home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1181 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 120889 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #270: 29 Maj 2012, 23:15 »

Jeg vil stadig gerne anbefale Stephen King's "11-22-63".
Hvis du er King fan vil du elske den... eller det vil du faktisk også hvis du ikke er King fan  Wink
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #271: 30 Maj 2012, 14:32 »

Ved ikke, hvorfor jeg bliver ved med at skrive novelle. Har givet mig selv 2 trælår for den utilgivelige fejltagelse. :/

Du er vel blot semi-britisk når det kommer til bøger Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #272: 30 Maj 2012, 16:24 »

Det har sgu nok noget med det at gøre, ja.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #273: 01 Jun 2012, 02:09 »

Stephen King's "Begærets Butik" (engelsk: "Needful Things") er også en fantastisk god bog og ret typisk King.

Kort fortalt handler den om den lille by Castle Rock, hvor der ikke sker det store. En dag kommer en fremmed mand, Leland Gaunt, til byen og åbner en lille butik på byens strøg. Butikken har, trods størrelsen, alt hvad hjertet begærer og prisen er også til at overkomme. Han forlanger nemlig kun en lille tjeneste som betaling. Tjenesten er ofte i form af en lille joke eller spøg og alle tager det med et smil. Med med tiden begynder disse tjenester at eskalere indtil alle i byen bekriger hinanden. Kun sheriffen mistænker Gaunt for at stå bag...

Slutningen vil nok få jer til at sige "Okay, den havde jeg ikke lige set komme", og det er en fremragende bog fra King's hånd.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #274: 08 Jun 2012, 14:44 »


Skal selv igang med Mystic River, hvilket jeg glæder mig til. Dennis Lehane plejer ikke at skuffe. Har endnu ikke set filmen, men den skulle jo også være en af de bedre. Laver ikke samme fejl, som jeg gjorde med Shutter Island. Den var en af mine absolutte favoritfilm. Jeg fik læst bogen, og den var utvivlsomt 100 gange bedre. Jovist, det er stadig en god film, men nu prøver jeg den modsatte vej med Mystic River. Så må jeg se, om filmen kan leve op til bogen, når den tid kommer.

Så blev jeg færdig med Mystic River. En glimrende fortælling, hvor man virkelig kommer ind under huden på de 3 hovedpersoner. Dennis Lehanes fortællermåde er som altid helt fantastisk. Jeg vil ikke rigtig fortælle så meget om handlingen, men skulle man lede efter en rigtig god krimi, så er den virkelig anbefalelsesværdig.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #275: 12 Jun 2012, 22:10 »

Nogen der kan anbefale nogle gode skandinaviske krimi/spændingsromaner? Meget gerne en serie over flere bøger. Jeg er blevet ret hooked på netop de Skandinaviske bøger i genren, men mangler noget nyt at gå igang med.

Har allerede læst Arne Dahls serie om A-gruppen, og den første bog i opcop serien, og venter næste bind med spænding. Alle Jussi Adler Olsens bøger - venter også her nyt med spænding. Jo Nesbøs serie om Harry Hole - Der ville jeg også gerne se noget mere. Jan Guillous Hamilton serie, også de nyere, hvor Hamilton kommer ud af sit eksil (og dermed også Ewa Johnsén serien, som er knyttet til Hamilton serien. Tom Egelands serie om Bjørn Beltø - glæder mig til Nostradamus' testamente kommer på Dansk. Og så selvfølgelig Millenium trilogien af Stieg Larsson (der kommer jo desværre ikke mere, højst det fjerde bind, som lå klar i kladde da han døde, men som familien har lagt i arvestrid over).

Alle ovenstående kan i øvrigt anbefales.

Har på det seneste læst noget John Grisham, Ken Follett og er pt igang med Dean Koontz' Tiktak, men kan mærke, at det er ved at være tid til noget Skandinavisk krimi igen, men hvad skal jeg kaste mig over?
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #276: 12 Jun 2012, 22:45 »

Jeg ville helt klart tjekke Leif Davidsen, hans trilogi om "Den Serbiske Dansker" er glimrende. Start ud med at læse Den Serbiske Dansker, der er en glimrende bog, og som helt sikkert vil give dig lyst til at læse mere af ham.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #277: 14 Jun 2012, 19:49 »

Tak for input, Leif Davidsen er skrevet på listen.

