derved få anbefalinger til ny læsning. Den er alletiders!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #292: 12 Aug 2012, 20:37 »

Super input, Gungner. Tak - de er fluks røget på ønskesedlen.

Kan ikke huske om jeg fik anbefalet goodreads.com, herinde. En side lidt ala IMDB, hvor man kan finde bøger man har læst, rate dem, og derved få anbefalinger til ny læsning. Den er alletiders!

Hvis det ikke var ironisk ment, så tak for det  Wink
Kan sige så meget at begge bøger har hjulpet mig gevaldigt mht at komme igang.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #293: 12 Aug 2012, 21:02 »

Hvis det ikke var ironisk ment, så tak for det  Wink
Kan sige så meget at begge bøger har hjulpet mig gevaldigt mht at komme igang.

Haha, det er sgu ikke ironisk ment Smiley

Altid godt med lidt inspiration!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #294: 12 Aug 2012, 21:16 »

Jeg søger en bog ala Ken Folletts Eye of the Needle. Synes den var utrolig god, men har desværre læst alle Ken Folletts bøger som omhandler krig og spionage. Lige nu er jeg i gang med at læse The Unlikely Spy som også er en fremragende bog. Eneste minus er faktisk at jeg læser den lidt for hurtig, jeg har endnu ikke fundet en bog som jeg ønsker at læse bagefter.
So hit me!
Logged

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #295: 18 Aug 2012, 23:37 »

Er der nogle som kan anbefale nogle gode selvbiografier som er på dansk?
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #296: 18 Aug 2012, 23:47 »

Er der nogle som kan anbefale nogle gode selvbiografier som er på dansk?
Sådan af Carsten Mørch.
Logged

welbz is dat guy

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #297: 18 Aug 2012, 23:52 »

Den vil jeg tage et kig på. Hva med nogle fodboldspillers eller andre kendtes biografier?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #298: 19 Aug 2012, 19:12 »

Du kan roligt læse både Stig Tøfting's og Zlatan Ibrahimovic's biografier... Selvom du ikke skulle være fan.
Af andre kendte biografier (som jeg har fundet underholdende) er: Stephen King, Chris Jericho, Edge, Luna Christophi
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #299: 19 Aug 2012, 19:25 »

Bear Grylls "Mod, sved & tårer" syntes jeg selv er rigtig god, og ganske nem at læse. Hvert kapitel er ca. 3 sider så man kan altid liiiige nå et par kapitler f.eks. i bussen eller toget. Ret spændende at læse om hvordan han var som barn og de ting han har oplevet.

David Nielsen "Sorte Svin" er også en ganske udemærket bog, hvor han er iskold og åbenmundet (som altid). Meget sjovt at høre hvordan han har ført sig frem.

I en lidt anden boldgade er der Thomas Rathsack "Jæger - I Krig Med Eliten" som der var en del ballade omkring, da den blev udgivet. Den handler om hans tid som jægersoldat og han fortæller om nogle af de missioner han har været på i Afghanistan og Irak. Ret spændende læsning hvis man kan lide sådan noget.

Logged

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010