Kom endelig med flere input, jeg læser mange bøger, så al inspiration er velkommen.

Er i øvrigt næsten færdig med Dean Koontz' Tik Tak. Det er faktisk en rigtig god bog, med en formidabel blanding af gys og humor. Jeg har flere gange taget mig selv i at sidde og grine højt over nogle af dialogerne i bogen. Fremragende underholdning, med godt tempo hele vejen igennem. Svær at lægge fra sig, når først man har fået åbnet bogen.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #278: 23 Jun 2012, 11:37 »

Jeg skal bruge et par gode bøger til sommerferien og jeg er åben for alt ud over kærlighedheds bøger Smiley gerne nogle med noget spænding som man kan leve sig ind i.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #279: 23 Jun 2012, 14:15 »

Jeg skal bruge et par gode bøger til sommerferien og jeg er åben for alt ud over kærlighedheds bøger Smiley gerne nogle med noget spænding som man kan leve sig ind i.

Mine favoritter er helt klart Jo Nesbøs serie om Harry Hole, Arne Dahls serie om A-gruppen og Jussi Adler-Olsens serie om Afdeling Q. Dem kan jeg varmt anbefale. Det er god krimi, spænding og for især Jussi Adler-Olsens vedkommende, også tilsat en god portion humor.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #280: 23 Jun 2012, 14:31 »

Jeg læser ikke sindsygt meget, men når jeg gør, så er det krimier. Min første bog jeg for alvor læste efter folkeskolen var denne her:

http://www.saxo.com/dk/jeg-draeber_giorgio-faletti_indbundet_9788776040611

Siden hen har den italienske forfatter, Giorgio Faletti skrevet 3 andre bøger:

"Øjet der ser", "Jeg er gud" og "Bravo". Har læst alle hans fire bøger. "Jeg dræber" er meget spændende, men samtidig lidt hård at komme igennem da den er på 700 sider, og når man ikke er vant til at læse som jeg ikke er, så tog det sin tid Opstemt

Men det var min første bog som blev købt for 79 kr i Bog og ide for nogen år siden.

I øjeblikket er jeg igang med "Tænk på et tal" af John Verdon - mangler ca 100 sider og er meget spændt på afslutningen!
http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/taenk-paa-et-tal-af-john-verdon
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #281: 23 Jun 2012, 14:33 »

Tak for svarene, jeg vil prøve at se på det Smiley
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #282: 05 Jul 2012, 16:38 »

Hvis der er nogen herinde der ønske at blive "gode" til taktik så vil jeg anbefale at læse bogen "fodboldtaktikkens historie" af Jonathan Wilson. 346 sider fyldt med noget der har med taktik og de vigtige personer for denne at gøre. men jeg advarer: den er tung og lang! Jeg som ellers læser rimeligt meget har mod alle odds måtte give fortabt på denne her. derfor gik jeg bare om læste de sidste to kapitler da jeg ikke magtede mere. det er faktisk de eneste to kapitler der handler om 1980 og fremefter.

han fortæller om hvordan fodbolden har udviklet sig taktisk.  det er faktisk meget spændende men den er simpelthen utroligt tung at læse. så hvis der er nogen herinde der er meget tålmodige og som elsker fodbold så er dette en meget interresant bog  Smiley

meget af tiden går også med at fortælle om personer der har haft stor indflydelse på taktiken f.eks. Alf Ramsey, Harry Chapman, Hugo Meisl osv. så læs hvis i har tålmodighed. og meget af det!
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #283: 05 Jul 2012, 17:04 »

Er der nogle der har læst John Le Carré's bøger?
Hvis der er, hvad kan i så sige om dem? Jeg overvejer nemlig at investere i dem, da de er på tilbud pt.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #284: 06 Jul 2012, 21:32 »

Er der nogle der har læst John Le Carré's bøger?
Hvis der er, hvad kan i så sige om dem? Jeg overvejer nemlig at investere i dem, da de er på tilbud pt.

 Thumbs Up de er ok, men heller ikke mere

Personligt er jeg mere til Jean-Christophe Grangé og Jørgen Leth.... kan også anbefale Vindens Skygge af Carlos Ruiz Zafon
Logged

YNWA

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010